Турбото не работи

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Nikkei
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 04 юли 2009, 15:22
Модел на автомобила: Ford Focus 2001
Ford Focus 2007 - 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Турбото не работи

Мнение от Nikkei » 17 мар 2010, 10:57

Здравейте,
Карам 1.8 TDDI Турбо 90 к.с. Това турбо не работи или почти не работи, защото само на 2-ра предавка към 1700-1800 оборота от време на време го усещам, че се включва, но и бързо изключва. На други предавки изобщо не включва. От тука ми идва на идея, че не е съвсем умряло турбото. Някой може ли да сподели от къде да започна с търсенето на проблема? Казаха ми, че е било заминало турбото, ама ако е заминала изобщо няма да се включва.
На компютърна диагностика казаха, че било всичко ок.

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото не работи

Мнение от Alexi » 17 мар 2010, 14:53

това че не включва не значи че е умряло - може клапана му да е дефектирал ,както и много други неща

Потребителски аватар
lorinzar
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 21 юли 2009, 21:01
Модел на автомобила: продаден
Местоположение: montana
Status: Извън линия

Re: Турбото не работи

Мнение от lorinzar » 17 мар 2010, 17:06

може да е от клапана на мен се беше извадило едно маркуче и така не работеше някой път се включи някой път не

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Турбото не работи

Мнение от Miri4 » 18 мар 2010, 14:20

Alexi написа:това че не включва не значи че е умряло - може клапана му да е дефектирал ,както и много други неща
Колега ,би ли обяснил какъв етоя клапан на турбото,какво върши и къде се намира.На моя двигател не знам да има такова нещо.

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото не работи

Мнение от Alexi » 18 мар 2010, 14:45

клапана на турбото регулира налягането на турбината ,намира се на самата турбина .. има няколко вида клапани в зависимост от начина на управление ,твоя вероятно е вакумен по новите са по сложни .. виж вакума към него да не е напукан/задръстен .

Потребителски аватар
lorinzar
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 21 юли 2009, 21:01
Модел на автомобила: продаден
Местоположение: montana
Status: Извън линия

Re: Турбото не работи

Мнение от lorinzar » 18 мар 2010, 16:21

точно вакума на мен се беше извадило маркучето аз си мислих че кой знае какво е станало

BogiiDAr
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 18 мар 2010, 16:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8ТДИ МК2
Мондео 2,0 TDCI Титаниум МК4
Status: Извън линия

Re: Турбото не работи

Мнение от BogiiDAr » 18 мар 2010, 17:29

Според документите турбокомпресора на двигател 1,8 ТДИ се включва на 2100 оборота. Клапана на турбокомпенсацията се намира от предната страна на ГНП-то отдолу под авансаторния клапан(този с двойния кабел) в него влиза едно тънко гумено мъркуче което започва от една тънка метална тръба(за моделите до 2000 година) по тази тръба клапан "съди" за налягането на въздуха в турбото и кара ГНП то да подава повече гориво
Ефекта който описваш може да се дължи и на блокиране на ЕГР клапана, тогава изгорелите газове навлизат в чистия въздух и колата губи мощност...

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото не работи

Мнение от gazetto » 18 мар 2010, 18:10

BogiiDAr написа:Според документите турбокомпресора на двигател 1,8 ТДИ се включва на 2100 оборота. Клапана на турбокомпенсацията се намира от предната страна на ГНП-то отдолу под авансаторния клапан(този с двойния кабел) в него влиза едно тънко гумено мъркуче което започва от една тънка метална тръба(за моделите до 2000 година) по тази тръба клапан "съди" за налягането на въздуха в турбото и кара ГНП то да подава повече гориво
Ефекта който описваш може да се дължи и на блокиране на ЕГР клапана, тогава изгорелите газове навлизат в чистия въздух и колата губи мощност...
Тва е за ескорт,мондео.При фокуса е по-различно.При него вече помпата не е Лукас,а бош ВП (ако бъркам,нека ме поправят за модела).Такава слагат на ФВ груп,хонда......и още други.Така че няма нищо общо с тва което описваш.
Изображение

Потребителски аватар
lorinzar
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 21 юли 2009, 21:01
Модел на автомобила: продаден
Местоположение: montana
Status: Извън линия

Re: Турбото не работи

Мнение от lorinzar » 18 мар 2010, 19:43

какво общо има помпата с турбината

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото не работи

Мнение от gazetto » 19 мар 2010, 09:12

lorinzar написа:какво общо има помпата с турбината
Ако не ти работи клапана на турбото (при старото 1.8 ТД) ,който се намира на помпата отпред,няма да имаш турбо.Но при колегата с фокуса е по-различно.В предния пост обясних на колегата защо това което е написал не е вярно.Дефектите които той описва са за ескорт,мондео с 1.8тд,но не и за фокус.
Изображение

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Турбото не работи

Мнение от Miri4 » 19 мар 2010, 18:56

Значи..... при 1.8 ТДЦИ турбината е с променлива геометрия. Направляващите лопатки се движат от специална електроника . Тя задвижва някякво буталце а път то бута лопатките.Идеята е да се поддържа постоянно налягане на турбината при различните обороти. За това си мисля,че тук няма клапан като при обикновенните турбини.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта