Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Dod
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 04 юни 2009, 00:15
Модел на автомобила: Ford , 2000,100 ph
Status: Извън линия

Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C

Мнение от Dod » 31 дек 2009, 11:10

Здравейте колеги,

това лято си взех един италиански Ford Focus 1.8 TDCI, 100 ph. До сега всичко беше ок и нямах никакви проблеми с колата.
Когато падна големия студ преди коледа, колата отказа да запали. Лятото нямах никакви проблеми с паленето. Есента когато падна под 10C почна по трудно да пали но от втория път пак палеше. Обаче като падна под -5 C , съвсем отказа. Тогава нищо не разбирах и изтощих акомулатора и я зарязах в студа. Никога не правете така! Щом го изтощите в студа го приберете на топло. След това я мъчих с друг акомулатор на един колега пак не запали. На края си купих спрей и така запали веднага. Закарах я на сервиз да видят свещите и релето. В SuperDiesel ми казаха че старите ми не били оригинални и нагрявали не където трябва и ми сложиха нови свещи BOSH , цялтото удоволствие струваше 200лв. Да ама на другата сутрин пак не пали. Почнах да меря с мултицета напрежението на свещите. Явно тоя модел форд имат фабричен дефект защото индикатора за подгряващите свещи на таблото винаги изгася след 1 секунда а релето за свещите чатка след около 5 секунди. Така че трябва да се ослушваме за него. Както и да е закарах я на един познат майстор, той мери пред мен свещи, реле, всичко беше ОК. Накрая замери и компресията и каза че това е проблема. Компресията беше 20, 20, 19, ?. Последната не можахме да я измерим, на много гадно място беше. Човека погледна в Autodata и каза че трябвало да бъде 23. Майстора ме посъветва да не инвестирам пари в ремонт на двигателя.

В такава ситуация когато компресията е паднала, какво бих могъл да направя за да ми пали форда при -10C ? Единственото нещо което се сещам е да се пробвам да вдигна компресията с разни добавки в маслото. Някой борил ли се е с подобен проблем ?
Последна промяна от Dod на 01 яну 2010, 16:51, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1325
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C

Мнение от vargala81 » 31 дек 2009, 12:09

http://www.rimetbg.hit.bg/products.html" onclick="window.open(this.href);return false; Виж товае ,не съм се борил с такъв проблем ,меря компхресията преди да купя колата .Масло гори ли?

Dod
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 04 юни 2009, 00:15
Модел на автомобила: Ford , 2000,100 ph
Status: Извън линия

Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C

Мнение от Dod » 01 яну 2010, 16:52

Не съм забелязъл да гори масло.

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C

Мнение от Alexi » 01 яну 2010, 17:19

компресията ти е ниска ,ако правилно са я мерили - от това може да не пали ... масло не е задължително да гори ,масло гори като се износи маслообирателния сегмент - той не играе роля за компресията ..

Потребителски аватар
LUBENA
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 18 дек 2006, 23:06
Модел на автомобила: FOCUS 1.8TDDI ESCORT 1.3L
Местоположение: PLOVDIV
Status: Извън линия

Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C

Мнение от LUBENA » 02 яну 2010, 00:43

При мен преди коледа когато имаше минусови температури на едната сутрин запали трудно на другата бутнах акомулатора от въртене и не запали но на бутане запали още с превъртането на гумите.Проблема се оказа че е в акомулатора върти ама с не достатъчна сила.Смених го с нов VARTA72AH 680ампера стартов ток и вече няма проблеми.Старият беше оргиналния.
LUBEN

cokata_23
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 12 яну 2009, 14:11
Модел на автомобила: eskort
Status: Извън линия

Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C

Мнение от cokata_23 » 03 яну 2010, 13:55

Щом си Комън Рейл трябва да палиш и без подгревни свещи! Доказано е че при -7 градуса по целзий Комън Рейлът пали без нито една подгревна свещ. Това че релето цъка по- късно е нормално. Така е за да има по- равномерна работа мотора след запалване. Дефакто ти палиш, свещите продължават да греят. Поне така е при мен с Фиата JTD. Компресията при дизела доколкото помня е между 24-29, паднеш ли под 24 ще имаш проблем. На Форда ми 1.6Д компресията беше 18. И лятото неискаше да пали, но след ремонта пали на четвърт оборот, без подгряване при температура - 4 градуса. Та така- проблемът ти определено не е в подгревни свещи или релета!

Dod
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 04 юни 2009, 00:15
Модел на автомобила: Ford , 2000,100 ph
Status: Извън линия

Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C

Мнение от Dod » 03 яну 2010, 20:40

За моят двигател гледах в Autodata че компресията я дават: 22.5 - 23. А моята е 20, 20, 19, ?.
Мисля на следващата смяна на маслото да сложа тефлонова добавка в маслото като: SX6000 или DuraLube, предполагам че ще оправят компресията.
Но да си призная малко ме е страх, щото колкото положителни мнения има по форумите за тях, толкова и отрицателни има.
Сложи ли се веднъж, тефлона полепя по метала и няма махане. При смяна на маслото си остава.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C

Мнение от diesel1.6 » 03 яну 2010, 20:49

Не си играй с глупости, компресията ти не е толкова зле. Очевидни имаш и друг проблем. Не започвай с на-тежкото за оправяне.
До онзи ден карахме дизели с компресия под 20, и си палеха прилично. Щом имаш трудно палене и при +5, 10 градуса, нещо не е в ред.

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C

Мнение от gazetto » 03 яну 2010, 22:32

Справка в ауто дата казва,че твоята компресия е 18.5.Кви са теа майстори.На моята,че е старо поколение и е 21,5 степента на сгъстяване заводско.А както всички знаем на комън рейла е по-ниска компресията.А па за колегата с 25-29 атмосфери незнам.... :D: За 115-коньовите е 19.4.
Изображение

Dod
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 04 юни 2009, 00:15
Модел на автомобила: Ford , 2000,100 ph
Status: Извън линия

Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C

Мнение от Dod » 04 яну 2010, 00:02

Compression Ratio не е реалната комперсия на цилиндрите!
Този параметър се умножава по 1.2-1.3 и така получаваш реалната заводска компресия.

Dod
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 04 юни 2009, 00:15
Модел на автомобила: Ford , 2000,100 ph
Status: Извън линия

Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C

Мнение от Dod » 04 яну 2010, 00:10

diesel1.6 написа:Не си играй с глупости, компресията ти не е толкова зле. Очевидни имаш и друг проблем. Не започвай с на-тежкото за оправяне.
До онзи ден карахме дизели с компресия под 20, и си палеха прилично. Щом имаш трудно палене и при +5, 10 градуса, нещо не е в ред.
Проблемите започват когато падне под 0°C. Примерно днес беше -2°C и запали от третия опит. Когато е +10°C си пали без проблеми.
Сега гледам че утре ще бъде -8°C и за съжаление може би ще се наложи да пръскам с етер спрея, което скапва двигателя.

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C

Мнение от gazetto » 04 яну 2010, 12:20

Според мен проблемът е някаде другаде.Имам приятел с Голф с 18атмосфери компресия.До -10 пали.Може да има някой позапушен филтър и БГ нафтата кат смръзне малко и става на грес.....На мен от Шел на -5 ми замръзна в движение.Та според мен провери първо всичко друго преди да започнеш подобен ремонт.Свещи,кабела до тях,релето.Колко време подгрява......Успех
Изображение

cokata_23
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 12 яну 2009, 14:11
Модел на автомобила: eskort
Status: Извън линия

Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C

Мнение от cokata_23 » 04 яну 2010, 16:47

Относно замръзването и пачосването на нафтата провери си и помпата в резервоара, трябва да има цедка, която сигурно е наблъскана с мръсотия и като паднат температурите и нафтата стане гъстичка и .....си прави извода! Започни от там, включително и горивен филтър. Относно подгряването, и при мен е така- зима, лете светва за 1 сек. и гасне. Вярно, че е Фиат комън рейл, но съм карал и Клио комън рейл. И при двете лампата светва за по 1 сек. при -3 градуса.

gabrowski77
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 09 дек 2009, 11:40
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1,8 TDCI 115 к.с.
Status: Извън линия

Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C

Мнение от gabrowski77 » 23 яну 2010, 16:39

Пич, аз го имам същия проблем, ниска компресия 22-23 на 4те. Явно толкова издържат фокус TDCI 115 и 100к.с.
Също като при теб при 10 градуса палеше трудно да не говорим в студеното. Бях решил да го правя , но преди това махнах клемите за около 5-6 часа / не повече щото ме достраша да не стане някоя беля/ сложих чисто нов акумолатор 65А и сега нямям проблем . не знам от къде беше проблема ама днес запали при -7 с първото въртене, съвсем малко задържах стартера около 1-2 секунди. Задължително изчаквай да ти излючи релето /около 5 сек. /усеща се по плафона

Dod
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 04 юни 2009, 00:15
Модел на автомобила: Ford , 2000,100 ph
Status: Извън линия

Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C

Мнение от Dod » 23 яну 2010, 19:37

Звучи доста странно. Акомулатора ми е читав, не знам дали ако сменя с нов нещата ще се променят.

Между другото, окончателно се отказах да слагам каквито и да е добавки в маслото. Особено тефлонови добавки. Добавките са поредната заблуда.
Колата ми е карана 4 години в Италия, 3 от тях явно е била обслужвана в сервиз заради гаранцията. Колкото и нищо да не са и сменяли през последната година, не вярвам да са я повредили чак толкова. За това си мисля че единственото сериозно нещо което мога да направя за да се вдигне компресията е да сменя сегмените.

Обаче тия дни открих една хитринка която използвам за да подпаля колата сутрин. Газта до долу и врътвам леко да впръска гориво, след това подгрявам 3 пъти , всеки път чакам релето да цъкне. Изкашля се няколко пъти и пали. Днес с тоя номер успях да запаля при -9 което си е доста добре.
Сега се чудя дали да сменям сегментите или да продължавам с тоя номер в студените сутрини.

focusfocus
потребител
потребител
Мнения: 742
Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
Status: Извън линия

Re: Focus 2003 1.8 TDCI - не пали сутрин при -8 C

Мнение от focusfocus » 23 яну 2010, 19:51

три дизела съм карал и реших повече да не се мазохистирам. Нафтата дава възможност да бъде много лесно маниплурана и да бъде най-некачественото гориво което някой може да ти продаде. Едно е да имаш вода в бензина друго е да караш с асфалт.

Колега смени подгряващите свещи с Motorcraft и всичко ще си дойде на мястото.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта