Страница 1 от 1

Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Публикувано: 18 мар 2006, 02:36
от daKillah
Здравейте на всички. Карам мондео от близо 3 години. 1.8инжекцион 1994 год. 115 коня. В началото всичко беше ок, докато колата започна да се държи странно - понякога гаснеше(първо по-рядко, после по-често) почнах да ходя аз по сервизи... и нищо ... всичко е наред(уж). После колата започна и да губи мощност. Имам чувството, че половината коне са на паша... МАФ-а е наред, чистих го, смених клапана за празен ход... и един накрайник сменях пак за празния ход беше.... и все тая... колата не върви както трябва и това е ... Гасненето е много странно, ще се опитам да го опиша така - понякога оборотите при освобождаване падат до 400-500 и после се вдигат на 900, но понякога колата не може да "смогне" да си ги вдигне и гасне. Другия начин на гаснене е при даване на свободна, при достигане на 900 оборота давам за момент на 2-3(зависи с колко км/ч съм) и като стигне на 1200-1300 оборото давам пак на свободна и оборотите рязко падат и гасне..... Много мизерии ми прави това мондео, аз съм му свикнал но .... все пак.... А и забравих да кажа разхода на гориво е също много покачен - градско ми гори 13-14 на 100. Ако някой може да помогне ще съм му много благодарен. :D

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Публикувано: 18 мар 2006, 11:29
от T punchev
Ламбда сондата дали ти е наред?Ако не е,възможно е тя да създава ядове.Също така ако катализатора е запушен са възможни проблеми.Някои колега да препоръча сигурен сервиз за диагностика,ако маисторите разбират,и имат необходимата техника,то би трябеало да покаже какъв е проблема!

Публикувано: 18 мар 2006, 13:15
от daKillah
Ходих на 2-3 места на диагностика, последно ходих в мото пфое, само ламбда сондата дава някакво отклонение, но ми казаха, че рядко се сменя, а четох на други места че не 40000 км. се сменя.... явно е от нея. Забелязвам, че и на свободна като я изфорсирам колата първо се чува "псст" и след това вдига оборотите. Това става и при потегляне и е малко трудно смаото потегляне.....

Публикувано: 18 мар 2006, 20:24
от kEFi
А провери ли трасетата на трите важни неща - гориво, въздух, ток?

Публикувано: 18 мар 2006, 21:40
от cossy
На мен ми мязи на запушен катализатор или гърнета... :roll:

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Публикувано: 01 дек 2011, 15:54
от nikji
Здравейте,
виждам че темата е доста стара.
Ако може създателя да сподели как точно си е оправил проблема ще съм му много благодарен.
В момента моето Мондео МК1 Zetec 1.8 16v (93г) бензин се държи по същия начин.
И аз му свикнах, но не е много приятно като цяло.

Изчетох доста теми във форума и имаше доста неща за преглеждане.
Мисля да направя една диагностика идните дни и да почвам едно по едно да проверявам и ако се налага да сменям чаркуляци, че така никак не ме радва поведението.


Поздрави,
Ники

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Публикувано: 01 дек 2011, 19:53
от HACKO
Човека не се е сещал за форума от 1 Април 2009г, няма голяма вероятност да отговори.

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Публикувано: 02 дек 2011, 10:26
от nikji
Вероятно си е продал Форда (може и на мен :?)
Като разреша проблема ще постна в тази тема, за да остане като следа ако някой се сблъска в бъдеще с подобно нещо.

Поздрави,
Ники

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Публикувано: 02 дек 2011, 13:25
от opex
При дефектирал или тръгнал да заминава VSS сензор стават такива неща с падането на обороти и тресе докато ги качи при освобождаване. (ест. не изключвам друго, но при мен ставаше заради него).
Може би не виждаш проблема, защото си със старите километражи, които са с жило вместо да взимат сигнал от VSS-a и няма аномалии при него.
И се стига до гаснене ако останалата част от горивоподаването и запалването не работи оптимално, като свещи, искра, подаване на хубава гориво-въздушна смес, бавно отварящ/затварящ клаан за празен ход и т.н. и т.н.

А принципа е, че компютъра се ориентира по сигналите от него кога колата се движи, с каква скорост и с какви обороти и ако е при намаляване на скорост без газ (компютъра 'усеща' затворен TPS) над 1500 оборота компютъра изключва инжекторите да не подават гориво, под 1500 ги включва за да има гориво и да е готов за превключване на предавка или евентуално спиране без да изгасне.


По отношение на липса на тяга, МАФ и разход...
Разхода най-много се вдига от ламбда сондата.. лесно се мери с аналогов волтметър, писах в някоя тема.
МАФ-а може да е чистен, но това не означава, че е здрав, също съм писал как се мери там, където съм писал и за ламбда сондата. Има и един момент обаче, че при определени условия дори да е здрав МАФ-а може да се вкара някаква грешка в компютъра и докато не се изчисти да го смята за прецакан и от там да липсва тяга.

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Публикувано: 02 дек 2011, 13:43
от nikji
Ами ще видим какво ще покаже диагностиката идните дни :)
То до колкото разбирам проблемите най-вероятно са няколко и ще трябва да се отстраняват.

Благодаря за информацията :)

Относно това, което казваш за километража. Какви точно са симптомите?
Моята кола е 93-та година и най-вероятно е с жило както казваш ти.
Въпроса е, че има някакво странно поведение на километража, което не ми е ясно от какво се получава.
Ако се сещате на старите коли (спомените са ми от предимно съветски такива) километража не показва примерно 60 стоейки стабилно на 60, докато караш с 60,
а мърда леко нагоре надолу (+ - 5 км/ч) т.е. показва от 55 до 65 изменяйки ги в рамките на една секунда.
Странното е, че това не е непрекъснато с мърдането нагоре надолу, а само в някакви диапазони (трябва да го наблюдавам по щателно за момента не му обръщам внимание).
От друга страна - нямам понятие как точно се прави, но предполагам,че са и върнали 100-тина хиляди километра назад километража. Сигурно е възможно и от това нещо да са наместили не както трябва и затова да мърда напред назад. Чува се и леко тракане от това мърдане нагоре надолу, което пък ме навежда на мисълта, че може да има някаква механика, която да са счупили при подобна операция.

Поздрави,
Ники

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Публикувано: 02 дек 2011, 13:51
от opex
Да, а някой път като загрее колата или скоростите по-точно го няма това играене..
Жилото на километража се върти от същата зъбна предавка в скоростите, от която се върти и VSS сензора, което е допълнително насочване към него.
Може пък и жилото да се е закъсало и да закача някъде, но е малко вероятно. Може да пробваш да го поразместиш да не се огъва много и да 'взима завоите' по-плавно.

Диагностиката при теб се прави със светодиод, буксата трябва да е една триъгълна с червена капачка над ботуша на десния амортисьор. Потърси за диагностика във форума има тема и много обяснения със снимки на между коя дупка и + на акумулатора се слага светодиода и останалите 2 букси се окъсяват с мост, след което има режими за четене на грешките при работещ двигател и само на контакт.. и т.н.

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Публикувано: 02 дек 2011, 14:08
от nikji
Знам я буксата и поразгледах доста за диагностиката.
Казано по този начин от теб обаче изглежда още по-лесно. Благодаря !

Относно появата на играенето на километража е възможно да си прав.
Ще го наблюдавам по обстойно идните дни.

Поздрави,
Ники

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Публикувано: 24 юли 2012, 10:38
от nikji
Знам, че темата е стара, но нека знанията се натрупват от опита на хората :)

Това, което автора описва с псст (свистене), когато настъпи газта според мен проблем с вакумите. Измъкнат е някой маркуч от вакумните (някъде под въздушния колектор отдолу зад двигателя беше при мен). На мен ми се извади един от вакумните маркучи - при палене колата вдига 1600+ оборота после падат и угасва ако не подаваш газ. Чува се свистене защото излиза/влиза (не знам точно) въздух, съответно се губи и тяга. При наместване (мушване) на маркуча на мястото му проблема изчезва и оборотите стоят като заковани (въпреки че преди с диагностиката, която ми препоръчаха тук имах и някакви грешки на компютъра EGR, MAF, ACT). Лошото при мен, е че заради газта тези маркучи нямат (а не знам дали и трябва да имат) пристягащи щипки и от време на време някой маркуч се изважда и се налага да го понаместя (мушна).

Странно е понякога (сутрин когато е по-хладно - дори през лятото) оборотите играят леко ( + - 100-200 оборота), но като позагрее колата няма проблеми (или като я понапече слънцето след обяд). След наместване на маркучите няколко дни (дори седмици) го няма този проблем, но изглежда с времето пак се изважда леко (сигурно трябва да имат някаква пристягаща щипка) и се появяват танците на оборотомера. Както и преди се е случвало предполагам, че сега малко по малко ще се изважда маркуча докато не излезе напълно и пак ще се стигне до началото на поста ми.

Поздрави
Ники