Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!
Преди около седмица станах притежател на Форд Фокус 1.6 Зетек комби, произведен Април 1999-та. Преди да закупя колата я закарах на диагностика: ходова част, компресия на цилиндри, чекване на компютър: всичко и беше супер, като изключим това, че 'моторчето' за празен ход (както го нарекоха) може би беше замърсено и когато колата загрееше, започваше да мени оборотите, а когато на празен ход се пусне и климатика, при загрял вече двигател, понякога и гасенеше. В сервиза ми казаха, че около 90% от тези случай се оправят с основно почистване на това 'моторче-клапа' за празен ход. В сервиза ги накарах да го почистят, но на прима виста проблема си остана. След покупката веднага смених всички филтри, масло, ангренаж с ролка, пистов ремък с ролки и закарах колата пред блока на пакинга...така стоя до днес (една седмица) и днес реших да я припаля.
Запали от половин оборот въртене, поработи около две минути (стрелката на Т стигна на около 1/4 от скалата), пуснах климатика (на място) той поработи и се усети охлаждането, когато го изключих изведнъж двигателя угасна...при повторни опити за запалване- ниакакъв резултат; акумулатора върти, свети оранжевата лампа и никакви признаци на запалване на ДВГ.Отворих капака, миришеше на бензин-значи не е от помпата, откачих клемите на акумулатора за 5-6 минути и отново ги закачих- при следващото палене всички стрелки по таблото отидоха в крайно дясно положение, всички възможни лампи светнаха и след 4-5 секунди въртене и в това положение, стрелките се върнаха в крайно ляво положение, лампите изгаснаха (без тази на акумулатора, маслото и ръчната) и колата отново не пали. При следващ опт за запалване стрелките и лампите са в нормална кондиция, а когато започва да върти стартера, стрелките отново отиват в крайно дясно положение и се колебаят в ритъма на стартера. За мен товае много странно и необяснимо състояние, предвид, че колата палеше много лесно до днес. Така взех и душата на 44 АЧ Бош Силвър, почти нов- никакви призначи на запалване на двигателя.Моля за съвети и помощ! Предварително благодаря за съдействието, Колеги!
Запали от половин оборот въртене, поработи около две минути (стрелката на Т стигна на около 1/4 от скалата), пуснах климатика (на място) той поработи и се усети охлаждането, когато го изключих изведнъж двигателя угасна...при повторни опити за запалване- ниакакъв резултат; акумулатора върти, свети оранжевата лампа и никакви признаци на запалване на ДВГ.Отворих капака, миришеше на бензин-значи не е от помпата, откачих клемите на акумулатора за 5-6 минути и отново ги закачих- при следващото палене всички стрелки по таблото отидоха в крайно дясно положение, всички възможни лампи светнаха и след 4-5 секунди въртене и в това положение, стрелките се върнаха в крайно ляво положение, лампите изгаснаха (без тази на акумулатора, маслото и ръчната) и колата отново не пали. При следващ опт за запалване стрелките и лампите са в нормална кондиция, а когато започва да върти стартера, стрелките отново отиват в крайно дясно положение и се колебаят в ритъма на стартера. За мен товае много странно и необяснимо състояние, предвид, че колата палеше много лесно до днес. Така взех и душата на 44 АЧ Бош Силвър, почти нов- никакви призначи на запалване на двигателя.Моля за съвети и помощ! Предварително благодаря за съдействието, Колеги!
Последна промяна от peterpetroff на 18 май 2010, 12:25, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999г. НЕ ПАЛИ.МОЛЯ ЗА ПОМОЩ
Като за начало си зареди акумулатора( с ток). После провери, дали в резервоара има бензин или най добре сипи 5 литра и направи пак опит да стартираш. Ако запали ще трябва обучение на компа, ако неще ще му мислим .
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999г. НЕ ПАЛИ.МОЛЯ ЗА ПОМОЩ
Много благодаря за съвета! Още днес след работа ще сваля акумулатора и ще го заредя добре. А в резервоара има поне 15-тина литра бензин (стрелката е на 1/4 пълен резервоар).Ще пробвам и ще пиша отново за резултата. Благодаря!
- methodboy
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
- Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999г. НЕ ПАЛИ.МОЛЯ ЗА ПОМОЩ
Погледни си свещите в какво състояние са.
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999г. НЕ ПАЛИ.МОЛЯ ЗА ПОМОЩ
Благодарности за отговора! Само да попитам, евентуално ако пробллема с паленето е от зацапани (омаслени) свещи, то те какво отношение имат към това смахнато поведение на стрелките и лампите по таблото, забелязах, че проблема се получи след като махнах и свързах отново акумулатора. В началото, когато изгасна отраз, последващия опит за запалване си беше нормален- стрелките си бяха намясто, лампите светеха по обичайния начин, стартера въртеше и просто не искаше да запали, но след разкачането/закачането на акумулатора възникна гореописания проблем със стрелките и лампите...Много съм притеснен, а колата е спряна на такова място, че дърпането до сервиз и/или с репатрак ще е цяло приключение.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 23 апр 2007, 14:02
- Модел на автомобила: Ford Eskort
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999г. НЕ ПАЛИ.МОЛЯ ЗА ПОМОЩ
Възможно е да има проблем в стартера.Износени втулки.Тогава той окъсява акумулатора и компа остава без необходимите 12 в и затова се шашка.Това съм го наблюдавал при палене на слаб акумулатор.Опитай да видиш дали пали на бутане.
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999г. НЕ ПАЛИ.МОЛЯ ЗА ПОМОЩ
Много благодаря за съдействието, Колеги! ЗА съжаление проблема си остава: заредих акумулатора и отново никакъв резултат, освен това че побърканото поведение на стрелките и лампите по таблото се нормализира. Никакви признаци на запалване...
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999г. НЕ ПАЛИ.МОЛЯ ЗА ПОМОЩ
след поредния нуспешен опит за запалване, започнах да се замислям дали проблемане е в тоците. Прегледах всички предпазители и тези при двигателя и тези в купето (под волана)- всички без изключение бяха здрави. ОБАЧЕ ми направи впечатление, че дори и в изключено положение, едно реле в блока под волана е загрято (второто отляво надясно- R24 по Owner`s Manual) което е някакъв Battery Saver, което едвали има пряка връзка с проблема със запалването, по скоро се е загряло от неистовото въртене в опит да подкарам колата (поне аз така си го бяснявам). ДРУГО: при по-щателно разглеждане на двигателя, установих, че един въздушен маркуч беше разкачен (не този огромня въздухопровод, а един от другите два малки)- този, който излиза от дясната страна на кутията на въдушния филтър и влиза точно и централно в блока на двигателя (малко под пластмасовия капак с надпис "Зетек-С"), изглежда, че когато са сменяли въздушния филтър са пропуснали да го свържат...Както и да е: сложих този маркуч на мястото му към кутията на в.филтър, отново пробвах да запаля, но ефект-никакъв. Моля за помощ! Благодарности!
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999г. НЕ ПАЛИ.МОЛЯ ЗА ПОМОЩ
Проверете дали се вкл. бензиновата помпа за 3-4 сек. след даване на контакт. После дали има искра на свещите и налягане на бензин в рейката.
- viktor8881
- потребител
- Мнения: 128
- Регистриран: 24 мар 2009, 16:39
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 99г. газов инжекцион
- Местоположение: Сливен/Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999г. НЕ ПАЛИ.МОЛЯ ЗА ПОМОЩ
Провери си датчика на коляновия вал, също така е възможно бобината да прави беля.
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999г. НЕ ПАЛИ.МОЛЯ ЗА ПОМОЩ- УСТАНОВЕН
Благодаря на всички за съдействието! Проблема е УСТАНОВЕН! За съжаление се е случило най-лошото нещо, което един двигател не може да преживее.
Нзатегнат болт при колелото на ангренажния ремък към коляновия вал. От друг сервиз, установил проблема ми казаха, че Зетек-ците нямат шпонка към коляновия вал, а болт, който трябва да се затегне зверски и дори се лепи с лепило след това. Това се е получило при смяната на ангренажния ремък (колата е карана 5 км. след смяната). Фактически ремъкът не е скъсан, но резултатът е абсолютно същия- помляни бутала и клапани, гробница отвсякъде. Единственото 'хубаво' нещо, е че от сервиза, където е сменян ремъка казаха, че си поемат отговорността и гаранционно (за тяхна сметка), ще извършат пълния ремонт. Остава въпросът: като не могат да сменят един ангренаж с ролки както трябва, какво би станало като правят основен ремонт на двигател? Притеснявам се от факта, че ремонтът ще е гаранционен: дали няма да използват възможно най-евтините бутала, сегманти и клапани, които намерят! А сервизът е голям и с гръмко име...
А защо при случката не чух никакво тропане и никакви шумове от двигателя? Не би ли слвдвало да чуя огромен шум от помилането на буталата в клапаните- колата изгасна съвсем тихо и спокойно. уведомх се, че Зетеците нямат никаква защита при скъсан ангренаж (или незатегнатия въпросен болт). Това, че колата е била на място с 850 об.мин. облегчение ли е някакво за последиците от гибелта на двигателя?
Нзатегнат болт при колелото на ангренажния ремък към коляновия вал. От друг сервиз, установил проблема ми казаха, че Зетек-ците нямат шпонка към коляновия вал, а болт, който трябва да се затегне зверски и дори се лепи с лепило след това. Това се е получило при смяната на ангренажния ремък (колата е карана 5 км. след смяната). Фактически ремъкът не е скъсан, но резултатът е абсолютно същия- помляни бутала и клапани, гробница отвсякъде. Единственото 'хубаво' нещо, е че от сервиза, където е сменян ремъка казаха, че си поемат отговорността и гаранционно (за тяхна сметка), ще извършат пълния ремонт. Остава въпросът: като не могат да сменят един ангренаж с ролки както трябва, какво би станало като правят основен ремонт на двигател? Притеснявам се от факта, че ремонтът ще е гаранционен: дали няма да използват възможно най-евтините бутала, сегманти и клапани, които намерят! А сервизът е голям и с гръмко име...
А защо при случката не чух никакво тропане и никакви шумове от двигателя? Не би ли слвдвало да чуя огромен шум от помилането на буталата в клапаните- колата изгасна съвсем тихо и спокойно. уведомх се, че Зетеците нямат никаква защита при скъсан ангренаж (или незатегнатия въпросен болт). Това, че колата е била на място с 850 об.мин. облегчение ли е някакво за последиците от гибелта на двигателя?
Последна промяна от peterpetroff на 17 май 2010, 21:52, променено общо 1 път.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1325
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999г. НЕ ПАЛИ.МОЛЯ ЗА ПОМОЩ
100% ще използват евтини части, не се надявай да ги купят от Мото-Пфое. За трепане са, но поне са си признали вината и ще ти я оправят, в повечето сервизи щяха да измислят някакво извинение. За това има толкова много теми за коли нов внос, че след обслужване колата не работи така добре. 50% са заради това, че в маслото е имало добавка, а другите 50% от не правилно зацепване на ремъка.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999г. НЕ ПАЛИ.МОЛЯ ЗА ПОМОЩ
При цялото това мъчене да запали не се ли чу поне някакво подозрително причукване и стържене? Не може така да превърти шайбата и да се направи всичко на лютика без да се чуе нещо...
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999г. НЕ ПАЛИ.МОЛЯ ЗА ПОМОЩ- УСТАНОВЕН
Абсолютно нищо не се чу- все едно колата е загубила оборти и изгасва. Нищо необичайно, аз бях в купето пред волана на място, наоколо не беше шумно. Би ми направил впечатление някакъв необичаен шум. Иначе, при послдващи (поне 100) опита за запалване- нищо необичайно не се чува освен безсмисленото въртене на стартера, при което, ако не се зацепва коляновия вал (заради развилия се болт) не би имало причина да се чува каквото и да е от цилиндрите като шумове.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999г. НЕ ПАЛИ.МОЛЯ ЗА ПОМОЩ
Значи имаш най-много няколко счупени клапана, може да минеш и без бутала.
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999г. НЕ ПАЛИ.МОЛЯ ЗА ПОМОЩ
Преди малко ходих до сервиза да проверя докъде са стигнали- бяха разглобили двигателя наполовина. Засега пораженията са два клапана за смяна, но е възможно да има още доста други неща за смяна, докато го разглобят напълно... Монтьорът, който е монтирал ангр.ремък, твърди, че болтът не е бил развит и въпреки това ангр.зъбчатка е превъртяла на коляновия вал и е станала белята...очевидно е трябвало да стегне по-здраво въпросния болт.Той обясни, че го е стегнал максимално наръка и след това го е превъртял на още 45 градуса с пистолет. Казаха, че ще направят така, че това да не се повтаря, но дано излезнат по-съвестни този път. Засега се държат коректно, признаха си вината и поемат ремонта за тяхна сметка.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!
Абе и те имат вина, но и конструкцията е порочна. Тая зъбчата шайба да се държи само от конуса на коляновият вал да не превърта..... Просто е очевадно, че ще се стигне до проблем. Смятай ги поне две смени на агренаж до момента на автомобила ти и вече имаме склонност към произволно превъртане.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!
освен няколко клапана други поражения няма да имаш ( тука е добре да се отбележи че веднъж отварян един двг никога после не става както е бил - личен опит с няколко служебни коли )... подобно нечитаво закрепване на шайбата на ангренажания ремък има и при други коли ,примерно Рено .. аз за това избягвам да си купувам коли с ремъци ,друго си е да е верига ...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!
За клапаните съм съгласен, много рядко да се повреди и легло на клапан, особено на Бензин.
За това обаче мога да поспоря, на такива "майстори" си попаднал.Alexi написа:......тука е добре да се отбележи че веднъж отварян един двг никога после не става както е бил...
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- TOLIO
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 06 авг 2008, 00:11
- Модел на автомобила: FORD PROBE 2,5V6 24V,FORD FUSION 1.4TDCI 2006g.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!
в кой сервиз колега ти правят колата
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 80 госта