Страница 1 от 1

Като е студен двигателя нещо не е добре - УСТАНОВЕН ПРОБЛЕМА

Публикувано: 02 фев 2009, 11:47
от tankovbg
Напоследък като е студен двигателя и запаля се форсира нормално и държи обороти докато загрее, като дам леко газ и отнема на празен ход оборотите падат, двигателя заработва с прекъсване и аха да угасне (някога и гасне), характерно е че замирисва на нещо (не е както мирише бензина а нещо като парфюм, имам катализатор). Като загрее си е нормално, държи си оборотите на празен ход, има си тяга.
Свещи и кабели са сменени. Ако причина е например байпасния клапан за празен ход (т.н. моторче) защо замирисва. Сякаш сместа е преобогатена или някой цилиндър не работи в студено състояние.
Мнения ?

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Публикувано: 02 фев 2009, 12:36
от noface
Ще ти кажа как да пробваш дали ти работят всички свещи на студен мотор.Палиш двигателя и след 5сек/ гасиш.Вдигни капака на мотора и пипаш изпускателните тръби на колектора близо до главата.КОято е студена явно не работи тоя цилиндър :D:

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Публикувано: 02 фев 2009, 13:40
от nosfera7u
и аз имам подобен проблем, само че при мене няма никакаъв мирис :) просто колата като е студена и си гасне ако постоянно не я ръчкам. Когато я оставя без да и давам газ оборотите играят м/у 500 и 2000 и накрая гасне. След 2-3 мин каране проблема изчезва. Проблеми когато двигателя загрее няма.

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Публикувано: 02 фев 2009, 17:11
от tankovbg
noface написа:Ще ти кажа как да пробваш дали ти работят всички свещи на студен мотор.Палиш двигателя и след 5сек/ гасиш.Вдигни капака на мотора и пипаш изпускателните тръби на колектора близо до главата.КОято е студена явно не работи тоя цилиндър :D:
Те това не става, колекторните ми тръби са скрити под метални капаци и нямам достъп до тях.

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Публикувано: 02 фев 2009, 17:45
от sobis
nosfera7u написа:и аз имам подобен проблем, само че при мене няма никакаъв мирис :) просто колата като е студена и си гасне ако постоянно не я ръчкам. Когато я оставя без да и давам газ оборотите играят м/у 500 и 2000 и накрая гасне. След 2-3 мин каране проблема изчезва. Проблеми когато двигателя загрее няма.
Датчика за температура, който дава стойностите на ЕКУ-то се здухал и дава грешни стойности. Затова и ЕКУ-то си прави каквото си иска. Закачи я на диагностика, трябва да излезе проблема :)

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Публикувано: 02 фев 2009, 18:01
от samsung_bg
sobis написа:
nosfera7u написа:и аз имам подобен проблем, само че при мене няма никакаъв мирис :) просто колата като е студена и си гасне ако постоянно не я ръчкам. Когато я оставя без да и давам газ оборотите играят м/у 500 и 2000 и накрая гасне. След 2-3 мин каране проблема изчезва. Проблеми когато двигателя загрее няма.
Датчика за температура, който дава стойностите на ЕКУ-то се здухал и дава грешни стойности. Затова и ЕКУ-то си прави каквото си иска. Закачи я на диагностика, трябва да излезе проблема :)
Подкрепям мнението на колегата. Имах същия проблем, и след смяна на трите маркуча под всмукателните колектори, се оправи и си мислех че е от тях. Сега се сещам, че тогава смених и ECT датчика.

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Публикувано: 02 фев 2009, 21:37
от nosfera7u
samsung_bg написа:
sobis написа:
nosfera7u написа:и аз имам подобен проблем, само че при мене няма никакаъв мирис :) просто колата като е студена и си гасне ако постоянно не я ръчкам. Когато я оставя без да и давам газ оборотите играят м/у 500 и 2000 и накрая гасне. След 2-3 мин каране проблема изчезва. Проблеми когато двигателя загрее няма.
Датчика за температура, който дава стойностите на ЕКУ-то се здухал и дава грешни стойности. Затова и ЕКУ-то си прави каквото си иска. Закачи я на диагностика, трябва да излезе проблема :)
Подкрепям мнението на колегата. Имах същия проблем, и след смяна на трите маркуча под всмукателните колектори, се оправи и си мислех че е от тях. Сега се сещам, че тогава смених и ECT датчика.
благодаря колеги :) може ли да ми кажете колко горе долу може да ми излезне тоя дребен ремонт ? _friends_

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Публикувано: 02 фев 2009, 22:45
от essex
Само едно нещо ще кажа и това е че аз си мисля че е от СТЪПКОВОТО МОТОРЧЕ :(:

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Публикувано: 02 фев 2009, 23:23
от sobis
essex написа:Само едно нещо ще кажа и това е че аз си мисля че е от СТЪПКОВОТО МОТОРЧЕ :(:
Ако е стъпково моторче, мизрии ще прави и след като загрее колата...поне при мене беше така :wink:

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Публикувано: 03 фев 2009, 13:05
от tankovbg
Чакам малко да се постопли и ще подходя по метода на изключването.
1. Отвивам свещите и по цвета на изолатора ще определя дали някой цилиндър не работи както трябва.
2. Ако е налице такъв ще проверя вторичните намотки на бобината (кабели и свещи са сменени).
3. Ако и там е наред проверка на компресията на този цилиндър.
4. Ако обаче всички цилиндри са добре, проверка (ултразвуково почистване) на инжекторите.
5. Ако проблема продължава, вече ще търся в общите устройства по реда на вероятностите.

Re: Като е студен двигателя нещо не е добре

Публикувано: 03 фев 2009, 13:06
от essex
значи е МАФ :wink:

УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА

Публикувано: 08 фев 2009, 19:38
от tankovbg
Установих че свеща на първи цилиндър е опушена и с лек нагар, останалите свещи с перфектни данни, кабели нови, бобината перфектна.
Веднага замерване компресията, първи цилиндър 7,4 останалите 11,8, леле викам сегменти.
Отваряне капака на клапаните, замерване луфт на клапани, единия изпускателен няма луфт.
Случило се е, защото есента сменях изпускателни клапани, явно с течение на времето се е напаснал допълнително в леглото си и разстоянието се е намалило под допустимото.
Та извода ми е, наред със всички датчици и моторчета, да гледаме и компресията.