Много стара тема, но така и не намерих някой да е написал нещо по въпроса.
От тази връзка ми смучеше по малко въздух и ми бъркаше оборотите. Дори само като разклатя маркуча се променяха. Маркучът в мястото където влиза в колектора, завършва с пластмасов щуцер. И е уплътнен към колектора с някакъв О-пръстен, затиснат с пластмасова капачка - като на снимката. (Продава се в МП 1653956 - 8.35 лв.)
Веднъж извадих маркуча и дърпах пластмасовото, но не излезе. Понеже няма никаква видимост и ме достраша да не счупя нещо, се сетих да погледна на един свален колектор, който имах отделно. Видях две неща - 1. там някой също беше правил опити да го уплътнява със силикон и 2. че злобно дърпане му е ма.*та -- та смело задърпах пластмасовото, като го подмуших оттук-оттам с някакви дебели пинцети и излезе.
О-пръстен не можах да изчовъркам, явно се е бил разшлякал, затова е и смучело въздух.
Мислих, мислих и докато обикалях магазините за водопроводни части из квартала (където нямаха О-пръстен с вътрешен диаметър 9 мм) ми се заформи идеята, че изобщо не е редно шуцерът за сервото да е уплътнен по точно този начин. Обмислих два варианта - или да се уплътни с помощта на гумен маркуч - вътрешно ф.9мм, външно 10+ мм. - така и направих. По-доброто беше да се стругова от дебел гумен маркуч нещо като преходник, с малко удебеление в края, така че като се натика в колектора да закачи в жлеба - в мястото където е предвидена да влиза капачката. Така съвсем няма да има опасност да изпадне (не че иначе ще изпадне, нали вакуумът го дърпа непрекъснато навътре).
Вие сблъсквали ли сте се с този проблем и как сте го решили?
(Повдигам въпроса, понеже не е някакъв генерален проблем - общо взето колата си пали и си върви (почти) нормално. И може с години да остане незабелязан - само дето шофьорът ще си скъса нервите от неравномерната/нестабилна работа на празен ход, като ефектът би трябвало да е доста по-силно изразен на газ, отколкото на бензин.
При мен проблемът се проявяваше от доста време. Знаех за него - при разклащане на маркучето двигателят си променяше работата.
Но чак след като отстраних проблема, забелязах колко важно е било да му обърна внимание по-рано.)
