Страница 1 от 2

МОЛЯ ви помагайте!!Белези и зацепване(решено с родилна мъка)

Публикувано: 29 мар 2009, 00:27
от Lenux
Колеги помагайте че стана страшно. Скорпиото е 2.0i. В предишна тема бях писал за ремонта който му правя но тук накратко- сменям вал,кубилици и гумички. Сглобих я,запали, но работи неравномерно,пука,гърми и бърка центровката. Значи ето как съм зацепил в момента белезите:
При това положение на шайбите палецът на делкото седи в указаното на картинката положение. При шайбата на коляновия вал белегът ми бяга с половин зъб както е показано и на картинката.Играх си много и не може да дойде точно на самия белег и винаги ми бяга със поне 1мм. Най-много ме интересува това как точно трябва да бъде зацепено делкото.
untitled.bmp
Много благодаря на отзовалите се помощници :)

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0

Публикувано: 29 мар 2009, 12:08
от venom4o
Така.. реда ти е 1-3-4-2.Слагаш шайбата на кол. вал на белег.разхлабваш делкото да се върти вадиш централния кабел от делкото и го допираш на метал някъде .Включваш на контакт и бавно и внимателно въртиш делкото.В момента в който ти даде искра спираш да го местиш и го затягаш.белега ти е на първи цилиндър да знаеш ! Защото има коли на които и на 4-ти.Аз така си правех на ОНС.Заради датчика на хол в делкото дава искра и там ти е центровката.Важното е коляновиа вал да ти е на 12 градуса ако е инжекцион и 10 ако е карбуратор !

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0

Публикувано: 29 мар 2009, 12:56
от Lenux
Да колега аз така правя. Но въпроса е че делкото беше извадено цялото и сега трябва да се зацепи отново при слагането му. Коляновият вал е на белег,разпределителният вал е на белег и палеца сочи 1ви цилиндър (дава искра на кабела на 1ви) и пак работи все едно на 2/3 цилиндъра.

Ето какво направих преди малко: докато работеше махнах кабела на 1ви-никаква разлика,махнах и на 2ри-пак никаква разлика,махнах и на 3ти-пак никаква разлика. Всъщност работи на 1 цилиндър. Махнанх 4ти и угасна. А когато 1,2,3 работят и махна само 4ти се усеща разликата. :shock:

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0

Публикувано: 30 мар 2009, 00:11
от Lenux
Малко пресни резултати:
Зацепен разпределителен вал на белег,зацепен колянов вал на белег,зацепено делко на първи цилиндър,проверка с друго делко,проверка с друг палец и друга капачка,проверка с други кабели и колата работи пак по гореописания лош начин.
Обаче:
Ток до свещите идва-дават искра когато ги развия,сложа на кабела им и ги опра на маса.
И, когато ги развия - са мокри (идва гориво до тях).
Моят извод е че щом има гориво и искра , а не работи както трябва то значи те не идват по едно и също време и се разминават.
И стигам до извода че нещо при газоразпределителния механизъм не е наред (разпределителния вал). Отварям пак капака-проверка на клапани подеред и всичко е ок и там. Иии.. вече не знам какво да правя повече. Плс дайте акъл.

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0

Публикувано: 30 мар 2009, 11:50
от nikolovvd
Я дай номера на двигателя! N8, N9 или какъвто е там.
Провери (като гледаш палеца) в кой момент на кой цилиндър отива искрата и провериш при свалени свещи (за да разбереш кой цилиндър е в горна мъртва точка). Да не си объркал кабелите.

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0

Публикувано: 30 мар 2009, 12:06
от Lenux
Кабелите са наред,не са объркани. А делкото го зацепвам точно на 1ви цилиндър,няма как да не подаде искра точно и на 2,3 и 4ти. Никакъв отговор нямам за случващото се...

П.П.: Брей,колко ме успокоява подписа под мнението ти колега.. . :|

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0

Публикувано: 30 мар 2009, 14:04
от nikolovvd
Тъй като буталото в един такт е два пъти в ГМТ, дали не е възможно да си го настроил на ГМТ в момент на изпразване вместо на сгъстяване?
С други думи на 360 градуса напред или назад (все едно).
Ако ти е свален капака на клапъните погледни в ГМТ дали са затворени и двата клапъна. Можеш да сложиш един манометър и да видиш дали имаш налягане когато палеца е на І-ви цилиндър. Явно има нещо тотално сбъркано при теб.

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0

Публикувано: 30 мар 2009, 15:12
от noface
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2939 ... 474558.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------------------------------------
Това е от аутодата за OHC моторите дано да ти е от помощ.Графит има ли капчката и опира ли в палеца ,или да е спукана капачката,прилича ми на пробив тези симптоми,ако кабели и свщи са на ред.

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0

Публикувано: 30 мар 2009, 22:36
от TOLIO
лелеее пишете само глупости
приготвиси некоя кинта и ми се обади
0898591600
:shock:

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0

Публикувано: 31 мар 2009, 11:28
от Lenux
Проблема остава. Капачката и палеца са идеални,кабелите са нови. По горе казах че пробвах и с други капачки палци кабели и свещи и е пак същото.

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0

Публикувано: 31 мар 2009, 13:47
от dimotaxi
TOLIO написа:лелеее пишете само глупости
приготвиси некоя кинта и ми се обади
0898591600
:shock:
А така ли ставало вече тук във форума,даваш пари и получаваш съвет,еми незнаех... :-/:
Не те,а ти пишеш глупости....,и ти ще бъдеш на колегата Lenux на местото и тогава си приготви повечко кинти...! *0029*

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0

Публикувано: 31 мар 2009, 14:09
от Lenux
Колеги, абе.. забелязвам някакво странно свистне докато работи двигателя..сякaш смуче въздух може би..или изпуска, не знам. Но не мога да разбера от кЪде идва.Чувам го някЪде от зоната около дроселовата клапа,но от кЪде идва не мога да кажа :shock: Гледах преглеждах е не мога да разбера и не мога.. случайно някой да знае от кЪде мога да изнамеря някаква схема на въздуховодите/маркучите ? В аутодата не намирам.

