Загрявяне на форд ескорт

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Пламен
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 20 дек 2005, 18:28
Модел на автомобила: форд ескорт 1,6i
Status: Извън линия

Загрявяне на форд ескорт

Мнение от Пламен » 21 дек 2005, 08:36

Проблема е следния като я запаля след 4-5 минути загрявя и стрелката отива в червения сектор и антифриза започва да се губи.Казаха ми ,че главата е спукана .Занесоха я на тестеване и там казаха , че е здрава само , че имала изкривяване 0,2.Шлайфали са я и я сложиха но проблема си остава.Сега ми казват , че вътре била пукната някъде и антифриза отивал в колекторните тръби.Дали това е проблема , защото сега искат да сменят главата.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 21 дек 2005, 09:04

....
Чудно. Ако ти е пукнат блока трябва маслото ти да е станало на манджа с грозде и да виси от капачката една гадна консистенция...да мирише и да пушиш сериозно!
Първото, което трябва да провевриш са датчиците за таблото и за компа(ако имаш). Естествено преди това напълни казанчето, обезвъздуши и виж дали и колко изчезва. Провери за течове по всички съединения (антифриза оставя едни зелено-сини отлагания) както и опипай мокета в купето под радиатора на парното да не е мокър. Ако всичко е наред, но пък имаш признаците (най-горе) е възможно да има по-тежък проблем. Прегрявал ли си я?

Пламен
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 20 дек 2005, 18:28
Модел на автомобила: форд ескорт 1,6i
Status: Извън линия

Мнение от Пламен » 21 дек 2005, 09:10

Пуши отзад бял пушек и от ауспуха капе доста вода, но не мирише на масло и му няма нищо.Само за главата на блока се съмняват , че е спукана не целия блок.Къде може да отива антифриза?

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 21 дек 2005, 09:16

:D Добре де нали са я тествали-при тестването се изпитват охладителните пространства под налягане!!!Ако имаше пукнатина щеше да покаже!!!Да не са те излъгали!?! :shock:(често срещано явление по сервизите) При по-сериозно прегряване освен,че се деформира главата се деформира и блока-като много сервизи не го проверяват ИЗОБЩО!!!Кривина от 0.2мм на главата не е много малка-моята излезе на 0.1мм-шлайфаха я на 0.15мм(все пак съм на 400000км)!!!Да не би наистина блока ти да е крив и от там да просмуква през гарнитурата на главата!!!!До сега съм срещал поне 3-4 подобни случая!!!
fiestaracing-just race!!!

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 21 дек 2005, 09:16

Пламен написа:Пуши отзад бял пушек и от ауспуха капе доста вода, но не мирише на масло и му няма нищо.Само за главата на блока се съмняват , че е спукана не целия блок.Къде може да отива антифриза?
очевидно отива в изпускателните колектори и от там в ауспуха. възможни причини - спукана глава, спукан блок или скъсана/дефектна гарнитура на главата

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 21 дек 2005, 11:08

На мен това ми се струва почти невероятно....

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 21 дек 2005, 11:13

kEFi написа:На мен това ми се струва почти невероятно....
имаш предвид кривия блок? и на мен ми изглежда невероятно, освен ако не е алуминиев, но такива са само на най-новите модели

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 21 дек 2005, 11:42

:D Защо да звучи невероятно-виждал съм го с очите си!!!Както се криви главата,така се криви и блока-независимо дали е алуминиев или чугунен!!!Скапана гарнитура глава също е възможно,но баш пък толкоз скоро!!!Ако гарнитурата е тъп испански GLASER наистина е много вероятно-нищо чудно!!!Тази марка(особено за главите)направо се разлагат за 500-2000км(дори турските издържат повече от GLASER)!!! :evil: :shock:
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 21 дек 2005, 11:54

racer11 написа:
kEFi написа:На мен това ми се струва почти невероятно....
имаш предвид кривия блок? и на мен ми изглежда невероятно, освен ако не е алуминиев, но такива са само на най-новите модели
Имам предвид да излиза през изпускателните колектори...
Пукал съм блок и знам как е! Не на форда ама е все тая.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 21 дек 2005, 11:59

защо мислиш така?аз съм късал гарнитура - антифриза влиза в цилиндрите и от там през изп колектори и ауспуха - бял пушек и т.н.

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 21 дек 2005, 12:56

:D Това също е възможно-както споменах,особено ако гарнитурката е скапана марка!!!
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 21 дек 2005, 13:15

racer11 написа:защо мислиш така?аз съм късал гарнитура - антифриза влиза в цилиндрите и от там през изп колектори и ауспуха - бял пушек и т.н.
Съгласен съм!
Само че човека казва, че са му шлайфали, предполагам са му сложили и нова гарнитура, най-малкото са огледали старата. А проблема остава. После-пукната отвътре...това значи, че пукнатината трябва да е на някой цилиндър или между канала на охлаждането и цилиндъра (в смисъл главата)...вероятността това да е видимо, макар и трудно е голяма. Ако пък е другаде е по вероятнода смесва с маслото...а не го прави....

Пламене, а като ти отиде стрелката в червения сектор антифриза завира ли? И как изчезва - напълно или само видимо намаля?

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 21 дек 2005, 13:30

При това положение,щом чезне толкова много антифриз,100% системата трябва да "надува"!!!Дали всичко е минтирано правилно-гарнитура,болтове(нови или стари-с пълни или празни резбови отвори са затягани-защото ако са пълни с течност болта се затяга с определено усилие-като по този начин свива течноста-и след известно време изпуска-т.е усилието на затягане спада значително!!!

Голяма трагедия колеги!!!Напомня ми за моята глава и тракащите клапани с изчезващите цилиндри!!!Още се боря с това!!!
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 21 дек 2005, 13:50

Аз съм имал подобен проблем.Стрелката заби в червената зона, и отзад започна да пуши здраво бял дим.Нямаше мирис.Беше на магистралата и с висока скорост.Викнах пътна помощ, и в сервиз.Причината беше спукана глава.Заваряване шлайфане, и проблема се реши.Не помня дали сменяха и още нещо, най-вероятно някакви гарнитури.

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 21 дек 2005, 15:32

Много е лошо ако при монтажа на главата не са спазили последователността на натягане на болтовете. Това води до деформиране, т.е. до изкривяване на главата. При всяко нейно махане задължоително се поставя нова гарнитура, защото старата е деформирана. И болтовете се притягат с динамометричен ключ!!!

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 21 дек 2005, 18:36

Бързото загряване на антифриза /4-5 мин. в червения сектар/ ме навява на мисълта за изпускане на компресия от някои цилиндър /спукана риза/ и в последствие прегряване на мотора и изскривява на главата и т.н. Дано да не съм познал :) .
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 21 дек 2005, 19:23

:D Така е колега,особено ако отворите за болтовете са пълни с масло или вода-и двойна сила на затягане не може да осигури нормално притягане на главата
fiestaracing-just race!!!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 97 госта