Страница 3 от 4

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 12 юни 2021, 08:57
от Lorg
OgiDogi написа:
12 юни 2016, 20:10
stenliivanov написа:
stenliivanov написа:....

Може ли някой да ми каже за такъв фокус дали 1 мега ом и 1 микро фарад са ок и ако някой знае дали цветовете на кабелите на сондата са като на последната постната схема?
....
За стойностите не знам, никога не съм експериментирал, обаче на сондата изходният сигнал е на черния проводник и съответно той трябва да се среже за свързване на резистора.
...

Здравейте,
Някой правил ли го е това изпълнение с R-C филтъра? Работи ли и има ли някаква особеност за която да се внимава при монтажа? Последно, на кой кабел се свързва резистора - черния или сивия?

Лека!

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 12 юни 2021, 13:27
от OgiDogi
Lorg написа:
12 юни 2021, 08:57
OgiDogi написа:
12 юни 2016, 20:10
За стойностите не знам, никога не съм експериментирал, обаче на сондата изходният сигнал е на черния проводник и съответно той трябва да се среже за свързване на резистора.
...
Здравейте,
Някой правил ли го е това изпълнение с R-C филтъра? Работи ли и има ли някаква особеност за която да се внимава при монтажа? Последно, на кой кабел се свързва резистора - черния или сивия?

Лека!
Как уцели момента, не знам - вчера го правих на една газифицирана Корса - работи, не пише повече Р0420. Обаче, без да светва чек, записва грешка за диапазон характеристики на сондата, възможно е и чувствителността или калибровките на софтуера да е от значение. Гледах данните в реално време, сякаш много бавно започна да сменя стойностите - след поне 5 минути каране на 2ра/3та в обороти. Границите ми се сториха много близки - тръгна от 449 mV и след като "заработи", само по ±20 mV отклонение даваше (стойности от 428 до 468 mV).
На следващият експеримент мисля да пробвам с по-малък капацитет, поне наполовина. Сегашните стойности бяха 820К (че нямаше 1М) резистор и 1µF кондензатор.
Реже се черният и откъм сондата се свързва резистора, в другия му край се свързват кондензатора и проводника към компютъра. Другия извод на кондензатора се свързва към оголеният сив проводник. Мисля, че поляритетът на кондензатора е без значение, до колкото по сивия идва опорно напрежение, а по черният сигналът е променлив.

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 12 юни 2021, 20:41
от Ради-1
Да помниш грешката, случайно

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 13 юни 2021, 08:21
от OgiDogi
Ради-1 написа:
12 юни 2021, 20:41
Да помниш грешката, случайно
Не съм сигурен, но или Р0137 или Р0139.

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 19 юни 2021, 13:02
от OgiDogi
Малко обновление, след като колегата днес беше при мен за практически експерименти със стойностите. По данни от сондите - катализаторът му изобщо липсва, и двата сигнала са с еднакви амплитуди, фаза и скорост на промяна. Нормално да се получава Р0420.

Последно останаха стойности 510к резистор и 470+330 = 800nF капацитет, за да се получи някаква минимална амплитуда около ±30mV на празен ход (размах от 0 до 500 mV при промяна на оборотите) и забележима инертност на сигнала от втората спрямо този на първата сонда. Мисля, следващият експеримент да е със стойности 330к и 1µF за още малко по-висока амплитуда и по-бавно действие.
P0420.jpg

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 19 юни 2021, 17:38
от Ради-1
Оги, да знаеш какъв трябва да е волтажа в буксата от инсталацията където се включва ламбдата(на контакт)? Искам да разбера дали проблема при мен с високия волтаж и прекъснатата верига е от ламбдата или някъде по инсталацията. В едно видео казаха 0.3 волта на всички пинове, но беше на друга кола.
Мерих на първата ламбда и единия пин беше 12.4, другите 0.1, 0.2, 0.2

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 19 юни 2021, 19:02
от OgiDogi
На опорното напрежение и сигнала от сондата - само с осцилоскоп или диагностична апаратура, прекалено слаб е сигналът. На подгряването, в зависимост от режима на работа се подават импулси с амплитуда 12-14 V (колкото има на акумулатора), модулирани по ширина за постигане на определена работна температура. Всъщност, сондата е захранена през предпазител от акумулатора, а компютърът забива другият извод към маса, така че - да, на единият извод винаги имаш напрежението на акумулатора, щом си на контакт, а другият с импулсите се измерва спрямо "+" и е примерно 8-9 V.

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 19 юни 2021, 21:16
от Ради-1
Благодаря ти, аз с мултиметър мерих първата. Но ще видя ще успея ли да я измеря както трябва

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 22 ное 2021, 22:19
от G2233
Здравейте колеги. Отдавна не съм писал във форума. Причината е, че нищо интересно не се случваше по колата.
Миналате седмица реших да сменя свещите. Учудиме вида им. Бяха черни. Което ме наведи на мисълтта, че горивната смес е богата. А и ми се струва че разхода се е вдигнал.Реших да включа ELM327 да видя за грешки и наистина имаше такава. P0420.
Чек енджин не ми е светкал. По прочетох в нета относно грешката. Общо взето или умрял кат. Или ламбди сонди. От образоването ми относно как работят кислородните датчици. Разбирам, че за правилна работа на сонда 1 синусуидата трябва да е от 0.1v до 0.9v. И за изправна сонда 2 ,графиката трябвало да бъде почти права черта, в диапазона на 0.7v.
Показвам на снимката графиката на мойте . Теста е проведен на загрят двг и на празен ход.
Както се вижда при мен втората сонда повтаря графиката от първата. А не би трябвало уж.
Как мислите вие, къде може да е проблема? В първата , втората сонда или съм за нов катализатор?ИзображениеИзображение

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 23 ное 2021, 08:30
от synthez 3D
Да, прав си колега относно показанията на двете сонди. Втората (след катализатора) трябва да е права линия. При теб втората повтаря първата, което си е липса на катализатор и затова ти излиза P0420. Това, че свещите са черни не е проблем и не е свързано с въпросната грешка. Ако шофираш на кратки разстояние на студен двигател, обикновено е така. Май ще трябва да провериш какво е състоянието на катализатора :(

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 23 ное 2021, 10:20
от G2233
А относно проверка за изправен катализатор, как става? Значи по тази логика 2 сонда си работи, иначе щеше да дава 0v. За черните свещи колега имаш право,колата се кара предимно на къси разстояния.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 23 ное 2021, 12:36
от synthez 3D
Ами отваряш, или гледаш с камера състоянието.

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 23 ное 2021, 12:47
от G2233
Искам да питам запознатите. Някой ако е слагал резонаторно гърне вместо катализатор. Освен втулка на 2 сонда , която мисля че ще трябва. После необходимо ли е да се прошива компютъра на евро 2 или нещо подобно беше! Колата е волво в50 с фордов двг 1.6 100к.с

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 23 ное 2021, 19:40
от Ради-1
@G2233 И при мен втората сонда дава подобни на твоите показания - с пикове и спадове. Имам и втулка, но ми дава висок волтаж и прекъсната верига на ламбдата. Иначе колата си върви нормално. С torque обаче не се вижда. Ти какъв софтуер ползваш?

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 23 ное 2021, 19:46
от G2233
Ползвам и двете. И Torque и Car Scanner. И на двете програми втората сонда повтаря кривата на първата

Така трябва да изглежда правилната работа и на двете сонди


Изображение

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 23 ное 2021, 20:50
от Ради-1
Нещо такова е при мен. Явно наистина е висок волтажа
Изображение

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 23 ное 2021, 23:33
от OgiDogi
Подобна картинка се получава при прекъснат нагревател, иначе забива на 1.5V - виждаш опорното напрежение от компютъра. Пробвай да я изпържиш малко, да видиш дали няма да започне да спада напрежението при повишаване на температурата. Ако тръгне да слиза към и под 1 V, провери си веригата на подгряването и ако е прекъснато - сменяш сондата. При здрав нагревател, дириш проблем със захранването и управлението му.

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 24 ное 2021, 08:21
от fordmaniac
Сори , Оги , ама малко си в грешка.
Опорното напрежение е 0.45 V и е лесно обяснимо. Това е границата стойността на превключване между бедна и богата смес. По нея компа се ориентира бедна или богата е сместа.
Поздрави.

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 24 ное 2021, 12:22
от Ради-1
OgiDogi написа:
23 ное 2021, 23:33
Подобна картинка се получава при прекъснат нагревател, иначе забива на 1.5V - виждаш опорното напрежение от компютъра. Пробвай да я изпържиш малко, да видиш дали няма да започне да спада напрежението при повишаване на температурата. Ако тръгне да слиза към и под 1 V, провери си веригата на подгряването и ако е прекъснато - сменяш сондата. При здрав нагревател, дириш проблем със захранването и управлението му.
имам и грешка за прекъсната верига, но кабелите са видимо здрави. Освен да е нещо към главата на сензора. Ако се появи някоя втора употреба ще пробвам че ми е любопитно

Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН

Публикувано: 24 ное 2021, 18:12
от OgiDogi
fordmaniac написа:
24 ное 2021, 08:21
Сори , Оги , ама малко си в грешка.
Опорното напрежение е 0.45 V и е лесно обяснимо. Това е границата стойността на превключване между бедна и богата смес. По нея компа се ориентира бедна или богата е сместа.
Поздрави.
Айде, като се увеличи проводимостта при загряване и наличие на кислород над определена стойност, да падне напрежението от 0.45 до 0, ама от къде ще дойде над 0.45 до 1-1.5 V при студен сензор? Няма индуктивности в сондата, които при комутация да запасяват и отдават енергия по подобие на buck-boost конверторите на напрежение.
За фотоелектричен ефект съм чувал, за разлика от "термоелектричен", какъвто на теория би предизвикал подобно явление. Захрани през някакъв резистор една лампа с напрежение 110 волта и каквото искаш я прави (замразявай, нагрявай, пълни с газове) - няма да измериш 220, ако във външната верига са само 110.
Напрежението 0.45 не е опорно, то е работната точка, която се получава според закона на Ом при точно определена проводимост на полупроводника, отговаряща на точно определено съдържание на кислород в изгорелите газове. Опорното напрежение идва отвън и минава през калиброван резистор, свързан последователно на сензора и когато са в баланс, се получава работната точка. Разкачваш сензора и пак по закона на Ом измерваш захранването му през резистора - стабилизираното в компютъра "опорно напрежение".