П.П. В сервизите не я щат. Казват че всичко трбвало да си е наред. А и според мен трябва да е наред,ама не е. :(:

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване (нерешим проблем)

Публикувано: 31 мар 2009, 14:31
от tankovbg
Колега, а регулира ли си предписаната хлабината на клапаните, никъде не прочетох такова действие ?

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване (нерешим проблем)

Публикувано: 31 мар 2009, 14:38
от Lenux
даа, просто съм забравил да кажа. Реглажа е идеален 20-25 по ръководството за употреба. Даже като видях че не работи добре пак свалях капака да проверя клапаните -но уви.. бяха си 20-25.

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване (нерешим проблем)

Публикувано: 31 мар 2009, 16:20
от tankovbg
Странно, да не бъркаш нещо белезите. Понеже на нашия Зетек няма такива белези правя следното, отварям капака на клапаните, отвивам свещите, вдигам дясното колело на крик, включвам на 5-та, въртя по посока на движението колелото и гледам как са валовете, съответно как се отварят клапаните.
Например при теб започни от началото на отваряне смукателен клапан на 1-ви цилиндър, буталото се движи надолу, въртиш, когато буталото започне да се движи нагоре смукателния клапан затваря (изпускателния също е затворен), това е такта сгъстяване, малко преди ГМТ, трябва коляновия да ти е на белег (да не би да гледаш някъкъв друг фалшив белег) и палеца на делкото да сочи кабела за свеща на 1-ви цилиндър, при това положение се подава искрата. За всеки случай преди това надени свеща на лулата за първи цилиндър, замаси корпуса и гледай ще изкочи ли искра при това положение.
Не знам как е при вашите двигатели, но ако се върти вала без да е зацепен ремъка е твърде възможно да се изкривят клапаните ако някое от буталата е в ГМТ, на Зетек това става.
Ако и това ти е наред, имаш и компресия не виждам какво става, за да се мокрят свещите ..............

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване (нерешим проблем)

Публикувано: 31 мар 2009, 18:54
от HACKO
Ако двигателя ти се върти надясно и си зацепил газоразпределението по показания начин, си на грешен белег, трябва да е на първия по посока на движението. Увери се че наистина си във такт сгътяване на първи цилиндър, в този момент (виж някой от клапаните на първи цилиндър да не е натиснат), ако е така завърти коляновия вал един оборот и тогава зацепи делкото на първи цилиндър (само ще вмъкна че при жигулите е така, белезите на веригата съвпадат при сгъстяване на 4 цилиндър). След като се убедиш че всичко е наред, сложи вала на третия белег, доближи централния кабел на около 1см от метал (може до блока) и върти леко делкото докато прескочи искра (чува се пукане), върни леко така че като мърдаш палеца във хода който има да прескача искра и си готов.
Тъй като този начин на центроване не е съвсем точен, след като тръгне е желателно да се центрова и със стробоскоп.
Делкото безконтактно ли е или със чукче?

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване (нерешим проблем)

Публикувано: 02 апр 2009, 19:24
от opex
с дистрибуторна капачка и чукче са тези :roll:

EDIT: извинявам се че те подведох НАСКО ..в Аутодатата така го дава :oops:

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване (нерешим проблем)

Публикувано: 02 апр 2009, 21:05
от HACKO
В този случай източник на проблеми може да е самото чукче, може да е нагоряло или да окъсява някъде, във оста на чукчето или кабелчето което излиза от самото чукче и влиза в делкото, много често шпилката на която е захванато опира в корпуса на делкото и окъсява. Също така преди да центроваш момента на запалване трябва да се регулира самото чукче, завърта се делкото така че да е максимално отворено (на гърбица) и разстоянието между контактите да е около 1мм (говоря по принцип не знам на твоята колко трябва да е, контактни делка по вече не се използват, даже и руснаците слагат безконтактни, та направо се учудвам че твоята е със чукче).
Предполагам че сте огледали дистрибутурната капачка за пукнатини.

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване (нерешим проблем)

Публикувано: 02 апр 2009, 23:06
от Lenux
Делкото е електронно,нямам никакви чукчета. С комутатор.

Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване (нерешим проблем)

Публикувано: 05 апр 2009, 01:03
от Lenux
Бях попитал по-нагоре дали някой се сеща от каде би могло да се чува свистене сякъш смука въздух от някаде, но ето какво видях след поредното разглобяване днес.
SL740001333.JPG
Гарнитурата на инжекциата, изобщо не е тази която трябва да е. Защото:
SL74000233333.JPG
Ето от каде смука въздух.

Така е и на четирите цилиндъра/всмукателни тръби. Продават ти гарнитура,казват ти-"Даа това е за твойта кола даааа"... ти се прибираш,слагаш я , на пръв поглед става,пасва на всички болтове,но ето до каде води едно малко невниманмие. Не ми е виновен никой ни наи малко пък продавача ами аз съм си виновен че я сложих на пълно доверие и набързо сглобих инжекцията без да прегледам какво слагам. Един съвет от мен: когато купувате нещо ВИНАГИ със старата част ходете. Иначе ще дойдете при мен на черешата да си правим компания. :lol: Утре слагам новата гарнитура,сглобявам и ще дам резултати.

Колеги, този ремонт се оказа много смъртоносен за Скарлет. Надявам се, утре (05.04.) след като я сглобя тя да възкръсне. Пожелайте ми успех. :wink: