Страница 1 от 1
Какви са тия тръби
Публикувано: 05 мар 2009, 20:47
от tcuri
Здравейте колеги.Въпроса ми е следния:на форда на едно приятелче има некви тръби койти излизат от една кутия и са две на брои.От всяка една се отклоняват по други две който влизат в четирите цилиндра.Та какви са тея тръби?форда е моно инйекция 94г.1.3 .
Мерси предварително на всички
Re: Какви са тия тръби
Публикувано: 05 мар 2009, 21:05
от BACHEV
връщат част от изгорелите газова зе повторно изгаряне
Re: Какви са тия тръби
Публикувано: 06 мар 2009, 07:20
от dimotaxi
"Еко"система.....доизгаря .....,абе колегата го е казал.
Re: Какви са тия тръби
Публикувано: 06 мар 2009, 14:18
от tcuri
Ясно Благодарско на всички
Re: Какви са тия тръби
Публикувано: 06 мар 2009, 14:43
от diesel1.6
Превъртането за газовете е за да се намали кислородното съдържание в горивната смес и излишъкът да е близък към нула. Целта е да се избегне образуването на азотен двуокис. Като има кислород в повече, азота се запалва и изгаря, и намалява разхода и държавата не може да слага акциз на горивото, защото то си е от въздуха!

Изгорелите газове не доизгарят, те вече са изгорели твърде.
Re: Какви са тия тръби
Публикувано: 06 мар 2009, 19:58
от Berilii
Re: Какви са тия тръби
Публикувано: 06 мар 2009, 22:02
от diesel1.6
Berilii написа:
Това са тотални глупости.
Обърках двигателите, и това, което е глупостите, е рециркулацията на дизел. Не е по темата.
Re: Какви са тия тръби
Публикувано: 06 мар 2009, 22:45
от Lenux
А да попитам аз тогава защо им е притрябвало на изгорелите газове чист въздух? (имам същата система при мен на скорпиото)
Re: Какви са тия тръби
Публикувано: 06 мар 2009, 23:57
от Berilii
Lenux написа:А да попитам аз тогава защо им е притрябвало на изгорелите газове чист въздух? (имам същата система при мен на скорпиото)
Тази ситема е задължителна за покриване на евро2 стандарта за емисии в изгорели газове. Тя работи само от момента на запалване на двигателя до момента, в който ламбда сондата достигне минимална работна температура(350 градуса). За да се скъси този период се монтират и 4 проводните ламбда сензори, които са със подгряване. А основната цел на вкарването на въздух е максимално количество кислород в отработените газове, и съответно по-добра работа на катализатора, съответно по-ниски емисии.
diesel1.6 написа:Превъртането за газовете е за да се намали кислородното съдържание в горивната смес и излишъкът да е близък към нула. Целта е да се избегне образуването на азотен двуокис.
Като има кислород в повече, азота се запалва и изгаря, и намалява разхода и държавата не може да слага акциз на горивото, защото то си е от въздуха! 
Изгорелите газове не доизгарят, те вече са изгорели твърде.
Превъртането на изгорели газове е с цел да се доизгорят неизгорелите въглеводороди в отработените газове. Една от целите е намаляването на азотни оксиди заради намаляването на максималната температура на цикъла.
Това в червено просто не искам да го коментирам защото няма капка истина. Азота не гори в кислородна среда(в истинският смисъл на думата), а се свързва с кислорода до различни оксиди в зависимост от температурата, при която се провежда реакцията. Тази реакция е ендотермична, което означава че тя е със знак минус в топлинният баланс на двигателя. С повишаване на съдържанието на кислоод тази реакция се инхибира почти напълно, ето защо при въздушно отношение алфа над 5 азотни оксиди почти не присъстват.
Re: Какви са тия тръби
Публикувано: 07 мар 2009, 01:18
от Edinuser
berilii - прав си колега, ама то си е близко до ума - въздуха е основно азoтно-кислородна смес и ако процеса не беше ендотермичен a екзотермичен ... една запалена ацетиленова горелка можеше да подпали цялата атмосфера

Re: Какви са тия тръби
Публикувано: 07 мар 2009, 11:26
от Berilii
Edinuser написа:berilii - прав си колега, ама то си е близко до ума - въздуха е основно азoтно-кислородна смес и ако процеса не беше ендотермичен a екзотермичен ... една запалена ацетиленова горелка можеше да подпали цялата атмосфера

Браво добър пример колега.
Re: Какви са тия тръби
Публикувано: 07 мар 2009, 17:33
от diesel1.6
Edinuser написа:berilii - прав си колега, ама то си е близко до ума - въздуха е основно азoтно-кислородна смес и ако процеса не беше ендотермичен a екзотермичен ... една запалена ацетиленова горелка можеше да подпали цялата атмосфера

Няма голямо отношение към азота този пример, защото ацетиленовата горелка си работи с кислород и ацетилен и азот там няма. Само по повърхността се смесва малко от въздуха с газовете в пламъка.
Онова за акциза е майтап - даже съм сложил съответния указателен знак.
Re: Какви са тия тръби
Публикувано: 07 мар 2009, 20:03
от Berilii
diesel1.6 написа:Edinuser написа:berilii - прав си колега, ама то си е близко до ума - въздуха е основно азoтно-кислородна смес и ако процеса не беше ендотермичен a екзотермичен ... една запалена ацетиленова горелка можеше да подпали цялата атмосфера

Няма голямо отношение към азота този пример, защото ацетиленовата горелка си работи с кислород и ацетилен и азот там няма. Само по повърхността се смесва малко от въздуха с газовете в пламъка.
Онова за акциза е майтап - даже съм сложил съответния указателен знак.
Ацетиленовата горелка работи с технически кислород в които основният примес е азот(около5%). Ацетиленовата горелка образува повече азотни оксиди отколкото колата ти.
Извинявам се акциза не видях усмивката.