Ford Galaxy-неустойчиви обороти

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
vladoiko
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
Местоположение: Vidin
Status: Извън линия

Ford Galaxy-неустойчиви обороти

Мнение от vladoiko » 28 авг 2009, 20:32

Колеги,приятел си купи Галакси 2000DOHC.Автомобила е с газов инжекцион Бардолини и има страшно неустойчиви ниски обороти,мотора тресе зверски и на газ и на бензин.При обороти над 1500 колата спи.Има мощност качва байрите от 60 км на 5-та предавка и ускорява идеално.Днес му сменихме кабелите и свещите,мерихме компресията и на 4-те цилиндъра е равна.Кабелите и свещите не са моторкрафт но ги слагах на моето Галаски и при мен си работи добре.Колата не пуши,огледах за разкачени вакууми или дебелия маркуч от възд. филтър до дросела да не е скъсан или прещипана скоба и всичко си е наред.кутията на възд филтър е чиста няма масло вътре,филтъра е нов.прави му впечатление че долната бубина е правена нещо точно където влиза отстрани буксичката и отгоре е капнато с нещо прозрачно от сорта на смола.Дайте някъкви насоки къде да търсим проблема,възможно ли е да е от EGR както ми казаха сега докат пишех поста.Изобщо ако някой знае нека изрази мнение,мога да експериментирам като свалям от моето и слагам на другото но не и да места целия мотор.Мерси на отзовалите се

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy-неустойчиви обороти

Мнение от schrack » 31 авг 2009, 09:31

Провери вакумиите отново някаде до електронното там обикновенно се чупят или пукат.
Зад куплонга от кабели който е със 4-ри щипки за дюзите има едно стъпково моторче което се развива със глухо ключе 8 там са две болчета сваляшго и го промиваш с бензин като го издухваш с компресор, но..................! преди да го свалиш виж към него отива маркуч Ф12мм. който е за празният ход той по някога излиза ако колата кихне ако не е излязъл му сложи една скоба за вода.

vladoiko
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
Местоположение: Vidin
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy-неустойчиви обороти

Мнение от vladoiko » 31 авг 2009, 17:12

Значи колега оглеждах днес с един газаджия.Уредбата е слагана много неграмотно някъде в Монтана доколкото разбрах.Стойката за кабелите е откачена и махната назад и хваната със свински опашки за вакуумите отзат и е станала една страшна плетеница защото кабелите падат кой където може.На нейно място е сложена една планка и на нея рейката с инжекторите и от нея надолу са муркучите към колекторите,едва сменихме свещите от тях.Стъпковия мотор го огледах но зарад рейката не мога да пипна изобщо.Не вярвам да е от него обаче защото колата когато е пуснем по инерция или се пусне климатика си вдига оборотите или поне се опитва.Днес видяхме един вакуум който е оставен свободен не затапен и един който на кръстачката е затопен с поялник.Оттам са взимали вакуум за изпарителя.Оправихме го както при мен,колата заработи малко по добре.Чува се шум от клапани горе под капака обаче,не е тънкото цъкане на хидравличен повдигач.По думуте на газаджията той има скорпио със същия мотор е възможно да е объркана центровката на валовете горе и затва да има това лошо газоразпределение.Проблема на колата е само на ниските обороти,тресе и туфка на ауспуха отзат.Възможно ли е това да е станало(объркана центровка) за да търсим вече майстор който да отвори капака и да гледа белезите на валовете.Звука е точно отгоре не отляво дето е верига,обтегач,ремъка и т.н.

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy-неустойчиви обороти

Мнение от schrack » 02 сеп 2009, 09:37

Цъкането си е повдигачи но това тресене..............не се ли чува съскане на въздух....?
Маслото сменяно ли е може да няма вече вискозитет.
На ниски обороти щом тресе съм чувал за залепване на повдигач но щом нямаш проблеми на високи значи не от него може и клапан да имаш прегорял.
По принцип този мотор има проблем със налягането на маслото заради един болт на помпата (ако те интересува прочети каде съм писал )
Километри изминати на газ не знаеш ли долу-горе.
Ако имаш изместена центровка на валовете колата няма да върви добре на високите и ниските обороти друго нещо ще е ....

vladoiko
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
Местоположение: Vidin
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy-неустойчиви обороти

