Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
shadowhand
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 28 май 2007, 13:39
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!

Мнение от shadowhand » 29 юли 2010, 18:58

Здравейте,
преди всичко искам да се извиня ако съм пропуснал тема с отговор на моя проблем. Прегледах, използвах търсачката но не попаднах на каквото ми трябваше.

И сега по въпроса:
автомобила е с гореспоменатия 1.25 мотор и има поставена газова уредба. Още преди да поставя газовата уредба имах проблем с оборотите при студено палене, т.е. сутрин като я запаля и реша да натисна разко газта и падат оборотите, колата започва да се тресе и след няколко секунди вдига обороти. Това се случва на бензин, на газ колата върви перфектно. От скоро започнах съвсем да се притеснявам, защото автомобила започна дори трудно да пали. От далече си личеше, че проблема не е от стартер, просто не можеше да достигне гориво до където трябва.

Четейки из форумите стигнах до извода, че от дългото каране на газ са се запушили дюзите. И от тук следват процедурите:
1) Сипах добавка Castrol в резервоара и карах около 400км извънградско по балкански пътища с включен климатик. Ефект нулев.
2) Прочетох във форум, че тази добавка може само да влоши положението и да задръсти горивен филтър и дюзи с боклуци от резервоара. Това ме накара да отида на ултразвуково почистване на дюзи. Ефект нулев.
3) Смених горивен филтър и накарах майстора да ми почисти резервоара. В действителност вътре намерихме бая боклук. С новия филтър - ефект нулев.
4) Смених бензинова помпа. Тук ефект имаше - паленето се оправи, но толкова. Проблема с оборотите на студен двигател отново го има.

Допитах се до няколко майстора и ми отговориха с "Ами то т'ва си е проблем на тези двигател и няма оправяне", което на мен ми звучи изключително глупаво. В крайна сметка всичко може да се орпави, разбира се понякога на твърде висока цена.

И от тук следва въпроса ми:
Има ли някой, който е срещал този "типичен за фиеста" проблем и намерил ли е начин за отстранение?

PS: Забравих да добавя, че оборотите при празен ход не падат, всичко си е перфектно. Само при натискане на педала.
Последна промяна от shadowhand на 30 апр 2011, 21:38, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от dimkar » 29 юли 2010, 23:00

Няма да го оправиш. Просто трябва или да натискаш по нежно газта, за да тръгнеш веднага, или да изчакаш 1-2 минути на място да позагрее. Аз вече отдавна съм и свикнал и даже не ми прави впечатление.

Потребителски аватар
shadowhand
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 28 май 2007, 13:39
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от shadowhand » 31 юли 2010, 21:01

Всичко се оправя в днешно време. Смятам, че и това може да се оправи и най-вероятно някой с е е сблъскал с проблема вече. Надявам се този някой да види темата и отговори.
Изображение

orlin4ooo
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 19 ное 2008, 20:43
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от orlin4ooo » 31 юли 2010, 22:03

И аз имам същия проблем като подам рязко газ колата угасва. Днес свалих доста неща от колата и това което ми направи неприятно впечатление беше че стига масло до дроселовата клапа и моторчето за празен ход. Почистих ги имаше успех но недостатъчен :( Съмнявам се но не ми остана време да се занимавам с датчиците но може да е от датчика за вакуума .... ще пиша пак ако намера решение
П.С. Моита е 1.3 ама е само бензин
Аз съм българин обичам наще Фордове червени, фордаджия да се наричам първа радост е за мене !

Потребителски аватар
shadowhand
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 28 май 2007, 13:39
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от shadowhand » 29 окт 2010, 09:58

Вдигам стара тема, но по-добре от колкото да пускам нова:

Още ли не се е намерил човек, който знае от къде се появява този характерен за Fiesta MK4 проблем? Не ми се иска да обикалям от майстор на майстор и всеки да се чуди какво и има на колата и да "ремонтира" отделни елементи от нея.
Изображение

Потребителски аватар
Kostadin21
потребител
потребител
Мнения: 514
Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
Местоположение: Петрич,Благоевград
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от Kostadin21 » 31 окт 2010, 02:00

Айде кажете на човека за клапана за празния ход де!Смени си задължително въздушен филтър,изчисти гнездото от пясъка от морето с прахосмукачка и зачисти мафа преди да пипат клапана.
Всеки който няма пари за кола,кара форд!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от Nebhotep » 31 окт 2010, 08:41

Провери си вакуумните линии! Аз имах този проблем на моя Зетек, докато не оправих едно нацепено маркучле отзад на всмукателните колектори!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от paci » 31 окт 2010, 10:31

Nebhotep написа:Провери си вакуумните линии! Аз имах този проблем на моя Зетек, докато не оправих едно нацепено маркучле отзад на всмукателните колектори!
При него всмукателните колектори са отпред, а въпросните маркучета са под тях.
Със сигурност тези маркучета са нацепени при такива симптоми.

Потребителски аватар
shadowhand
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 28 май 2007, 13:39
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от shadowhand » 06 ное 2010, 13:08

Извадих цялата кутия на въздушен филтър заедно с тръбата, която засмуква въздуха. Почистих я много хубаво, даже я измих на чешмата и я оставих да изсъхне на слънце. Сложих си нов филтър, прилегна както трябва и закачих всичко. След това свалих МАФ сензора, много внимателно го качих вкъщи и го зачистих с контактен спрей (по принцип МАФ-а изглеждаше доста чист) и го оставих 30мин да си съхне. Закачих си го обратно, но за сега ефект нулев. paci даде много добър съвет и като се ровнах с търсачката стигам до извода, че проблема може да е точно в тези маркучи. Утре сутрин това ще е задачата.

Дали тези маркучи биха търпяли някакво временно "закърпване", например с изолирбанд? За съжаление неделя ми е единствения свободен ден и няма от къде да намеря работещ магазин да закупя такива маркучи, в случай че са се нацепили.
Изображение

веселин71
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 23 ное 2010, 21:03
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от веселин71 » 23 ное 2010, 21:33

Карам от 2 год ford fiesta 1.3 newporte 1993 (бензин) при слагане на капака на въздушният филтър той се смачква и от там губи приток на въздух и от там колата губи мощност.Какъв е оригиналният въздушен филтър на автомобила моят във момента e AE 251?
Благодаря ви!
Последна промяна от веселин71 на 24 ное 2010, 19:59, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от synthez 3D » 24 ное 2010, 07:34

Провери си хлабините на клапаните.Колата се кара на газ и това е фактор за по-бързото износване на гнездата им.Понеже този двигател няма хидравлични повдигачи,които да компенсират износването,най-вероятно хлабините вече са намалели чувствително.Регулирането е трудоемък процес,но самата проверка не е,така че можеш да ги провериш без голямо разглобяване.
Изображение

Потребителски аватар
shadowhand
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 28 май 2007, 13:39
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от shadowhand » 24 ное 2010, 14:37

Никакво време не ми е останало напоследък, но ето какво се случва с развитието:

1) Премахнах газовата уредба напълно - бутилка, тръби, емулатор. Една от причините да го направя е защото много майстори твърдяха, че проблема идва от там, но след премахването разлика няма.
2) Проверих маркучите - нямат вид на нацепени. Не ги свалих изцяло, а просто ги огледах, защото ми се видя доста бавен и трудоемък процес.
Сега започвам да си мисля дали няма проблем с компютъра? Т.нар. автоматичен смукач не го усещам да работи както трябва - като запаля автомобила тръгва да поддържа 1300-1500 оборота и в този момент ако натисна педала да потегля всичко е чудесно. След първото подаване на газ обаче двигателя заковава 1000 оборота на място. Не трябва ли да поддържа високи обороти докато загрее? Нямам опит с инжекциони, но логиката е да се случва точно това. От там започнах да си мисля за две причини:

а) Температурния датчик не работи както трябва и практически двигателя пали с информация, че е топъл
б) Стъпково моторче (много пъти съм го засичал като причина във форума)

А щях да забравя - автомобила пали изключително трудно като е студен, налага се да върти бая време докато запали и много често става сякаш не достига достатъчно гориво в двигателя - тресе се и дави в ниски обороти докато не натисна педала на газта. Като тръгна за работа сутрин и си загрее добре двигателя, слизам на магазина да си купя храна и след 5-10мин като се кача в колата и пали от четвърт оборот сякаш сега излиза от магазина и никога не е имала проблем, т.е. при добре загрял двигател пали лесно. Ако я оставя за 30мин обаче и се кача и се опитам да запаля пак има проблеми, въпреки че двигателя съвсем не е успял да изстине все още.


