Страница 1 от 1

Загрявяне на форд ескорт

Публикувано: 21 дек 2005, 08:36
от Пламен
Проблема е следния като я запаля след 4-5 минути загрявя и стрелката отива в червения сектор и антифриза започва да се губи.Казаха ми ,че главата е спукана .Занесоха я на тестеване и там казаха , че е здрава само , че имала изкривяване 0,2.Шлайфали са я и я сложиха но проблема си остава.Сега ми казват , че вътре била пукната някъде и антифриза отивал в колекторните тръби.Дали това е проблема , защото сега искат да сменят главата.

Публикувано: 21 дек 2005, 09:04
от kEFi
....
Чудно. Ако ти е пукнат блока трябва маслото ти да е станало на манджа с грозде и да виси от капачката една гадна консистенция...да мирише и да пушиш сериозно!
Първото, което трябва да провевриш са датчиците за таблото и за компа(ако имаш). Естествено преди това напълни казанчето, обезвъздуши и виж дали и колко изчезва. Провери за течове по всички съединения (антифриза оставя едни зелено-сини отлагания) както и опипай мокета в купето под радиатора на парното да не е мокър. Ако всичко е наред, но пък имаш признаците (най-горе) е възможно да има по-тежък проблем. Прегрявал ли си я?

Публикувано: 21 дек 2005, 09:10
от Пламен
Пуши отзад бял пушек и от ауспуха капе доста вода, но не мирише на масло и му няма нищо.Само за главата на блока се съмняват , че е спукана не целия блок.Къде може да отива антифриза?

Публикувано: 21 дек 2005, 09:16
от fiestaracing
:D Добре де нали са я тествали-при тестването се изпитват охладителните пространства под налягане!!!Ако имаше пукнатина щеше да покаже!!!Да не са те излъгали!?! :shock:(често срещано явление по сервизите) При по-сериозно прегряване освен,че се деформира главата се деформира и блока-като много сервизи не го проверяват ИЗОБЩО!!!Кривина от 0.2мм на главата не е много малка-моята излезе на 0.1мм-шлайфаха я на 0.15мм(все пак съм на 400000км)!!!Да не би наистина блока ти да е крив и от там да просмуква през гарнитурата на главата!!!!До сега съм срещал поне 3-4 подобни случая!!!

Публикувано: 21 дек 2005, 09:16
от racer11
Пламен написа:Пуши отзад бял пушек и от ауспуха капе доста вода, но не мирише на масло и му няма нищо.Само за главата на блока се съмняват , че е спукана не целия блок.Къде може да отива антифриза?
очевидно отива в изпускателните колектори и от там в ауспуха. възможни причини - спукана глава, спукан блок или скъсана/дефектна гарнитура на главата

Публикувано: 21 дек 2005, 11:08
от kEFi
На мен това ми се струва почти невероятно....

Публикувано: 21 дек 2005, 11:13
от racer11
kEFi написа:На мен това ми се струва почти невероятно....
имаш предвид кривия блок? и на мен ми изглежда невероятно, освен ако не е алуминиев, но такива са само на най-новите модели

Публикувано: 21 дек 2005, 11:42
от fiestaracing
:D Защо да звучи невероятно-виждал съм го с очите си!!!Както се криви главата,така се криви и блока-независимо дали е алуминиев или чугунен!!!Скапана гарнитура глава също е възможно,но баш пък толкоз скоро!!!Ако гарнитурата е тъп испански GLASER наистина е много вероятно-нищо чудно!!!Тази марка(особено за главите)направо се разлагат за 500-2000км(дори турските издържат повече от GLASER)!!! :evil: :shock:

Публикувано: 21 дек 2005, 11:54
от kEFi
racer11 написа:
kEFi написа:На мен това ми се струва почти невероятно....
имаш предвид кривия блок? и на мен ми изглежда невероятно, освен ако не е алуминиев, но такива са само на най-новите модели
Имам предвид да излиза през изпускателните колектори...
Пукал съм блок и знам как е! Не на форда ама е все тая.

Публикувано: 21 дек 2005, 11:59
от racer11
защо мислиш така?аз съм късал гарнитура - антифриза влиза в цилиндрите и от там през изп колектори и ауспуха - бял пушек и т.н.

Публикувано: 21 дек 2005, 12:56
от fiestaracing
:D Това също е възможно-както споменах,особено ако гарнитурката е скапана марка!!!

Публикувано: 21 дек 2005, 13:15
от kEFi
racer11 написа:защо мислиш така?аз съм късал гарнитура - антифриза влиза в цилиндрите и от там през изп колектори и ауспуха - бял пушек и т.н.
Съгласен съм!
Само че човека казва, че са му шлайфали, предполагам са му сложили и нова гарнитура, най-малкото са огледали старата. А проблема остава. После-пукната отвътре...това значи, че пукнатината трябва да е на някой цилиндър или между канала на охлаждането и цилиндъра (в смисъл главата)...вероятността това да е видимо, макар и трудно е голяма. Ако пък е другаде е по вероятнода смесва с маслото...а не го прави....

Пламене, а като ти отиде стрелката в червения сектор антифриза завира ли? И как изчезва - напълно или само видимо намаля?

Публикувано: 21 дек 2005, 13:30
от fiestaracing
При това положение,щом чезне толкова много антифриз,100% системата трябва да "надува"!!!Дали всичко е минтирано правилно-гарнитура,болтове(нови или стари-с пълни или празни резбови отвори са затягани-защото ако са пълни с течност болта се затяга с определено усилие-като по този начин свива течноста-и след известно време изпуска-т.е усилието на затягане спада значително!!!

Голяма трагедия колеги!!!Напомня ми за моята глава и тракащите клапани с изчезващите цилиндри!!!Още се боря с това!!!

Публикувано: 21 дек 2005, 13:50
от vlad
Аз съм имал подобен проблем.Стрелката заби в червената зона, и отзад започна да пуши здраво бял дим.Нямаше мирис.Беше на магистралата и с висока скорост.Викнах пътна помощ, и в сервиз.Причината беше спукана глава.Заваряване шлайфане, и проблема се реши.Не помня дали сменяха и още нещо, най-вероятно някакви гарнитури.

Публикувано: 21 дек 2005, 15:32
от shark
Много е лошо ако при монтажа на главата не са спазили последователността на натягане на болтовете. Това води до деформиране, т.е. до изкривяване на главата. При всяко нейно махане задължоително се поставя нова гарнитура, защото старата е деформирана. И болтовете се притягат с динамометричен ключ!!!

Публикувано: 21 дек 2005, 18:36
от aaleks
Бързото загряване на антифриза /4-5 мин. в червения сектар/ ме навява на мисълта за изпускане на компресия от някои цилиндър /спукана риза/ и в последствие прегряване на мотора и изскривява на главата и т.н. Дано да не съм познал :) .

Публикувано: 21 дек 2005, 19:23
от fiestaracing
:D Така е колега,особено ако отворите за болтовете са пълни с масло или вода-и двойна сила на затягане не може да осигури нормално притягане на главата