Страница 1 от 1
Ремонт на скоростна кутия на форд
Публикувано: 19 апр 2006, 15:32
от samorasliche
С риск да бъда линчувана във форума, проблемът е следния - наложително е да оправя скоростната кутия на колата си. Тъй като обаче едва от година живея в София не знам към кой сервиз да се насоча - не само от гледна точка на това да не си оставят ръцете при ремонта и съвсем да влошат положението, но все пак и цената да е поносима. Чудя се също така дали пък да не търся запазена скоростна кутия втора ръка и просто да я сменя??Но пък такова търсене може да отнеме месеци!!??Вие какво бихте направили?
Бих искала да подчертая, че ми е много спешно разрешаването на проблема, защото първо - обичам си колата и не искам да я мъча, а от друга страна ми трябва колата много, защото пътувам често. А тоя теч на масло от кутията хич ама хич не е "здравословен"....
В профила ми пише каква е колата, но тук ще напиша отново - Форд ескорт 1993г, 1.4, бензин, CLX
Публикувано: 19 апр 2006, 16:57
от jack71
какво и има на кутията? аз миналата седмица си ремонтирах моята сам. не е чак толкова трудно пък и кой знае какви ръце не можеш да си оставиш по нея

(освен ако не ти останат части след като я сглобиш).сменях сателити на диференциала. за да стигнеш до него трябва да разглобиш цялата кутия.
та какво каза и има на твоята?
п.с. Сори че не пуснах тема със снимки кое как точно е ставало но общо взето я разглобявах набързо в свободното време на кафе сутрин или след вечеря и така де бързах
ако някой има въпроси относно нещо как става да пита ще обясня с удоволствие. а снимки със сигурност ще пусна щото лагерите на диференциала са за смяна ама не ги направих сега може би след месец два...
Публикувано: 20 апр 2006, 09:12
от samorasliche
Ами доста неща ми казаха, че са за смяна в сервиза, където съм ходила и преди - общо сумарно щяло да излезе към 450лв
А освен това съм жена и макар, че съм завършила Технически университет, не съм инжинер и не мога да разбирам от всичко .....Исках да направя сверка и в друг сервиз как стоят нещата, но не знам в кой??
Публикувано: 20 апр 2006, 09:21
от Любо
Мисля, че цената коята са ти казали е добра (за части + работа). Ако наистина има да се сменят части вътре в самата кутия.
Аз имам за смяна два синхронизатора и муфи и само частите са ми толкова в МП. А не съм сигурен, че искам неоригинални части за ск. кутия. Така че ако имаш наблюдения върху това как работят и си доволна действай.
Аз засега съм се спрял на Политрейд сервиз на бул. Тотлебен, срещу магазина на Шкода. Доволен съм от тях, но там съм правил само смяна н абиалетки, тампони и ремонт на алтернатора. ЗА ск. кутия ми казаха, че ще ми излезе по-евтино да си взема втора ръка и да я сменят. Щяло да ми излезе около 400-500лв.
Публикувано: 20 апр 2006, 09:34
от jack71
бамааму. кви са тия цени бе хора. 450 лв множко ми се вижда ме мен. трябва да се сменят мнооого части. кажи речи всички синхронизатори (по 15 лв парчето) лагери (6 бр.) семеринги (4бр.) и работа... е ако някоя и друга зъбчатка е заминала... може ама надали всичко това накуп е за смяна.
зарвиз за Сф. колегите от там могат да кажат. кутия от морга поне във варна върви около 250 лв. монтаж демонтаж доколкото знам е около 60 лв. ама както каза е тото хубава /скапана . тук поне практиката е "маркирай си желязото и ако е боклук ще ти го върна"
апропо каква специалност си завършила в меи? аз мъча 5та година едни комуникации... и Софийско меи ли?
Публикувано: 20 апр 2006, 10:24
от samorasliche
Аз съм завършила в ТУ - Варна....Когато кандидатствах право факултета беше автономен, на пряко подчинение към МС, после го прикрепиха към ТУ...
А за втора ръка - мислих-мислих, но рискът да взема още по-голяма бракма е бая голям - а 2 разбити скоростни кутии ще ми дойдат множко...Доволна съм от сервиза, където бях - там сменях филтри, там смених амартисьори и сложих газови, с които съм и сега. Въпросът е като сменят всичките неща по скоростната кутия дали ще успеят да ги урегулират и напаснат....Все пак оргиналът си е оригинал!

