Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от TED » 25 ное 2009, 18:21

Тогава остава варианта за MIL елиминатор. Давам ти схемите от Ford TIS и по твой избор може да го направиш елиминатора като преходник, в този случай ще ти трябват мъжка и женска букса или да прекъснеш проводниците на ламбда сондата където е най-удобно.

Изображение Изображение Изображение

Това ти е схемата и двата конектора, на ламбда сондата и на компютъра. Прозвъни си проводнците и ги прекъсни където ти е удобно за да свържеш елиминатора. Обърни внимание че на схемата има дадени и цветовете на проводниците, това ще те улесни. Не слагай елиминатора от долу на купето за да не го мокриш, според мен някъде в коша ще е най удобно.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от debug » 25 ное 2009, 18:39

TED написа: @debug
При откачена или неработеща ламбда сонда грешката е нещо като:
"Fail-safe mode: The ECU stops feedback correction (open loop operation)"
Защо при теб не се появява не знам, най-вероятно нещо друго не е наред.
Теоритично трябва да ми даде грешка P0135 или P0136. Говоря за диагностичен режим на таблото на колата, там такива неща като написаните от теб не излизат. Нещото друго, дето не е наред, няма да го казвам, че феновете ще се засегнат.

Интересно ми е и защо на mrdds не му е показала никаква грешка, пък лампата свети?
Тя впрочем светна ли пак? Гараж имам с електричество, ама без канал.

П.П. Като си гледам двете сонди в шкафа :lol: , май кабелите са стоманени, а не медни. Може да ти дадат зор при запояването...
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4332
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от DigiPro » 25 ное 2009, 18:50

debug написа:П.П. Като си гледам двете сонди в шкафа :lol: , май кабелите са стоманени, а не медни. Може да ти дадат зор при запояването...
Като ми сменяха ламбда сондата на Фиестата майстора каза, че не се запояват кабелите и ги кримпва със специални клещи.

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от TED » 25 ное 2009, 20:08

Така е жичките на ламбда сондата не ги "лови" калай, ама аз предлагам да се прекъсне кабела някъде далеч от сондата в коша на двигателя. Там жиците са си медни :D
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12825
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от HACKO » 25 ное 2009, 22:45

Аз също съм за варианта преходник, букси мъжка и женска няма да е проблем да си намери от морга. Преимуществото е че ще си направи устройството, на бюрото на топло и удобно, а за включването достатъчно ще му е да качи предните гуми на бордюра и да залегне отдолу. Той пък Павлин, не е дебел като мене, може и без бордюра да се справи :D:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от mrdds » 26 ное 2009, 09:13

debug,лампата я загасих с откачване на акумулатора за 1-2 мин.Но това не е решение-ще светне отново.
На единия линк,който TED е дал има снимка на RC-to запоено на платка от двете страни с клеми.Така ще се прави явно. :D >:D<:
Започвам да си мисля,че проверката на грешките през таблото е пълен фейк.Не върви да ти свети лампа за проблем и на таблото да пише dtc none.
Последна промяна от mrdds на 26 ное 2009, 09:26, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от nikolovvd » 26 ное 2009, 09:22

Можеш да оголиш кабелите (да разтвориш снопа) след куплунга. Там жиците 100% са медни и многожилни. За RC групата само прекъсваш едната жица и оголваш другата. След това запояваш и изолираш добре. По твое желание можеш да залееш "произведението" си с горещ силикон. Така ще го изолираш още по-добре.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от mrdds » 07 юли 2010, 09:20

Схемата работи вече 8 000км без да е светнала лампата. ИЗПИТАНО !!!

vespasian
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 26 окт 2010, 19:05
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec, 02 год, хетчбек - бивш
Ford Focus 1.6 TDCI - 90 PS, хетчбек, 2011 год. - настоящ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Мнение от vespasian » 26 юли 2011, 23:05

Изчетох темата с интерес понеже при мен се получи същото - след премахването
на катализатора светна лампата "check engine". Закачих колата на диагностика и се появи
грешка от рода "catalyst none" или нещо подобно. Изтрихме грешката и при първото
ми излизане извънградско светна отново и така карам оттогава.
Чудя се дали някой от големите сервизи за ауспуси и гърнета не предлага вече
някакъв изработен специално за такива случаи емулатор за тези от нас, които не
толкова технически грамотни сами да ровичкат.

vespasian
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 26 окт 2010, 19:05
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec, 02 год, хетчбек - бивш
Ford Focus 1.6 TDCI - 90 PS, хетчбек, 2011 год. - настоящ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Мнение от vespasian » 01 авг 2011, 23:29

Ако някой случайно още се интересува от темата - в М - комплект / Павлово /
продават т.н. "адаптор за ламбда сонда", който днес си сложих на
Фокуса за 80 лв. Не дават гаранция дали ще излъже датчика.
Твърдят, че на 95% от колите действа. Ще пробвам още в събота
извънградско / 500 км / и ще кажа дали действа.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Мнение от mrdds » 02 авг 2011, 09:45

Божеее 80лв.В тоя адаптор има кутийка за 2лв.,резистор и кондензатор общо за 0,30лв.

Не се хващайте на такива работи.И най простия монтьор би могъл да сложи емулатора от схемата.
Аз лично го направих толкова лесно.Запоих на една платка с размер на монета от 10 ст. елементите залях ги с горещ силикон и ги запоих за кабелите.Само трябва да се среже кабела по нагоре,че в долната си част към сондата не е меден и не може да се запои.

MarKol
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 09 дек 2011, 14:30
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,25 DHF 2001
Opel Vektra
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Мнение от MarKol » 26 апр 2012, 17:17

Да събудя малко тази тема : до тук всичко е ясно и лесно пък и щом е изпробвано добре , въпроса ми обаче е следния : при така приложената схема в началото на темата става ясно че ламбда сондата си остава , какво става обаче ако тя се скапе ? ще продължи ли да върши работа този емулатор с посочените стойности на R и C . Има ли разработен такъв който изцяло да замени сондата ?

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1682
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Мнение от synthez 3D » 26 апр 2012, 19:47

Показаната схема работи само с изправна първа ламбда сонда.Ако сондата не работи,то и двигателят няма да работи.Нали тя е обратната връзка на компютъра,за да регулира горивната смес?Схемата замества втората ламбда сонда,която служи само за проверка на наличието на работещ катализатор.В случая използваме само първата ламбда и преправяме нейния сигнал за да заприлича на сигнала на втората ламбда при работещ катализатор.
Изображение

MarKol
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 09 дек 2011, 14:30
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,25 DHF 2001
Opel Vektra
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Мнение от MarKol » 27 апр 2012, 12:40

Както го описваш разбирам че схемата се реализира на първата ламбда а втората си остава оригинално свързана защото аз си мислих че е обратно . И един уточняващ въпрос : как е препоръчително ( с минимални последствия ) да се отървем от катализатора ? като го изтърбушим , като го заменим с резонатор или просто сложим тръба на неговото място ? !

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1682
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Мнение от synthez 3D » 27 апр 2012, 14:37

По принцип схемата се свързва на втората ламбда,защото когато няма катализатор,нейните показания са почти същите като на първата и check-a светва.Моето предложение беше да се пробва само с една ламбда(първата),като входът на схемичката вземе сигнал от нея(паралелно с компютъра),а изходът се свърже на мястото на втората ламбда.Може би в предния си пост не съм го обяснил правилно,но имах в предвид това,като предположих как може да стане без втора ламбда.Нали въпросът беше как може да стане, когато се скапе втората сонда?
По принцип трябва да си има втора работеща сонда за свързването на емулатора,но и това е вариант,който може да се опита,ако втората ламбда не работи.
Изображение

Smytt
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 06 апр 2012, 14:25
Модел на автомобила: 2001 Focus Zetec 1.6
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Мнение от Smytt » 29 апр 2012, 14:33

Още един със същия проблем. Махнат катализатор, 500 км каране, светнала лампа. Лампата светна на изхода на София в посока Бургас. Наложи се да я оставя в София, като се върна ще опитам "хакването" с резистора и кондензатора. Не изглежда сложно, дано да се получи.

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Мнение от TED » 23 ное 2013, 14:59

Понеже вече няколко колеги ме питат за т.нар. MIL eliminator на втората ламбда сонда, а линковете към картинките от горният ми пост не работят давам информацията наново.

След премахване (или повреда) на катализатора автомобилите с втора ламбда сонда монтирана след него дават код за грешка и запалват CHECK ENGINE лампата. Това не е проблем, грешката само показва че катализатора не функционира. Двигателят продължава да се управлява коректно по сигнала от първата ламбда сонда, кокто е било и преди. Неприятното обаче е че при светеща лампа CHECK ENGINE няма как да се разбере ако възникне някаква друга неизправност.

Има два основни вида елиминатори на грешката, електронни и механични. Механичните са втулка (преходник), която изважда сондата от потока изгорели газове.

Изображение Изображение

Електронните са устройство, което се свързва между сондата и компютъра на колата и променя сигнала така все едно катализаторът работи. Сложността на тези емулатори е различна, но за форд опита е показал че проста електронна схема с резистор и кондензатор върши работа. Схемата е следната:

Изображение

Удобно е да се реализира като преходник, а букси (мъжка и женска) могат да се вземат евтино от автоморга.

Изображение Изображение

Естествено може и просто да се срежат жиците на ламбда сондата и да се сложи там. Проблема е че проводниците не са медни и не се калайдисват, трябва да се кримпнат със специални клещи, също трябва да се помисли за защита от влагата.

Изображение Изображение

За любознателните ето едно малко по-информативно ръководство на английски:
Disclaimer

I am in no way responsible for what you do on your own time with your own hands to your own car. The following information is provided for informational purposes only. Assume the worst, that the following modification COULD cause damage to your vehicle. If you choose to modify your car it is your own business and I'm not part of the equation.
Introduction

Recently I installed a MAC ProChamber on my '98 Mustang. Since the new exhaust does not have Catalytic Converters this generates an error code in the computer which causes the check engine light to come on. This does not really hurt anything since the code just reports that the cats are not functioning properly. However, staring at the check engine light can be a little worrisome since you do not know if anything else may be trying to trip the light. The light also shines like the sun in your face at night.

Dallas Mustang does sell a set of Mil (Malfunction Indicator Light) Eliminators which will get rid of this light for $70. What these do are simulate a pair of working cats so that the computer does not trip the code. After doing some research I decided to make these on my own. I figured I could keep the cost down to a more reasonable level by figuring it out myself. It turns out that I was right, since Dallas Mustang is the only available source for these parts they can charge whatever they want, but in reality the Mil Eliminators can be constructed for under $6 a set. Here I intend to provide you with the information you need to create your own set of MIL Eliminators.
About the O2 Sensor

Building a set of Mil Eliminators gave me a chance to learn quite a bit about the emissions system of my car. Before proceeding I would like to share that information with you so that you can become more familiar with these mysterious o2 sensors.

The O2 sensor can be considered a small battery that has an operating range of 0 to 1 volt when fully warmed up to 600°F. Its voltage depends on the amount of oxygen in the exhaust stream.

Изображение Изображение

All O2 sensors are vented to the atmosphere which contains Approximately 21% oxygen. The exhaust of a gasoline Powered engine typically contains up to 2% oxygen. The Sensor's output voltage depends on the oxygen content of the exhaust stream. That is, if the exhaust has 2% oxygen, it is lean. This produces a low voltage, below .3 volt (300 millivolts). If the exhaust has near 0% oxygen, it is rich. This produces a high voltage, above .6 volt (600 millivolts). These voltages are sent to the computer and it reacts by adjusting the air/fuel ratio. This is commonly known as the O2 feedback system and when this system is operating it is said to be in "closed loop". When it is not operating, meaning the computer is not reading and responding to the oxygen sensor, it is said to be in "open loop".

