"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 02 дек 2012, 10:16

След толкова напъване е възможно нещо да си го изкривил е затова да не може да отвори По лесният вариант е баипаст все пак това го и препоръчал завода производител

Andrey Mitev
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 25 дек 2012, 20:05
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Andrey Mitev » 25 дек 2012, 21:23

Колега cvetan.cenkov в крайна сметка какво точно променя този байпас , че се оправя охлаждането на двигателя?

Plamen1975
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 20 дек 2012, 11:38
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Plamen1975 » 25 дек 2012, 22:02

Колеги смених термостата на Форд Фокус 1.6 Zetec-S 16V, защото беше останал в отворено положение и оттам нататък вече знаете какво се случва. На място температурата е наред и при градско също, обаче при наклон и извън градско стрелката отива в червеното. Понеже сложих термостат на 82 градуса искам все пак да питам:

1. Възможно ли е двигателя да работи нормално ако се смени само термостата с такъв с температура на отваряне 74 градуса без да се прави байпас.
2. Ако се остави термостат какъвто си е по препоръка този на форд - мисля че е 82 градуса и се направи байпас дали машината ще е наред.
Макар че най-вероятно трябва да се направят и двете неща
Ще кача снимка на моя двигател, като моля който знае да укаже къде се прави байпаса. Допускам че е на 2 места - дано поне едното да е правилно. Означил съм ги със червена и зелена черта.
Цветан Ценков и колегите които са го правили нека да пишат.
Поздрави на всички!
Това е Линка за снимката

http://prikachi.com/images.php?f=images ... endlinks=1

Ако някой иска може и да направи снимка на вече направен байпас.
Още нещо. Термостат на 74 градуса откъде взимате. Само от Мото Пфое ли? И на каква цена.

Поздрави на всички!

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 26 дек 2012, 10:34

Изпитано само с термостат на 74 гр. няма да стане.Баипаст се прави на мястото което си обозначил със зелено Срязваш дебелия маркуч на нивото на тънкия Измерваш 15 см.и срязваш тънкия.Съединяваш ги обезваздушаваш системата и това е.Термостат е желателно да вземеш от мото пфое по скъп е но пък е по качествен от евтините които са правени не знам къде си А термостат на 82 гр не е за този модел за него е на 92гр Цената е около 40лв

Plamen1975
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 20 дек 2012, 11:38
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Plamen1975 » 26 дек 2012, 12:36

Много, много благодаря за информацията. Утре е работен ден и сигурно ще отскоча до Мото Пфое за да видя дали имат такъв термостат и ако е необходимо да поръчат. Колата много ми харесва, но честно казано никак не съм очаквал че кола произведена 2000 г. може да има конструктивен проблем и то с основен процес като охлаждането. За информация на колегите - колата дойде от Италия, забелязах че стрелката на температурата почти не отлепва и реших че термостата е постоянно отворен и реших да го сменя. Питах майстора как е бил стария термостат и той каза - "Странно, видя ми се изкривен". Явно на човека в Италия така са му решили проблема - блокирали са го в отворено положение.
Ще пиша по нататък докъде съм я докарал.
Поздрави!

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 26 дек 2012, 17:18

И моята е от Италия и термостата беше отрязан стоеше само капачката за да може да се затвори корпуса

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 26 дек 2012, 19:36

До Пламен.Сигорен ли си че въпросния маистор е обезвъздушил системата както трябва Доста трудно става и ако не е пак ще грее мотора

Plamen1975
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 20 дек 2012, 11:38
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Plamen1975 » 26 дек 2012, 20:15

Ето какво се случи. Тъй като не очаквах да се получи проблем, много много не съм разпитвал, просто от любопитство питах какъв е бил термостата и той ми каза че е бил изкривен. Но сам спомена че за да отвори големия кръг доста се е озорил (каквото и да означава това), включвали са се перки и т.н., но явно в крайна сметка термостата е отворил. Иначе ми направи впечатление че през малките маркучи дето влизат в разширителния съд не постъпва течност и не знам дали това е нормално.
Утре мисля да му се обадя и да го питам конкретно какво се е случило и да отскоча до Сервиза на Форд да ги питам за оригинален термостат.
Направи ми впечатление че когато колата работи малкия маркуч на който се прави байпаса и влиза до маркуча с термостата е горещ. Но може би недостатъчно след като трябва да се свърже с големия маркуч.
А иначе маркуча след термостата е леден и като включат перките съвсем се изстудява и термостата сигурно умира от студ - как да се отвори :-).
Иначе има ли начин да се познае дали системата е обезвъздушена?
И още един въпрос: В сервизния бюлетин на форд на схемата виждам че маркуча с който се прави байпаса е горе-долу наполовина дебел колкото малкия маркуч от байпаса. Наистина ли е с такава големина (питам защото сечението сигурно има значение - колко течност ще се отправя по малкия маркуч от байпаса)
Много много мерси за въпроса и за помощта.
Утре се надявам да събера още информация и да направя някои проби ако трябва.

Andrey Mitev
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 25 дек 2012, 20:05
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Andrey Mitev » 26 дек 2012, 23:28

Колега Cvetan Cenkov в крайна сметка какво точно променя този байпас , че се оправя охлаждането на двигателя?

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 27 дек 2012, 09:27

Не достатъчна циркулация на охлаждащата течност в следствие на което в главата на мотора се образува въздушен джоб С този байпас се отваря пътя на охлаждащата течност постоянно да циркулира и не позволява образуването на този въздушен джоб.Аз съм сложил същия маркуч като този на парното но в последствие му намалих диаметъра защото на тихи обороти парното леко изстиваше.През двата маркуча трябва да излиза само течност без мехури въздух Щом на място отваря термостата а в движение не трябва да се направи байпаст

Plamen1975
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 20 дек 2012, 11:38
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Plamen1975 » 27 дек 2012, 21:19

Много мерси на Цветан Ценков за подробната информация!
Като приключа с ремонта ще пиша какъв е резултата.
Поздрави!

Andrey Mitev
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 25 дек 2012, 20:05
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Andrey Mitev » 27 дек 2012, 21:31

Колега Cvetan Cenkov благодаря за изчерпателните отговори.ПОЗДРАВИ.И аз като направя ремонта ще напиша какъв е резултата . Дано да е положителен!!!

Andrey Mitev
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 25 дек 2012, 20:05
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Andrey Mitev » 30 дек 2012, 14:00

Колеги аз го направих по този начин . Мисля , че е като предписанието на Форд . Термостата си е оригиналния на колата(Незнам какъв е) . Още не съм го пробвал извън града но и това ще стане скоро . Обаче ми замаля парното .

Снимка: http://prikachi.com/images.php?images/879/5674879M.jpg
Снимка: http://prikachi.com/images.php?images/880/5674880v.jpg

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 30 дек 2012, 18:38

Перфектно изпълнение.В градски условия ще ти подържа температура 90 - 95 гр За парното ако изстива намали сечението на маркуча който си поставил.

Andrey Mitev
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 25 дек 2012, 20:05
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Andrey Mitev » 30 дек 2012, 21:59

Сега е с 12 мм сечение ! Колко трябва да е , че парното да работи както преди.Дори мисля да сложа едно кранче на новия маркуч и така да намалям сечението докато го докарам . Но като го намаля много няма ли да приеба работата на новия маркуч ?

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 31 дек 2012, 09:22

Аз лично не знам колко трябва да е сечението ,но съм сложил една лентова скоба на маркуча и я стиснах с клещите.На теб като влезеш в тест режим каква температура ти показва сега

Andrey Mitev
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 25 дек 2012, 20:05
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Andrey Mitev » 01 яну 2013, 20:52

Незнам.Още не разбирам какво точно показва тоя борд компютър.Утре пак ще се пробвам да разбера.

Andrey Mitev
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 25 дек 2012, 20:05
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Andrey Mitev » 02 яну 2013, 15:03

Днес се пробвах с тоя комп.И мисля че това е за температурата.Точно като го пуснах показваше 89 градуса след около половин час каране след като беше загрял двигателя.Мисля че е малко студен двигателя.

Снимка:http://prikachi.com/images/782/5687782b.jpg

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 02 яну 2013, 15:13

Направо си е умряла от студ, трябва да е в диапазона 95-103градуса.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Andrey Mitev
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 25 дек 2012, 20:05
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Andrey Mitev » 02 яну 2013, 15:21

Чак да съм умрял от студ не мога да кажа.Сега парното загрява по бавно , но като загрее си духа много добре в движение но на място истива малко.Сигурно трябва да намаля малко сечението на новия маркуч.Сега е 12 мм някой знае ли колко трябва да е?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 47 госта