Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
naiki
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 10 фев 2010, 18:15
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec 16v 2006
Status: Извън линия

Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от naiki » 06 юли 2010, 10:54

Здравейте колеги, преди 5 месеца купих форд фокус 1.6 бензин 100коня, но разход градско при съвсем нормално каране и без задръствания ми е 11-12 литра/ извънградско 7 литра. От време навреме се появяваха детонации в изпускателния колектор (чуваше се пукане при потегляне с повече газ и все едно колата работи на 3 цилиндъра) навярно от повечето гориво постъпващо в цилиндрите и недобро изгаряне. Закарах я на диагностика, ГРЕШКА НА ЛАМБДА СОНДА и нищо друго. Детонациите и давенето изчезнаха. Но разхода се запази.

Мисля си че, регулатора на налягането на бензина не е в ред (той нали е в помпата). Знаете ли колко трябва да бъде налягането при работа на празен ход.

Някой знае ли какъв е принципа на работа на движение на горивото от резервоара до рейката с инжекторите и обратно до резервоара.
Едната тръбичка влиза в рейката, в другия и край има нещо дето не го знам какво прави.
Другата тръбичка е закачена някъде в дъното на всмукателния колектор (НЕПРОУМЯВАМ КАКВО ПРАВИ ТАМ).

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от synthez 3D » 06 юли 2010, 11:26

Налягането в рампата на празен ход трябва да е около 4 бара.Регулатора наистина е в помпата,а тя е в резервоара.Ако налягането е в норма и при положение,че няма грешки,пробвай да рестартираш компютъра(чрез откачане на акумулатора за 10min.като си потърсиш преди това кода на радиото)Дано да има някой колега със същия двигател,за да сравниш дали тази тръбичка отива на същото място както е при теб.
Освен това е хубаво да се провери състоянието на свещите,на инжекторите и най-вече на куплунга,на който се включват бобините. Някои от контактите му не правят добър контакт и често се случва заради това от време на време да не работи някой от цилиндрите .
Изображение

didoya
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от didoya » 06 юли 2010, 14:00

А на диагностиката гледаха ли ти показанията от различните сензори в движение?

1. Времената на дюзите
2. Ламбдата и съответните корекции, които прилага ЕКУ-то, базирано на нейните показания
3. Стойностите от дебитомера

Това като за начало.....

Щото на място и да изчетат грешките не помога особено в диагностиката на такива проблеми, а за друго на майсторите не им се занимава много-много....

Офтопик - а това за горивния филтър и регулатора на налягането да са вградени в помпата е просто "гениално" хрумване на "инженерите", опа "икономистите" на Форд :-/:

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от synthez 3D » 06 юли 2010, 15:42

Лошото е че "гениалното" хрумване за помпата се прилага при повечето съвременни автомобили,а не само при Форд :(
Изображение

didoya
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от didoya » 06 юли 2010, 16:41

Мда....за съжаление:)

Давайте да помагаме на колегата с идеи какво да гледа и къде да ходи да го тестват:)

expl0de
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от expl0de » 09 юли 2010, 18:47

Мисля си че, регулатора на налягането на бензина не е в ред (той нали е в помпата). Знаете ли колко трябва да бъде налягането при работа на празен ход.



Аз имам същия фокус и по бордови компютър разходът в Пловдив ми е 11. Иначе нали има опция за тестов режим на компютъра, ако там ги пише тия неща за горивото мога да погледна как е на мойта кола.

naiki
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 10 фев 2010, 18:15
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec 16v 2006
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от naiki » 16 юли 2010, 19:41

И аз май натам ще се насоча, тъй като минах през МОТО ПФОЕ, олекнах с 60лв. за диагностика електрическа уредба. Казаха: кабели свещи за смяна, електрониката и датчиците нищо им няма. Нови кабели и свещи (тъй като старите били пробили) още 33+96лв.

Равносметката: Разхода от 10,5-11литра се запази, назад с ~ 200лв.

Забеляззах, че като заредя и зануля компютъра за разход на гориво, карам към 20км преди да я изгася показва 8литра.
След 30 мин. паля и показва 10,5.

При вас момчета има ли я тази аномалия?

didoya
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от didoya » 19 юли 2010, 08:43

Абе хора, НЕ ХОДЕТЕ в МП - тея си измислят ей така наум, че нещо здраво е за смяна просто да те оберат с някой лев...и това, че са казали, че всичко друго е наред - изобщо не значи, че е така, не им се доверявай изобщо:)

Според мен търси проблема в темп. датчици, дебитомер, ламбда, евентуално и някое откачено/скъсано вакуумно маркуче. Тези датчици са оснсновните, които влияят пряко на разхода.

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от cenzor » 19 юли 2010, 09:58

naiki написа:
Равносметката: Разхода от 10,5-11литра се запази, назад с ~ 200лв.

Забеляззах, че като заредя и зануля компютъра за разход на гориво, карам към 20км преди да я изгася показва 8литра.
След 30 мин. паля и показва 10,5.
Как си засичаш разхода на гориво - с борд компютъра ли или с пълно-пълно зареждане?
И винаги от една и съща бензиностанция ли зареждаш?
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

naiki
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 10 фев 2010, 18:15
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec 16v 2006
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от naiki » 25 юли 2010, 23:09

Днес след като минах около 300км извънградско на 220км светна лампата CHEEK ENGINE. Спрях, влязох в тестов режим и пишеше: DTC #00 NONE.

Зачетох се във форума и попаднах на тази тема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%BE%D1%80" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Явно катализатора се е запушил и ще трябва да сложа MIL елиминатор и резонаторно гърне на мястото на катализатора.

Може ли от запушения катализатор да се дължи високия разход на гориво?

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от Nebhotep » 25 юли 2010, 23:26

Напълно възможно! Но пък ще има странен мирис... Усещал ли си такъв?

expl0de
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от expl0de » 26 юли 2010, 15:45

Не вярвам да се запуши катализаторът за 4 години, махал съм катализатор на 12 годишна кола и не беше запушен. И промяна в поведението на колата не са усети никаква.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от paci » 26 юли 2010, 18:41

expl0de написа:Не вярвам да се запуши катализаторът за 4 години, махал съм катализатор на 12 годишна кола и не беше запушен. И промяна в поведението на колата не са усети никаква.
Май на пробег се гледаше, а не на период от време.

naiki
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 10 фев 2010, 18:15
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec 16v 2006
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от naiki » 27 юли 2010, 19:01

Днес минах на диагностика.
Р0420 - неизправен катализатор или втора сонда.
Някой знае ли как може да се замери сондата?

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от tropper » 28 юли 2010, 12:31

Най-добре с осцилоскоп - сигналът трябва да е между 0 и 1 волт и да наподобява синусоида с период между 0,3 до 3 секунди според оборотите на двигателя. Средната стойност на този сигнал трябва да е 0,4-0,6В за нормална смес. Под 0,4 е бедна, над 0,6 е богата. Това се прави при вдигнати обороти (да не е на празен ход) и при загрял в нормата ДВГ. Ако ДВГ не е загрял и/или си на празни обороти тогава сместа винаги е богата. И естествено включена към ЕКУ-то ламбда. Ако е изкл. ЕКУ-то е в аварин режим и сместа пак е богата. Това измерване се отнася за двата сигнални проводника.
Edit: На осцилоскоп много ясно се виждат едни триъгълничета, насложени по синусоидата, които съвпадат с моментите не извхърляне на изгорелите газове. Тяхната честота е всъщност честотата на отваряне на изпускателните клапани, или двойна на честотата на въртене на 4-цил. ДВГ.

Другите два проводника са за подгрев на сондата - там се мери съпротивление при откачен куплунг. То мисля че трябва да е около 6 Ома за фордовските сонди, във всички случай в диапазона 2 до 12 Ома. И също при работещ ДВГ и откачена сонда можеш да измериш дали идват 12-14В за подгрев. Най-добре сложи някакъв товар докато мериш там - примерно 5Вт крушка за габарит или нещо подобно. Че ако има слаб механичен контакт по веригата с мултицета може да мериш 12В, обаче под товар да няма никой.

Естествено винаги има възможност и за "залиняла" сонда. Т.е. да е със забавена реакция. Тогава пак са синусоидо-подобни графики, но с по-малка честота (по-дълъг период). Това обаче ще се отрази бавно и трудно забележимо на вървежа. Мисля също че няма как ЕКУ-то да го усети.

При неподгрята сонда (ако е прекъснал подгревния резистор или не е захранен) не съм сигурен какви са показанията на сондата, но със сигурност не може да работи нормално.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
paco_imperatora
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 11 май 2010, 11:11
Модел на автомобила: Фиеста Xr2i RS1800
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от paco_imperatora » 27 сеп 2010, 17:02

Сори за офф-а ама при мене ламбдата зацикля на 0,2 волта ии така седи на празен ход както и при ппри пълна газ. Някаква идея защо не се променя. Като цяло колата е супер бедна и върви зле.Ламбдата е нова от Ауто + който уж наистина са Бош ала бала.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от fordmaniac » 28 сеп 2010, 09:36

paco_imperatora написа:Сори за офф-а ама при мене ламбдата зацикля на 0,2 волта ии така седи на празен ход както и при ппри пълна газ. Някаква идея защо не се променя. Като цяло колата е супер бедна и върви зле.Ламбдата е нова от Ауто + който уж наистина са Бош ала бала.

Бедна смес!

Потребителски аватар
paco_imperatora
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 11 май 2010, 11:11
Модел на автомобила: Фиеста Xr2i RS1800
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от paco_imperatora » 28 сеп 2010, 10:47

Е да аз тоба го знам от газ анализатора ама на какво се дължи ако ламбдата е нова дебитомера си бачка дава си 2 волта на 3200 оборота, ТПС проверихме и той е ок, дюзите са наред. Тоест защо лабдата не ще да корегира сместа?

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от fordmaniac » 28 сеп 2010, 20:15

Налягане гориво, дюзи ????

Потребителски аватар
paco_imperatora
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 11 май 2010, 11:11
Модел на автомобила: Фиеста Xr2i RS1800
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Висок разход 1.6 Duratec на Focus 2006

Мнение от paco_imperatora » 28 сеп 2010, 22:48

Налягането е премерено, както трябва е 2,4 с бенз регулатор 2,9 без. Дюзите са прочистени с ултразвук и си бачкат перфектно, даже пробвах и с други дюзи но с мойте е по добре.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 121 госта