Страница 1 от 1
От двигателя духа яко....
Публикувано: 18 мар 2006, 11:28
от CyberFiend
Добрееее, значи някъде из форумите четох следния съвет: "Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа!!!!!!!! Това е много важно!!!!! Ако духа бягайте далеч от такъв двигател. "
Така, ами тази сутрин реших да видя как е моя двигател, и се оказа че духа, по мое мнение доста, на талази. Е, въпроса ми е това на какво се дължи и респективно как се оправя.
10х предварително.
Публикувано: 18 мар 2006, 11:36
от bilder
Това говори за изновсване не двигателя.И се оправя донякъде със смяна на сегменти и хонинг на блока.Защото варианта с шлайф и нови бутала е доста скъпичък.
Добре е да кажеш колко духа?
Доближи си ръкато до отвора за наливане на масло на окло 0.5-1см и я задръж известно време,ако има пръски масло по нея значи си за ремонт.Ако няма може да пробваш с по гъсто масло на първо време.
Абе ако си доволен от работата на мотора карай така

Публикувано: 18 мар 2006, 13:55
от apock
От всеки двигател на повече от 200 000км. без ремонт духа леко, но ако духа яко, както си написал и както каза bilder ти омаже ръката я вкарвай в бокса.
Публикувано: 18 мар 2006, 16:58
от CyberFiend
дааа, значи ще се прави ремонт. духа доста, а и наистина като си сложа ръката дори за 10 секунди и доста маслени пръски има после по ръката.
благодаря отново за коментарите

Публикувано: 18 мар 2006, 18:13
от arabiata
Колега,не се мятай веднага да разглобяваш!
Провери отдушниците.Всеки двигател духа,но колко.Ако е запушен отдушника също духа повече от нормалното.
Ако пали,малко харчи масло-карай смело!
Публикувано: 18 мар 2006, 18:25
от bilder
Колега иди да ти замерят компресията някъде за да спиш спокойно.
Нормално е при дизела да духа малко повече.Щом пали зимата в студа значи компресията още е в нормата.
Публикувано: 18 мар 2006, 18:28
от CyberFiend
arabiata написа:Колега,не се мятай веднага да разглобяваш!
Провери отдушниците.Всеки двигател духа,но колко.Ако е запушен отдушника също духа повече от нормалното.
Ако пали,малко харчи масло-карай смело!
ха, добра идеа. ама понеже не съм голям разбирател (и няма аз да разглобявам

) да попитам какви са тия отдушници и къде да ги търся?
Иначе колата пали малко трудно (дори сега при положителни темп.) - от 3-4 превъртане и то като помпам газта. За маслото - литър на 5000. Разни майстори ме убеждават че понеже колата била с турбо, било нормално да гори повече масло. Незнам, мен ми се вижда множко. Другото което ме навежда на идеята за ремонт е, че като запаля на студен двигател, около 30-60 секунди отзад пуши сив пушек.
Публикувано: 18 мар 2006, 18:30
от CyberFiend
bilder написа:Колега иди да ти замерят компресията някъде за да спиш спокойно.
Нормално е при дизела да духа малко повече.Щом пали зимата в студа значи компресията още е в нормата.
то хубаво, и аз искам да ми замерят компресия, ама вече на 4 сервиза ми отказват (Д&Н, СуперДизел, РеалТурбо, МотоЕксперт-Фулда)

Публикувано: 18 мар 2006, 22:13
от snaiperisto
...Ела виж аз как доливам по 2 кила масло на 1000 км. и тогава ще спиш спокоино...ама пък мотора ми не духа от никъде и пали перфектно..
Публикувано: 18 мар 2006, 23:06
от vasilev
Здравейте! Днес се бях замислил по този проблем и даже мислех да пусна тема по форума, да видим кой какво мисли.

Изказвам лично мнение, а това не може ли да е причина и от лошо регулирани клапани и от там и лоша компресия- следствие маслени пръски и трудно палене? Наистина къде се намират тия отдушници, ако някой знае или пък снимка за визуализиране за по неграмотни. По какво се познава / външните признаци / че клапаните са добре регулирани? В книгите пише, че трябва да се регулират на 40 000 км. А някой знае ли колко струва регулирането /разбира се говорим за дизел/?Много въпроси -много отговори

Публикувано: 19 мар 2006, 11:39
от S@sel@
Доколкото знам се прави и следното: повдигаш капачката (там от дет си доливаш масло) и си слагаш ръката отгоре, е на 3-4-5 см де не да го запушваш с ръка. Подаваш газ. Проблема е по- сериозен ако започнат голееемите маслени пръски да те цапат. Иначе всеки двигател старичък си пръска, но е малко и няма промени във въздуха и яко капки масло.
Публикувано: 19 мар 2006, 13:23
от yassimoto
Колеги , това че пръска масло от капачката за наливане на масло показва само че двигателя си качва нормално масло в главата и смазва добре разпределителният вал . Така нареченото "духане" се нарича подкартерно налягане и го има при всички двигатели с вътрешно горене и затова ги има тези отдушници които влизат в кутията на въздушния филтър и т.н. Та мисълта ми е , че това не могат да бъдат показатели за състоянито на двигателя .

Публикувано: 19 мар 2006, 13:24
от apock
CyberFiend написа:Иначе колата пали малко трудно (дори сега при положителни темп.) - от 3-4 превъртане и то като помпам газта.
Спри да помпаш газта, разказваш играта на турбото.
Маслото гори ли го или го изхвърля от някъде и ако е така от къде?
Публикувано: 19 мар 2006, 14:05
от jordj
CyberFiend,
Има присадки или добавки
http://emk-33.com/viewforum.php?f=68&si ... e5ea6f2fc5" onclick="window.open(this.href);return false;
прочети за тях сипи и ако не се оправи

Ремонт
Приятно четене и не се отчайвай
Публикувано: 19 мар 2006, 14:34
от CyberFiend
apock написа:CyberFiend написа:Иначе колата пали малко трудно (дори сега при положителни темп.) - от 3-4 превъртане и то като помпам газта.
Спри да помпаш газта, разказваш играта на турбото.
Маслото гори ли го или го изхвърля от някъде и ако е така от къде?
Ами по принцип двигателя е доста омазан, но не ми се ще да го мия... Принципно мисля че от някъде изхвърля по малко (някъде под турбото, поне там е доста омазано). Иначе както казах, като запаля на студен двигател, около минута пуши сив пушек отзад. Иначе като загрее, няма никакъв пушек, единствено като я изрежа на 3500-4000 оборота, но е черен дима тогава.
Публикувано: 19 мар 2006, 14:38
от CyberFiend
Мерси за съвета, но още преди 15000 км сложих РЕСУРС. Явно вече двигателя си е за ремонт...
Публикувано: 20 мар 2006, 10:41
от mrdds
yassimoto написа:Колеги , това че пръска масло от капачката за наливане на масло показва само че двигателя си качва нормално масло в главата и смазва добре разпределителният вал . Така нареченото "духане" се нарича подкартерно налягане и го има при всички двигатели с вътрешно горене и затова ги има тези отдушници които влизат в кутията на въздушния филтър и т.н. Та мисълта ми е , че това не могат да бъдат показатели за състоянито на двигателя .

КОлега,виждам че ти са ясни работите за маслото и ще те питам нещо:Вчера си свалях възд.филтър и забелязах,че на дъното на кутията има масло.В единия ъгъл на кутията има отвор с едно кече(дунапренче)отвън излиза една тръбичка която отива в капака на двигателя.Мислиш ли че е нормално да има там масло.Това е отдушника за който ти казваш.Имам и някакъв клапан който може би трябва да не пуска масло а само въздух.Как мислиш ти дали е повреден или всичко е в границите на нормалното.Маслото нее повече от 1мм и е позасъхнало.
Публикувано: 20 мар 2006, 10:51
от apock
Добре де, нали имаше цяла тема за добавките и общото мнение беше, че на двигател с турбо не трябва да се слага!
Ако сега се окаже, че няма проблем ще взема да издрънкам 3 пакета Хадо по описание.
Публикувано: 20 мар 2006, 12:04
от CyberFiend
apock написа:Добре де, нали имаше цяла тема за добавките и общото мнение беше, че на двигател с турбо не трябва да се слага!
Ако сега се окаже, че няма проблем ще взема да издрънкам 3 пакета Хадо по описание.
Аз РУСУРС-а го сложих преди около година, когато още не бях чел такива теми, нямах никва идея дали е вредно или полезно за турбото. Ефекта при мен не мога да определя какъв е (нито положителен, нито отрицателен), но истината е че проблем с турбото нямам (след 15000 км.)... или поне аз така ще си мисля докато някой "майстор" не ме обори

. Честно казано мисля че съм си дал парите на вятъра за тези добавки... не съм забелязал никаква разлика в работата на ДВГ-то...
But that's just my 2 cents only...
