Страница 1 от 4

както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 31 окт 2009, 15:15
от BadKid
Здравейте! Преди 2 седмици ходих в МП - Велико Търново, за да ми диагностицират колата понеже ми прави добре познатия проблем, а именно: както си караш.. гасне, като лампата на подгряващите свещи започва да мига.. като решиш да я запалиш наново - никакъв проблем...пали безотказно. Тоя проблем го прави основно в градска среда, т.е. на по-ниските предавки и обороти. Извънградско.. рядко, но е много рисковано, защото я си представете.. тръгнеш да изпреварваш някой със 130 и колата ти угасне..... да не дава Господ! Та.. в МП ми казаха, че.. на 99% дюзите са за смяна, тъй като живота им е около 80 000км, а колата е на почти 200 000 в момента. Да, обаче тия дюзи са на 1 блок и на компютъра ги изкарва като 4 кубчета едно под друго в права линия. 2 от тия дюзи обаче .. едната биеше в ляво, а другата в дясно.. т.е. не бяха симетрични. На компютъра това бяха дюза 2 и 3. И аз попитах сервизния работник.. не можем ли да сменим само тях, а той ми отговори, че те са на 1 блок и изобщо не е сигурно, че повредените са 2-а и 3-а. Т.е. могат да ми сменят 2, но не ми дават гаранция, че ще оцелят развалените. И варианта бил.. смяна на 4 дюзи, при което дават гаранция. Така... тия дюзи с труда излизат 3050лв. Една дюза струва 730лв, но ако върнеш старите ти отбиват по 92лв на дюза, т.е. стават по 640. Освен дюзите обаче се сменяли и някви клапанчета, тръбички.. ала бала.. абе като бихме чертата 3050лв с труда (той е 120лв). Ами колеги извинявайте.. колата е страхотна, много си я харесвам, но как да дам толкова пари ?!?! Та хората за тия пари си купуват цяла кола.. било то голф, вектра и т.н. ... може и до там да стигна да ги сменям, но ми се ще все пак да чуя мнението на 2-3-4 майстора. Днес ходих при един уж добър в Габрово... ами човека вдига рамене.. почувства се безпомощен.. каза, че на компютъра никакви грешки не изкарвало.. не знаел за какво да се хване. ...

Мисълта ми е... можете ли да ме посъветвате за някой наистина добър майстор... по възможност в моя регион (Велико Търново).. а иначе.. можете да давате и предложения за майстори по други по-далечни градове... аз ще преценя как да процедирам.

Благодаря ви! :(

Re: Колеги, моля за помощ!

Публикувано: 31 окт 2009, 18:12
от MapTo_D
Гасне въобще или остава на празен ход да си работи без да можеш да подаваш гас и т.н.

Re: Колеги, моля за помощ!

Публикувано: 31 окт 2009, 18:34
от paci
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 0%BD%D0%B5" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 31 окт 2009, 18:58
от BadKid
направо угасва....

Re: както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 31 окт 2009, 19:56
от vvasilev
Ако си от Търново, специално за диагностика потърси Георги на телефон 0893847203. Има добра апаратура за диагностика и може да намери проблема за разлика от другите специалисти. Пробвай ако решиш. Пиши как се развиват събитията. Мен малко ме съмнява да е от дюзите, защото освен гаснене ще имаш и ред други проблеми - неравномерна работа на мотора, трудно палене, ще кади здраво отзад и др.

Re: както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 31 окт 2009, 20:35
от synthez 3D
Преди време бях чел някъде из английските форуми за такъв проблем,но за съжаление не мога да се сетя точно къде беше.Там ставаше въпрос точно за двулитровия двигател TDCI и проблема беше същия като при теб,с тази разлика че това бяха двигатели не на 200 000,а нови.Дилърите в Англия сменяха поголовно всичко подред,но така и не бяха успели да открият къде е проблема.Казвам това просто за информация,за да не те подлъже някой да сменяш скъпи работи,само защото колата ти е на 200000. От друга страна след 100000км пробег,дюзите вече са достатъчно износени и по принцип се сменят,но това е твое решение.Ако ги смениш обаче това най-вероятно няма да разреши проблема с гасненето.Ако знаеш английски, поразрови малко из техните форуми и потърси повече информация,може пък вече да са разбрали от какво е.

Re: както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 31 окт 2009, 20:49
от maxpoint
За съжалени ,всичко това което са ти казали в МП е ВЯРНО,аз имах същия проблем и ща не ща се наложи да сменя дюзите.Опитах да избегна срещата с МП и да намеря сервиз в който да мина по тънко ,но уви в София не намерих такъв ,в който да могат да "четат" тези двигатели.При мен беше "гръмнал"3-ти инжектор,смених само него поради гяволък,да ама не :mrgreen: след два дни отиде друг и тн .Хайде пак в МП смениха ги всичките +тръбичките за високо налягане +семеринги на инжекторите+още ред други джаджи,аре после конфигуриране и тн.и сега е екстра,ама скапо да го ева :evil:
Случката ми се случи точно при изпреварване,загасна и едва се прибрах зад камьона ,а за още по голям кеф /мойто е хавтомат :mrgreen: /трябва да спра ,да върна в позиция "Р" и тогава да върна ключа и да запаля отново :mrgreen: с две думи красота >:D<:
Така ,че искаш или не,скъпо или да :D: ще трябва да го преглътнеш и да ги смениш или да продаваш колата повредена за по ниска цена/и този вариан ми мина когато се случи това с моята/
Бъди сигурен че са инжекторите,това не е проблем само на моята и твоята кола с този двигател .Стигнат ли около 200 000 и аре инжектори :evil:
Успех _friends_

Re: както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 31 окт 2009, 21:03
от neftoM
Един колега с Волво с двигател D5 /т.е. common rail/ имаше подобен проблем и трябваше да му се сменят дюзите. Намери някакъв сервиз, в който му ги почистиха с ултразвук и всичко се оправи - излезе му 600лв. Иначе 200 000 км не са много - познавам човек с 2 буса с комън рейл двигатели на по 300 и 360 000 км и дюзи не е сменял, нито чистил. Така, че най-напред се увери, че проблемът действително е от там.

Re: както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 31 окт 2009, 21:37
от diesel1.6
BadKid написа:Днес ходих при един уж добър в Габрово... ами човека вдига рамене..
Кой е този в Габрово, че разследвам къде из страната има добри сервизи? Аз знам за сервиз в село Дончево, същия ли е?

Re: както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 31 окт 2009, 21:46
от synthez 3D
Иначе 200 000 км не са много - познавам човек с 2 буса с комън рейл двигатели на по 300 и 360 000 км и дюзи не е сменял, нито чистил.
Това с бусовете са шофьорски приказки.Няма дюза,работеща при 1400 бара налягане,която да издържи толкова километри,по простата причина,че нафтата, минавайки през отвора с такова налягане,просто отнася от материала и в крайна сметка отворите стават с неправилна форма и вместо да прави мъгла,почва да тече.

Re: както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 31 окт 2009, 22:22
от BadKid
За съжаление.. май проблема наистина е в дюзите.. на практика гугъл е заринат от теми с оплаквания от собственици на комън рейл двигателя на Форд.. просто напишете на търсачката "mondeo tdci injectors" и ще ви стане ясно... другото, което разбрах е, че потребители опитали се да сменят поотделно даден инжектор, т.е. не 4-те наведнъж се сблъскват с проблема, че не след дълго избива друг.. после пак.. и така до безкрай. Да не говорим, че в МП ми казаха, че тия дюзи ги няма в наличност в България и след поръчка се доставят от Германия в рамките на 15 работни дни. (доставят се, като предварително се заплати ЦЯЛАТА сума!).. та.. правете сметка, ако примерно се смени една дюза, за която сте чакали 2-3 седмици.. време през което не сте си карали колата, после избие друга.. пак поръчка, пак нови 2-3 седмици чакане, пак сервизи.. иииии... простоооооооооооо нямам думииии!!!!!! По принцип подминавам подмятанията за марката Форд, но явно не са толкова неоснователни...

Re: както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 31 окт 2009, 22:34
от niko_nenchev
Колеги,при 2.0 ТДДИ мотора същите проблемни дюзи ли са?

Re: както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 31 окт 2009, 22:39
от neftoM
synthez 3D написа:
Иначе 200 000 км не са много - познавам човек с 2 буса с комън рейл двигатели на по 300 и 360 000 км и дюзи не е сменял, нито чистил.
Това с бусовете са шофьорски приказки.Няма дюза,работеща при 1400 бара налягане,която да издържи толкова километри,по простата причина,че нафтата, минавайки през отвора с такова налягане,просто отнася от материала и в крайна сметка отворите стават с неправилна форма и вместо да прави мъгла,почва да тече.
Аз на приказки не вярвам - бусовете са 3 годишни, лизингови/т.е. обслужвани само в официалния сервиз/и съм им разглеждал сервизните книжки - дюзи не бяха сменяни. С двигатели на Рено са, които по всеобщо мнение не са толкова сполучливи, колкото новите дизели на Форд.

Re: както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 31 окт 2009, 22:58
от synthez 3D
По принцип подминавам подмятанията за марката Форд, но явно не са толкова неоснователни...
И с право ги подминаваш, защото 2 литровия TDCI не е Форд,а Peugeot.

Re: както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 31 окт 2009, 23:05
от BadKid
synthez 3D написа:
По принцип подминавам подмятанията за марката Форд, но явно не са толкова неоснователни...
И с право ги подминаваш, защото 2 литровия TDCI не е Форд,а Peugeot.
Ами, колега.. това пък е не по-малко жалко... един от най-големите автомобилни производители.. ако не и най-големия.. не съм сигурен.. да не може сам да си сглабя двигател, а да ползва чужд... това е смешно и тъжно... форд е много кола за малко пари, което е чудесно, но е безспорен факт, че за тооолкова много години.. не се научиха да правят двигатели.. и това им е най-големия проблем... може би и по достъпната цена идва точно от тоя факт, макар че сега новите Фордове.. далеч не са сред най-евтините коли на пазара...

Не знам коя година пуснаха мотото "Feel the difference", може би от него време нещата да са се променили в тая насока.. знам ли...

Re: както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 01 ное 2009, 08:42
от synthez 3D
Абе той не е лош двигателя,ама всяко нещо се износва.При новите дизелови двигатели износването на дюзите е аксиома,заради високото налягане и при всички е така.От всичките TDCI двигатели, 1.4,1.6 и 2.0 са съвместната разработка с PSA, a 1.8 e Ford. За 2.2 не знам на кого е,но всичките се произвеждат в заводи на Форд.Какво да се прави-глобализация и снижаване на разходите за разработки.

Re: както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 01 ное 2009, 10:42
от diesel1.6
С тези коли ТДЦИ трябва да се внимава много с нафтата. В книгите пише, че високото налягане не е причина за повреда, но нафтата с повече сяра разбива дюзи. А дълбокопречистената нафта е нещо което няма как да е евтино. В Бг си знаем когато нещо не може да е ефтино какво става - пак се опитват да го сменят.
Специалните рекламирани горива по бензиностанциите са именно за тези дюзи. По принцип не е вярно, че са по-хубави и че е по-икономично да се ползват, но ако става дума за новите коли рекламата си е истина.
Такива като мене с класичеки дюзи и помпа на 150 атм трябва да си бръмчат с гориво със сяра и подобни бози, че и помпата се запазва повече, и по-хубаво изгаря горивото.

Re: както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 01 ное 2009, 11:21
от maxpoint
diesel1.6 написа:.......С тези коли ТДЦИ трябва да се внимава много с нафтата.
И кЪ да стане тоя номер :-/: Да си возим в колата инжинер-химик обурудван с техника за тестване на горивата,и преди да заредим да го ритнем да проверява качеството на горивото ли? *00147*

Re: както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 01 ное 2009, 14:50
от diesel1.6
Незнам. Може да се купува само от големи вериги и вдъхващи доверие обекти. Но със сигурност обикновената нафта из бг не става за тези коли - не говоря само за форд, а за всичките за гориво с ниско съдържание на сяра.
Аз съм против толкова "хубави" коли и технологии с ниско качество и високи претенции. Честно казано кола с газ-генератор в ремаркето вече не ми изглежда безмислена идея... при цена на дървата 5-10 ст на килограм е евтино.

Re: както си караш.. гасне Mondeo 2.0 TDCI

Публикувано: 01 ное 2009, 17:31
от BadKid
Аз пък все си мисля, че на тия големите вериги бензиностанции горивата им ги продава само марката, а не качеството.. тотален фалш са и те.. за съжаление...