Знам, че съвсем сложна се получи ситуацията, но съм убеден, че тук ще можете много по-добре да ме разберете от повечето псевдо-майстори, които са си отворили гаражи из страната. :)
Изображение

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от dimkar » 24 ное 2010, 18:36

При мен най-интересното е, че се оправи от самосебе си. До миналата зима имах проблем с тръгването на студено, а сега проблемът е изчезнал. Сутрин паля и тръгвам веднага. Така и не разбрах, как се е оправила.

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от momo76 » 25 ное 2010, 21:24

shadowhand написа: а) Температурния датчик не работи както трябва и практически двигателя пали с информация, че е топъл
Щом пали трудно студена провери го тоя датчик.

Потребителски аватар
toto
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12'
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от toto » 12 яну 2011, 12:48

Да споделя, че и аз имам същия проблем. Забелязал съм, че проблемът със забиването на студен двигател много зависи от околната температура т.е. лятото нямам проблем, но щом застудее започва да се проявява. А когато зимата вън е много студено проблемът се усеща най-много.
Не съм се опитвал да го отстранявам - свикнах му. Просто първото тръгване го правя с по-нежно подаване на газта и повечко газ и след това пак с по-нежна газ докато загрее двигателят. Загрее ли проблемът изчезва.
Изображение

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от dimkar » 12 яну 2011, 18:40

Точно този проблем имах и аз. Но не знам как се оправи от само себе си. Много интересно, но вече го няма това гадно забиване, без значение колко е студено. Не знам само дали няма да се появи отново. :D

Потребителски аватар
shadowhand
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 28 май 2007, 13:39
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от shadowhand » 31 яну 2011, 13:53

След дълга пауза развитие по темата:

Колега от форума ми препоръча сервиз в Пловдив, който може да направи качествена диагностика на проблема (благодаря на колегата най-искрено за което)и днес отидох там. При анализа излезна, че при подаване на газ излизат стойности на 3600 промила HC (въглеводород ако не се лъжа), а нормалните количества трябвало да са 600 промила. Моментално направиха заключение, че има проблем с главата (не можела да засмуче хубаво въздух) и се налага ремонт на стойност 600-1000лв. Тъй като не са ми особено излишни парите се чудя дали наистина това е проблема в повечето случаи? Днес мисля да намина и пред друг майстор да го поразпиам за тази "диагноза".
Изображение

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от cockyhotty » 31 яну 2011, 15:18

Не ми идва на ум просто какво може да се прецака на главата, та "да не пуска въздух". Според мен тези майсторчета те хвърят в тъча. За 600-1000 лв. да не ти сменят целият мотор барабар със скоростната кутия? Отивай в друг сервиз бързо!

Потребителски аватар
Kostadin21
потребител
потребител
Мнения: 514
Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
Местоположение: Петрич,Благоевград
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от Kostadin21 » 31 яну 2011, 18:09

Как 1000 лв за ремонт на такава фиеста????Един колега продаваше работеща за 1500 пълен пакет *banned* НЕ НА ИЗМАМНИТЕ МАЙСТОРИ!Бягай при друг.
Всеки който няма пари за кола,кара форд!

Потребителски аватар
yellowblack
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 23 ное 2006, 00:49
Модел на автомобила: Cougar 2.5 V6 24V Duratec
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec

Мнение от yellowblack » 03 фев 2011, 20:48

Напиши му името и адреса на тоя играч да знаем къде да не ходим ! Срам и позор 1000лв ....глави...пинизи

P.S. Понеже правя основен ремонт и да ти намекна че за тия пари като си взимаш колата и вдигнеш капака трябва да е мутирала на 1.7 !
Desire for Cosworth ...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта