Страница 1 от 1

Проблем с Фокус 2000 г

Публикувано: 24 сеп 2009, 20:36
от tracer_80
Здр, имам малък проблем за който желая да попитам вас.
От скоро имам фокус бензин 2.0 л 2000 год, при подаване на повечко газ колата за кратко заглъхва подобно на развалено турбо при дизела. После вдига обороти но някак колата не върви. Моля ако някои се е сблъсквал с подобен проблем или има на идея да сподели.
Само да подчертая че живея в Германия и просто искам някаква идея от къде да тръгна.

Мисля първо да преслушат компа, но обръщам се към вас колеги понеже немците имат една лоша черта това в което се съмняват го сменят и си го плащаш като пич, ако проблема го има пак продължават. Ужас

Re: Проблем с Фокус 2000 г

Публикувано: 24 сеп 2009, 21:03
от kEFi
Възможните причини са доста....ще опитам с най-лесното и евтино:
1. Изключваш акумулатора (-) за 10-15мин и после го включваш. Палиш без газ и оставяш на празен ход за минута-две, след това минута-две държиш високи обороти (примерно 3000 или 3500 в твоя случай) и накрая си врътваш ена обиколка на квартала. Компютъра ти е обучен на твоя стил (пак грубо казано). Ако проблема остане - значи е другаде. Да не забравиш преди манипулацията да си подсигуриш всички необходими кодове за ел.устройства -радиото имам предвид.
2. Възможно е проблема евентуално да се диагностицира на компютърна диагностика, ама не винаги го улавят (поне в БГ).
3.Може да ти е запушен катализатора. Трудно мога да ти кажа как точно се диагностицира, ама поне можеш да подушиш ауспуха - с каква миризма излиза бензина. При запушен кат мисля че се усеща разлика (поне аз я усещам).
4. Възможно е да ти е пробил някой кабел или свещ - кабелите се диагностицират и визуално - тъмна нощ, дигнат капак, запален двигател и подаваш ръчно газ. Ако просветне кабел/ли - за смяна са (продават се и по отделно за всеки цилиндър). Със свещите е по-трудно - най-малкото изискват специален ключ......
Има и други, по-малко вероятни причини - калпав бензин (за германия се съмнявам), запушен горивен и/или въздушен филтър), запушен/и инжектор/и.....

Re: Проблем с Фокус 2000 г

Публикувано: 24 сеп 2009, 21:09
от tracer_80
Много ти благодаря ще пробвам това което каза и ще пиша и аз се моля да е някъде около свещ или филтър. Тук когото и познат да питам не ми помагат ами ми се подиграват за старата кола.

Re: Проблем с Фокус 2000 г

Публикувано: 24 сеп 2009, 21:51
от viktor8881
При мен се оказаха кабелите. Проблема беше същия. Даже при тръгване трябваше да тръгвам с доста газ, защото иначе много глъхнеше и забиваше "муцуна". След 2500-3000 оборота горед-долу вървеше.

Re: Проблем с Фокус 2000 г

Публикувано: 24 сеп 2009, 22:47
от tracer_80
да се надявам това да е, а само да попитам ако катализатора е задръстен на какво трябва да мирише или по точно на какво не трябва да мирише отзад.

Re: Проблем с Фокус 2000 г

Публикувано: 28 сеп 2009, 10:23
от kEFi
tracer_80 написа:да се надявам това да е, а само да попитам ако катализатора е задръстен на какво трябва да мирише или по точно на какво не трябва да мирише отзад.
...ами как да го опиша *072* при нормален катализатор излиза приятна миризма (в смисъл не дразнеща, поне за мен), а при запушен - аромата отзад ;) е дразнещо остър, задушлив..... трудно ще те ориентирам! За описание на миризма....само жена може да опише :D

Re: Проблем с Фокус 2000 г

Публикувано: 29 сеп 2009, 16:12
от bluelemon
И моята прави така, но само докато е студена. Като я изрежа и като сменя предавка и забива. Като загрее го няма този проблем. На мен ми казаха да си купя добавка за профилактика на горивната система Protec и да пробвам после. За кабелите на свещите не се бях сетил.

Re: Проблем с Фокус 2000 г

Публикувано: 01 окт 2009, 21:13
от tracer_80
Проблемът с колата се реши, оказа се, че никой не разбра от къде е но съм с нови свещи, кабели, помпа, горивен и възд филтър и дебитомер. Благодаря на всички които се опитаха да ми помогнат и по специално на kEFi :D . Но обих се да споря с простите германци, че дебитомера може да се почисти и да се пробва не та не НЕ МОЖЕЛО ТАКА СМЯНА ТА СМЯНА. Това което мога да кажа е, че тук във форума има хора които разбират повече от малоумните немци НО ПРОСТО ХОРАТА РАБОТЯТ С СУПЕР ТЕХНИКА. Срещу 600 евро съм оправен. :-/:

Re: Проблем с Фокус 2000 г

Публикувано: 04 окт 2009, 22:53
от teosound
Радвам се,че проблема ти е решен!А по въпроса за супер техниката - не е само това - имат и икономическата възможност да си сменят каквото си искат :D :D _friends_

Re: Проблем с Фокус 2000 г

Публикувано: 05 окт 2009, 20:46
от tracer_80
Днес отново се наложи да отида, просто така прравели профилактично. Че само нешто да внетна Мондео бензиново 2007 с подобен на моя проблем ""симптом"" но се оказа един загубен сензор на дроселовата клапа. Колегата бе вдигнал ръце.
И да споделя нешто за компютъра, след като го ресетнаха попитах колко време да я държа на тихи обороти и колко на високи, но ми казаха та да не съм правел не ми казаха що.

Re: Проблем с Фокус 2000 г

Публикувано: 13 окт 2009, 20:38
от kEFi
tracer_80 написа:Днес отново се наложи да отида, просто така прравели профилактично. Че само нешто да внетна Мондео бензиново 2007 с подобен на моя проблем ""симптом"" но се оказа един загубен сензор на дроселовата клапа. Колегата бе вдигнал ръце.
И да споделя нешто за компютъра, след като го ресетнаха попитах колко време да я държа на тихи обороти и колко на високи, но ми казаха та да не съм правел не ми казаха що.
Защото при ресет на стенд всичко се прави автоматично (от компа на стенда).
Радвам се, че съм ти помогнал ;)