газ в дизела
-
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 11 мар 2010, 15:00
- Модел на автомобила: ford focus
- Status: Извън линия
газ в дизела
здравейте извинявам се ако сам пропуснал тази тема но искам да попитам че шофьори с опит ми казаха че е хубаво да се слага газ във дизела изчиствала горивната система и подобрявала работата на двигатела но дали става за по новите мотори ТДЦИ
- 21grams
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 21 май 2009, 00:18
- Модел на автомобила: Фокус 1.8 tdci 2004г.
- Местоположение: БЪЛГАРИЯ,София,Младост 2
- Status: Извън линия
Re: газ в дизела
С TDCI не си прави базик.Ако искаш да прочистваш горивната система-само с добавка...нито спирт нито бензин нито газ(баси тва дори не бях чувал че някой го прави) щот тия двигателчета са доста чувствителни към гориво.Тва си е лично мнение-ти си решаваш.
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: газ в дизела
Добавака му е майката, но само висококачествени.От добавки пари бе би трябвало да се пестят.Друг е въпросът дали найстина имаш нужда от почистване.Аз досега добавка не съм слагал в колата и проблеми нямам.По-добре сподели какъв е точно проблема, че искаш почистване.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4778
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: газ в дизела
това за газта важи само за чистия дизел-на 20л нафта 1 л газ
но за по съвременните дизели тдди и тдци само ще ги прецакаш
аз мисля че в така наречените супер дизел ,мупер дизел и т.н. има достатъчно добавки затова са и по скъпи
зареждай такава нафта и не би трябвало да имаш проблем или пък да слагаш допълнително други добавки
но за по съвременните дизели тдди и тдци само ще ги прецакаш
аз мисля че в така наречените супер дизел ,мупер дизел и т.н. има достатъчно добавки затова са и по скъпи
зареждай такава нафта и не би трябвало да имаш проблем или пък да слагаш допълнително други добавки
времето е като парите-никога не стига
- pitbulche
- потребител
- Мнения: 212
- Регистриран: 06 фев 2008, 15:42
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16v 105hp
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: газ в дизела
Това с газта съм го виждал, но съотношение 20/5л. Така чистеха едно ГНП, защото играеха оборотите и майстора каза, че засядала някаква рейка вътре в ГНП-то. По- точно като върнеш газта и държеше 1200-1500 оборота.
Вярвайте ми излекува се!
Вярвайте ми излекува се!
- Dian_bonev
- потребител
- Мнения: 158
- Регистриран: 20 яну 2009, 22:17
- Модел на автомобила: fokus
- Местоположение: Bqla (ruse)
- Status: Извън линия
Re: газ в дизела
колега на ТДЦИ-то не слагай нищо освем възможно най качествена нафта + ХУБАВА (СКАПА) добавка
понеже знам че са доста капризни към горивата ТДЦИ-то и перодично салам по една добавка която ми струва 27€ в момента фокцуса е на 149 000 и за сега е добрее
понеже знам че са доста капризни към горивата ТДЦИ-то и перодично салам по една добавка която ми струва 27€ в момента фокцуса е на 149 000 и за сега е добрее
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: газ в дизела
Няма проблем в горивото да се налее газ (или гас?) за лампи - за което говорим - ако наистина е такова. Докато не се разучи малко какво всъщност се продава с този етикет, има някакъв малък риск от проблеми поради подмяна на продукта с нещо друго.
Въпросната газ е лека фракция на дизеловото гориво с високо цетаново число и ниско съдържание на примеси, вкл и сяра. Отлично гориво може да е, но е скъпо.
Ползата от добавянето или карането изцяло на такова нещо ще е от доброто горене и прочистването на отлагания в отворите на иглените разпръсквачи и горивната камера. Не би трябвал да има въздействие върху детайлите на помпата, нито лошо, нито добро - просто чистичка нафта.
Май добавките за цетаново число са по-евтини като съотношение цена/ефективност, но това трябва да се пообмисли преди да се обяви за сигурно.
Въпросната газ е лека фракция на дизеловото гориво с високо цетаново число и ниско съдържание на примеси, вкл и сяра. Отлично гориво може да е, но е скъпо.
Ползата от добавянето или карането изцяло на такова нещо ще е от доброто горене и прочистването на отлагания в отворите на иглените разпръсквачи и горивната камера. Не би трябвал да има въздействие върху детайлите на помпата, нито лошо, нито добро - просто чистичка нафта.
Май добавките за цетаново число са по-евтини като съотношение цена/ефективност, но това трябва да се пообмисли преди да се обяви за сигурно.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: газ в дизела
И аз съм чувал за газта, но не съм слагал...за това пък съм капвал по 3-4-5 литра бензинец на пълен резервоар пак с тази цел - да почисти отлаганията по дюзите и като цяло горивната система. Слагал съм веднъж с цел по-добро мазане и двутактово масло - 300мл на около 25-30 литра дизел и може и да съм си внушил, но почна почти да не се чува мотора и за моя радост не пушех като двутактов трабант или вартбург
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: газ в дизела
Бензинът гори по-лошо от нафтата, иизлиза, че може да направи отлагания от сажди. Има високо октаново число, което е точно противоположното на цетановото и фактически с бензин се влошават качествата на дизела.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: газ в дизела
Защо ли тогава се препоръчва като начин за почистване на дюзите от майстори и от хора които са много напред с материала относно дизеловите коли ? Може би защото остават сажди и гори по-лошо...diesel1.6 написа:Бензинът гори по-лошо от нафтата, иизлиза, че може да направи отлагания от сажди. Има високо октаново число, което е точно противоположното на цетановото и фактически с бензин се влошават качествата на дизела.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: газ в дизела
Кои дюзи? Сигурно не знаеш... доброто за едни е не е нужно на другите.
Никаква идея защо се препоръчва от някой. Аз не го препоръчвам. Препоръчва се газ или керосин (почти едно и също е), или специализираните добавки. Действат като или горят по-добре (високо цетаново число - улеснено запалване), или като отмиват лакови отлагания вътре в отворите на иглени разпръсквачи. Отмиването не важиза колите с щифтови разпръсквачи, там тънки дупки няма.
Бензинът има високо октаново число и съответно много ниско цетаново, плюс способността съставките му да влошат способността за запалване под компресия. Специално е правен да не се самовъзпламенява - лесно да се сети човек с минимални познания за работата на двигателите.
Може да има някаква полза в двигателите с по-фини дюзи и с параметрично управление (такива, които си мерят кога трябва да впръскват горивото) от последните поколения, но нямам мнение по въпроса. Те пък не се запушват, а се износва и тогава безинът е .
Освен другото, бензинът влошава мазилните качетсва на дизеловото гориво.
Какви са доводите на онези, които препоръчват бензин в нафтата? Не става дума за зимата и замръзване - тогава върши някаква аварийна работа.
Никаква идея защо се препоръчва от някой. Аз не го препоръчвам. Препоръчва се газ или керосин (почти едно и също е), или специализираните добавки. Действат като или горят по-добре (високо цетаново число - улеснено запалване), или като отмиват лакови отлагания вътре в отворите на иглени разпръсквачи. Отмиването не важиза колите с щифтови разпръсквачи, там тънки дупки няма.
Бензинът има високо октаново число и съответно много ниско цетаново, плюс способността съставките му да влошат способността за запалване под компресия. Специално е правен да не се самовъзпламенява - лесно да се сети човек с минимални познания за работата на двигателите.
Може да има някаква полза в двигателите с по-фини дюзи и с параметрично управление (такива, които си мерят кога трябва да впръскват горивото) от последните поколения, но нямам мнение по въпроса. Те пък не се запушват, а се износва и тогава безинът е .
Освен другото, бензинът влошава мазилните качетсва на дизеловото гориво.
Какви са доводите на онези, които препоръчват бензин в нафтата? Не става дума за зимата и замръзване - тогава върши някаква аварийна работа.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: газ в дизела
Еми поразрови се тук-там...примерно в дизел-клуб-а там има доста изписано от хора, които съм останал с впечатление, че доста отбират от дизелови двигатели, а и на мен са ми казвали майстори които се занимават само с дизелови двигатели, които съм се убедил че вършат страхотна работа...ако те ме лъжат значи в момента и аз пиша глупости и заблуждавам!!!
- pitbulche
- потребител
- Мнения: 212
- Регистриран: 06 фев 2008, 15:42
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16v 105hp
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: газ в дизела
Едно и също е. Сигурен съм. Колкото и чудно да ви се струва газовите лампи горят със „самолетно гориво“diesel1.6 написа:Препоръчва се газ или керосин (почти едно и също е),
А пък в добавката на „Лики Моли“ за почистване на бензинов инжекцион пише, че има „тежка нафта“. Да им се чуди човек!
-
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 11 мар 2010, 15:00
- Модел на автомобила: ford focus
- Status: Извън линия
Re: газ в дизела
а защо като помиришиш тези добавки всички миришат на газ
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: газ в дизела
А защо ли....?kire написа:а защо като помиришиш тези добавки всички миришат на газ
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: газ в дизела
Щом си чел някъде нещо, ще ти е по-лесно да намериш и копираш съществената част. Дюзите са няколко различни конструкции и работят по съвсем разлиен начин. Няма универсална добавка, която да помага за проблемите при някои двигатели. Газта, ако е газ без някакви модерни примеси, е поне никога няма да навреди. Намери какво са казали за бензина, като видим идеята ще може да се сетим за кои дюзи и кой проблем се ползва.MapTo_D написа:...примерно в дизел-клуб-а там има доста изписано от хора, които съм останал с впечатление, че доста отбират от дизелови двигатели
Повечето добавки или горят добре в двигателя или катализират горенето. Бензинът нито едното нито другото. Остава да е с миещ ефект - за иглени разпръсквачи.
- pitbulche
- потребител
- Мнения: 212
- Регистриран: 06 фев 2008, 15:42
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16v 105hp
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: газ в дизела
Ето какво изрових докато се разхожда из Кауфланд. Дори охраната ми отправи забележка, че снимам из магазина!
В общи линии, всички добавки съдържат едни и същи продукти: керосин, тежка нафта (каквото и да значи). А може и трите заедно с газта за осветление да са едно и също нещо. Просто така се заблуждава потребителя (неграмотния купувач).
Малко инфо от Уикипедия:
http://bg.wikipedia.org/wiki/Керосин
http://bg.wikipedia.org/wiki/Дизелово_гориво
http://bg.wikipedia.org/wiki/Газ_(пояснение)
P.S.: Малко поостаря GSM-ма, извинявам се за качеството на изображенията! Линковете не работят заради смесените латиница и кирилица, но ако ги копирате се отварят точните статии.
В общи линии, всички добавки съдържат едни и същи продукти: керосин, тежка нафта (каквото и да значи). А може и трите заедно с газта за осветление да са едно и също нещо. Просто така се заблуждава потребителя (неграмотния купувач).
Малко инфо от Уикипедия:
http://bg.wikipedia.org/wiki/Керосин
http://bg.wikipedia.org/wiki/Дизелово_гориво
http://bg.wikipedia.org/wiki/Газ_(пояснение)
P.S.: Малко поостаря GSM-ма, извинявам се за качеството на изображенията! Линковете не работят заради смесените латиница и кирилица, но ако ги копирате се отварят точните статии.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: газ в дизела
Под газ винаги съм разбирал лека фракция дизелово гориво, не смес от същото с нафта. Това имах предвид - че газ в магазина може да е нещо различно. С преводите от чужд език на Бг, или от технически на "бакалски 1001 стоки" се получават големи разминавания.
Ако ще сипваме газ от терпентин, направо да си купим минерален терпентин всъщност - ще е няколко пъти по-концентрирано. Не се бях сетил. Между другото, зимната нафта в северните страни се пали с клечка, както и газта според моите разбирания. Определено газ не трябва да е смес от терпентин и нафта.
Ако ще сипваме газ от терпентин, направо да си купим минерален терпентин всъщност - ще е няколко пъти по-концентрирано. Не се бях сетил. Между другото, зимната нафта в северните страни се пали с клечка, както и газта според моите разбирания. Определено газ не трябва да е смес от терпентин и нафта.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта