Помпа с такъв авансатор се регулира така, че той да НЕ повлияе на тази операция. За ескорт/фиеста/орион това е болна тема, дколкото виждам как пушат тези коли. Техните горивни камери са така проектирани, че при правилна центровка и каквито и да са като състояние работещи разпръсквачи димене (сажди) няма.
Какви проблеми станаха пред мен?
В сервизите не знаят какво е това (авт. авансатор) и съответно не отчитат влиянието му при центровката. При това, ако той е в ред, регулировката на преливния клапан (за налягането вътре в помпата) и съответно работата на авансатора (нормалния, не автоматичния) са неправилни. На високи оброти изпреварването на впръскване е недостатъчно. Все едно да си блокираш центробежния регулатор не класическо делко в положение за ниски обороти. така се получава ефекта на пета скорост да върви повече. Ръгаш по-ниска, но само има пушеци и облаци и бучи, а ускорението е на минус. да отбележа, че центровката на помпата към ангренайа е коректна и колата пали нормално. И казват "ами ако има проблем няма да пали"

)) и не приемат възражения.
Да, ама не.
Отвих елемента за задействане на авт. авансатор. Той работи като термостата - след като се загрее (с ток и от самия блок), един шиш излиза и нашишва една съчма, която отваря пътя на нафтата към и от хидравличния авансатор на помпата. Просто и ясно, но кой да огледа и кой да си купи документацията... не шофьорите, но нали сме в Бг, така ще е. Значи, отвих го, сложих там такъв шиш ръчна изработка, че съчмата да си стои в абсолютно отворено положение. И всичко си проработи по нормалната логика на двигателя.
На студено прекъсва яко, припушва си бяло. Когато загрее малко, е стабилен, но май харчи повечко, а когато загрее нормално, няма грешка.
Това беше ако термоелемента е в ред.
Ако не избутва шиша достатъчно (това се среща) колата остава с некоректно предварение - когато си иска. Так пък се появява ефекта "понякога върви повече от безинката". Но кога е това, не се знае.
Сега си намерих изправен елемент и нагласих си момента на отваряне на съчмата. В студено време, това чудо работи и като коректор на предварението според темп. на въздуха, и е полезно, държи разхода малък.
Накрая забелязах, че изправна помпа кара колата да върви комфортно, бързо и тихо, с малък разход на нафта - под 5/100.
В сервиза ми казаха, че стара кола горяла около седем, и си правя извода, че те са знаели, че не могат да направят центровката

))))))