Страница 1 от 1
Въпрос за мазането?
Публикувано: 19 фев 2006, 07:46
от sashocos
От известно време забелязах,че след старт на двигателя индикатора за налягането на масло гасне след 10-тина секунди.След като долях догорна граница на щеката,проблема не се оправи даже мисля ,че времето на дигане на налчгането се увеличава.Не мисля ,че е нещо от тоците(датчика),щото като загасне лампичката се променя звука на мотора (утихва).Някой да знае нещо за маслена помпа?
Колата е Сиера-2.0i DOHC(двувалка;5 ск.;120к.с)
Публикувано: 19 фев 2006, 09:56
от sashocos
Забравих да уточня,че само при студен старт се проявявя проблема.Тази сутрин индикатора за маслото загасна 45 сек. след като запалих двигателя?!
Публикувано: 19 фев 2006, 10:00
от buhap
иди някъде да ти премерят налягането на помпата.Не е изключено да е от масления филтър
Публикувано: 19 фев 2006, 11:26
от sashocos
Късно.Колата сдаде багажа!Както си карах нещо изтрещя(чува се от към веригата) и сега хлопа много като работи,на празен ход не държи стабилни обороти(проблем който имах от 3 г. и бях решил преди 2 дни подменяйки потенциометара на дроселовата клапа)Направо си е... майката .ще се ходи в МП май:((((
Публикувано: 20 фев 2006, 10:07
от shark
Защо ли си мисля, че си карала със скапано масло или е било отдавна за смяна!
Публикувано: 20 фев 2006, 11:42
от trolla
Несъм майстор, но и според мен проблемът е бил в маслото или запушен маслен филтър, след което най-вероятно някое от буталата е задрало в цилиндъра (поради недобро омасляване или стружки),изкривило се е и от там "изтрещияването" и "хлопането". Надявам се да греша но определено не е на добро!
Публикувано: 22 фев 2006, 02:03
от sashocos
Всъщност каква е истината?Оказа се че веригата се е повредила.Записах си час в МП за днес сутринта в 08.30 и на път за там реших да закарам жената с детето до детската градина.(разстоянието от нас до МП е около 1 км.,минавайки през дет.гр.се отклонявам с около 400 м)оставих детео и потеглихме с жена ми и точно някаде но около 400-500 метра преди МП мотора загасна и умря.НЕма компресия нема нищо,неще да кихне:( Обадих се да ме дръпне приятел до сервиза там я приеха с уговорката че ремонти по двигатели неправят(поне на мойта 1990г)След 3 часа приемчика ми се обади каза че се е скъсала веригата и всичко е помлела.Предложиха ми като вариант :единствен(сериозно или на майтап) -нов мотор цена 5360 лв.без труд и аксесоари.Ебаси късмета щото един е ремонта ако веригата се е прецакала но не скъсала съвсем друг когато превъртът валовете.
От тук нататък имах два варианта 1).да я дам в морга 2).да купя нов мотор втора употреба (500-800 лв)
Аз обаче се спрях на трети(случаино)ще се опитам да я ремонтирам(щото на жена ми и е мъчно за сиерата)Едно приателче ме заведе в един гараж в модерното и там майстора(младо момче) ме обнадежди ,че може и да не е толкова сложен и скъп ремонта.щото според него този модел 2.0 (дохц) на кривил клапани ,ама знам ли?
Според мен за 2006 г едвали ще има и 10 човека в Б-я на които ще им се скъсат веригите на моторите ама нейсе! имало да става.
Ще споделя как са се развили нещата с мойта сиерка.Проучих цените на частите,които евентуално ще ми трябват и разбрах че не са много скъпи(верига-45;ролки-20;клапан-10)
И накрая , и грам не съжалявам,че закрах детето на детска;)
Публикувано: 22 фев 2006, 02:44
от cossy
Еми... какво да се прави

Не ти е вървяло този ден

)) Иначе в краен случай смяната на мотора не е лош вариант, не е и много скъп. Ако ремонта ти надмине 500 лв май ще е по-добре да сменяш. Успех и стискаме палци сиерата да е пак на пътя в най-скоро време

Много ги обичам и аз тия коли!
Имам друга версия за проблема
Публикувано: 26 фев 2006, 14:10
от diesel1.6
Аз имам една лоша идея...
Късането на верига и проблеми с налягането на маслото нямат връзка помвжду си, освен една. Ако двата разпределителни вала са работили по 30 секунди на сухо, мисля че биха могли да затруднят извънредно веригата. Повишено триене и започващо задиране. Предполагам, че е изтрещял някой лагер на разпределителен вал или е скъсала единия вал. После е вървяла, но зле и по зла причина. Оттам нататък, вече с проблем, веригата е била спукана или деформирана и е било въпрос на кратко време да се скъса. Както е станало.
Късното светване е по две причини. Едната, с която се оправдават разни монтьори, е стичане на маслото през калпав клапан на филтъра или помпата, не знам сиерата как е. Втората, по гадна и реална, е ниска способност на помпата да поддържа налягане - износена помпа, износени лагери на коляновия вал, износени лагери на
разпределителните валове, разместена черупка на лагер.
Има и трети вариант - монтьорска бомба

) - ако колата е поправяна в България. Това вече е трудно за познаване.
Късмет, интересно какво ще излезе.
Публикувано: 28 фев 2006, 19:24
от fiestaracing
Този DOHC мотор е с хидравличен обтегач на ангренажната верига!Веригата и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО към нея се заменя и ХИДРАВЛИЧНИЯ ОБТЕГАЧ при пробег от максимум 90-100к!Когато веригата и особенно обтегача към нея се износи(или има критичен спад на налягането в мазилната система)-обтягането на хлабините в ангренажния механизъм намалява с всички последици към това!!!Крайния резултат е точно този-скъсана ангренажна верига!!!Този проблем имат и някои масови мерцедеси!!!Най-вероятно това е причината за скъсаната верига!!!
Re: Въпрос за мазането?
Публикувано: 10 окт 2016, 16:43
от jelio sexa
ПОМАГАЙ ТЕ колеги смених 4 клапана на моята сиера 2.0 доч .запали от раз работи 3мин и изгасна завъртях стартера и компресията изчезна. Даите някои съвет 0886089015
7
Re: Въпрос за мазането?
Публикувано: 10 окт 2016, 17:23
от HACKO
Прочети по-горе!