Страница 1 от 1

Стартера не развърта двигателя.

Публикувано: 16 мар 2009, 21:52
от paci
Проблема е с Мондеото на Sanndo.

2.0 TDCi 2004-та.

Няма време да пише той и да следи темата, затова пиша аз, та ако има нещо за доуточняване питайте да го питам защото инфото ми го е подал в Скайп.

Еми то заглавието си описва проблема.
Върти стартера, но не развърта двигателя.
С бутане са го палили, но един път не искало да запали след което е опитал на стартер и е запалил.
Заради това последното аз му дадох диагноза "маховик".
Ако някой има други идеи и дали е възможно да е бендикса нека каже.
Според мен ако е бендикс избощо няма да иска да завърти, след като са бутнали.
Сега стана късно, утре ще пробваме да си играем като не иска да завърти да го тикна малко на скорост да видим дали ще захапе.
Тогава според мен 100% ще са изронени зъби на маховика!
Никва документация нямам под ръка.
Я ровнете по документациите да видим какъв му е маховика на това, че да не е от онея 2пластовите депферните, чеее ...

Re: Стартера не развърта двигателя.

Публикувано: 16 мар 2009, 22:52
от HACKO
paci написа:Проблема е с Мондеото на Sanndo.

.......
Ако някой има други идеи и дали е възможно да е бендикса нека каже.
...
Не е възможно да е бендикса,а е абсолютно сигурно и гарантирано, че е от него.

Re: Стартера не развърта двигателя.

Публикувано: 16 мар 2009, 23:27
от sanndo
Ами защо след като бутнаха колата 2 метра (не запали на скорост веднага, тежи тва мондео мамка му) и после завъртя веднага на стартер...

Re: Стартера не развърта двигателя.

Публикувано: 16 мар 2009, 23:43
от HACKO
Ако беше достатъчно настоятелен, да направиш многократни опити за запускане, щеше в един момент да зацепи и да завърти, бендикса не се поврежда отведнъж, но това което описвате са симптомите. Ако беше идеята на Пацо, щяхте да чувате грозно хъркане, подобно на опит да включиш на скорост без съединител. Също така това ще се повтаря периодично на всеки оборот на двигателя.

Re: Стартера не развърта двигателя.

Публикувано: 17 мар 2009, 00:00
от sanndo
Утре сутринта ще си покаже :)
Ама вече търся кой да ми кара колата на сервиз.
Нестава така...

А да имате идея колко може да струва тоя бендикс?

Re: Стартера не развърта двигателя.

Публикувано: 17 мар 2009, 10:17
от форд мк2
Прав е НАСКО. И аз имах подобен проблем на моя Фиестак. Един пишманб майстор да го ева даде диагноза маховик от което не спах цяла нощ. На другия ден разглобих стартера и гледам по-бендикса лека пунктатина... ае нов ае слагане и проблема се реши. За моята струваше около 40-50 лв с труд от мене. _friends_

Re: Стартера не развърта двигателя.

Публикувано: 17 мар 2009, 11:01
от Mondeo18TDI96
на стария я ми орион (1.6д) преди 10-на години имах подобен проблем : стартера върти - ама на празен ход (обикновенно след 2-3 опита зацепваше)

проблема беше износени зъби на маховика (ако на това се вика зъбното колело зецепено на коляновия вал :))

всъщност след загасяне на двигателя маховика винаги спира на едно и също положение (всъщност май на 2-позиции !?) ... т.е. бенкикса зацепва на едно и също място с него ...
и ... при износване става все по-трудно да зацепва ... и в един момент спира.
на практика като бутнеш колата (на скорост) дори и 50см. - променяш положението на маховика (идват здрави зъби) и пали нормално

при мен тогава само го обърнаха (износването е обикновенно от едната страна на зъбите) !

но причината беше че явно бендикса е бил сменен (от предишния собственник) с неподходящ по размер (по-малък) ... и от там - по-голямо износване на зъбите на маховика.

Re: Стартера не развърта двигателя.

Публикувано: 17 мар 2009, 11:52
от tankovbg
Да поддържам мнеието на Mondeo18TDI96, точно така става с маховика, имал съм такъв случай при което се наложи снемане на маховика, и обръщане на венеца, става с нагряване и т.н. Но не съм сигурен как са този венец в конкретния случай.
Питащия за да е сигурен може да извади стартера (което е по лесното) и чрез свързване с акумулатора с допълнителни проводници, да даде ток на бобината на бендикса и да види дали същият изхвърля. На старата ми Фиеста например се оказа клеясала оста по която се изхвърля бендикса, след смазване и раздвижване си работеше нормално.
А и като се снеме стартера през отвора се вижда състоянието на венеца, с бавно превъртване на двигателя.

