тракане от към двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
sstoyanov
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

тракане от към двигателя

Мнение от sstoyanov » 21 фев 2010, 10:48

Здравейте колеги.
Чувам тракане в двигателя. Работи си на 4 цилиндъра нормално (не губи мощност) и на бензин и на пропан-бутан. Ходих на майстор, който установи, че който е сменял двигателя (преди известно време) не е регулирал правилно клапаните - вместо да редува всмукателни и изпусквателни е регулирал първите 4 като всмукателни, и останалите 4 като изпусквателни. Регулирани са вече както трябва, но тракането си продължава... от какво може да е?

Става дума за Куриер '93 бензин 1.3 карбуратор. (двигателя е на фиеста).

Благодаря.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: тракане от към двигателя

Мнение от cockyhotty » 21 фев 2010, 21:40

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=35214" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%BC%D0%B8" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Виж линковете, ако става на въпрос за CVHдвигател. Той си има хронична склонност към тракане, има собственици, които сменят всичко по ГР-то и пак трака. Не е притеснително стига износването да е в допустими граници. Сипвай хубаво масло (по-гъстичко по възможност като например червен Shell 15W50), сменяй на 7-8 хил. и няма да имаш проблеми

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1326
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: тракане от към двигателя

Мнение от vargala81 » 21 фев 2010, 21:56

Неговият мотор не е CVH а OHV и не е с хидравлични повдигачи ,нито пък се кара с масло 10в40 а с масло 15в40 минерално,както казва Наско :този мотор е правен да работи със минерални нискокачествени масла, каквито имало през 1959г., когато е проектиран.

Потребителски аватар
sstoyanov
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Re: тракане от към двигателя

Мнение от sstoyanov » 22 фев 2010, 04:36

Да, двигателя е OHV. Преди седмица ми сипаха полусинтетично масло (по-рядко от 15W40) уж като по-качествено, и забелязвам, че при студен двг бута няколко грама... от ауспуха намирисва на масло но в момента, в който загрее това нещо престава. Всеки ден гледам нивото, и общо взето не е мръднало.

Много интересни теми - едно приятелче има ескорт със CVH и ще му кажа да не се притеснява за неговото по-тихо потракване ;)

От какво може да е това тракане при моя? Баща ми умува (той караше тази кола преди мене) и мисли, че може да е от веригата (не е с ангренажен ремък моя двг).

Благодаря на отзовалите се.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: тракане от към двигателя

Мнение от cockyhotty » 22 фев 2010, 11:34

Написал съм за CVH, тъй като инфото на колегата не е достатъчно и може да се гадае така-да си попълни по-пълно профила. CVH го има във вариант 1.3 и описания му проблем за потракване ме наведе на мисълта, че може би е тоя мотор. А за погорването на масълцето съм му казал 15W-50 и смяна на гумички на клапаните.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: тракане от към двигателя

Мнение от HACKO » 22 фев 2010, 19:03

Не е от веригата, а от кобилиците подбити са и трябва да се шлайфат. Клапаните се регулират на 0.20 и няма проблем.
Червения "Шел", хубаво ама вече го няма по бензиностанциите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1326
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: тракане от към двигателя

Мнение от vargala81 » 22 фев 2010, 19:21

1,3 -CVH се монтира от 1980 до 1986г .

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: тракане от към двигателя

Мнение от cockyhotty » 22 фев 2010, 20:06

Не знам какво толкова ме нападате, не съм наистина много запознат с Ескортите и Фиестите, особено с тоя двупотопен двигател CVH. Знам колко е гадно никой да не ти отговаря като имаш някакво питане, за това помагам с каквото мога. А това, че червеният Шел го няма по бензиностанциите не означава, че няма от къда да се намери. Масларници колкото щеш. Тая снимка съм я намерил от някаква фирма дистрибутор за БГ, още се произвежда тая минерална боза. Има и 15W-50 на Shell, ама synthetic technology за спортно каране (графитено-черна тъмна туба е).Поздрави. _friends_

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1326
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: тракане от към двигателя

Мнение от vargala81 » 22 фев 2010, 22:39

cockyhotty написа:Не знам какво толкова ме нападате, не съм наистина много запознат с Ескортите и Фиестите, особено с тоя двупотопен двигател CVH. Знам колко е гадно никой да не ти отговаря като имаш някакво питане, за това помагам с каквото мога. А това, че червеният Шел го няма по бензиностанциите не означава, че няма от къда да се намери. Масларници колкото щеш. Тая снимка съм я намерил от някаква фирма дистрибутор за БГ, още се произвежда тая минерална боза. Има и 15W-50 на Shell, ама synthetic technology за спортно каране (графитено-черна тъмна туба е).Поздрави. _friends_
_friends_ Колега не те нападам! просто уточнявам, не си длъжен всичко да знаеш _friends_ аз също незнам всичко.Просто отворих темата и като видях,че не мога да му помогна на човека,щот съм си нямал работа с OHV и реших поне да уточня,че двигатела му не е CVH a OHV ;):за да може кругите след мен които прочетът да са на ясно за кой двигател става въпрос.Вярно,че колегата е трябвало да си попълни профила както трябва,но има и такива хора които не знаят какъв им е двигатела и научават тук от форума,аз съм един от тях :D:

Потребителски аватар
sstoyanov
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Re: тракане от към двигателя

Мнение от sstoyanov » 23 фев 2010, 05:08

Извинявам се, че не съм попълнил двигателя. Сега ще го направя. Просто не съм предполагал, че може да стане такова объркване, когато съм сложил годината.

Благодаря Наско! Дано ме удържат още малко, че няма пари сега, а работя с колата, макар и основно градско по не повече от 50-60км на ден. Каква е опасността да стане фал в най-близко бъдеще ако са кобилиците?

Има ли някой във форума от Бургас, да ми каже къде мога да ги шлайфам без да ми отрежат главата от кръста?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: тракане от към двигателя

Мнение от HACKO » 23 фев 2010, 15:37

Нищо не може да стане, ако не те притеснява звученето "като Дизел" на бензиновия мотор. Мене ме дразнеше и го оправих. По принцип при механично регулируемите клапани, по-добре леко да тракат така си спокоен, че не са пренатегнати, което води до прегаряне на клапана.

П.П. Колега cockyhotty, не се заяждам за Червения Шел, просто от близо година се оглеждам за такова по бензиностанциите на Шел в Югоизточна България и няма, прави ми впечатление че и на таблиците за избор на масло в зависимост от колата вече няма Червен. CVH мотора работи перфектно със него.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
sstoyanov
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Re: тракане от към двигателя

Мнение от sstoyanov » 23 фев 2010, 20:02

О! Въобще не ме притеснява звука, стига да няма последици за мотора. Наистина не съм толкова наясно с работата на двигателя, за това се доверявам. Благодаря още веднъж Наско! Само полезна информация може да получи човек от теб. Живот и здраве имаш бира или каквото пиеш от мен ;) На следващата смяна слагам 15W50 и заспивам.

edit: днес тракането стана ... с прекъсвания, и моменти на загуба на мощност... свалихме капака, и кобилиците бяха наред - наистина леко хлабави, но ги затегнахме малко и ефект никакъв. Утре сутринта ще се гледа веригата как е, защото е главна заподозряна - не е сменяна от както колата е в нас, а това са няколко стотин хиляди километра...

Потребителски аватар
sstoyanov
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Re: тракане от към двигателя

Мнение от sstoyanov » 28 фев 2010, 03:13

Интересно... на веригата нищо и нямаше когато отворихме капака... но лагера на коляновият вал беше заминал. Сега слагаме старият двигател, че коляновият вал не подлежи на шлайф...

Потребителски аватар
achernar
потребител
потребител
Мнения: 63
Регистриран: 09 юли 2008, 12:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX, 92 г., бензин, 1,4 CVH, 75 к.с., карбуратор, 5 врати, ръчен смукач
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Re: тракане от към двигателя

Мнение от achernar » 28 фев 2010, 09:02

Защо ли си мисля че масло 15w40, закупено от МотоПфое би имало същия ефект както и червения Шел. Заради проблеми с хидравличните клапани които вече реших, преди година купих точно такова и сега не виждам разлика. Може би такава има само в цената - на Мото Пфое тогава 5 литрова туба /не наливно/ ми излязоха около 50 лева заедно с филтъра.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: тракане от към двигателя

Мнение от HACKO » 28 фев 2010, 12:34

Явно тракането не е идвало от клапаните.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта