Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от Alexi » 18 май 2010, 16:32

HACKO написа:За клапаните съм съгласен, много рядко да се повреди и легло на клапан, особено на Бензин.
Alexi написа:......тука е добре да се отбележи че веднъж отварян един двг никога после не става както е бил...
За това обаче мога да поспоря, на такива "майстори" си попаднал.
то не е до майсторите ,а до частите .. просто като оригиналните напаснати заводски други няма

Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от peterpetroff » 18 май 2010, 18:09

Чакам да я взема от сервиза и да видя колко читаво са си свършили работата и чак след това ще кажа имато на сервиза. Сещаш се защо, нали?
Обадиха ми се преди малко да ме информират: всичко насвсичко за смяна са 4 клапана, буталата са здрави, валовете също. Общо взето се разминах с минимума.
Всяко зло за добро- сега поисках да ми сменят и гумичките на клапаните (80 лв.), да шлайфат клапаните (безплатно) понеже така или иначе са разхвърляли двигателя. Четирите клапана за смяна си ги поемат те, както и целя труд.
Да кажа какъв е бил проблема: При всяка смяна на ангренажен ремък трябвало да се сменя и въпросния болт, който пристяга ангр.зъбчатка към вала. Понеже този болт се затяга много силно, животът му е едно затягне- след това развиване и за боклука. Слага се всеки път нов болт, а моя е бил оригиналния, което означава, че или ремъка не е бил сменян никога допреди аз да го сменя в сервиза преди 10-тина дни (колата е на 125000км.минимум), или италиянските монтьори са същите мърлячи, като някои от българските и не си правят труда да сменяват болта при всеки нов ангренаж.
Като си прибера Фокусника в други ден от сервиза ще пиша как са минали нещата, как са направили центровките след сглобяването на мотора. Тогава ще ви го препоръчам или не този сервиз.

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от Alexi » 18 май 2010, 18:23

абе ти със сервиза имаш голям късмет че са си поели гаранционно ремонта такива сервизи са 1 на 10 сигурно .. болта е по скоро недомислица от колкото тяхна грешка особено ако го няма в ангренажния комплект

Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от peterpetroff » 18 май 2010, 19:40

Alexi написа:абе ти със сервиза имаш голям късмет че са си поели гаранционно ремонта такива сервизи са 1 на 10 сигурно .. болта е по скоро недомислица от колкото тяхна грешка особено ако го няма в ангренажния комплект
Така е, но сервиза е голям, работят със всякакви марки автомобили и съществуват от поне 15-тина години в този бранш- няма как да не са сменяли ангренажи и на други Зетеци- дори този болт да е липсвал в комплекта би следвало да го поръчат отделно за да е всичко както трябва. Все пак цената му е сигурно не повече от 5 лв., а заради тази дреболия виж колко ядове създадоха на мен, а и на самите себеси- всички тези процедури по ремонта ще отнемат минимум ден, ден и половина на един техен монтьор+ разходи по четирите клапана като части. Е, сега вече знаят, но какво от това като двигателя ми вече не е девствен (но пък ще имам нови гумички по ослепително лъскави клапани :) ) , а и как ще направят центровките е друга много голяма въпросителна...

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1325
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от vargala81 » 18 май 2010, 20:22

Alexi написа:абе ти със сервиза имаш голям късмет че са си поели гаранционно ремонта такива сервизи са 1 на 10 сигурно .. болта е по скоро недомислица от колкото тяхна грешка особено ако го няма в ангренажния комплект
Болта не е недомислица, майсторите са такива. Аз когато сменях Лагер на задна главина имаше такива по 10 лв и други по 45 лв. В комплекта от 45лв.си има лява и дясна гайка, грес, капачка и семеринг. В комплекта от 10 лв. само лагер и семеринг. Майстора ме пита колко пари е, като му казах 45 лв. той ми вика, че щял да ми намери за 10

Потребителски аватар
TOLIO
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 06 авг 2008, 00:11
Модел на автомобила: FORD PROBE 2,5V6 24V,FORD FUSION 1.4TDCI 2006g.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от TOLIO » 18 май 2010, 21:34

абе това с болта май е малко тъпо като оправдание но няма значение важното е че са тия изтупали без паре *00143*
а относно стягането никак не е голямо 40нм.+90градуса

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от mrdds » 19 май 2010, 12:13

Разбира се,че е тъпо.Няма такива болтове на резба,които да имат живот едно затягане.
Като се стегне хубаво и резбата е здрава няма да мръдне ако ще и 5 пъти да му сменяш ремъка.
Когато сменяха моя ремък майстора ми затягаше болта с еднометрова тръба за рамо,а този като разправяш с пневматичен пистолет.... *00124*
Добре ,че са се съгласили да си поемат ремонта,защото както знаем в БГ сервизите поемащи гаранция за услугите си са много малко.

И не е срамно да сгрешиш ,лошо е да не си признаеш.

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от gazetto » 19 май 2010, 13:51

mrdds написа:Разбира се,че е тъпо.Няма такива болтове на резба,които да имат живот едно затягане.
Разбира се че има...при моето мондео също болта трябва да се смени след развъртането,защото самия болт по средата е по изтънен и там се усуква.Само че при мондеото има и шпонка.На мен също ми се скъса тоя болт (преди да разбера че се сменя).Но бях на място и докат претрака и я угасих.Нямаше никакви щети за мой късмет.А май и При БМВ 525тдс се сменят болтовете на главата.И те имат живот едно сваляне,защото се разпъвали (за тва не гарантирам ;): )
Изображение

Потребителски аватар
TOLIO
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 06 авг 2008, 00:11
Модел на автомобила: FORD PROBE 2,5V6 24V,FORD FUSION 1.4TDCI 2006g.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от TOLIO » 19 май 2010, 15:47

gazetto написа:
mrdds написа:Разбира се,че е тъпо.Няма такива болтове на резба,които да имат живот едно затягане.
Разбира се че има...при моето мондео също болта трябва да се смени след развъртането,защото самия болт по средата е по изтънен и там се усуква.Само че при мондеото има и шпонка.На мен също ми се скъса тоя болт (преди да разбера че се сменя).Но бях на място и докат претрака и я угасих.Нямаше никакви щети за мой късмет.А май и При БМВ 525тдс се сменят болтовете на главата.И те имат живот едно сваляне,защото се разпъвали (за тва не гарантирам ;): )
ами колега не-знам аз съм сменил сигурно 50 до сега никoй не се е скъсал по скоро е претегнат
а за болтовете на главата спор няма

Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от peterpetroff » 24 май 2010, 16:42

Колеги, да споделя опита си. Взех Фокусника от сервиза в Събота сутринта. В ремонтната карта която ми дадоха от там беше описано какво са правили по колата, а именно:
1. Сменени 16 бр. гумички на клапани - 80 лева (смениха ги по мое желание- питаха ме по телефона преди това)
2. Ремонт на глава - шлайфане на клапани
3. Смемени 4 бр. изпускателни клапани
4. Сменени 4 бр. водачи на клапани
5. Напасване на всички клапани
6. Реглаж на клапани
7. Ремонт и смяна на контакти на вентилатор на радиатора
Заплатих само разходите по т.1, останалото сервиза пое гаранционно. Т.е. разходите ми като цяло бяха 80 лв.
Веднага след като взех колата от сервиза тръгнах на път към Плевен по магистрала Хемус - идеален момент да тествам колата и качеството на извършените по нея ремонти (откакто купих колата на 3.5.2010 и бях направил едва 30 км. градско в София преди да превърти ангр. ролка на вала)
Ами много доволен и очарован останах от динамиката, стабилността и скоростните характеристики на автомобила. По магистралата повече от 160 км/ч не посмях да вдигна защото гумите са доста износени+ мокър от дъждовете асфалт и това единствено ме ограничаваше, иначе, съм сигурен, че машинката ще може да идържи със сигурност 180 км/ч. Много стабилна в завои- като 'тухла' влиза и излиза от завоя с висока скорост без ниакакъв момент на колебание. Голям ресурс от мощност при изкачване на наклони. Разстоянието от София до Плевен взех само на 5-та скорост, като ми се наложи на 3 пъти да превключа на 4-та при изпреварване. Много съм доволен от Фокусника- прекрасен автомобил! Понеже допреди това карах Мондео 1997-ма, Ендура-Де бих могъл да направя сравнение между двете: Фокуса, въпреки че е доста по лек има същата непоколебимост и стабилност на пътя (може би и заради доста по-широките гуми 195/60 15' срещу 175/65 14' при Мондеото), като динамика, ускорение и гъвкавост Ендура-Де значително отстъпва на 1,6 Зетек-СЕ, единствено по-големия въртящ момент на турбодизела понякога ми липзваше, особено в ниските обороти при преминаване на по-горна предавака. Разбира се и при разхода на гориво Ендура-Де е безспорен лидер пред Зетек-СЕ 1,6.
Като цяло считам, че ремнонта в сервиза е извършен качествено, съвестно и (този път) отговорно, при все товва, че е гаранционен. И сега идва любопитния на всички момент- Къде ли е този сервиз, където поемат гаранционно почти основен ремонт на двигател в следствие на 'скъсан' ангренажен ремък (сменян от тах)? Ами, Колеги, това е Дунев Мотор Спорт в кв.Дружба- София. Препоръчвам ви го- такова отговорно и професионално отношение не съм очаквал отникого (първоначално си бях приготвил 500+ лева за да си покрия сам ремонта в друг сервиз), но видях, че в бранша на автосревизните услуги има и човечност и отговорност и европейско ниво на обслужване. Момчетата от Дунев Мотор Спорт заслужават едно голямо 'Благодаря' за свършената работа и и професионализма си.(Дори ме поканиха на контролен преглед след почти основния ремонт след 500 км.!) Препоръчвам ви ги безусловно!
P.S. Можете да видите моя Фокусник в раздела 'Моята Кола' със снимков материал.;)

Благодаря на всички за съдействието и съветите! Поздрави! :)

red_gendo
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 29 авг 2009, 10:23
Модел на автомобила: Ford Fokus 2001 1,6 бензин 74kw
Местоположение: Kanzas
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от red_gendo » 31 яну 2022, 19:23