Keep in mind that the computer uses all the sensors to control timing, fuel mixture, and emission systems. The O2 sensor as an input is used by the computer to keep the mixture as balanced as possible. When the air/fuel ratio is "balanced" it is at 14.7 parts of air to 1 part of fuel by weight. That means that for every pound of gasoline the engine burns, it will need 14.7 pounds of air. Keep in mind that oxygen occupies only 21% of the total air volume needed by the engine. The term "stoichiometric" is the term referring to the point at which the catalytic converter can be at its maximum efficiency when converting the three major pollutants (CO, HC, NOX) into harmless emissions (CO2, H2O, N, H).

The computer can only use the sensor's output information under certain conditions. First, the sensor must be hot to produce a normal signal. (600°F). This is why most sensors today have built-in heaters to counteract the cooling effects of prolonged idling and to achieve closed loop mode sooner during warm-up. Heating the sensor also keeps it cleaner and extends its life considerably. The heater usually gets voltage from a constant "key-on" source like the fuel pump relay or a fuse. This is what the second and third wires are for on today's sensors. By the way, the late model Chrysler products are now using 4 wire O2 sensors. The four Wires are; O2 sensor output, O2 sensor ground, 12 volt heater feed, and heater ground. On 3 wire sensors, the O2 sensor grounds through its case and doesn't require a separate ground wire

Secondly, the computer is programmed not to go into closed loop operation until the coolant temperature sensor tells the computer the engine is warmed up. If the system tries to go into closed loop too early in the warm-up period, the leaning effect of the system would cause driveability problems and pollutants.

Thirdly, the computer is also programmed to ignore the O2 sensor at near wide open throttle conditions. Maximum power requires maximum enrichment.

Also, some manufacturers have a built-in time delay. For example, on some GM models, closed loop is delayed for 1 to 2 minutes every time the car starts. This allows engine stabilization to take place before the engine goes into closed loop.

We can then conclude from the open loop conditions above that O2 sensor feedback is used when the engine is warmed up, at Idle, and at part throttle (cruise) conditions.

In order to read the O2 sensor, most computers send out a certain voltage to the output terminal of the sensor. This is typically around 450 millivolts. Since we know that the sensor sends low voltage (under 300mv) when a lean condition is present and a high voltage (over 600mv) when a rich condition is present, the computer can count the number of times the sensor crosses the 450mv mark. Cross-counts are the number of times an O2 sensor crosses 450mv. A scanner can "look" at this for you.

Изображение

Even though you can't see the number of cross-counts without a scanner, you can use a digital voltmeter to watch the open/closed loop system operate. Just connect your meter as Illustrated above, while the O2 sensor is still connected, and start-up the car.

Caution: Do not ground the output wire of the sensor. This can damage the sensor and your readings will be erroneous.

When the car starts (cold), you should see approximately .450 Volt (450mv) on the O2 output wire. This reading often varies slightly. The system is now in open loop.

After a few minutes (less if the engine is warm or the O2 Sensor is heated), this reading should begin to fluctuate. You will see changing numbers ranging from near 0 volt to near 1 Volt. If these readings occur, everything is ok. The O2 sensor's output should vary relatively quickly. A lazy sensor, would show up here and the readings will vary slowly. If the readings don't start to vary (stay in open loop), you now are aware of it and can begin to look for the reason.
Building Mil Eliminators

After absorbing the previous information we can now see how easy it would be to create some Mil Eliminators. There are four o2 sensors on the car, two before the cats and two after. The two o2 sensors after the cats are the ones that are used to read emisions, and they are the ones that we need to change to make the MIL light go off. The o2 sensor on my Mustang is a 4 wire type sensor. The four wires are the following:

