Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Мнение от mrdds » 23 ное 2009, 21:36

Здравейте!

На път за вкъщи при загрял двигател в момент на ускорение около 3000 об. ми светна оранжевата лампа.
Изображение

Веднага спрях и проверих през борд компютъра грешката.
Липсва такава!
DTC none!

Запалих ,всичко нормално.Покарах-всичко нормално.Оставих да се охлади 2ч. и пак слезнах да проверя.Пак си свети постоянно,без премигвания.Всъщност след запалването изобщо не изгасва.
Странното е ,че липсва генерирана грешка в паметта накомпютъра.
Тъй като преди 250-300км махнах катализатора и го замених с резонаторно гърне имам съмнение ,че причината е от втората ламбда сонда,която е след катализатора.
Като го сменяха ме увериха,че тя е информативна и не променя нищо в горенето единствено следи дали катализатора действа.

Не ми се ходи на диагностика,тъй като ще дам 54лв в мото пфое да ми закачат елкона и да кажат,че грешка няма и да си сложа катализатор.
Но пък се тревожа да карам така,ами ако не е от втората ламбда...???

Моля за идеи и предложения как да излъжа втората ламбда?
Най хамалския начин ще е да отрежем резонатора и да заварим отново катализатора,което никак не ми се ще.
Последна промяна от mrdds на 07 юли 2010, 09:23, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от debug » 23 ное 2009, 23:51

Ми американците разправят, че светвала при откачена втора ламбда и слагат някаква джаджа да я лъже... Най-вероятно просто някакво съпротивление, ама какво... Обаче в тяхното ръководство я дават като Emission Control Light, а тук е известна като Check Engine.
От друга страна аз съм си откачил първата ламбда от половин година (мързи ме да я сменя, а даже имам и двете купени :oops: ), и нямам грешки на теста на таблото :lol: . За проба съм карал и с откачен МАФ, и там не записа грешка. Но пък ми казва, че имам отворена верига за нивото на бензина от време не време (знам защо) :lol: Та тестът е по-скоро информативен, на диагностика с WDS-а трябва да излизат повече неща плюс реални данни. Трябва, ама дали ще излезнат в МП - чист късмет.
Тая лампа ми е светвала като ми прегряваше колата (старата) от изгорял вентилатор. Имаше грешка обаче.
Съвет: - Като е светнала веднъж няма да изгасне докато не я нулираш (откачи акумулатора демек :wink: ). Покарай пак после като внимаваш какво става. Може и нищо да не стане. Ако светне пак - гледай пак за грешка и чак после в МП.

Като анекдот - имах аз веднъж призрак във Фокуса. При отключване и заключване десетина пъти отвътре с цел проверка на машинката, взе че му светна таблото, чистачките тръгнаха, а радиото спря :shock: . Нарочно го ръчках после пак, ама не повтори.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1682
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от synthez 3D » 24 ное 2009, 07:58

Ако не си сложил нищо на втората ламбда,със сигурност чека свети заради това.Ето една проста схемичка,която се слага на втората ламбда сонда,за да имитира наличието на катализатор.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от mrdds » 24 ное 2009, 10:31

Опитвам се да разбера логиката на втората ламда:
Според някои източници напрежението генерирано от сондата варира от 0.1V до 0.8V.Сега идва въпроса при кои режими е в ниската крайност и при кои във високата?
Да предположим,че при запушен катализатор стойността е ниската,а при липсващ такъв е висока.
Но пък дали стойността на напрежението при липсващ катализатор е 0.8 или доста повече.При липсващ е твърде вероятно да се покачва в по високи граници.
Какво става обаче за да се излъже компютъра?
Надолната схема поразсъждавах малко графично.
Изображение

Според мен големината на R е твърде голяма и с 1МОм графиката би изглеждала много полегата.Измерената стойност за няколко мили секунди,която компютъра взема под внимание ще бъде много ниска и така ще генерира грешка на запушен катализатор.
Чакам още идеи и мнения.Благодарности на всички ,които се включват. _friends_

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1682
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от synthez 3D » 24 ное 2009, 11:34

Тази схема е работеща и проверена.Ако искаш опитай (не струва нищо) и съм сигурен,че ще си доволен.Втората ламбда се използва единствено за проверка на наличието на катализатор.Тя не участва по никакъв начин в смесообразуването и е достатъчно да каже има,или няма.Устройството не е точно емулатор,защото сигнала от втората ламбда продължава да се използва и наличието и е задължително.Има и други начини за лъгане(ламбдата се завива през преходник-удължителна тръбичка с малка дупчица на входа),но е по сложно,защото трябва да имаш тръбичката,а електронната схема е много просто решение.
Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от mrdds » 24 ное 2009, 11:40

Да,това е така.Съгласен съм с всичко казано от теб,но идеята ми беше насочена към големинта на резистора.А това има или няма катализатор компа разбира по стойности на изменението на напрежението,което прави сондата.А с помощта на тази RC връзка това изменение се диференцира и се намаля времето на достигане от начална в крайна стойност.И колкото по голямо е R толкова повече е това време.

Ти монтирал ли си на автомобил тази RC връзка или само на четиво работи?