Мнение от vladoiko » 03 сеп 2009, 00:02

Значи колега,чел съм всичко което си писал в тоя форум и сичко е верно.Колата е врачански бартер :D: правено е нещо по мотора защото са скъсани и трите шпилки на изходящия колектор от десно и оттам фуфка имаш на представа как.Видях син силикон в ляво кадето е капака на веригата,затва питам дали може да е от центровка на валовете.Като сваляхме старите свещи мерихме компресия еднаква около 12 е на всички цилиндри,ако е проблем с клапан няма ли да покаже на компресията?Между другото като свалихме свещите беха и 4-те различни както по марка така и с различни електроди,имаше едно и дву.На едната свещ го нямаше буренцето горе и лулата не ловеше.Аналогичен бе и случая с кабелите.По колата е пипано от неграмотници затва се чудим за центровка.Само сподели възможно ли е да е от бобина проблема или от ниско налягане на масло от болта за който говориш.Човека е води в БОШ и казаха че електрически автомобила е изправен,въпреки че едната бобина е капната с нещо като смола от горе.Трудно е да сменям бобини защото и на 2-та автомобила отстрани са изпарителите.По принцип в понеделник ще е караме на майстор за да види отгоре центровка ако е в ред да го караме да сваля картера зарад помпата евентуално ли?Или да дира от някъде бобина от друг форд и да е закачим да пробаме за да не си разтурям моята ако този симптом според теб е възможно да е от бобина.Маслото е бистро10W40,газовото Бардолини е само на 3 месеца предполагам че е слагано за да се замаже проблема с тресенето.На газ колата работи една идея по добре,поне на газта видях паспорта и датата на монтаж.Въздух се чува само от изходящ колектор.Няма никакво пукане от някакво електричество по мотора.Друго не знам кво да кажа освен ПОМАГАЙ! :(

jojogold
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 13 авг 2009, 17:47
Модел на автомобила: GALAXY 2.0 DOCH +GAZ 97'
Местоположение: АТИНА
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy-неустойчиви обороти

Мнение от jojogold » 03 сеп 2009, 04:15

Здравейте, отскоро и аз съм собственик на подобен автобус.Та да ви кажа каква ми е идеята.Моето Галакси на суден двигател не може да потегли губи обороти глъхне ако не натисна съеденител и да форсирам не ще да потегли.Отивам в Пловдив слагам му газов инжекцион,вечерта го вземам и на другия ден-на диагностика.... ламбда сонда (ама и мръсния газаджия я видял,ама си трае!) сменят ми я и правя едно кръгче за проба-всичко-ОК,и тъкмо викам да погледна антифриза - нали са слагали изпарител и т.н. светва лампата за антифриза.Късмет на 200 м от бензиностанция-4литра и ми изтекоха в краката (газаджията не е стегнал една скоба на изпаритела)както и да е оправяме и това.И отиваме на разходка на 25 км от Пловдив по едни баири...- почна да прекъсва,на връщане направо си мина на 3 цилиндъра (от някъде е разбрал че съм имал Вартбург).На другата сутрин-новата ламбда вече не работи и отиваме за по-нова(този път БОШ по каталог 230лв. доплатих 80 за разликата в цената)нови кабели и свещи (215лв.)и те оригинални.Да ви кажа мисля че трябва да го завдете на диагностика да видите ламбда сонда (ламбда=0,85-0,9 и# Време за сработване при обеднена горивна смес не повече от 250 мс
Време за сработване при обогатена горивна смес не повече от 450 мс Съпротивление при температура 300-350 градуса по Целзий не повече от 10 килоома ) Вижте това: http://www.kosser.net/Polezno/LambdaSonda.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Цитирам:
Дефектирането на ламбда сондата обикновено довежда до значителни обслужващи разходи:

* Повишена температура около катализатора
* Характерна детонация около катализатора след гасене на двигателя
* Води до увеличена с до 30 % консумация на гориво
* Причинява проблеми с двигателя и ритмичната му работа при шофиране - неустойчива работа на двигателя при ниски обороти /празен ход/
* променя и влошава състава на отделяните вредни газове
Внимавайте за това:

Причините за преждевременна повреда на датчика за кислорода са:

* Използване на оловен бензин или неподходящо гориво.
* Прегряване на датчика.
* Многократни и неуспешни опити за палене на двигателя през къси интервали, което води до натрупване на неизгоряло гориво в изпускателния колектор, което може да се възпламени детонационно
* Проверка работата на цилиндрите на двигателя чрез махане на запалителните кабели от някоя от свещите;
* Нехерметичност в изпускателната система.
Вие последното даже си го имате!

Пък на мен всичко ми се навърза-изплю антифриза-намокри се и проби лулата(била е тръгнала де)-от неработещия цилиндър се прецака ламбда сонда #1(това обаче пък не го знаеше майстора от диагностиката).
Абе аман от майстори. Сори за многото писане.Айде със здраве и успех!

priceless
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 27 фев 2017, 17:51
Модел на автомобила: Галакси 2.3 146 к.с.
Местоположение: Момчилград
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy-неустойчиви обороти

Мнение от priceless » 01 мар 2017, 15:02

Здравейте момчета!
Да си разкажа и аз патилата и пък и да попитам накрая. От две години карам Галакси 2.3 146 к.с. 2001 г. с газова. За мен това е изключителна кола, но все пак не е вечна :), та, значи, миналата седмица сменях скоростна кутия и съединител в Кърджали в един сервиз. Взех си колата - добре върви, зарадвах се и си тръгнах за Момчилград. По пътя я изпънах до 140 и по едно време се появи една приглушена вибрация, но едва на другата сутрин отворих капака да видя какво са направили. Мама миа!!! Нямам речник да опиша как са набутали кабелите зад акумулатора и изпарителя отстрани. Счупили стойката на разширителния съд и после я набутали ей така само колкото да не изхвърлят парчетата. Взех че си ги оправих, не ходих за рекламация, защото от предишен път ги знам, че са си малко отвеяни в тоя сервиз, ма тоз път прекалиха. Хем знам, ама, ха де! Всички останали все са заети, а тя колата все ми трябва. Бе, дълга история.
След като поставих кабелите на мястото им започна цирка... Тръгвам на първа, хълцане, прекъсване, гасне, пак паля, и така лека полека наемам до трета когато малко се успокоява, НО все пак тресе, няма мощност, а когато е вече на четвърта/пета предавка работи почти нормално. Знам че ония в сервиза са си оставили някъде ръцете, ама не отивам при тях щото не знам какво ще ми излезе от устата :x
Решавам все пак, че проблемът е електрически и отивам при един жичкаджия. Много добре работи човека, има си много техника, даже от старите елкони все още работещ. Три часа замервания, с такъв уред, с онакъв уред, че на елкона, че на компа, че не знам с каква си още джаджа гледа и замерва, че пак онуй и туй ит.н. Межждувременно сменихме 4 свещи и О, небеса! колата се оправи. Ама за малко. После пак. В крайна сметка не я оправи (ама ми взе 45 лв. :)) )И си джиткам така още един ден с колата нагоре надолу и си мисля, какво може да е. Ходих в още два сервиза да питам мнение, общо взето гадаеха, но и на двете места ми казаха, че най-вероятно иска центровка. Регистрирах се тук в този форум, за да видя някой с подобен проблем. от това, което прочетох във вашите коментари малко се успокоих. Та като мислех мислех стигнах до заключението, че проблемът трябва да е някакво незатегнато кабелче, студена връзка или нещо такова, защото заедно с хълцането цъкаше и релето, т.е. включва и изключва тока. Та, то си ми намига проблема и хем му го показах на тоз жичкаджия, ама то не било от там! И реших да си оправя проблема с последна надежда. Хален Делоните от сервиза като са закачали отново изпарителя (намира се м/у бобината и акумулатора), го вързали една дупка по-назад, при което медната тръбичка, влизаща в изпарителя я набутали под буксата, която влиза в бобината ( а преди това тази тръбичка минаваше над тази букса) и НАЙ-ВЕРОЯТНО, понеже беше под напън, от там е правила студена връзка и затова ту включва, ту изключва.
Разгеле, таз кола запя :P , двигателя работи както преди, колата лети както преди и т.н.
НО сега въпросът ми е: при положение, че пет дни е давало постоянно на "късо" , дали все пак бобината не е повредена вече и да се наложи смяна, че да не вземе да ме остави някъде по пътищата?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy-неустойчиви обороти

Мнение от HACKO » 01 мар 2017, 17:28

При това късо не се натоварва бобината а комутатора, щом обаче не е изгорял веднага няма страшно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy-неустойчиви обороти

Мнение от OgiDogi » 01 мар 2017, 17:46

HACKO написа:
01 мар 2017, 17:28
При това късо не се натоварва бобината а комутатора, щом обаче не е изгорял веднага няма страшно.
Изобщо не е правило късо - бобината се захранва от клема 15 (+ след контактен ключ) и се управлява от компютъра към маса. Тръбичката най-вероятно е замасявала една от секциите на бобината (иначе щеше да изгори предпазител и изобщо нямаше да пали) и колата е работела на 2½ цилиндъра - двата от нормално работещата секция и от време на време другите два, когато се случи да "размаси" и компютърът да си ги управлява. Евентуално, заради постоянното захранване на едната секция, е възможно бобината да е попрегряла и след време да започне с номерата, заради напукана изолация.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

priceless
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 27 фев 2017, 17:51
Модел на автомобила: Галакси 2.3 146 к.с.
Местоположение: Момчилград
Status: Извън линия

Re: Ford Galaxy-неустойчиви обороти

Мнение от priceless » 01 мар 2017, 19:46

Благодаря за отговорите, момчета!
Между другото, тази сутрин колата наистина загасна по време на движение и не можеше да пали. След 5-6 завъртания запали, та се прибрах и след това я оправих.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 52 госта