Публикувано: 20 апр 2006, 10:35
от acj
samorasliche написа:Ами доста неща ми казаха, че са за смяна в сервиза, където съм ходила и преди - общо сумарно щяло да излезе към 450лв
Цената на ск. кутия втора ръка е 250-300 лв. и смяната 60-70 лв.
Следователно ако споменатата цена 450 лв. е само за ремонт на скоростната кутия, нещо ми се вижда височка и аз лично бих предпочел смяната.
Публикувано: 20 апр 2006, 10:51
от samorasliche
Проблемът е как да тествам такава скоростна кутия втора ръка - от къде да знам, че не е по зле от моята....Има ли начин да се разбере, за да не се набутам??

Публикувано: 20 апр 2006, 10:54
от Brock
samorasliche написа:Проблемът е как да тествам такава скоростна кутия втора ръка - от къде да знам, че не е по зле от моята....Има ли начин да се разбере, за да не се набутам??

Начина е следния - уговаряш се с човека, който ти продава кутията при условие, че не е както трябва да му я върнеш и той да ти върне съответно парите - това е най-безболезнения начин. Наистина ще се "набуташ" да платиш за сваляне и качване на кутията, но така е с такива части...

Публикувано: 20 апр 2006, 10:56
от samorasliche
Лелииии - и ако я кача и сваля 3-4 пъти ще отиде не 450, ами 2х450лв.....Ясно - ситуацията е къравав и мътна- усещах аз, че това ще ми е най-голямата беля на главата!

Публикувано: 20 апр 2006, 12:05
от petkoff_pl
Понеже са малко колешките във форума, реших да помогна като се по рових в архива за теми свързани със СК ето ги:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3%F2%E8%FF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3%F2%E8%FF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://quantums.info/gearbox.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - тази най ми хареса но е на немски
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3%F2%E8%FF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3%F2%E8%FF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3%F2%E8%FF" onclick="window.open(this.href);return false;
Прочети ги може и да извлечеш някъква полза от тези теми

Публикувано: 20 апр 2006, 12:49
от jack71
единствено може да се проверява на диферециала как е хавата, но си е чисто тото когато купуваш 2ра ръка кутия. друго си е да си я отвориш да си я погледнеш отвътре.. ама наистина не си е за жена тази работа(не се засягай , просто е мръсно, оцапано, тежи доста...). ал лично бих си сменял частите по кутията, щото ще си знам че ще ме карат още много време... пък и ще съм сигурен че е вече добре.
а за урегулиране напасване и т.н. няма страшно. новите автомобили така ги правят поне в тази част че няма центровки бог знае колко сложни. единствената центровка е когато се сменят лагери на диверенциал (които са коносовидни) трябва като се сглоби да има луфт на диференциала от порядъка на 1/4 от мм т.е. 0.2мм и това става седни подложни шайби които са фабрично сложени - ако няма никакъв лифт се разглобява и се махат шайбите. това е единствената настройка.
аз лично бих си отремонтирал. ама при тези цени на майсторите пък бих се замислил честно казано...
Публикувано: 20 апр 2006, 15:02
от samorasliche
Няма накъде да бягам от отремонтиране, защото проблемът е сериозен и сега карам с известен страх да не стане нещо по пътя - има теч на масло от кутията - проверено е, че не са спирачки!!
Така, че ще трябва да се прежалят доста пари! Човек би казал, че на улицата ги намираме - като си представя, че само за труд ми искат 150 и нагоре може да ме поздравите......

Благодаря на всички за мненията!
Сега ми остава и въпроса на същия ли сервиз да ходя или знаете къде бачкат добре?

Публикувано: 20 апр 2006, 18:49
от disc
Виж, за сервиз не мога да дам съвет. Но мога да споделя опит.
Миналата година взех една скоростна кутия - евтино защото имаше пробелм. Собственика два пъти е правил ремонт и вече се отказа от нея. Но явно ремонта е бил такъв! Повредата (поне тази която е видима) е семерингата на първичният вал. Скъсана е и тече масло на поразия. Сменили са я но нищо... И как ще очакваш да стане нещо след като първичният вал се люлее като... стара мотика. Имаше и един лагер на първичният вал заминал. Смених и единият лагер на диференциала - всичко това за под 50 лв. като части. Ремонта си го правих сам (ех, почти сам - с малко помощ от приятели).
На външен вид стана като нова

, но още не съм я монтирал
След като тече масло от твоята, предполагам проблема е сходен.
Публикувано: 21 апр 2006, 00:50
от bilder
Имам здрава кутия на много изгодна цена.Писал съм ти на ЛС