Страница 1 от 1
ЧУКАНЕ НА КЛАПАНИ
Публикувано: 01 мар 2006, 23:21
от pepino
СМЕНИХ КЛАПАНИТЕ И СЕГА СЕ ЧУВА ЧУКАНЕ ДАЛИ Е ОТ ХЛАБАВИ КЛАПАНИ?И КАКВО ТРЯБВА ДА ПРАВЯ?И КОЛКО ХЛАБИНА СЕ ОСТАВЯ ПРИ РЕГУЛИРАНЕ?
Публикувано: 02 мар 2006, 08:17
от arabiata
Хлабините са ВС-0.35; ИЗ-0.50.
Допуска се +- 0.05
Публикувано: 02 мар 2006, 09:01
от kEFi
...след смяна е нормално малко да почукват, докато си легнат добре
П.П. Писането с главни букви значи ядосан и крещене! Както пишат колегите - Защо крещиш?

Публикувано: 02 мар 2006, 09:29
от shark
Няма нищо нормално в чукането и тракането. Причината мисля че е ясна при смяната на клапаните не са напаснати с главата. Майстора, който ги е сменял не си е играл да шлайфа. Или при смяната не са сменени леглата на клапаните и ако са били много износени чукането се чува от там.
Публикувано: 04 мар 2006, 11:53
от fiestaracing
Kакто каза колегата по-горе няма нищо нормално в чукащите клапани!!!Леглата(седлата) на клапаните също нямат нищо общо-колкото и да са износени-всичко се коригира при реглажа на топлинната хлабина!!!Преди време на пазара беше пусната една дефектна партида италиански клапани-които бяха с изтървани размери-т.е. с 0.20-0.30мм по-дълги от нормалното!!!При това положение(щом се слагат нови клапани)майсторите в повечето случаи не си играят да замерват новите детайли и ги монтират направо(грешка 1)!!!След демонтаж на работила глава е желателно(ако е необходимо) да се отнеме лицето и(колкото е необходимо)!След това е абсолютно задължително дебелината на новата гарнитура на главата да се съобрази с дебелината на отнетия слой метал(има поне 3 до 5 стандартни дебелини на гарнитурата)!!!Дебелината на гарнитурата също е в пряка зависимост и от надстърчането на буталата над челото на блока!!!Защо казвам всичко това?-при повечето режими на работа след това(при монтаж на гарнитура с некоректна дебелина)(грешка 2) има случаи при които клапаните биват догонвани от буталата което като шум е малко различимо от просто недобре регулираните тракащи клапани!!!Ако преди това си късал ангренажен ремък има вероятност хлабината на разпределителния вал в главата да не е като заводски предписаната!!!Опорите(черупките) на вала се деформират и плъзгащите лагери в тях просто следват профила на черупката-увеличавайки хлабината!!!Възможна е и повичена хлабина във водачите на клапаните!По принцип 1.8d няма водачи-т.е изработени са направо в главата!Това не е болка за умиране защото отворите се разстъргват и се набиват нови водачи(това решава проблема)!Последния най-лек вариант е просто некачествено замерена и отрегулирана хлабина при
регулирането и(грешка 3)!!!Шлайфането(препасването на клапаните няма връзка с тракането-единственото до което може да доведе и загубата на налягане при сгъстяване и работа на цилиндъра-т.е прекъсвания,пушене и неравномерна работа!