Страница 1 от 1

ескорт 1.6 16v 97g автоматик проблем помогнете

Публикувано: 04 сеп 2010, 17:33
от valage
купих форда и той прекъсваше .занесох го в мото фое и там казаха че е откабели и свещи. сега ще си ги купя. въпроса ми е ...защо не иска да вдигне повече от 4000 оборота
{става въпрос като се движи} и дали това се дължи на свещите и кабелите .пояснявам че като стигне 4000 оборота и влиза в авариен режим. предварително благодаря

Re: ескорт 1.6 16v 97g автоматик проблем помогнете

Публикувано: 04 сеп 2010, 20:38
от baro
Колега здравей по въпроса ти смени, кабели и свещи препоръчвам ти да са хубави по добре дай някой лев отгоре за да не ги сменяш всяка година.Колата ако и има нещо ще влезе в авариен режим постоянно не само като дигнеш 4000 оборота .Ако не си и направил обслужване тоест смяна на ангренажен комплект + филтри (горивен и въздушен) трябва да извършиш тази процедура може да имаш запушен горивен филтър и това може да е причината за да не дига повече от 4000 об.

Re: ескорт 1.6 16v 97g автоматик проблем помогнете

Публикувано: 04 сеп 2010, 20:58
от valage
много благодаря ще направя това и ще пиша дано помогнем и на други

Re: ескорт 1.6 16v 97g автоматик проблем помогнете

Публикувано: 06 дек 2010, 16:36
от valage
ами смених всички кабели свещи и теи нататък ама колата продължава да влиза във авариен режим при 4000 оборота когато се движи ...някакви идеи

Re: ескорт 1.6 16v 97g автоматик проблем помогнете

Публикувано: 06 дек 2010, 17:45
от imarh
- Рестарт на компютъра? (~15 мин. с откачен акумулатор)
- Маслото на скоростите как е?
- Проверка на температурния датчик (на антифриза)

Re: ескорт 1.6 16v 97g автоматик проблем помогнете

Публикувано: 06 дек 2010, 17:57
от valage
ами този датчик за антифриза какво общо има? иначе маслото е ок долях

Re: ескорт 1.6 16v 97g автоматик проблем помогнете

Публикувано: 06 дек 2010, 20:16
от imarh
valage написа:ами този датчик за антифриза какво общо има? иначе маслото е ок долях
Той подава информация за температурата на охлаждащата течност към компютъра.
Ако не показва вярно и компютърът си мисли, че двигателят е прегрял може го вкарва в този авариен режим.
Замери го с мултицет според данни от аутодатата и прецени дали е читав.

Само предполагам така де. Нали питаш за идеи.

Re: ескорт 1.6 16v 97g автоматик проблем помогнете

Публикувано: 06 дек 2010, 21:12
от valage
мерси ще го проверя ама аз си мисля за дачика на коляновя вал ко ще кажеш
vssensor

ащото котята на място има защита на 4000 оборота и когато колата потегли тя трябва да отпадне а при мен не е така

мод: използвай бутона "промени"

Re: ескорт 1.6 16v 97g автоматик проблем помогнете

Публикувано: 06 дек 2010, 21:22
от imarh
valage написа:ащото котята на място има защита на 4000 оборота и когато колата потегли тя трябва да отпадне а при мен не е така
Знам. Аз също карам автоматик и на N и Р също не ми дава над 4000 оборота.
Това със сензора на коляновия вал също е добре да се провери. Изобщо не ми мина през акълът.

Re: ескорт 1.6 16v 97g автоматик проблем помогнете

Публикувано: 06 дек 2010, 21:30
от valage
а на мен за температурня датчик мерси. утре ще проверя и ще пиша пак

Re: ескорт 1.6 16v 97g автоматик проблем помогнете

Публикувано: 09 дек 2010, 17:56
от valage
ами ходих на диагностика там излиза само една грешка която означава двигателя достига максимални обороти ...а те не са те са 4000 грешката е p1270

а и като бях на диагностиката колата поработи на място към 30 мин никакъв проблем но след това както вървеше загубва мошност и не върви колкото gas да давай не реагира и мирише на бензин може ли да е помпа целия проблем
и някой знае ли каква е цената на бензинова помпа

мод: Използвай бутона "промени"

Re: ескорт 1.6 16v 97g автоматик проблем помогнете

Публикувано: 09 дек 2010, 18:53
от ge4ev
Аз смених помпата преди 3 дена,нo съм с 1.8 16v мотор RKC струваше 115 лв. + 40 лв. за труд.

Re: ескорт 1.6 16v 97g автоматик проблем помогнете

Публикувано: 10 дек 2010, 12:28
от tropper
imarh написа:...
Това със сензора на коляновия вал също е добре да се провери. Изобщо не ми мина през акълът.
Колеги, в случая по-скоро не ви интересува датчика на коляновия вал (crankshaft position sensor), ами точно VSS (vehicle speed sensor) - който трябва да е някъде на изхода на скоростната кутия!

valage, Скоростомера на таблото ти с жило ли е или електронен? Ако е електронен трябва да взима сигнал от същия сензор - VSS - и ако проблема е в него трябва и километража да ти пада на 0... Поне така предполагам...

При мен (с ръчна кутия) скоростомерът е с жило, но от някъде имам един ел. сигнал, който е с високо ниво, когато колата се движи и с ниско в спряло положение. Може той при вас да е разковничето на проблема...

EDIT: Според схемите в ръководството на Хайнес (стр. 29, поз. 122) има VSS, независимо дали километражът е с жило. Ако е с жило е много възможно проблемът да е в този сензор. Така си мисля най-вече щото казвате че автоматикът има защита на място да не вдига над 4000rpm.

P.S. Схемите са за Мондео, ама би трябвало и при Ескорта това оборудване да не е по-различно.

Re: ескорт 1.6 16v 97g автоматик проблем помогнете

Публикувано: 10 дек 2010, 14:37
от bai_Petko
P1270 - Engine RPM or Vehicle Speed Limiter Reached
P1270 - Engine RPM/Vehicle Speed Limiter Indicates the vehicle has been operated in a manner which caused the engine or vehicle to exceed a calibration limit. The engine rpm and vehicle speed are continuously monitored by the PCM. The DTC is set when the rpm or speed fall out of calibrated range. For additional information on the engine rpm/vehicle speed limiter, refer to Section 1, Electronic Engine Control (EC) System , Powertrain Control Software. Wheel slippage (water, ice, mud and snow)
Excessive engine rpm in Neutral
Vehicle drive at a high rate of speed
The DTC indicates the vehicle has been operated in a manner which caused the engine or vehicle speed to exceed a calibrated limit.
General error code P12xx - ford controlled: Air and Fuel metering

По прочетеното от нета, най-вероятни причини са (reset на ЕКУ преди да мериш)
- запушен катализатор
- TPS (измери го)
Summary
Cause: Some vehicles may go into guard mode without logging additional DTC's. This may make it difficult to determine the root cause of guard mode activation. This TSB outlines the corrective action to take when DTC's P2105, P2110, P2135 and/or P1270 are logged, with no additional DTC's.

Action: As detailed in Service Procedure.
Warranty Status: Reimbursable within the provisions of the Warranty and Policy Manual.

Parts Required
Potentiometer Kit (Throttle Position Sensor) 3L5Z-9B989-AA

Service Procedure
RE-ISSUE – PLEASE DESTROY ALL PREVIOUS COPIES OF TSB 97/04
This TSB has been re-released as Throttle Position Sensors have become available. This TSB is now applicable to BA Falcon V8 and SX Territory, in addition to BA Falcon I6. To aid in TPS fastener removal, the engine must be warm before conducting repair.

Re: ескорт 1.6 16v 97g автоматик проблем помогнете

Публикувано: 10 дек 2010, 16:49
от valage
в понеделник ще купя датчика и ще го сменя ....в сервиза ще ги накарам да почистят моторчето на ниските обороти и ще пиша пак....много благодарско

Re: ескорт 1.6 16v 97g автоматик проблем помогнете

Публикувано: 10 дек 2010, 17:47
от bai_Petko
Не разбрах кой датчик ще сменяш, но който и да е не се хвърляй на нов, а го премери първо! В аутодата има референтни стойности за всички датчици.

Re: ескорт 1.6 16v 97g автоматик проблем помогнете

Публикувано: 10 дек 2010, 19:40
от valage
намерил сам vss датчик за 30 лв мисля че от него е проблема

имам и оговорка да го варна ако нестава така че ще загубя половин час в най лошия случаи и 10 лв за труд

а забравих да отговоря със жило ми е скоростомера

мод: Използвай бутона "промени" :evil:

Уговорка
Варна или вЪрна ?
сАм ли си или някой ти помага?