Re: Стартера не развърта двигателя.

Публикувано: 17 мар 2009, 12:00
от sanndo
последните 2 мнения ме убиха.....
благодаря!
чакам Paci и Svetlix да се обадят и ще видиме йаде и как ще се кара да го гледат тва мондео...

Re: Стартера не развърта двигателя.

Публикувано: 19 мар 2009, 18:59
от HACKO
Сандоооо, кво направи бе човек, още ли чакаш Пацо или извика неволята?

Re: Стартера не развърта двигателя.

Публикувано: 19 мар 2009, 21:02
от sanndo
колата седи 2 дена вече в сервиз, утре ще е трети :)
обещана ми е, че ще си я взема утре... имало счупено нещо си... след като са свалили бендикса... како и да е ;)
като си я взема и ще пиша какво и колко е струвало.... сега НЯМАМ ИДЕЯ колко пари ще ми вземат :)

Re: Стартера не развърта двигателя.

Публикувано: 20 мар 2009, 18:28
от sanndo
В движение отново :)

Бендикс + семерина + някакви зегерки (?) = 60лв
Работа - 60лв
Време - 3 дена ;)

Всичко си е ОК, радвам се, че цената е такава. Очаквах доста повече!

Re: Стартера не развърта двигателя.

Публикувано: 20 мар 2009, 20:20
от tankovbg
Радост която струва 120 лв, подозирах бендикса, ама семерина, зегерки къде ги има на стартера? Семерина, зегерки - 60 лв. трябва да са позлатени !!!!
Аз написах - " Питащия за да е сигурен може да извади стартера (което е по лесното) и чрез свързване с акумулатора с допълнителни проводници, да даде ток на бобината на бендикса и да види дали същият изхвърля. На старата ми Фиеста например се оказа клеясала оста по която се изхвърля бендикса, след смазване и раздвижване си работеше нормално."
Така че може да е струвало само няколко капки масло.
Щото за смяна на нов бендиск щяха да ти вземат май доста.
Важното е че работи, за нас парите са без значение.....както и майсторите колкото и да вземат.

Re: Стартера не развърта двигателя.

Публикувано: 20 мар 2009, 20:37
от sanndo
tankovbg написа:...за нас парите са без значение......
:)

Готино звучи :P

Значи цената на бендикса си е реална.
Не съм очаквал, че като карам кола за 15-16к в лева и ще имам ремонти по 10лв за нея :) :)

Благодаря за съветите на всички!!

П.С. Някак си не си представям себе си в канала у нас и да разглабям, дали ще е мондеото, дали екскорта...

Re: Стартера не развърта двигателя.

Публикувано: 20 мар 2009, 22:27
от HACKO
tankovbg написа:Радост която струва 120 лв, подозирах бендикса, ама семерина, зегерки къде ги има на стартера? Семерина, зегерки - 60 лв. трябва да са позлатени !!!!
Аз написах - " Питащия за да е сигурен може да извади стартера (което е по лесното) и чрез свързване с акумулатора с допълнителни проводници, да даде ток на бобината на бендикса и да види дали същият изхвърля. На старата ми Фиеста например се оказа клеясала оста по която се изхвърля бендикса, след смазване и раздвижване си работеше нормално."
Така че може да е струвало само няколко капки масло.
Щото за смяна на нов бендиск щяха да ти вземат май доста.
Важното е че работи, за нас парите са без значение.....както и майсторите колкото и да вземат.
Различно е, докато бендикса не се "изхвърли" шалтера не затваря веригата на мотора и съответно не се върти (предполагам при тебе е било така). При Сандю бендикса е зацепен стартера върти, но не предава движението към маховика, защото са се износили блокиращите ролки (принципа е като задното д-е на велосипеда), това не подлежи на ремонт.
Зегерки има, за семеринг не мога да се сетя, но може да има някакъв О пръстен, на който да викат семеринг, както и да е семерингите не струват много та да си струва да лъжеш че си сменил такава.
Учудващото е че колата е сравнително нова за да се е износил бендикса, но пък може да е имал някакъв дефект.

Re: Стартера не развърта двигателя.

Публикувано: 31 мар 2009, 01:20
от Svetlix
tankovbg написа:Радост която струва 120 лв, подозирах бендикса, ама семерина, зегерки къде ги има на стартера? Семерина, зегерки - 60 лв. трябва да са позлатени !!!!
Майстора беше написал всичко на едно листче ... 3-4 неща бяха и всичко беше 60 кинта. Трудът е отделно 60 кинта. Шибаното на цялата история, е че типично по фордовски едвали не се разглабят хиляди неща за да се стигне до стартера. Трябва колата задължително да е на подемник защото на канал (убедих се с очите си) си е зор работа и няма как да се работи по нея.