"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1298
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от fordmaniac » 03 яну 2020, 19:37

Цитираното от Milen74 е експериментална версия на руснаците и няма нищо общо с Форд къмпани.
От Форд са предписали байпаса.
Поздрави.

Qngata
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 11 дек 2008, 01:37
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Qngata » 03 яну 2020, 20:11

10 години съм го карал без байпас... Не може да няма причина... Близо 200к км съм минал...

ivokn
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 13 окт 2015, 21:15
Местоположение: Кюстендил
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от ivokn » 03 яну 2020, 20:12

Milen74 написа:
26 апр 2017, 18:08
Обезвъздушавайте момчета по стария изпитан начин ,защото ако чакате да се обезвъздуши сама просто не става.Вече два пъти си я обезвъздушавам след смяна на термостат от маркуча на изпарителя и нямам никакви проблеми.Между другото термостата е на 82 градуса vahler.

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk
Здравейте, какво ли не съм направил не сдтава и нестава да се обезвъздуши.

perun
потребител
потребител
Мнения: 134
Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от perun » 03 яну 2020, 21:10

Направи това което съм споделил малко по-напред в темата, а колегата Milen74 подробно описва.Това е иформация от сервизни ръководства на издателства(в т.ч. доста известни) които работят в тясно сътрудничество с производителя и няма нищо общо с гаражни изпълнения от руски или нашенски тип(не знам кои са по-страшни).

Qngata
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 11 дек 2008, 01:37
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Qngata » 23 яну 2020, 13:22

Може ли да е за смяна на гарнитура? Радиатора може ли да е запушен и да не циркулира антифриза като хората?

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1298
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от fordmaniac » 23 яну 2020, 20:50

Всичко е възможно.
За байпаса съм писал: " При Фокусите проблема е в циркулацията на антифриза и се проявява или при смяна на антифриз, или при слагане на газова , или случайно точно от днес." Виж от коя година е следващото писание:
viewtopic.php?f=9&t=41304&p=536816&hili ... 21#p536816
TECHNICAL SERVICE BULLETIN No.005/2001 - това е официално от Форд Европа. Не от руснаци, не от гаражи и останалите измислици.
Прилагал съм го от години на доста коли, личната ми също е правена по тази препоръка на ФОРД.
Резултат: viewtopic.php?f=9&t=41304&hilit=%D0%9F% ... 00#p572478
Поздрави

Потребителски аватар
Milen74
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Milen74 » 24 яну 2020, 13:42

Ами да попитам само, след като този бюлетин от Форд е от 2001 година защо няма нито една кола произведена след това със заводска корекция на проблема.И още един въпрос. Защо при фокус 2 просто преместиха термостата на главата а не направиха байпас?

Изпратено от моят Redmi 8 с помощта на Tapatalk



Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1298
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от fordmaniac » 25 яну 2020, 10:40

До колкото съм чувал за серийното производство, каквато и да е промяна е трудна и бавна. В случая трябва да се изготви нова документация, да се промени поръчката на маркучите и така нататък. По лесно е да се поръча производство на комплект за доработка, който между впрочем се продава и в Мото Пфое.
Още повече, че 2001 година Форд са били заети с подготовката на производство на Фокус 2 .

Непознаването на конструкцията на даден автомобил води до куриозни изказвания!!!!!
Ще поясня: '96 г с пускането на 1.25 мотора на Фиеста, разработен съвместно с Ямаха се въвежда " долен " термостат, свързан към връщащият маркуч от радиатора. 1.4 и 1.6 моторите на Фокус 1 са техни братчета конструктивно с малко променена охладителна система.
От там нататък последният бензинов мотор с горен термостат във Фиеста или Фокус ( само във Фиеста и Ка се слага ) е 1.3 OHV серия J4 и JJ с верига и долен разпределителен вал. Тези версии се спират 2002 г.
Фиеста '02 1.25 1.4 и 1.6 са на същата база като '96 с пак променена водна и с " ДОЛЕН " термостат.
Фокус 2 от 2004 1.4 и 1.6 са от същите с " ДОЛЕН " термостат, който е на 74 °C . и с различни от Фиеста '02 маркучи.
Milen74 ако не знаеш, на Фокус 2 и 1.8 и 2.0 бензини също са с " ДОЛЕН " термостат. Пума също.
Интересното е, че освен 1.6 и един 1.4 Фокус 1 с кривите водни инсталации, съм правил байпас и на две Пуми 1.7, а малките нямат проблем.
Поздрави.

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re:

Мнение от Ради-1 » 25 яну 2020, 16:06

Понеже темата е активна да попитам - два пъти тази зима стрелката на температурата отиде в червеното при изкачване на баир с 80-90 км в час и пуснато парно. Намалих до 60, спрях парното и стрелката се върна на средата. Не знам до каква температура е стигала, но на подобен баир - на моста на хемус на излизане от София, след петрола, стигна до 108 градуса и стрелката не мръдна от средата. Вентилаторите работят - на 105 градуса днес спрях и едната перка работеше, а на 95 градуса беше изключила. За съжаление не можах да тествам втората степен защото стигна макс 106 градуса този път.
Забравих да спомена че антифриза е на средата на мин и мах на студен двигател, а на топъл отива до мах затова и не пълня казанчето до горе. Не знам дали това е нормално.

Къде може да е проблема - ако е термостат, няма ли винаги да прави проблеми?
Колата има газов инжекцион, но няма байпас

Qngata
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 11 дек 2008, 01:37
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Qngata » 26 яну 2020, 13:26

Софтуерен ли е проблема или байпас да правя?Утре ще правя тест за издухана гарнитура? От Бурас съм как ги виждате нещата вие?

ivokn
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 13 окт 2015, 21:15
Местоположение: Кюстендил
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от ivokn » 23 фев 2020, 16:52

Milen74 написа:
26 апр 2017, 18:08
Обезвъздушавайте момчета по стария изпитан начин ,защото ако чакате да се обезвъздуши сама просто не става.Вече два пъти си я обезвъздушавам след смяна на термостат от маркуча на изпарителя и нямам никакви проблеми.Между другото термостата е на 82 градуса vahler.

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk
Колега как може да обезвъздуши през изпарителя. Малко повече подробности. Благодаря.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1849
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от OgiDogi » 23 фев 2020, 20:14

ivokn написа:
23 фев 2020, 16:52
Колега как може да обезвъздуши през изпарителя. Малко повече подробности. Благодаря.
Разхлабваш скобата и леко разбутваш маркуча, докато прокапе. Това обаче при изпарител, монтиран на нивото на разширителния съд. Ако е някъде ниско, просто няма смисъл - тъй или иначе въздухът е избягал някъде по-нависоко.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Ради-1 » 21 мар 2020, 20:39

В крайна сметка и при мен се наложи да се прави байпас. Стрелката вече не мърда от средата. Температурата е в рамките на 89 до 95 градуса. При много градско и задръствания качва 3-4 градуса. При спускания спада до 85-82. Парното също беше вързано с тройници. И термостата беше сменен.
Първоначално бях купил Термостат CALORSTAT by Vernet парт номер: TH6837.74J който се оказа неподходящ. Така че имайте го предвид за двигател 1.6 2000 година
Байпасът беше направен от Фордманиак, като ми даде и гаранция. Минах +500 км и нямам проблеми.

Изображение
Изображение
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта