Мисля че има много нагар, дайте ми съвет
- l_m_b
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мисля че има много нагар, дайте ми съвет
Здравейте, колеги!
Вече 2500км карам "новата" си Фиеста. Забелязах че се омаслява малко и реших да сменя гарнитурата на клапаните. Купих някаква коркова, която малко ме съмнява ама нейсе. 5лв струва. Все пак, да се върна на проблема. Мисля че по разпределителния механизъм и от вътешната страна на капачето имаше малко повечко нагар. Снимах го, за да се консултирам с вас. Ето:

Как мислите, нормално ли е това? На вътрешната страна на капака имаше много нагар, може би между 2 и 3мм. Предния собственик за последно май не е сменил маслото на време. Ами... италиано - мангало. Почистих добре капака с бензин. В момента маслото е на 2500км и ми се струва доста черничко. Филтрите са нови. Двигателя е на 85 000 реални (наистина) километри. Има си компресия и тяга, гори добре и върви идеално. Не гори масло.
Иска ми се да чуя вашите мнения и предложения. Най вероятно още едно сменяне на масло + разни промивки?
Благодаря, на отзовалите се!
Вече 2500км карам "новата" си Фиеста. Забелязах че се омаслява малко и реших да сменя гарнитурата на клапаните. Купих някаква коркова, която малко ме съмнява ама нейсе. 5лв струва. Все пак, да се върна на проблема. Мисля че по разпределителния механизъм и от вътешната страна на капачето имаше малко повечко нагар. Снимах го, за да се консултирам с вас. Ето:

Как мислите, нормално ли е това? На вътрешната страна на капака имаше много нагар, може би между 2 и 3мм. Предния собственик за последно май не е сменил маслото на време. Ами... италиано - мангало. Почистих добре капака с бензин. В момента маслото е на 2500км и ми се струва доста черничко. Филтрите са нови. Двигателя е на 85 000 реални (наистина) километри. Има си компресия и тяга, гори добре и върви идеално. Не гори масло.
Иска ми се да чуя вашите мнения и предложения. Най вероятно още едно сменяне на масло + разни промивки?
Благодаря, на отзовалите се!
Форд Фиеста
1.3mi
09.1994
1.3mi
09.1994
- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
според мен ако не направиш нещо постоянно това ще ти е в главата и ще те тормози...за това вземи покарай 1000-1500 км с някакво ефтино масло, смени го и си готов!
Последна промяна от Трол на 08 май 2005, 20:45, променено общо 1 път.
"It's a triumph of handling over power!"


- S@sel@
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 28 яну 2005, 23:39
- Модел на автомобила: ex.Фиеста 1.1 mi `94 / ex.Фокус 1.8 115к.с.
- Местоположение: deep in Colorado mountains
- Status: Извън линия
Няма да се плашиш!
Толкова си струва гарнитурката. Е намирал съм я и по 3 лв ама хайде. За корковата ти говоря.
Не казваш КЪДЕ ти омаслява и предполагам, че става дума точно около гарнитурата. Я ако имаш 5 мин огледай внимателно капака. Точно този, който закрива това дет си снимал. И по- специлно около дупките за болтовте! Капака е от доста мек материал и при свръх натягане ( което е даста лено да постигнеш) леко се изкривява и впоследствие става неравномерно притискане и на гарнитурата и се получава сълзене на маслото от там. Като го погледнеш на светлината откъм вътрещната страна трябва да са равни, а не да има видим "ръб". Ако го има взимаш чукът и на равно място с търпение и дозирана сила изравняваш. Поне аз така направих.
А пък за италианците.... ХЕХЕ... значи и при нас беше така- никаква грижа. Уж и ние я взехме на 60 000 2 мм нагар. И почти нищичко пипнато по колата. А пък ти... да ти бършат от вътрешната страна на капака.... "ДАДА!"

Не казваш КЪДЕ ти омаслява и предполагам, че става дума точно около гарнитурата. Я ако имаш 5 мин огледай внимателно капака. Точно този, който закрива това дет си снимал. И по- специлно около дупките за болтовте! Капака е от доста мек материал и при свръх натягане ( което е даста лено да постигнеш) леко се изкривява и впоследствие става неравномерно притискане и на гарнитурата и се получава сълзене на маслото от там. Като го погледнеш на светлината откъм вътрещната страна трябва да са равни, а не да има видим "ръб". Ако го има взимаш чукът и на равно място с търпение и дозирана сила изравняваш. Поне аз така направих.
А пък за италианците.... ХЕХЕ... значи и при нас беше така- никаква грижа. Уж и ние я взехме на 60 000 2 мм нагар. И почти нищичко пипнато по колата. А пък ти... да ти бършат от вътрешната страна на капака.... "ДАДА!"

БОГ създаде хората, COLT ги направи равни!
-
- Status: Извън линия
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Лелелее
От това положение какво ли е състоянието на клапаните, леглата им, гумичките ?
Айде да не всявам паника
Да ти предложа да сипеш добавка за миене на двигателя преди смяна на масло но ми се вижда опасно с толкова много нагар да свалиш от веднъж.
Затова и аз съм намнение да смениш маслото по-рано.
Покарай с това което си сипал до 5000 км някъде, и го смени с някакво по-ефтино. Покарай и с него до 5000 км и пак го смени. Идеята е да чисти нагара полека-лека. И след това евтуално сипваш добавка за миене и сменяш с хубаво масло.
Поне аз така бих направил.



От това положение какво ли е състоянието на клапаните, леглата им, гумичките ?
Айде да не всявам паника

Да ти предложа да сипеш добавка за миене на двигателя преди смяна на масло но ми се вижда опасно с толкова много нагар да свалиш от веднъж.
Затова и аз съм намнение да смениш маслото по-рано.
Покарай с това което си сипал до 5000 км някъде, и го смени с някакво по-ефтино. Покарай и с него до 5000 км и пак го смени. Идеята е да чисти нагара полека-лека. И след това евтуално сипваш добавка за миене и сменяш с хубаво масло.
Поне аз така бих направил.
- l_m_b
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Чести смени, да :)
Мдааа.... така си е, можко си е, ама май не е фатално, работи машинката, да чукам на дърво. И мен ме е шубе да махам това чудо на веднъж. Затова въртя с това масло докато стане на 4000км, сменям го, карам още 5000, после промивка и готино масло.
Ето вижте и капака отвътре преди да го изчистя.

Изчистих всичко, имаше половин шепа
За съжаление по клапаните не мога да търкам вного... А новата гарнитура за сега не тече, явно капака е прав.
В заключение ще повторя, че тези от Италия са едни истинки мангали.
Ето вижте и капака отвътре преди да го изчистя.

Изчистих всичко, имаше половин шепа

В заключение ще повторя, че тези от Италия са едни истинки мангали.

Форд Фиеста
1.3mi
09.1994
1.3mi
09.1994
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Тези мотори са си така - колкото и да ги чистиш пак стават така. ТИНТИ има фиеста 1,1 и сигурно 5-6 пъти си сменяше маслото на по 1000км - резултат НИКАКЪВ, сипва и разни добавки за миене и почистване, три пъти сваля капака и чистеше на ръка - пак нищо.Трол написа:според мен ако не направиш нещо постоянно това ще ти е в главата и ще те тормози...за това вземи покарай 1000-1500 км с някакво ефтино масло, смени го и си готов!
Но колата си върви без проблеми и така си и остана.
Явно си е някакъв проблем, които е дължи на недомисляне при създаването на двигателя.

- Щ-304
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
- Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мисля че има много нагар, дайте ми съвет
Здравей!l_m_b написа:Иска ми се да чуя вашите мнения и предложения. Най вероятно още едно сменяне на масло + разни промивки?
Това не е нагар, защото там няма горене. Според мен това са си маслени наслоявания поради лош температурен режим на двигателя, замърсена системата за вентилация на картера или неработещ маслен филтър.
Та ако те притеснява, източи старото масло, почисти от маслена кал тръбопровода на вентилацията, промий двигателя с вретенно масло или подобно за промивка. Сипваш 3 литра от него, палиш двигателя да работи 10 минути, източваш, сменяш филтъра и сипваш новото си масло. И си готов.
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
По-малко пипай, няма смисъл. Ако падне част от този нагар ще отиде в картера и после в масления филтър, проблем няма защото неможе да мине през филтъра.
Но ако го стържеж много може да запуши цетката на маслената помпа, и запачва да дига по-малко масло, да маже по-малко, да охложда по-малко и двигателяти да изкара по-малко.
Имах нещастието да почистя нагара на Жигулито си и се получи подобно - пресветване на лапичката на маслото и докато не отворих картера да почидтя цетката на маслената помпа не се оправи, бяш чистил само отушника на картера от нагара и част от него попадна вътре - ама бела.
Но ако го стържеж много може да запуши цетката на маслената помпа, и запачва да дига по-малко масло, да маже по-малко, да охложда по-малко и двигателяти да изкара по-малко.
Имах нещастието да почистя нагара на Жигулито си и се получи подобно - пресветване на лапичката на маслото и докато не отворих картера да почидтя цетката на маслената помпа не се оправи, бяш чистил само отушника на картера от нагара и част от него попадна вътре - ама бела.

Небойте се роби Спартак е с вас!
- fiestaracing
- потребител
- Мнения: 526
- Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8 - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Братле положението е следното-преди 3.5г. също от Италия се сдобих с моето съкровище-с тази разлика че е 1.4л!!!Тези мотори се славят като едни от вътршно най-мръсните!!!Още на границата реших да източа старото масло-такова липсваше-само 1.5л батак който се виеше като мед!!!Налях и ВР 15в40 колкото да я прибера до Варна!!!Учудващо беше че побра само 2.5л от новото масло!!!Отворих капака на клапните-и......ШОК И УЖАС-няма клапани,няма кобилици, пружини и каквото и да е друго!!!Всичко беше равно-мушнах 1 отверка и шросто си потъна 7.8см-започнах да стържа-2.5л лепкава черна смрадлива гадост!!!После 2л бензин-и много търкане-главата светна като нова-също и капака на клапаните!До тук добре ,но защо побира само 2.5л масло!?!Свалих картера-положението беше СМРАЗЯВАЩО-Нови 5СМ!!!!!!!! от същите мармалади-повторих същата процедура-още почти 3л боклуци!!!И ако някой ми каже ,че сприсадки за почистване на мотора нещата ще се оправят>>>
!!!!ХЕ ХЕ ХЕ!!!!Бая стъргане си беше!!!И до тук добре-после започна да пуши да гори много,да прекусва-О.К-нови вложки!!!след това на всеки 1500км в продължение на 10000км смяна масло с почистващи добавки(хора,те са само за почти чисти мотори,не се заблуждавайте с тях!!!)Когато започнах да точа само чисто и бистро масло на 2000км минах на пълните синтетики и всичко вече е наред!!!О.К. купих я на УЖ 90000км-оказаха се реални 300000км-късмет че моторчето беше оживяло след такъв терор-оказа се напълно запазен,въпеки че е каран от жена в МИЛАНО!!!Маслото явно не беше сменяно през последните 40000км!!!Единствените гадости с които много се цапах!!!Но при теб явно не е така-картинката е по-сладка-за толкова малко батаци изобщо не се кахъри!!!В момента мотора ми грее и се отплаща щедро за интервенцията!!!Вече съм му навъртял поне 130000км-сменил съм само сегменти, биелни лагери,пулен комплект гарнитури и разпред вал за който скоро ще обявя много интересни неща!!!(Всичко това беше профилактично-иначе блока е перфектен-без задирания овали конусност полирани участъци и т.н.-просто КЪСМЕТ)!!!Братленце карай си колица със здраве и й се кефи максимално-това е ФОРД -железни са!!!
Първата ми ФИЕСТА беше МК1 0.9л-на 900000км-аз и навих още 80000-и всичко това само с 1к-т вложки-продадох я и след още 20000км издъхна!!!Ако това не е железен автомобил.................?



Първата ми ФИЕСТА беше МК1 0.9л-на 900000км-аз и навих още 80000-и всичко това само с 1к-т вложки-продадох я и след още 20000км издъхна!!!Ако това не е железен автомобил.................?

fiestaracing-just race!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта