Изхвърляне на антифриз Фокус 1.8 TDCi -проблема е ОТСТРАНЕН

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Изхвърляне на антифриз Фокус 1.8 TDCi -проблема е ОТСТРАНЕН

Мнение от kinosko » 24 окт 2010, 21:35

Здравейте колеги! От един месец съм собственик на Форд Фокус Turnier 1.8, TDCI, 115 к.с, Октомври 2003 г. Навъртях му около 1400 км. и до вчера нямах никакви проблеми, когато на една височина реших да изпробвам възможностите му. Както си карах със 110 км/ч настъпах газта и колата за отрицателно време ускори до 145 км/ч и тогава се прояви проблема. Включи се някаква защита явно и колата за около 8-10 сек. спря да върви, сякаш и свърши горивото. През това време погледнах стрелката за температурата и видях, че е в края на бялата зона и в самото начало на червената, дори не бе влязла в нея.След около десетина секунди колата както се движеше по инерция нагоре по пътя тръгна отново да върви, като че нищо не се бе случило. В същото време и стрелката се върна в средата на бялата зона. Аз съответно продължих без да спирам, но след около 7-8 км. забелязах, че ми се намокри задното стъкло и спрях. Течността на стъклото беше антифриз. Когато отворих капака видях, че е хвърляло антифриз от капачката на разширителния съд, антифриза минава отдолу под купето и въздушната струя го завихря към задната(петата) врата. Налях 0,5 литра вода при запален двигател (толкова стигна за да отиде между минимума и максимума за момента) и продължих още 20 км. , достигайки дестинацията си. Междувременно, малко преди да пристигна ми светна оранжевата лампа на таблото, която мисля е за управлението на двигателя. След час-два проверих нивото на охлаждащата течност и установих, че пак е малко. И този път събра 0.5 л. (този път налях концентрат), но може да е имало въздух когато наливах предния път. Днес я тествах около 30 км с нормална скорост (100-120 км/ч) и всичко беше нормално. След това реших да я изпробвам с по-висока скорост. Тествах я на 15 километрова отсечка със скорост 160-170 км/ч. На отиване всичко бе ок - нямаше никакъв теч. На връщане по същата отсечка и със същата скорост ми изхвърли отново през капачката, но този тът само няколко капки. Дори не се наложи да и доливам. След това изминах още 40 км със 100-140 км и отново всичко си бе ок. Но след като вчера ми светна оранжевата лампа не е изгасвала до момента. Карам така, тъй като маслото е добре - не намалява, не се увеличава и не е пресечено, вентилатора на радиатора се включва когато я подгоня, а и се надявам да е било нещо моментно, което се е оправило.
Притесненията ми защо се появи и кога ще се появи отново проблема ме накараха да отворя тази тема. А и тази лампа как мога да я изгася? Също така се надявам да бъдем, полезни и на други колеги с подобни проблеми.
Моля, ако някой има виждане по отношение на проблема или е имал подобен да го сподели. Благодаря предварително. Аз ще продължавам да търся причината и ще пиша какво е станало.
Последна промяна от kinosko на 29 ное 2010, 06:23, променено общо 5 пъти.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от HACKO » 24 окт 2010, 21:51

Симптомите са като на започнала да прегаря гарнитура.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от Alexi » 24 окт 2010, 22:18

този мотор няма склонност да духа гарнитура .. първо виж точно за какво е лампата ,а най добре иди на диагностика .. вероятно водната ти помпа ще се окаже за смяна като за начало

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от kinosko » 24 окт 2010, 22:33

Във Варна малко трудно се намира сервиз за диагностика на форд, но след малко търсене намерих. В Сряда или в Четвъртък ще ходя. После ще споделя.
Изображение

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от Alexi » 24 окт 2010, 22:40

във Варна има достатъчно на брой читави сервизи за която марка се сетиш ,вкл. официални има.

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от kinosko » 26 окт 2010, 07:01

Под "трудно се намира" имах пред вид не само да имат софтуер за диагностика, но и такъв на който да имаш доверие или поне да имаш възможност да гледаш какво пипат, защото на един колега миналата седмица му смениха динамото и му източиха горивото в един сервиз.
Изображение

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от specialista » 26 окт 2010, 22:07

Колегата ти е писал за диагностиката,трябва да се направи и ако имаш възможност да запишеш грешките тук да поумуваме малко.За твое успокоение няма физична сила която да загре мотора ти за няколко секунди и пак за наколко секунди да го изстуди до нормална температура.
Успех!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

neftoM
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 01 окт 2009, 12:58
Модел на автомобила: Форд Мондео Амбиенте 1.8TDCI, 2009, Volvo C30 1.6i, 2007 (малко по-добър Форд;)
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от neftoM » 26 окт 2010, 22:29

specialista написа:...За твое успокоение няма физична сила която да загре мотора ти за няколко секунди и пак за наколко секунди да го изстуди до нормална температура.
Успех!!!

А рязкото намаляване на налягането на охладителната течност не би ли довело именно до рязко сваляне на температурата на двигателя? За това и си помислих.. Възможно ли е първоначално проблемът да е бил в капачката на разширителния съд? Тя има клапан, който трябва да се отваря постепенно при повишаване на налягането. Ако се е прецакал, не е отворил навреме, налягането се е повишило (температурата също), вследствие на което вероятно тоя клапан е излетял(или се е отворил някак си), налягането на охладителната течност е паднало рязко, а с него и температурата? Така си мисля аз поне.. като възможност..
Изображение

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от kinosko » 26 окт 2010, 22:50

Благодаря за предположенията. Утре ще ходя на диагностика и ако имам възможност ще запиша грешките и ще ги коментираме.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от HACKO » 26 окт 2010, 23:26

neftoM написа:
specialista написа:...За твое успокоение няма физична сила която да загре мотора ти за няколко секунди и пак за наколко секунди да го изстуди до нормална температура.
Успех!!!

А рязкото намаляване на налягането на охладителната течност не би ли довело именно до рязко сваляне на температурата на двигателя? За това и си помислих.. Възможно ли е първоначално проблемът да е бил в капачката на разширителния съд? Тя има клапан, който трябва да се отваря постепенно при повишаване на налягането. Ако се е прецакал, не е отворил навреме, налягането се е повишило (температурата също), вследствие на което вероятно тоя клапан е излетял(или се е отворил някак си), налягането на охладителната течност е паднало рязко, а с него и температурата? Така си мисля аз поне.. като възможност..
Не, поне във автомобилите, такъв вариант не съществува. При разхерметизиране, може да се получи завиране и изкипяване на течноста при работна температура(водата ври при 100градуса, само ако е дестилирана и е на плажа), но не и температурата да падне рязко.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от kinosko » 27 окт 2010, 21:52

Здравейте отново! Днес, както писах по-рано ходих на диагностика. Програмата изкара 2 грешки, но те нямат нищо общо с изхвърлянето на антифриза. Грешките са 2263(STO) - в системата на газотурбинен нагнетател/усилвател (неточна операция) и B 1318(STO) - напрежението на акумулаторната батерия е твърде ниско. Цитирам ги буквално както ги изписа програмата. След като ги изчистихме лампата за управление на двигателя ПРОДЪЛЖИ ДА СВЕТИ. Повторихме процедурата. Вече нямаше грешки и въпреки това лампата ПРОДЪЛЖАВА ДА СВЕТИ. Инъче проблеми със загряване и хвърляне на антифриз вече нямам. Колата си пали, върви и всичко освен тази лампа е ОК. Моля ако някой има някаква идея за решаване на проблема да сподели. Благодаря предварително.
Изображение

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от kEFi » 28 окт 2010, 19:33

Да не ти е тръгнало турбото?

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от kinosko » 28 окт 2010, 19:38

Не мисля, защото диагностиката показа 2,42 атмосфери на турбината, а и колата върви добре и не пуши.
Изображение

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от Miri4 » 29 окт 2010, 19:09

Колега 2.42 не е ли много високо налягане на турбината.Аз доколкото знам трябва да е около 1.5-1.6 атм. Нека и по знаещи да кажат. Ако съм прав имаш проблем в геометрията на турбината и от там ти надува извън нормите и прави грешка.При това несе гаси и лампата.Впрочем коя лампа имаш предвид/за контрол на двигателя/.Има една жълта лампа със спирала която мига при записани грешки.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от specialista » 29 окт 2010, 21:46

Едната атмосвера е от атмосверното налягане.Този резултат сигурно е от показанието на МАП
сензора а не е свалено с манометър!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от kinosko » 30 окт 2010, 08:48

Тези данни са от диагностичнапа програма. Това е максималното налягане при високи (над 3000) обороти. Минималното е доста по-малко но не знам точно колко.
Изображение

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от kinosko » 30 окт 2010, 16:15

Здравейте отново! Днес ходих на още две места на диагностика. На първото майстора над 30-40 минути гледа апсолютно всичко и каза че всички параметри са добре, няма никакви грешки и не знае защо свети лампата "check engine". На второто място - също не показа никакви грешки. Смятам в Понеделник или вторник да отида вече и в Мотопфое. Надявам се там софтуера да е по-добър и да открият защо свети лампата.
Изображение

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от kinosko » 01 ное 2010, 20:05

Странни неща се случват с моя фокус. Тъкмо си мислех, че се отклонихме доста от темата и хоп - пак ми изхвърли антифриза. Но най-странното е, че след 25 км и 6-7 часа престой ми изгасна лампата за проверка на двигатела и то без да пипам нищо.

Но съм силно притеснен от хвърлянето на антифриза. Ето малко инфо за днещния проблем. Той се различава от първото изхвърляне само по това, че вече го очаквах и бях по-внимателен и най-вече по-наблюдателен. При движение по същата височина със скорост 150 км/ч на около 3000 оборота стрелката за температурата на охлаждащата течност леко подмина средата, изхвърли антифриза (видях облак отзад в огледалото), след което стрелката тръгна към червената зона и за няколко(5-6 сек) беше в самото и начало. Върнах газта и след десетина секунди стрелката започна да се връща и за около 5-6 сек се закова на средата (в нормалното си положение). Продължих до изкачването на височината (още около 4 км) и спрях да долея антифриз. Събра около 0.700 л. Според мен двигатела не беше толкова загрял (не се чуваше характерното пукане при изтиване на прегрял двигател след като се спре и се вдигне капака, а и на пипане не беше по-горещ от друг път)

Каква мислите може да е причината за проблема? Прави го само при висока скорост (над 140-150 км/ч и то на баир). На равно е добре, дори и при по-високи скорости. Може ли капачката да е проблемна? Тя може ли да се тества по някакъв начин? А водна помпа или нещо друго? Моля ПОМАГАЙТЕ!
Изображение

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от Alexi » 01 ное 2010, 22:13

писах ти за водната помпа да се погледне още преди седмица .. но явно предпочиташ да си прецакаш двигателя карайки с проблеми ...

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от kinosko » 02 ное 2010, 07:14

Да Alexi, помня. Но нали ходих няколко пъти на диагностика и ми казака, че всичко е ОК. Изфорсирваха я продължително време, мериха температури, налягания и т.н. А и по цял ден въртя из града и всичко е нормално. Имам усещането, че майсторите пропускат нещо дребно. Проблема се проявява само на баир и то само при скорост над 140 км/ч. Трябва ли помпата да се свали, за да се провери или е достатъчна диагностиката на компютър?

Някой знае ли перката на колко градуса трябва да се включва? Да не би да се включва по-късно от колкото трябва, тъй като на първата диагностика живите данни, след продължително подаване на газ (около 15-20 мин) показваха, че до 108 градуса на охл.течност тя още не се бе включила. Инъче като се включи климатика се задейства и тя, а и още няколко пъти съм я чувал да се включва.
А тази втората температура на термостата (87-102) за големия кръг ли е? Може ли той да не отваря?
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] и 75 госта