White Wire - 12V Heater +

White Wire - Heater Ground

Grey Wire - Output Signal

Black Wire - 450 millivolts reference signal sent from the computer

We know that after the cats the mixture should be lean (because the cats function is to burn up any excess fuel that the engine did not) so all we have to do is make the Output Signal sense a low voltage (under 300mv) reading and oscillate the reading to make it look like a working o2 sensor. This can be done via the following painfully simple circuit:

Schematic (Electrical Blueprint) of the Mil Eliminator:

Изображение

Assemble the components on the project board and trim it to fit, then connect the wires from the o2 sensor to the correct inputs on the circuit. Reinstall your o2 sensors and reset the computer (disconnect the battery for 5 - 10 minutes) and you should be MIL light free.

Изображение Изображение

Please send me an email if you do build these and install them. I would love to hear from you .
Contact chrise@ramfm.org for any questions. This article is from: http://www.zx2racing.com/mods/mods_mil.htm
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

stenliivanov
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 16 май 2011, 18:44
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 TDCI 115hp mk3
Форд Фокус 2.0 Duratec HE Bi-Fuel (145 hp) mk2.5
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Мнение от stenliivanov » 10 май 2016, 00:53

Здравейте,

За фокус 2.0 мк2.5 има ли значение каква е ширината на дупчицата на втулката защото сложих една с отвор около 10мм, грешката пак се появи?
Затова реших да направя електронната схемичка, но на различни места намирам различни варианти за кондензатора и за резистора.
Може ли някой да ми каже за такъв фокус дали 1 мега ом и 1 микро фарад са ок и ако някой знае дали цветовете на кабелите на сондата са като на последната постната схема?

stenliivanov
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 16 май 2011, 18:44
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 TDCI 115hp mk3
Форд Фокус 2.0 Duratec HE Bi-Fuel (145 hp) mk2.5
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Мнение от stenliivanov » 12 юни 2016, 18:47

stenliivanov написа:Здравейте,

За фокус 2.0 мк2.5 има ли значение каква е ширината на дупчицата на втулката защото сложих една с отвор около 10мм, грешката пак се появи?
Затова реших да направя електронната схемичка, но на различни места намирам различни варианти за кондензатора и за резистора.
Може ли някой да ми каже за такъв фокус дали 1 мега ом и 1 микро фарад са ок и ако някой знае дали цветовете на кабелите на сондата са като на последната постната схема?
Някой да има идея?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1953
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Мнение от OgiDogi » 12 юни 2016, 20:10

stenliivanov написа:
stenliivanov написа:Здравейте,

За фокус 2.0 мк2.5 има ли значение каква е ширината на дупчицата на втулката защото сложих една с отвор около 10мм, грешката пак се появи?
Затова реших да направя електронната схемичка, но на различни места намирам различни варианти за кондензатора и за резистора.
Може ли някой да ми каже за такъв фокус дали 1 мега ом и 1 микро фарад са ок и ако някой знае дали цветовете на кабелите на сондата са като на последната постната схема?
Някой да има идея?
За стойностите не знам, никога не съм експериментирал, обаче на сондата изходният сигнал е на черния проводник и съответно той трябва да се среже за свързване на резистора.
От гледна точка на електронните сметки за времеконстанта на RC верига, стойностите са ОК, дават 1 секунда - приблизителен интервал за превключване на сензора при нормална работа.

Идеята на схемата е, чрез забавяне на нарастването и намаляването между 1 и 0 волта да се намали амплитудата на изходния сигнал към компютъра на 0.450 ±0.020 волта, което за него означава, че катализаторът успява да намали вредните емисии. Ако стойностите са с амплитуди като на първата сонда (близо до 0 и 1 волт), катализаторът не е ефективен и колата трябва да ходи в сервиз за смяна/ремонт.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта