Страница 1 от 2
1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 10 мар 2010, 20:09
от infineon
Здравейте в момента избирам подобно фордче и гледам разнини модели.
Кой двигател е за предпочитане- чистия дизел или този с турбо?
Интересува ме главно кой е по икономичен и по малко проблемен, не държа да е с по голма мощност.
при еднакво каране до 2000 оборота градско кой ще харчи повече?
Гледам на по новите мотори 1.8 ТД има даже и дебитомер а на старите няма. Кой от двата типа е за предпочитане по стария или по новия?
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 10 мар 2010, 20:29
от lyub4o777
Колега имам ескорт 93г. без турбо никви проблеми на дълго 4.5 литра на сто за 5години само масло и накладки.
Имам мондео 98г. 1.8 тди на дълго 6.5 на сто смесено 7.5 за по капризен е но мондеото е много по голямо това товари мотора и гори повече.Ескорта в най лошите условия снег студ задръстване 6 на сто - просто диша нафтата!!!

Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 10 мар 2010, 21:02
от infineon
lyub4o777 написа:Колега имам ескорт 93г. без турбо никви проблеми на дълго 4.5 литра на сто за 5години само масло и накладки.
Имам мондео 98г. 1.8 тди на дълго 6.5 на сто смесено 7.5 за по капризен е но мондеото е много по голямо това товари мотора и гори повече.Ескорта в най лошите условия снег студ задръстване 6 на сто - просто диша нафтата!!!

Забравих да кажа че съм имал орион 1.8 д и знам как харчи, сега съм се насочил пак към подобно дизелче и се чудя дали да търся пак чист дизел или ТД.
Интересува ме също има ли разлики между скоростните кутии на чистия дизел и турбото.
Помня че на магистрала като карах с около 130 чистия дизел беше на над 4000 оборота и разхода ми беше по голям от тоя на градско.
ТД дали ще е с по ниски обороти при тази скорост?
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 10 мар 2010, 21:28
от ^^devil_boy^^
колега аз имам фиеста 1.8д и као я взех беше кукличка и като я кара бащами харчеше 3.8 извън грацко с 80км/ч
Моето мнение че чистия дизел е по добре за мене една кола колкото е по проста толкова по добре и да няма никакви компютри и електроники на чистия дизел няма такива работи от колкото на турбо-дизела. Не трябва да има някой или нещо дет да мисли вместо теб аз и за това преди 4 години вече я карам и нямам проблеми. Чистия дизел е да се кара по бавничко към 80-90 тогава е мн икономичен 4-5. Аз тази зима пътувах от варна до нова загора през обзор-бургаз и там вартях малко 400км-20л нафта като беше -10, за турбо дизела нямам наблюдения не съм имам но за мен колкото колата е по проста толкова по малко работи ще има да се развалят и като се развали нещо ще разбереш бурзо какво и в повечето случеи ще можеш сам да си го оправиш.

Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 10 мар 2010, 22:08
от gazetto
За ТД-то при 130км/ч съм около 3000оборота....Разход извън повече от 6,5 не ми е давал,но тва при изключителен тормоз.Ако го кротнеш с 90-100 пада под 5.5.Въпреки всички хорски думи че тва е скапан мотор (1.8д-тд) аз съм изключително доволен.Успех!
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 10 мар 2010, 23:41
от vanko
До м.Декември имах Ескорт 1.8TD-90k.с -много бяга и малко гори средно 5/100
Сега съм се заимал с Мондео малко повече харчи но удоволствието от карането е по-голямо
Двигателите са почти еднакви
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 11 мар 2010, 09:27
от Doin
Нашите имаха Ескорт '88 1.6 D - харчеше им 4-4,5 с пенсионерско каране, рекорда бе София - Силистра с 3,8/100. Нямаше оборотомер че да се разбере с колко оборота. Взех си Ескорт '93 1.8 D,комби - страшна кола. С нормално каране ми го докарваше до 4,5 на 3000 оборота на 100-110 км/ч. Проблема беше, че тези 60 к.с. са си малко за купе като комбито и бе доста тромава докато набере. Сега съм с Фокус 1.8TDDI - 4,5 ивзънградско, с климатика 5. 100-110 карам на 2600 оборота. Каквото и да избереш фордовите дизели са добри и икономични двигатели.
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 11 мар 2010, 11:41
от форд мк2
Моя всеки път се опитвам с точност да го засеча и не успявам! Но с 100 км/ч на шосе е около 5 / 100 разхода. Градско и 9 ми е давал. За справка Октавията по комптъра дава 3.8 /100 със същата скорост и обороти около 2000 извън града. Просто трябва да призная, че мотора й е няколко идей по- добър ... А иначе меткай се на турбина просто друга е тягата в сравнение с атмосфера. Вярно разхода е вероятно стотина грама по- висок, но си струва.
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 11 мар 2010, 12:33
от escorttd1
Преди години имах 1.8 чист дизел 60к.с. горивна система Бош, Ескорт хечбек. Среден разход 5/100. Никакви проблеми с двигател и горивна система за 4 години (наливал съм всякакви боклуци от туба!). Изпреварването - невъзможно!
Сега - 1.8ТД + интеркулер, 90кс, ГНП Лукас, Ескорт комби. Среден разход 6/100. Горивната система е калпава, електрониката също създава грижи(това важи за всички автомобили, не само за форд). Наливам само хубава нафта. Изпреварването е удоволствие!
И двете коли палят зимата при -20гр.
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 11 мар 2010, 12:59
от tushan
по коледните празници ходихме до атина.аз пътувах с моя форд 1.8тд 90 к.с.,а моите приятели с голф 3 1.9sdi.по магистралата сме карали с 130-140 км.на мен ми даде разход 5.9-6.1.голфа около 4.до тук добре,но когато се налагаше да изпреварваме или да катериме баири все трябваш да намалям и да ги изчаквам.според мен турбо дизела е много по-добър избор.по-бързото ускорение много често те измъква от критични ситуации-особено по нашите тесни пътища.
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 11 мар 2010, 13:01
от Invader
escorttd1 написа:.... 1.8ТД + интеркулер, 90кс, ГНП Лукас, Ескорт комби. Среден разход 6/100. Наливам само хубава нафта. Изпреварването е удоволствие!...
Класика! И аз съм така

Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 11 мар 2010, 15:05
от Lacho1
Моето ескортче е 1.8 д и съм много доволен харчи ми около 6 в градски условия на настъпване! Супер двигател на 20 години а още не е отварян,ама взе да си похарчва масалце

и наистина не е много подходящ за изпреварвания това е слабото му място!
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 14 мар 2010, 12:22
от dimitrov167
Хубав икономичен дизел. Малко тромав е без турбина. Но затова не е капризен. Слабо място е агренажа. Трябва да се сменят ремъците редовно, иначе се късат и правят много главоболия. Знам го от личен опит. Сега закарах моя ескорт на ремонт, заради скъсан агренаж.
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 14 мар 2010, 15:17
от S_C
Голямото предимство на дизела е в града.Навън много разлика от към разходи в сравнение с бензиновия няма да усетиш.
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 14 мар 2010, 15:40
от escorttd1
dimitrov167 написа:... Слабо място е агренажа...
Хайде да не бъркаме качеството на двигателя с качеството на резервните части и ремонтите в БГ. Това са съвсем различни теми.
Относно разхода на двата двигателя, ако не се замисли човек като чете мненията ще остане с впечетлението че 1,8Д е по-икономичен от 1,8ТД, което съвсем не е така. Нека да сметнем относителния разход спрямо мощността на всеки двигател.
1,8Д има среден разход 5л/100км, при 60кс макс. мощност, което дава 5/60=0.083л/100км.1кс -разход за 100км за 1кс.
1,8ТД - среден разход 6л/100км, 90кс. 6/90=0.067л/100км.1кс или цели 19% по-малко от 1,8Д

1,8ТД е значително по-ефективен, сл. по-икономичен от 1,8Д

Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 14 мар 2010, 16:12
от gazetto
escorttd1 написа:dimitrov167 написа:... Слабо място е агренажа...
Хайде да не бъркаме качеството на двигателя с качеството на резервните части и ремонтите в БГ. Това са съвсем различни теми.
Относно разхода на двата двигателя, ако не се замисли човек като чете мненията ще остане с впечетлението че 1,8Д е по-икономичен от 1,8ТД, което съвсем не е така. Нека да сметнем относителния разход спрямо мощността на всеки двигател.
1,8Д има среден разход 5л/100км, при 60кс макс. мощност, което дава 5/60=0.083л/100км.1кс -разход за 100км за 1кс.
1,8ТД - среден разход 6л/100км, 90кс. 6/90=0.067л/100км.1кс или цели 19% по-малко от 1,8Д

1,8ТД е значително по-ефективен, сл. по-икономичен от 1,8Д

За тва не съм се замислял,но човека едва ли го интересува кое колко бяга,а колко гори.Ефективноста на ТД-то е добра,но ако се кара при 80-90,1.8д дава по-малък разход.Естествено докат изпревариш може да си скъсаш нервите

Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 18 мар 2010, 17:43
от BogiiDAr
От 5 г. карам Мондео `97 1,8 ТДИ 90 кс, въртящ момент 178 Nm(приблизително колкото на 1,8 Zetec бензин 115 кс) , на дълаг път със 110 - 6/100 , 130 и нагоре, газ, спирачка и прочие 6,5 - 7, колата върви като самолет, при 130 оборотомера е на 3000 оборота, с лекота вдига 170 после започва едно мислене до 185-190. При моето неразумно каране градско ми гори 7
или да цитирам един колега от форума на дизел
кола без турбо е като жена с малки гърди...върши работа ама не прави кеф!!!!
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 29 юни 2010, 10:14
от hasan2024
Здравейте аз имам мондео 1.8 тд комби "96 на дълго ми гори около 6 но на градско е повече от 10на 100

.
С 4 литра нафта карам 25 км и ми свърша горивото. не мога да си го обесня
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 29 юни 2010, 10:38
от G_o_c_e_v
В кой град това?
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Публикувано: 29 юни 2010, 17:12
от dr. Svetlyo
Хайде и аз да се включа!
Стъпвам на базата на 1,6 D, който е известен като най-здравия дизелов мотор на Форд - истина е! 1.8 D и TD ги водят по-калпави, но по-модерни - само това произвеждат от 1990 год. насам.
1,6 D и 1,8 D имат приблизително еднакъв разход - 6,2-6,5 в града. Ускоряват бавно, изпреварването става много трудно и с много търпение. Колата става само за спокойно шофиране. На дълъг път движението става само в колона без да изпреварваме. Разхода извънградско може да се свали до 3,0 л със скорост 60-70.
Освен това мотора е само една идея по-прост - няма турбина и интеркулер. Останалото е 1:1 същото. Моделите до 1997 год. са с изцяло механични помпи и компоненти. По-новите са с ЕКУ или с някаква електроника, която доколкото чета не е много надеждна.
1,8 TD - градско иска от 7,0-7,5 нагоре в зависимост от трафика и колко бързам. Това са резултати за Варна, а тук има бая движение. Извън града харчи съвсем малко повече от атмосферния - в зависимост от педала разхода от малко над 3 до колкото го настъпиш...
Голямата разлика идва от тягата между двата мотора - 110 срещу 180 Nm и мощността - 60 срещу 90 к.с.! Това говори само за едно - 50% повече КПД при TD.
Турбодизела не се задъхва по баири както атмосферния и бензиновите коли, много по-еластичен е и определено става за изпреварвания. Голям кеф е по баир да вкараш 2000 оборота и да натиснеш газта - тягата се усеща.
Ако аз избирам между D и TD, определено ще предпочета турбото. Малко по-висок разход, но много по-голямо удоволствие!
Защо ли в днешно време всички производители правят само турбодизели, че вече и турбобензини започнаха да произвеждат?