Здравейте и аз имам този проблем . Колата е ford fokus zetec se 1.6 2001г. върти но не пали.
Колата е само на бензин.
Беше днес на компютърна диагностика. Не показа никакви грешки. А свети чек лампата. Свети и една друга жълта лампа с удивителна и накъдрен пръстен.
Бензин има и не е оставала без бензин защото ме съмнява бензинова помпа но пък няма причина ей така да изгори си мисля.
При диагностиката не се показа проблем и в датчиците.
Друго за което си мисля е стандартна ламбда сонда но даже не я знам къде е и каква роля играе и дали е тя.
Майсторите са доста заети , по рано от петък няма как да я погледнат. Евентуално се мъча сам да реша проблема . Колата до сега не е правила дертове. Моля за съвети

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от HACKO » 31 яну 2022, 20:07

Ламбдата я забрави, от нея няма да работи правилно, но ще пали и върви. Като дадеш на контакт чуваш ли Бензиновата помпа да избръмчи? Ако не, провери дали до нея стига напрежение и ако има помпата е изгоряла, няма значение че не е оставала без Бензин.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

red_gendo
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 29 авг 2009, 10:23
Модел на автомобила: Ford Fokus 2001 1,6 бензин 74kw
Местоположение: Kanzas
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от red_gendo » 01 фев 2022, 20:00

Да прав сте . Благодаря за отговора. Свалих помпата . Значи който след мен ще го прави да го улесня. Сваля се акумулатора. Свалят се 2 винта от металната обшивка на резервоара. Подпира се резервоара на една убава дъска. Изкривява се ламарината да не пречи . Отвива се болта който държи двете шини (13 е) . Хубаво се обвърсва мръсотията . Повдигам с крик да увисне още малко резервоара на двата маркуча. Не го свалям . С дебел поасон чукам пластмасовата гайка да тръгне . Вътре помпата се завърта леко защото е на едни зъбчета като резба отдолу ( шлици) . Завърта се обратно на часовника . Вади се , оцежда се , разкачам , отвивам 3те болчета с шестограмче . Свалих моторчето.ще търся такава помпа сега . Не мога да разбера какъв модел е и какво налягане има . Утре в магазина ще видим
Прикачени файлове
IMG_20220201_193533.jpg

red_gendo
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 29 авг 2009, 10:23
Модел на автомобила: Ford Fokus 2001 1,6 бензин 74kw
Местоположение: Kanzas
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от red_gendo » 01 фев 2022, 20:21

Гледам в интернет има и 3 бара и 4 Бара и 90 литра в час и 100 литра за час. И марки бол. Айде параметрите в магазина ще ги видя, но моля някой да каже кои марки са за предпочитане . Bosch , Hitachi, JB, Magneti ... ? Други ? Или от кои не сте доволни ? Да не е китайска само

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от freeway » 01 фев 2022, 22:09

На същия автомобил съм слагал Bosch. Въпреки, че имам тотална непоносимост към тази марка за всичко което прави, то вече 50хил. км. проблеми с помпата няма.Добро впечатление ми направи опаковката - фолио и холограмен стикер.На самата кутия, както и на помпата беше отбелязано Made in Germany. Струваше под 100лв. и съм доволен.

red_gendo
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 29 авг 2009, 10:23
Модел на автомобила: Ford Fokus 2001 1,6 бензин 74kw
Местоположение: Kanzas
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от red_gendo » 02 фев 2022, 17:06

Сменихме помпата с чисто нова и пак не пали и не ще . Вече се почудих. Може ли да кажете какво да гледам друго ? :(

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от imitev » 02 фев 2022, 17:20

Бушонът на помпата здрав ли е? Налягане на бензина има ли?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от HACKO » 02 фев 2022, 18:09

Ама аз мислех, че си изпълнил тестовете, за които ти писах преди да тръгнеш да сменяш помпата?!?
На принципа по който работиш, направо ме е страх да предположа още нещо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

red_gendo
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 29 авг 2009, 10:23
Модел на автомобила: Ford Fokus 2001 1,6 бензин 74kw
Местоположение: Kanzas
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от red_gendo » 02 фев 2022, 20:43

Ами уж правя кой квото каже та така.... Помпата не я чувам. Няма как да премерят напрежение засега . Мммм не ми се сваля пак резервоара едвам го наместих после с този шибан болт на шините . Тежи да го Ева. Та ...чета , питам ровя... Стигам до това - бубина и комутататор. Ама къде са те ? Някой може ли да ми ги посочи на картинката ! И как да разбера дали работят. Бушоните са здрави , проверих ги. Защо диагностиката нищо не пее да му се невиди.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус Зетек 1.6 1999 НЕ ПАЛИ.УСТАНОВЕН Е ПРОБЛЕМА!

Мнение от HACKO » 02 фев 2022, 21:56

Като вдигнеш задната седалка, отдолу има гумена тапа, като я махнеш през нея има достъп до буксата на помпата и горивните тръби. Та оттам се мери, това е и най-лесното за да не сваляш резервоара напразно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 42 госта