ПОМОЩ! Проблем с Фокус TDCi- не ще да пали - РЕШЕН
Публикувано: 16 май 2009, 23:52
Здравейте колеги!
Моля, ако някой може да ми даде съвет че косите ми побеляха от този Форд (Фокус 2004 TDCi 115 к.с.). Значи откакто купих колата преди около 4 месеца не мога да намеря решение на проблема ... колата си пали когато си иска. Още първия ден я обслужих напълно - ангренаж, филтри, масло и т.н. (450 лв.) Мислех че само така ще се размина ... да ама не. В началото палеше лесно (дори и в големите студове) но често угасваше и работа на двигателя беше много неравномерна поне докато загрее малко после се оправяше. Викам си ще отида в МП да я тестват. Отивам (за първи път) и след 1 час ми казаха че тествали компа и не давал грешки но трябвало да се сменят горивните маркучи които влизат в ГНП-то че можело да смуче въздух от там - цена на маркучите 250 лв. и след 2 седмици чакане ще ги сменят и пак да се направят тестове ... смених си ги сам с перфектни маркучи и ги стегнах до скъсване та и молекула въздух да не може да мине и ... проблема си стои. Пак отивам в МП казах им че съм сменил въпросните маркучи та да продължат с тестовете. След съответния преглед друг механик се произнесе че маховика на съединителя бил за смяна и това можело да бъде евентуална причина - цена 1400 лв. маховик, евентуална смяна на съединител 690 лв. + още куп дрънкулки (гайки, болтове и т.н) - обща сума около 2300 лв. без труда. Реших да заложа на диагностиката на МП и ... смених въпросния маховик с чисто нов оригинален LUK само че не в МП естествено, защото заедно с ремонта и рециклиране на съединителя успях да направя всичко за 820 лв. и две седмици колата в сервиз. ОК обаче колата продължава да не пали (или поне не винаги). Помолих един мой познат монтьор да поразпита тук там за този проблем и той също тества компа за грешки - никакви. Обаче се усъмнил за евентуален проблем с горивната помпа и/или дюзите питал един спец. който казал че ако падат стружки от пробката на горивния филтър значи проблема е в самата горивна помпа (нещо в нея се разпадало) и трябва да се рециклира (1500 лв.) или заменя с нова (3200 лв.). Според моя познат открил такива стружки, но аз реших да проверя и смених филтъра с нов а стария разрязах и не видях нито една дори стружка в него. ОК ще кажете може да се е изчистил, но мен лично ме съмнява. Вече на никого не мога да се доверя и реших сам да се заема с проблема та ако ми дадете някаква насока в която да действам ще Ви бъда изключително благодарен. Сега примерно си мисля може ли проблема да идва от помпата в резервоара и как да разбера да ли работи добре или е изгоряла напълно и не качва гориво. Сега тествам колата като се опитвам да не я настъпвам та да има възможност да наваксва с горивото и да видя дали ще пали всеки път щом я загася. Ако пали би ли било възможно да е от това? Направо се чуствам в безизходица - дадох си най-напред стария, но перфектно работещ автомобил, доплатих една камара пари, дадох сума пари за части и обслужване (забравих да спомена че смених и четирите подгревателни свещи 130 лв.). С две думи ако трябва да сменя ГНП-то и дюзите ще ми излезе колкото една чисто нова кола. А ако проблема се окаже някаква дреболия (реле, датчик, помпата в резервора) - ще се изям от терзания ... затова моля, помагайте!
Моля, ако някой може да ми даде съвет че косите ми побеляха от този Форд (Фокус 2004 TDCi 115 к.с.). Значи откакто купих колата преди около 4 месеца не мога да намеря решение на проблема ... колата си пали когато си иска. Още първия ден я обслужих напълно - ангренаж, филтри, масло и т.н. (450 лв.) Мислех че само така ще се размина ... да ама не. В началото палеше лесно (дори и в големите студове) но често угасваше и работа на двигателя беше много неравномерна поне докато загрее малко после се оправяше. Викам си ще отида в МП да я тестват. Отивам (за първи път) и след 1 час ми казаха че тествали компа и не давал грешки но трябвало да се сменят горивните маркучи които влизат в ГНП-то че можело да смуче въздух от там - цена на маркучите 250 лв. и след 2 седмици чакане ще ги сменят и пак да се направят тестове ... смених си ги сам с перфектни маркучи и ги стегнах до скъсване та и молекула въздух да не може да мине и ... проблема си стои. Пак отивам в МП казах им че съм сменил въпросните маркучи та да продължат с тестовете. След съответния преглед друг механик се произнесе че маховика на съединителя бил за смяна и това можело да бъде евентуална причина - цена 1400 лв. маховик, евентуална смяна на съединител 690 лв. + още куп дрънкулки (гайки, болтове и т.н) - обща сума около 2300 лв. без труда. Реших да заложа на диагностиката на МП и ... смених въпросния маховик с чисто нов оригинален LUK само че не в МП естествено, защото заедно с ремонта и рециклиране на съединителя успях да направя всичко за 820 лв. и две седмици колата в сервиз. ОК обаче колата продължава да не пали (или поне не винаги). Помолих един мой познат монтьор да поразпита тук там за този проблем и той също тества компа за грешки - никакви. Обаче се усъмнил за евентуален проблем с горивната помпа и/или дюзите питал един спец. който казал че ако падат стружки от пробката на горивния филтър значи проблема е в самата горивна помпа (нещо в нея се разпадало) и трябва да се рециклира (1500 лв.) или заменя с нова (3200 лв.). Според моя познат открил такива стружки, но аз реших да проверя и смених филтъра с нов а стария разрязах и не видях нито една дори стружка в него. ОК ще кажете може да се е изчистил, но мен лично ме съмнява. Вече на никого не мога да се доверя и реших сам да се заема с проблема та ако ми дадете някаква насока в която да действам ще Ви бъда изключително благодарен. Сега примерно си мисля може ли проблема да идва от помпата в резервоара и как да разбера да ли работи добре или е изгоряла напълно и не качва гориво. Сега тествам колата като се опитвам да не я настъпвам та да има възможност да наваксва с горивото и да видя дали ще пали всеки път щом я загася. Ако пали би ли било възможно да е от това? Направо се чуствам в безизходица - дадох си най-напред стария, но перфектно работещ автомобил, доплатих една камара пари, дадох сума пари за части и обслужване (забравих да спомена че смених и четирите подгревателни свещи 130 лв.). С две думи ако трябва да сменя ГНП-то и дюзите ще ми излезе колкото една чисто нова кола. А ако проблема се окаже някаква дреболия (реле, датчик, помпата в резервора) - ще се изям от терзания ... затова моля, помагайте!