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1682
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от synthez 3D » 24 ное 2009, 12:17

Аз не съм монтирал все още,но нямам причина да не вярвам на "рашаните"http://ffclub.ru/topic/4473/jump_3280/#entry5593835Това го правят отдавна и са доволни.Ако знаеш руски можеш да прочетеш повече по въпроса,а също и за другия вид емулаторhttp://ffclub.ru/topic/21680/jump_6320/#entry6149153 Досега не ми се е случвало да съм видял нещо от тях,което не работи.
Изображение

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от NightRider » 24 ное 2009, 13:42

На мен нещо не ми се връзва. Ламбда сондата мери наличието на кислород. Напрежението и обикновенно е 1 V при наличие на повече кислород и 0,2 V ако кислорода е по малко(може и обратно да е ). При нормална работа компютъра постоянно коригира съотношението въздух-гориво така че стоиноста постоянно се променя от 0,2 до 1. До тук добре нищо ново, но какво прави втората сонда. До колкото знам катализатора преобразува NO2 във NOX или нещо такова. В крайна сметка трябва да има промяна в съдържанието на кислород и това да бъде засечено от втората сонда. Когато двете сонди показват еднакво и светва лампата. Когато има разлика между тях няма грешка.

Така си го обеснявам аз.
Последна промяна от NightRider на 29 юли 2010, 15:24, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от mrdds » 24 ное 2009, 14:11

Ще използвам опита на "Рашаните".Изчетох два пъти темата за кат-а и в неделя ще изпробвам с тези стойности,пък да видим какво ще стане. :D

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от nikolovvd » 24 ное 2009, 14:23

При мен тази индикация се появява и при наличие на детонации, т.е. лошо гориво (с ниско октаново число).
Защо не опиташ първо да смениш бензиностанцията?

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от TED » 24 ное 2009, 23:15

Проблема е голям... Спокойно можеш да караш с включена лампа "Check Engine" ако си знеш за какво свети. Ами ако междувременно ти прегрее двигателя или ти спадне налягането на маслото как ще разбереш??? Затова по-добре да я загасим :D

Ако си махнал катализатора и имаш 2-ра ламбда сонда задължително ти светка лампата за мотора. "Гадовете" са сложили 2-рата сонда за да те принудят да си подмениш катализатора като си "замине". Също това ти "позволява" да не преминеш ГТП, защото в западна Европа и в САЩ ти проверяват и за грешки в компютъра. Като поднових автопарка и аз се ослушах за проблема. За мое щастие на европейските кугари ламбда сондите са 2 до 2001 г. и 4 след това (двойно повече са от 4 цилидровите заради V образният двигател). Американските са си с по 4 от началото... Екология му е майката :D

Устройството което ти трябва е известно като M.I.L. eliminator и може да е механично или "електронно"

Mechanical O2 Fix - проста втулка

или

How to make a MIL eliminator (PDF) - с резистор и кондензатор

И в двата случая 2-рата ламбда сонда не се изключва. В горните два линка има обяснения за принципа на работа на двата метода. Не ми се налага да ги ползвам, но със сигурност работят защото масово се продават из нета.

п.с. За колегата debug който щастливо си изключва датчици по двигателя (MAF, O2 sensor и др.)
Грешката "open loop" която получаваш означава че управлението на двигателя ти е в т.нар. "авариен режим". Управлението в нормален режим (с всичко включено и работещо) е система с автоматично регулиране (затворена система) и когато някой датчик не работи (или е изключен :D ) системата се "отваря" -> "open loop" грешка....
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от debug » 25 ное 2009, 00:22

TED написа:Ами ако междувременно ти прегрее двигателя или ти спадне налягането на маслото как ще разбереш???
По уредите и контролните лампи примерно? Като си оставих Фокуса без масло и му замина биелен лагер, да не мислиш че светна check engine-а? Светеше само лампата за маслото. :wink:
TED написа: п.с. За колегата debug който щастливо си изключва датчици по двигателя (MAF, O2 sensor и др.)
Грешката "open loop" която получаваш означава че управлението на двигателя ти е в т.нар. "авариен режим". Управлението в нормален режим (с всичко включено и работещо) е система с автоматично регулиране (затворена система) и когато някой датчик не работи (или е изключен :D ) системата се "отваря" -> "open loop" грешка....
Грешка получавам само от веригата на нивомера в резервоара, и то като го заредя до горе :lol: Фабричен дефект на определена партида нивомери. Според съответния сервизен бюлетин трябва да си го сменя - как ли пък не, и без това я пълня догоре един път годишно.

А от МАФ-а и ламбдата не ми записва грешка и не ми светва сигналната лампа... Обясни ми защо?
Хайде, МАФ-а съм го откачал само за 2-3 минути, ама ламбдата ми е откачена от половин година :twisted:


П.П. Грешка "open loop" просто така няма, има грешка в конкретна верига. И си пише в коя. Иначе благодаря за обяснението, макар да е излишно.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от mrdds » 25 ное 2009, 09:09

TED написа:Проблема е голям... Спокойно можеш да караш с включена лампа "Check Engine" ако си знеш за какво свети. Ами ако междувременно ти прегрее двигателя или ти спадне налягането на маслото как ще разбереш??? Затова по-добре да я загасим :D
Лампата изгасна след откачване на акумулатора.
За прегряването фокус 2 имат лампа.Представлява удивителна ! поставена в нещо като осмоъгълник,светва в оранжево при даване на контакт,след което изгасва.Не знам за другите модели след 2002 дали я има.
За маслото пак има червена лампа на таблото. :D

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от vladislav » 25 ное 2009, 11:54

Здравей и честита нова придобивка.
За да не съм много офтопик да напиша от четенето по др. форуми, че компа взима инфото от втората ламба само при постоянна скорост което може да се постигне при извънградско, градско сигурно няма да ти светне (това го четох за голф 4, но може и тук принципа да е такъв), но при мен и при голфа грешка с откачането на акумулатора не може да се изтрие което е плюс за форда.
Исках и аз да го махна катализатора, но за сега не ми дава грешка че е запушен, а и като страничен ефект освен шума има и повишаване на разхода, дано не така.
Ще следя темата, че може скоро да се наложи и аз да се разделя с него.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от mrdds » 25 ное 2009, 12:22

Разхода е абсурдно да се повишава след премахване -просто няма логика.Дори според някои хора се забелязва намаляне на разхода.При мен лично трип компютъра не отчете различия със и без катализатор в разхода.До колко е верен не знам.

Светването беше точно в градско каране описал съм в първия пост как стана.Иначе 2 пъти по 50-тина км имах извънградски преход без да светва нищо.

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от TED » 25 ное 2009, 13:06

@mrdds
Замислих се малко и имам един въпрос, ти кой катализатор махна? Сега се замислих че имаш два и само първият се контролира от втората ламда сонда. Той се намира на изходящият колектор, много близо до двигателя (почти прилепен). Вторият катализатор се намира под купето и ако го махнеш компютъра няма как да разбере, защото след него няма ламбда сонда. Ако си махнал вторият и ти свети "check engine" то е заради нещо друго.

@debug
При откачена или неработеща ламбда сонда грешката е нещо като:
"Fail-safe mode: The ECU stops feedback correction (open loop operation)"
Защо при теб не се появява не знам, най-вероятно нещо друго не е наред.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от mrdds » 25 ное 2009, 13:42

TED,катализатора е само един.След колекторите има мека връзка,след нея е катализатора,след катализатора голямо гърне.Първата ламбда сонда е веднага след събирането на 4-те тръби в една(преди меката връзка).Втората ламбда е след катализатора(м/у катализатора и голямото гърне).
Сондите са само 2,катализатора е само един.Това е сигурно и лично проверено. :D

Потребителски аватар
bodurov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 29 юли 2007, 11:46
Модел на автомобила: FORD C-MAX 1.6L Duratec 16V Ti-VCT(115 hp)2009г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от bodurov » 25 ное 2009, 18:06

mrdds написа:Разхода е абсурдно да се повишава след премахване -просто няма логика.Дори според някои хора се забелязва намаляне на разхода.При мен лично трип компютъра не отчете различия със и без катализатор в разхода.До колко е верен не знам.

Светването беше точно в градско каране описал съм в първия пост как стана.Иначе 2 пъти по 50-тина км имах извънградски преход без да светва нищо.
Повишава се и още как.На мен поне беше така,но и на това са намерили цаката.След като се издъни катализатора
,вътре слагат едни мрежички подобни на рабица и разхода се нормализира.
Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от mrdds » 25 ное 2009, 18:11

bodurov написа:
mrdds написа:Разхода е абсурдно да се повишава след премахване -просто няма логика.Дори според някои хора се забелязва намаляне на разхода.При мен лично трип компютъра не отчете различия със и без катализатор в разхода.До колко е верен не знам.

Светването беше точно в градско каране описал съм в първия пост как стана.Иначе 2 пъти по 50-тина км имах извънградски преход без да светва нищо.
Повишава се и още как.На мен поне беше така,но и на това са намерили цаката.След като се издъни катализатора
,вътре слагат едни мрежички подобни на рабица и разхода се нормализира.
Toва е най абсурдното обяснение и начин за сваляне на разхода,който съм чувал.Би ли обяснил какво в мрежичката ще намали разхода?
И защо мрежичка точно.Защо не надупчена капачка от кисели краставички...примерно

П.П Търся канал в Пловдив с близко електричество за да може да се изпълни процедурата с поставянето на RC-то.Някой колега от Пловдив ако разполага с гараж с канал да свирка.

Потребителски аватар
bodurov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 29 юли 2007, 11:46
Модел на автомобила: FORD C-MAX 1.6L Duratec 16V Ti-VCT(115 hp)2009г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6

Мнение от bodurov » 25 ное 2009, 18:21

Питай някой опитен майстор на гърнета той ще ти обясни,защото аз видях с очите си ,а разхода изпитах лично.Обяснение имам донякъде без да претендирам,че е компетентно а именно,че се отпушва мотора защото запушения кат.го е спъвал и върви повече,ама и гори повече.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта