Страница 1 от 1

От моноинжекция към карбуратор

Публикувано: 03 мар 2010, 20:49
от LAN_Selot
Здравейте, колеги,

Дано не повтарям някоя тема, но уж търсих и точно за моя случай не намерих. Имам си Фиеста МК3 1.1 моно с много издухан двигател. Днес си купих още една (баровец, а :D) пак 1.1, само че карбуратор и малко на хармоника. Идеята ми е да си сложа двигателя барабар с карбуратора, защото той е в доста добро състояние. Даже тая операция няма да я върша сам, ами един майстор. Той уж ми обясни това-онова, пък и аз поназнайвам това-онова, но все пак има някои неизвестни. Той каза, че ще вземе там карбуратора, колектора, главата и т.н. от ударената и ще ги монтира. Каза, обаче, че имало някаква електроника, която не може да я направи. Трябвало да се вземе ток отнякъде, така и не разбрах. Първият ми въпрос е именно за какъв ток говори точно тоя. Тръгнах да чета аз по форумите и срещнах на доста места, че и бензиновата помпа също не е подходяща, защото тази на моноинжекцията изпомпва горивото с по-високо налягане. Вярно ли е това? Ще съм благодарен и на някой-друг линк към подобна тема. Благодаря!

Re: От моноинжекция към карбуратор

Публикувано: 03 мар 2010, 20:59
от cruise
Мисля че има вариант да си оставиш моноинжекцията. Да смениш само двигателя мисля че е същият. Имам предвид твоята (на издуханият двг) моноинжекция заедно с колекторите + двигателя от хармониката. Но нека се изкаже някой по вещ.

Re: От моноинжекция към карбуратор

Публикувано: 03 мар 2010, 21:03
от LAN_Selot
Точно така! Еднакви са. Забравих да спомена и, че самата моноинжекция има проблеми. Моторчето за празен ход не работи добре. Но не съм сигурен, че това е проблема, защото има и някакъв датчик на моното, в който също се съмнявам. Пък моно втора ръка е към 60лв и пак няма гаранция за успех. Затова искам да преработвам към карбуратор. Все пак ударената Фиеста си е вървяла до последно.

Re: От моноинжекция към карбуратор

Публикувано: 03 мар 2010, 22:38
от Nikola Iordanov
Какво те притеснява помпата , на карбораторния двигател си имаш помпа . Махаш резервоара със помпата за моното качваш другия от хармониката и си готов .

Re: От моноинжекция към карбуратор

Публикувано: 03 мар 2010, 23:04
от LAN_Selot
Nikola Iordanov написа:Какво те притеснява помпата , на карбораторния двигател си имаш помпа . Махаш резервоара със помпата за моното качваш другия от хармониката и си готов .
Вероятно така ще стане, да. Защото и без това този с помпата беше пробит и го кърпихме, пък онзи го гледам, че изглежда доста добре. А относно тези тоци, които трябва да се свързват някой знае ли нещо?

Re: От моноинжекция към карбуратор

Публикувано: 03 мар 2010, 23:32
от HACKO
Ами всичко необходимо го имаш на карбураторната Фиеста, каквото е по-различно на твоята го взимаш оттам и го слагаш на карбураторната, дори и цялата ел. инсталация да подмениш, като я имаш какъв е проблема. Мисля че няма да се налага да местиш много неща, запалването е еднакво и двете са без делко (предполагам). Евентуално комутатора може да е различен, виж дали във него е вграден МАПа (към него отива вакум), или е с отделен МАП. Евентуално оттам ще дойде разликата, може да се наложи да прехвърлиш комутатора от карбураторната , съответно и жилото на смукача. Всичко друго е еднакво, със карбуратора ще си по-доволен отколкото с инджекциона.
Ако можеш направи няколко снимки (по възможност със фотоапарат) и най-вече на комутатора, намира се на стената зад двигателя.

Re: От моноинжекция към карбуратор

Публикувано: 03 мар 2010, 23:54
от LAN_Selot
:D То е ясно, че всичко имам и всичко мога да преместя. Въпросът е операцията да стане с минимален брой местения. Все пак предполагам, че не е много далавера да местя цялата ел. инсталация и кабел по кабел да свързвам, защото има голям шанс в края нещо да не е като хората.

Re: От моноинжекция към карбуратор

Публикувано: 04 мар 2010, 09:40
от HACKO
Това от което се страхуваш пък е най-лесното. Инсталацията е във сноп, и всичко е на куплунзи, нищо не се реже и свързва. Във твойта ситуация, щях директно да пристъпя към подмяната и без да се тормозя другата дали става.