Страница 1 от 1
Пукупка на Fiesta mk4 с не добра компресия.
Публикувано: 29 яну 2009, 13:13
от MorningEnergy
Здравейте.
Реших да си купя Fiesta MK4 със 1.2 Zetech двигателя.
Харесах си една на добра цена, но в момента в който стигнахме до сервиза и хората замериха компресията нещата не отидоха на добре.
На единия цилиндър даде 10%
На дригите 2 цилиндъра по 12%
И на последния 15%
Колата е двуврата, сравнително добре запазена на външен вид, тампоните трябва да се сменят, както и спирачните дискове накладките.
Цената е 2000лв и съм пред дилемата дали да я купя.
Майстора ми каза, че ако не се юрка двигателя има още 100 000км. живот, първа кола ми е.
Та се чудя какво ще ме посъветват хората с тези фиести понеже много се колебая.
Re: Пукупка на Fiesta mk4 с не добра компресия.
Публикувано: 29 яну 2009, 14:21
от tankovbg
Не разбирам какви са тези проценти "На единия цилиндър даде 10%, На дригите 2 цилиндъра по 12%, И на последния 15% ".
Компресията се мери с единицата бар, за тези двигатели 1,25 е нормално показанията да са между 12-14, пределно допустимото е 10 бара.
Re: Пукупка на Fiesta mk4 с не добра компресия.
Публикувано: 29 яну 2009, 14:44
от MorningEnergy
tankovbg написа:Не разбирам какви са тези проценти "На единия цилиндър даде 10%, На дригите 2 цилиндъра по 12%, И на последния 15% ".
Компресията се мери с единицата бар, за тези двигатели 1,25 е нормално показанията да са между 12-14, пределно допустимото е 10 бара.
Ами да и аз се почудих.
Предполагам са някакви отклонения или и аз не знам какво е.
Майстора каза, че до 15% се водел хубав двигател и колата била на границата, така и не успях да се ориентирам из всичките уреди които бяха на машината

Re: Пукупка на Fiesta mk4 с не добра компресия.
Публикувано: 29 яну 2009, 16:32
от MorningEnergy
А някой може ли да ми каже каква е цената за смяна на сегменти на този двигател?
Клапаните са в добро състояние.
Re: Пукупка на Fiesta mk4 с не добра компресия.
Публикувано: 30 яну 2009, 10:19
от tankovbg
Колега, нали знаеш приказката, че всяко евтино нещо излиза скъпо, не пишеш коя година е колата, но за цена от 2000 лв. не може да очакваш нещо в добро състояние. Ако решиш да сменяш сегменти може да излязат (със сигурност) още куп работи за смяна като се отвори двигателя, пък и не само по двигателя.
Имаш майстор, да гледа и преценявайте.
Тук едва ли можем да дадем диагностика за състоянието на двигателя.
Re: Пукупка на Fiesta mk4 с не добра компресия.
Публикувано: 30 яну 2009, 11:00
от noface
КОлега с тия %(проценти) дето ти обяснява "майстора" що не го туриш.... знаеш къде.Кви проценти от къкво ?За да ти говори за процеенти от нещо би трябвало да има число,някъква стойност която да приеме за 100%,тоя майстор да не е уволнен данъчен да си говори за процети като за ДДС ,там знаеш че е 20% но от колко....... ,не се казва защото е от всичко

Иди на друго място да ти премерят компресията не се занимавай с тоя.
Re: Пукупка на Fiesta mk4 с не добра компресия.
Публикувано: 30 яну 2009, 12:29
от HACKO
noface написа:КОлега с тия %(проценти) дето ти обяснява "майстора" що не го туриш.... знаеш къде.Кви проценти от къкво ?За да ти говори за процеенти от нещо би трябвало да има число,някъква стойност която да приеме за 100%,тоя майстор да не е уволнен данъчен да си говори за процети като за ДДС ,там знаеш че е 20% но от колко....... ,не се казва защото е от всичко

Иди на друго място да ти премерят компресията не се занимавай с тоя.
Тука не съм съгласен, добрите диагностични стендове мерят компресията точно по този начин и % е загуба на налягане, което се подава от стенда през шланг завит на мястото на свещта. Двигателя в този момент е в стационарно положение а мерения цилиндър във ГМТ на такт сгътяване. Този метод позволява много по-точно измерване (избягва се грешка от слаб акумулатор или не добро уплътняване на манометъра към главата) също така дава възможност за много лесна диагностика откъде идва загубата, тъй като времето през което цилиндъра е напомпен не ограничено и може тъй като няма шум от стартера да се определи на слух откъде е загубата. През см.колектор (смукателен клапан), през ауспуха (изпускателен клапан) или през картера (сегменти). Неудобството е че стенда трябва да е включен към източник на въздух под налягане (компресор ) и отнема много повече време от елементарния начин на мерене.
Това съм го виждал на стендовете на SUN MICROSITEMS (USA), предполагам че и тези на BOSCH го имат и винаги съм се чудил че не го използват (имам някои догатки).
Със тези данни както ти е казал човека колата може още да се кара не са големи, и нов двигател има загуби, не си спомням точно но мисля че 30% беше прага след който се прави ремонт. Ако колата не е била карана продължително време може да се получи известно понижаване на компресията, което се оправя като започне отново да се кара.
Ако вземем че 12атм е 100% то загуба от 10% ще рече спадане на налягането с 1.2атм, съответно компресия10.8атм. 15% е 1.8атм, съответно 10.2атм. което си е много добро показание.
Re: Пукупка на Fiesta mk4 с не добра компресия.
Публикувано: 30 яну 2009, 15:52
от noface
За такъв стенд съм чувал,но не съм виждал(предполагам колегата като млад човек не знае стария изпитан метод за мерене на компресия

).Ако е мерено на такъв моя е грешката че нахраних така майстора,който трябва да разбира щом се е захванал с това. Това което колегата е писал за 12 и 15% са загуби на компресия което означава че двигателя е почти перфектен.Важно е за това мерене да знае човека който мери кога клапаните са затворени

КОлега мойто мнение за тази кола е че си заслужава тиа 2000лв. Твое е решението успех къквото и да решиш,дано да не съм те разколебал с предишното мнение и да ме псуваш после

Re: Пукупка на Fiesta mk4 с не добра компресия.
Публикувано: 30 яну 2009, 18:04
от georgiyog
минимум компресията трябва да е 10 бара!!
Re: Пукупка на Fiesta mk4 с не добра компресия.
Публикувано: 30 яну 2009, 19:23
от g.taskov
Колега незнам как вървят тези коли на пазара, но имай предвид следното.Ако колата е от Италия или я взимай
изправна или бягай далече от нея.Както пишеш мисля че на колата е слагана присадка в маслото за да вдигнат малко компресията иначе 100 процента съм сигурен че мотора е издухан.Щом ще сменяш и дискове ще тръгнат и амортесьори и какво ли не още и ще ти излезе дявол на магаре, пишати го защото съм потърпевшт с 2 коли
докато ги сложа в ред съм пръснал маса пари и нерви.Избирай читави коли гледай компресията, дисковете съединителя, течове от масло, а ако мотора е измит работата не читава.Сега коли има много и с цените можеш
да се пазариш.Според мен не я взимай тази кола ще имаш главоболия .
Re: Пукупка на Fiesta mk4 с не добра компресия.
Публикувано: 30 яну 2009, 21:04
от MorningEnergy
Говорих с майстора по подробно и ми каза ако тая кола струва повече от 1700лв да бягам от нея.
И като цяло не си струвала 2-те хиляди лв понеже е в лошо състояние. Майстора ни е добър познат и работи с много добра апаратура и е доста кадърен. Още като бръкна с оптиката през отвора на свещите каза "не е в добро състояние" наче това с процентите е точно както го обясни юзера над мен. Колата в крайна сметка няма да я купувам защото всичко в нея се оказа че е на път да замине.
Ако под добрия стар метод за мерене на компресия имате в пред вид, че като се махне щеката за маслото и като се форсира двигателя не трябва да духа знам го

Също и през отвора за капачката на масло не трябва да духа при тези двигатели (ако духа клапаните не са в ред) Точно тази кола нито духаше от щеката нито от капачката за масло, но излезе с лоша компресия.
Re: Пукупка на Fiesta mk4 с не добра компресия.
Публикувано: 31 яну 2009, 08:08
от dimotaxi
MorningEnergy написа:Ако под добрия стар метод за мерене на компресия имате в пред вид, че като се махне щеката за маслото и като се форсира двигателя не трябва да духа знам го

Също и през отвора за капачката на масло не трябва да духа при тези двигатели (ако духа клапаните не са в ред) Точно тази кола нито духаше от щеката нито от капачката за масло, но излезе с лоша компресия.
Не,стария метод е с манометър завит на мястото на дадената свещ(цилиндър) и с откачена бобина въртиш на стартер......това е в общи линии!
Не я взимай,за тези пари можеш да вземеш по-стар модел,но по-запазен!Критерий не са само годинките,но и как е гледана!
