Fiesta 1.8D-94

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Fiesta 1.8D-94

Мнение от ^^devil_boy^^ » 26 дек 2008, 19:30

Преди проблема да пожелая весели празници на всички.Към проблема днеска сутринта запалих си фиестичката и я оставих да работи както винаги обаче след 4-5 мин на място от двигателя се чу едно щтрак и колата изгасна, така слязах без да се мъча да вартя и погледнах ангренажния ремък и какво да видя УЖАС беше скъсан а имаше още километри. Искам да попитам дали има някои които си е патил от това, свалих распределителния вал доиде един маистор/гарантиран/ завартяхме я без распределителния вал и тои каза че има клапани за смяна. Искам да попитам долу горе какви пари ще излезе и дали ще са големи порайенията за да знам дали да се хващам да я правя изобщо или направо на някои морга или вторични. Един продавач в магазин за части направо ме отказа каза че тези двигатели са боклуци не варвели, не били сполучливи и т.н и каза че ремонта ще е доста пари, не каза конкретна сума защото не му се смятало.Вие сте на ход
ima samo dva vida koli Ford i drygi

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от diesel1.6 » 27 дек 2008, 11:27

!,8 дизел е обявен за лош, не твоя.
Не трябва да я оставяш студена да работи на място, но то в случая няма значение - все някой ден щеше да се скъса ремъка.
Главата се сваля примерно за 100 лв, шлайф за 15-30 в зависимост от града и майстора, някой клапан за няколко лева, притриване на клапаните за 20-30 лв...гарнитурата май е 20-30.
На празен ход повредите не са много страшни. Най-много клапан да си изкривил, може и водач.
Защо не казваш в кой град си? Да не се пазиш от тайните служби - те пак ще те намерят.

^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от ^^devil_boy^^ » 27 дек 2008, 12:35

От Добрич-Варна съм. Как така да не я оставям да работи на място? Ходих в един магазин "Хоби кар" май беше и ми казаха долу горе колко ще са частите
ролките-3-те=+-110лв
гарнитура-забравих каква марка знам само че беше желязна нещо=едната 51лв дръгата 68лв
андр. ремък=38лв
масло=+-70лв
филтрите=40лв/трите/
антифрис=20лв
шлаиф=30-50лв в зависимост от настроението на майстора
пасване на клапаните-30-50лв
клапан=+-15лв/бр
майсторлъка-150лв

крайна цена:600-700лв

Ако някой знае каде има по евтини части В Добрич или Варна да казва че вече взех да се питам вече дали да я правя или някаде на части.
ima samo dva vida koli Ford i drygi

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от diesel1.6 » 27 дек 2008, 14:09

За шлайфа, притриването на клапани, ..... за всичко ти надуват цената.
Шлайфът струва 15-20 лв, но работилницата за глави... Маслото при добро желание ще се източи и налее пак. Може да се смени единствено горивен филтър, другите защо? А антифризът да не е вкиснал, че ще ти го сменят? Едно кило концентрат струва примерно 5 лв, не е 20!

Обиколи няколко магазина. До гарата във Варна има няколко магазина за Форд, не са лоши. Провери цените и марките на нещата във всеки от тях.
А защо се скъса стария ремък? Каква е историята с него?
За работата на място - палиш и спокойно тръгваш колкото може по-рано. Така няма да работи на място.

^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от ^^devil_boy^^ » 27 дек 2008, 17:33

Понеделник ще се прибирам към варна и ще отскоча да видя как стоят нещата. Относно ремъка имаше още 30хил някаде.
Аз обикновенно като я запаля я остажям 5-10мин да поработи щот са ми казжали за да можело да качи помпата масло и да спре да чука и аз така и правих но щом казващ че не трябжа добре ше знам за напред. Продавача в магазина ми вика 1.6D било 100 пъти по добре от 1.8d по малко бил харчил, повече варвял, по лесно палил и т.н.
ima samo dva vida koli Ford i drygi

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от diesel1.6 » 27 дек 2008, 20:48

А аз се обърках, че имаш 1,8 бензинов!
Точно 1,8 дизелът е най-оплювания. Когато е в ред е добре, но неизвестно за мен кога спира да е свестен. Май е заради някакви тъпотии - например от неплътни горивипроводи и съответно засмукване на въздух. А 1,6 д на мене ми е любим - икономичен, здрав, с помпа бош, с една ролка на ангренажа. Но е слаб - на някои това им пречи. Виждал съм фиеста, преправяна в Германия от 1,8 на 1,6 от автомераклия.
След като е било на празен ход, провери пак дали има проблем след късането на ремък. Гарнитура си сложи виктор рейнц или друга хубава - то имаше още едни, не помня името.
За ремонта - зависи в кой сервиз го правиш и дали ще са съвестни. Много пари ти искат. Аз ползвам мотор консулт, в западна пром зона - те значат как да поправят двигателите. Ако успееш и да ги убедиш да го направят, ще си доволен. Тук, във форума, някой продаваше мотор 1,6 д - и това е възможност, да го смениш.

За работата на място - не трябва да го оставяш да работи на празен ход студен. Ползата е само парното - необходимо ти е да си затоплиш предното стъкло. маслената помпа напомпва още докато въртиш, за максимум 1-2 секунди. Докато е студен му е най-лошия режим. Колкото по-бързо загрее, по-добре. Тръгваш и си караш, но без да ръчкаш много, че пък маслото на скоростната кутия се е сгъстило и може да се повреди нещо от това - има опасност от питинг на някой лагер, ако си с гъсто масло.

^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от ^^devil_boy^^ » 27 дек 2008, 23:31

Да ти кажа чесно и аз се замислям за 1.6д всеки го хвали обаче аз и от 18д съм доволен като си я карам 90км/ч с 5 човека ми дава 4,5л, грацко в варна наи мн е давала 6 и то при здраво каране зимата, относно расхода сум мн доволен също така и върви доста щом пасат 3-ка май беше не може да ме испревари ..... не се дава. Относно майстора аз имам мой човек който съм 10000% сигурен че ще го направи както трябва. Ще я правя сигурно колкото толкова, няма начин просто.
Един майстор ми каза че трябвало да сменям водната помпа защото тя от части играела нещо от рода на обтяжна ролка пук помпата нова била по скъпа от на А4 някой да знае дали наистина е така?
Това за работата на място не го знаех за напред ще го имам в предвид.

Имам и още едно питане някой ми каза че след като се свали главата нямал;о нижда да се води на майстор да я шлайфа защото главата била чогунена и мойело само с шкурка да се махне остатаците от старата гарнитура и и да се слойи новата някой знае ли за такова нещо?
ima samo dva vida koli Ford i drygi

escorttd
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от escorttd » 29 дек 2008, 23:12

Главата се шлайфа само ако е крива. Като се свали се мери равнинност и ако е извън допуска се шлайфа. В твоя случай не би трябвало да е крива защото мотора не е прегряван.
Оправи си двигателя и си го карай със здраве. Не ти трябва да слагаш 1.6. Аз карам вече втори форд с 1.8D и нямам забележки, а съм чувал всякакви простотии от рода на "излизат им биелите през блока" и подобни.
1.6D е бил добър за времето си, но да не се забравя че последните такива са произведени през 1989г. Ще си най-големия късметлия ако намериш двигател на 20г в добро състояние.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от diesel1.6 » 30 дек 2008, 00:22

Главата може и да не шлайфате, но ако струва 15 лв защо не? Освен това в идеалния случай би трябвало да се занесе в техническия университет да паснат клапаните и да я изшлайфат.Поне вижте цените там, не са толкова високи.
Зависи за какво ще ползваш колата. Аз например искам да имам изключително надеждна кола за пътуване извън града и в лощи атмосферни условия - съответно проверявам буквално всичко в една кола преди да и се доверя.

Свалете пружината на повредения клапан и опитайте как се движи, без да го изтървавате. Ако може смени ремъка и си карай... но всичко това е работа на майстора, ама той като е една белязана с лошо институция...

^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от ^^devil_boy^^ » 03 яну 2009, 18:25

Пфффф този интернет няколко дена хич го няма. Понеделника я почвам мисля си да не свалям главата ми да направя една проба, слагам си ремъка/майстор ще се оправа/ и паля, казаха ми че ако има някои клапан отнесен щял да чука и да се чуе ако няма така ще се кара докато зачука :D
Понеже финансите хич ги няма понеже хем уча/студент/ хем ходя на бачкане от време на време и искам да попитам как се разбира дали едни ролки са заминали и дали е налойително да се сменят и дали ще избутат до др смяна на ремъка, и също така как се разбира дали ролката която е на водната помпа е заминала и долу горе скъпили са , предполагам че нова водна помпа която няма да е евтина :(
А относно майстора семеен познат който работи в германия в някакв сервиз на Форд, да видим какво ще стане.
ima samo dva vida koli Ford i drygi

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от diesel1.6 » 03 яну 2009, 20:58

Диагностика на лагери (в ролките) се прави въз основа на известен опит.
Въпреки това ако може да ги свалиш и повъртиш следи за някакви шумове, неравномерен ход, запъване, стъргане и луфт. Нормално е да вървят леко, но не без съпротивление - това е от смазката.
Никой не се занимава да прави диагностика на ролките по автомобили, доколкото знам. То и по другите машини това е само контролна работа, а основно се разчита на периодична подмяна след отработване на ресурса.

попитай защо ти казаха да правиш клапан - ниска компресия ли, или друго? Свали разпределителния вал, махни ремъка и повърти някак двигателя - може на скорост или стартера с добър акумулатор. Идеята е после да сложиш колата на баир надолу, на скорост - 2, 3, 4 според компресията и като отпуснеш спирачката да накараш двигателя да превърта съвсем бавно, по цилиндър на 2-3 секунди. Колко да превърта се нагласа с подбиране на баира и предавката. Така може да усетиш как преминава всяко бутало през ГМТ. Ако някое си прескача очевидно лесно - веднага, а не след 1-2-3 секунди като другите, може и да имаш проблем с този цилиндър. Другото е да освободиш клапаните и да пробваш как се движат във водача. Увери се, че буталото е достатъчно нагоре за да не ги изтървеш вътре.
Късмет.
Каквото и да правиш оглеждай преварително не трошиш ли нещо!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от HACKO » 03 яну 2009, 22:31

Не си прави експерименти, на дизела няма начин да няма ударен клапан. Съвсем спокойно може да потърсиш клапани от морга за 15-20лв може да вземеш целия комплект, при всички случаи се напасват, моли се да нямаш повредени легла или водачи че тогава работата става сериозна, но и това е поправимо. Главата не трябва да се шлайфа без нужда. Много вероятно е водната помпа да е причината за скъсването на ремъка, проверката е елементарна, ако се върти плавно без затягане, няма луфт във вала и не тече помпата е добре. Сега се сещам кой ремък е скъсан, ако е към горивната помпа, нищо не се е случило трябва ти само нов ремък и центровка.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от diesel1.6 » 04 яну 2009, 01:20

HACKO написа:Не си прави експерименти, на дизела няма начин да няма ударен клапан. Съвсем спокойно може да потърсиш клапани от морга за 15-20лв може да вземеш целия комплект, при всички случаи се напасват, моли се да нямаш повредени легла или водачи че тогава работата става сериозна, но и това е поправимо. Главата не трябва да се шлайфа без нужда. Много вероятно е водната помпа да е причината за скъсването на ремъка, проверката е елементарна, ако се върти плавно без затягане, няма луфт във вала и не тече помпата е добре. Сега се сещам кой ремък е скъсан, ако е към горивната помпа, нищо не се е случило трябва ти само нов ремък и центровка.
Слушай колегата, аз не съм си отварял този модел мотор! Ама ако е скъсан ремъка за помпата - значи и няма нищо на колата!

^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от ^^devil_boy^^ » 04 яну 2009, 14:17

Няма да си правя експерименти ще сменя ролките а ремаците те са два единия баш ангренажен/който върти всичко и който се скъса/ а другия е само за нафтовата помпа/мисля/.Водната помпа не тече, поне не е текла досега/преди да се скъса ремъка става въпрос/ , а относно клапаните викнах един майстор познат и като свалихме распределителния вал каза "върто" и по звука който се чува каза че има някой ударен/звука беше нещо като виене само че се усилва и намаля с вартенето равномерно/. Доиде и един друг и взе да удря по паричките с една трабичка и едно чукче леко за да чуел какво е ехото в цилиндара каза че на всмукателните/май/ трябвало да ехти защото били по големи а на испускателните да не се чува в смисул да удря на твърдо по неговия метод каза че има вероятност да няма ударени и сега иди разбери ко да праиш а този майстое кадето ще я прай каза "слагаме ремака, сменяме ролките, палим ако има чукнат клапан ще се чува силно тракане" и сега това ще се прави утре ще отида до гарата както ме посаветва колегата да видя те магазинчета дали ще има нещо свястно и на разумна цена. Гледах в форума колко доло горе трябва да е цаната на комплект или на отделно ама така и не разбрах с един познат гледахме както бях писал в по горния пост 3-те ролки 100-110лв на Ина/била хубава марка/ а ремака беше 38лв/пак на хубава марка според него/. Нямали някой в форума които да има магазин за авточасти че да кайе една ценова листа, гледах в гооглето единствено в Еуро07.бг гледах ама там нещо не се получи иска регистрация.Ако съм написал някой глупост сори невеж съм в тея работи :) Поздрави!
ima samo dva vida koli Ford i drygi

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от HACKO » 04 яну 2009, 21:16

Човек, иди на майстор не на врачка, на бензинов мотор може и да не удари, но при дизела разстоянето между буталото и главата е много малко, а при скъсване на агренажа разпределителния вал спира а коляновия продължава да се върти. Тъй като винаги има поне два отворени клапана няма начин да не ги удариш. Свалил си всичко, имаш 10 болта и да свалиш главата, жертваи 20 лв за гарнитура. По твоя начин нещата може да станат КАТАСТРОФАЛНИ.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от diesel1.6 » 04 яну 2009, 22:48

И двата метода които сте ползвали не са надеждни. Нещо сигурно, което може да се направи е да видите компресията - без масло, после капнете малко двигателно масло в цилиндрите и пак премерете. И напиши майстора какво мисли след това, и кажи и на нас какво сте измерили. Онова с бутанетопо надолнище е всъщност преценка според компресията, но е правилно да се мери.
Ако няма някъде разлика 10-15 атм, правете я както си е така.
И това е ярно, че си свалил всичко - има още само 10 болта. Гарнитурата е 20-40 лв. Е това е лошо, че после ще си кажете - я да притрием клапаните, така и така е свалено... а и колектори, глупости...

^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от ^^devil_boy^^ » 05 яну 2009, 17:18

Ми аз я почнах обаче нямам такав ключ каде за отвартането на едната ролка каде се хващал и пистовия ремък и утре ще званя да питам тук там.
А относно частите 3-те ролки двата ангренайни ремака с двете гарнитури/глава клапани/ = 200лева доволно.
ima samo dva vida koli Ford i drygi

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от HACKO » 05 яну 2009, 19:30

При положение че ремъците и ролките са 180лв, колко ли струва гарнитурата? :P
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от ^^devil_boy^^ » 06 яну 2009, 02:58

гарнитурата е 35 на главата и 10 на клапаните обЩо без отстъпката 240 някЪде/от сигурен човек взимам частите магазина работи с евро07
ima samo dva vida koli Ford i drygi

^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D-94

Мнение от ^^devil_boy^^ » 09 яну 2009, 12:29

Така свалихме главата освободихме клапаните и един крив имаше всички други си варвяха свободно а този го избивахме и сега за клапан :) пак че само един... пффффф голям студ вънка расказа ми са играта надявам се утре да я палним вече. Две свещи имаше заминали и аз се чудя що от петото завъртане палеше като паднаха температурите. И един семеринг за распределителния вал ще се копува и тей ако някой го интересува утре довечера ще пиша до къде сум я докаръл. Поздрави
ima samo dva vida koli Ford i drygi

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта