Придърпване в движение TDCI

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Kiko123
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 юни 2009, 18:21
Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDCI 115hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Придърпване в движение TDCI

Мнение от Kiko123 » 14 дек 2009, 21:08

Здравейте,

Появи се един проблем с моята колица. При движение на 4-та мевду 1700 и 2000 оборота се получава едно придърпване, всякаш се движиш по неравен път. Интересното е, че проблемът се появява само в този интервал, няма го нито на 1-ва,2-ра или 3-та. А само на 4-та след 1700 оборота. Интересното е, че не се случва всеки път.

Историята на проблема тръгва от преди 300км когато усетих проблема за първи път, отдадох на лоша нафта(ОМВ на изхода за Самоков). В момента съм на Лукойл и проблемът го имаше отново преди минути и то доста осезаемо. Днес бях в Мото-Леш и ми казаха да си сменя свещите и ми откриха някакъв проблем с прибора на алтернатора (но за това ще пиша в друга тема).

Възможно ли е проблемът да е от свещите, защото аз си мисля за дебитометър, тампон на скоростите и какво ли още не...?!?!

Ако може и някой сервиз да препоръчате за диагностика.

Поздрави

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от MapTo_D » 14 дек 2009, 22:03

[quote="Kiko123"]Здравейте,

Появи се един проблем с моята колица. При движение на 4-та мевду 1700 и 2000 оборота се получава едно придърпване, всякаш се движиш по неравен път. Интересното е, че проблемът се появява само в този интервал, няма го нито на 1-ва,2-ра или 3-та. А само на 4-та след 1700 оборота. Интересното е, че не се случва всеки път.

Историята на проблема тръгва от преди 300км когато усетих проблема за първи път, отдадох на лоша нафта(ОМВ на изхода за Самоков). В момента съм на Лукойл и проблемът го имаше отново преди минути и то доста осезаемо. Днес бях в Мото-Леш и ми казаха да си сменя свещите и ми откриха някакъв проблем с прибора на алтернатора (но за това ще пиша в друга тема).

Възможно ли е проблемът да е от свещите, защото аз си мисля за дебитометър, тампон на скоростите и какво ли още не...?!?!

Ако може и някой сервиз да препоръчате за диагностика.

Може и тампон на двигателя да е, при мен го има същото нещо но не съм я водил на сервиз да го видим кое ще се окажа дефектирало... При мен се получава май на почти всички предавки, когато ускорявам бавно и равномерно се усеща леко лашкане, а когато съм на първа и я пусна а си върви без газ тогава се получава най-голямото лашкане и се чува някакво почукване от двигателния отсек което ме навежда на мисълта за тампон на двигател...т.е. навежда на тая мисъл един колега от Варна който има същите симптоми като моя, но на пролет живот и здраве ще я излекувам. Ако се съмняваш в дебитомера можеш да пробваш да го почистиш с контактен спрей и да видиш ще има ли разлика.

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от evg2 » 14 дек 2009, 22:32

Kiko123 написа:Здравейте,
Възможно ли е проблемът да е от свещите, защото аз си мисля за дебитометър, тампон на скоростите и какво ли още не...?!?!
Поздрави
Аз да попитам.........какво значение имат свещите при ТДЦИ двигател, който вече работи ( на ход е)и е в 1700-2000 оборота, те тия подгряващи свещи каква функция имат в тоя случай......?
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от Conan_1 » 14 дек 2009, 23:24

не търси проблема в свещите, те не играят като е запален двигателя!

- провери дюзите дали пръскат добре и не са запушени на диагностика
- пампон на двигателя
- нафтова помпа за реглаж

това са само предположения все пак мове и да не е това и да е нещо незначително или кофти нафта
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Kiko123
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 юни 2009, 18:21
Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDCI 115hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от Kiko123 » 15 дек 2009, 08:06

Както казах ходих в МП вчера и провериха помпи и дюзи и всичко и не откриха никакви грешки. А интересното е че го прави само понякога, например днес до работа 15КМ нито един път не го направи....

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от urgan » 15 дек 2009, 16:34

Незнам твоята кола дали има ЕГР, но мисля има, та вземи го провери него дали работи коректно че може и там да ти е проблема.
Изображение

Потребителски аватар
Master
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 21 яну 2009, 01:22
Модел на автомобила: Focus 1.8 tdci
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от Master » 15 дек 2009, 19:11

И при мен го имаше тоя проблем. Оказа се спукан маркуч на вакуума, който управлява ЕГР клапана. След като го смених, проблема изчезна напълно.
Провери си всички вакууми, особеено тоя дето отива към ЕГР и тоя към турбото.

Kiko123
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 юни 2009, 18:21
Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDCI 115hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от Kiko123 » 16 дек 2009, 18:47

Огледахме днес тампоните за скорости и двигател всичко изглежда наред. Не остана време да погледнем ЕГР, защото и свещите сменихме (да сменим сввещите разглобихме половината кола :) Малко тъпо е направено с този intercooler) но някои дали има ръковдство под ръка как се излоира този клапан.

Благодаря

Kiko123
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 юни 2009, 18:21
Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDCI 115hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от Kiko123 » 17 дек 2009, 02:19

Като цяло ми писна от майстори и продължавам да си търся проблема сам. Маркучите изглеждат добре без видиме поражения...като цяло имах малко повече време да тествам проблема. Проблема го има само на 4-та скорост и то при постепенно ускоряване между 1800 и 2000 оборота. Интересното, е че се получава само при плавно ускоряване, ако натиснеш педала до земята няма претрисането. Просто колата се движи на 4-та без газ, пада около 1700-1800 оборота и ако подадеш лека газ претриса...

търсенето продължава съветите са повече от нужни :)

lightman
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 25 авг 2007, 03:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCi Ghia, 2002, 115 к.с.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от lightman » 19 дек 2009, 00:51

И при мен е така, с тази разлика, че не е леко притрисане, ами направо ще се разпадне колата, ако не отпусна педала на газта. И това, което ме удивлява е, че въпросното "тресене" се появява само на четвърта скорост и доста по-често при студен двигател. Да си призная, досега не съм търсил причината за проблема.

RaHzElChO
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 29 окт 2009, 23:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от RaHzElChO » 28 дек 2009, 20:01

lightman написа:И при мен е така, с тази разлика, че не е леко притрисане, ами направо ще се разпадне колата, ако не отпусна педала на газта. И това, което ме удивлява е, че въпросното "тресене" се появява само на четвърта скорост и доста по-често при студен двигател. Да си призная, досега не съм търсил причината за проблема.
Е, разбрахте ли къде е проблема?
Изображение

cokata_23
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 12 яну 2009, 14:11
Модел на автомобила: eskort
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от cokata_23 » 03 яну 2010, 14:15

Тампон на скоростите, или проблем в самата скоростна кутия-лагери и т.н.Щом го прави само на 4та предавка неможе да са разпръсквачи или нафтова помпа. Все пак пробвай със смяна на горивен филтър, ако не си го сменял скоро. На Форда ми 1.6Д го има само на 3 та предавка и само при 1600об. при плавно подаване на газ. Проблем- скоростна кутия.

Kiko123
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 юни 2009, 18:21
Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDCI 115hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от Kiko123 » 04 яну 2010, 02:45

Днес на връщане от Пампорово ми направи същият проблем и на 3-та и ще се гледат скоростите тези дни.

Иначе имаше друг проблем...никаква мощност газ до дупка колата не отлепя, след рестарт (гаси-пали) колата се върна в обикновен режим на работа(както си трябва). Което ме озадачи допълнително.

cokata_23
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 12 яну 2009, 14:11
Модел на автомобила: eskort
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от cokata_23 » 04 яну 2010, 08:56

Добре де, нали си бил в МП, нищо не са открили пък колата не върви, много съмнително.
Не се захващай веднага със скоростите, явно имаш и друг проблем. Тази загуба на мощност ми се струва като от дебитомер.

FORD___MONDEO
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 01 фев 2009, 17:20
Модел на автомобила: ford mondeo 2.0tdci
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от FORD___MONDEO » 11 яну 2010, 19:45

Koлега с какав двигател си(кубатура и конски сили)?

RaHzElChO
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 29 окт 2009, 23:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от RaHzElChO » 11 яну 2010, 23:01

FORD___MONDEO написа:Koлега с какав двигател си(кубатура и конски сили)?
Ford Focus 2002 1.8 TDCI 115hp
Изображение

FORD___MONDEO
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 01 фев 2009, 17:20
Модел на автомобила: ford mondeo 2.0tdci
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от FORD___MONDEO » 12 яну 2010, 20:28

Може да пробваш дали придърпва и на 5-та. Ако е така може да си направиш един експеримент като изолираш EGR-a и виж как е положението тогава.

Kiko123
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 юни 2009, 18:21
Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDCI 115hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от Kiko123 » 13 яну 2010, 01:25

Ами колега не придърпва на 5-а. Единствено на 4-та и един единствен път на 3-та.

Потребителски аватар
chefo_ukr
потребител
потребител
Мнения: 718
Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от chefo_ukr » 17 яну 2010, 09:38

Провери си вътрешните карета.И то най вече дясното.
Изображение

Потребителски аватар
to6kooo
потребител
потребител
Мнения: 213
Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: Придърпване в движение TDCI

Мнение от to6kooo » 31 авг 2010, 23:11

Не най-хубаво при великия ифидик и неговите чипове *00120* ,то това не е фолксваген че да не му е наред дебитомера.Сега сериозно-мислил ли си за двумасов маховик?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 104 госта