Страница 1 от 1

Колата върви след...

Публикувано: 07 ное 2010, 15:27
от radospeed
Здравейте!
Много ми е приятно да пиша в този форум, защото всичко е подредено и всичко е супер обяснено!
Искам да започна с това, че преди няколко седмици си закупих FORD MONDEO 2.0 TDdI 2001год. Досега никога не бях карал FORD! A за diesel да не става дума! Искам да поясня, че бензиновите ги разбирам много добре. Проблема за който пиша е следният:
КОЛАТА СПИРА ДА ВЪРВИ СЛЕД 3200 ОБОРОТА(с много много леко покачване на оборотите до едва 4000об.,преди това няма проблем) ПРИ ПЪРВО ПАЛЕНЕ ЗА ДЕНЯ ПУШИ МНОГО КАТО МЪГЛА, НО ПРИ ПОТЕГЛЯНЕ СПИРА, КОГАТО Е ПОЗАГРЯЛА И ЗАГРЯЛА НЯМА И МИНИМАЛНО ПРИПУШВАНЕ!
Моля Ви се дайте ми капка идея от къде да започна, нямам пари в момента за ремонти, а в сервиза казаха че няма грешки от компютъра!
Поздрави :)

Re: КОЛАТА СПИРА ДА ВЪРВИ СЛЕД 3200 ОБОРОТА и ПРИ ПЪРВО ПАЛЕНЕ З

Публикувано: 07 ное 2010, 17:03
от Sasho85
Провери катализатора и ЕГР клапана. Другото, което може да видиш е лосчето за промяна на геометрията на турбото дали се движи при различните режими на работа.

Re: КОЛАТА СПИРА ДА ВЪРВИ СЛЕД 3200 ОБОРОТА и ПРИ ПЪРВО ПАЛЕНЕ З

Публикувано: 07 ное 2010, 17:50
от radospeed
Мерси на колегата за отговора и поради тази причина вижте какво намерих:

http://seat-bg.com/viewtopic.php?t=8934 ... sc&start=0 може ако някой има подобен проблем да прочете!
аз започвам да я пипам в понеделник, ако има резултат ще пиша!
Блогодарности!

Re: КОЛАТА СПИРА ДА ВЪРВИ СЛЕД 3200 ОБОРОТА и ПРИ ПЪРВО ПАЛЕНЕ З

Публикувано: 08 ное 2010, 10:53
от radospeed
Вчера вечерта не издържах на прочетеното и реших в 00:00 през ноща да слезна и да разгледам какво има около турбината!
Намерих ГДР-а и запуших вакума към който е вързан! Колата започна да се форсира повече, има някакво странно тракане около 1850-2050 оборота и като подам газ от 2000 оборота започвам да усештам тяга НО ...немога по дяволите да направя пове4е от 3200 оборота а 4-та скорост, т.е. 120км/ч, а за 5-та предавка не съм пробва. Значе остана проблема с оборотите до 3200-... .
Това лостче работи без проблем: http://yfrog.com/0q27080290p" onclick="window.open(this.href);return false;

Дайте друга идея! Мисля да сменям катализатова, но ако и след това остане този проблем! *banned*

Re: КОЛАТА СПИРА ДА ВЪРВИ СЛЕД 3200 ОБОРОТА и ПРИ ПЪРВО ПАЛЕНЕ З

Публикувано: 10 ное 2010, 10:42
от radospeed
Колеги вчера последва изтърбушване на катализатора! Майстора го юрнах да го изтърбуши като хората тоя катализатор! Свърши си работата човекът!
РЕЗУЛТАТ: Двигателя утихна значително, чукането при около 2000rpm. изчезна! Колата стана по еластична: усещане за плавно качествено ускорение!
Бележки: Катализатора приличаше на топка въглен!
ИЗВОД: Махайте катализаторите, ако нямате пари за нови, поради тази причина турбото прегрява и ремонта е по скъп!
Цена за труд и части: Изтърбушване на катализатора за Мондео ТDdi 2.0 = 50лв. - 20лв. от материал в катализатора = 30лв
Смяна на Три тампона по генерацията с труд и заварки = 15лв. ОБЩО: 45лв.
цената е за София към 09.11.2010г. ,a сервизът се намира на бул. Сливница!

Остава да реша проблема с оборотите все още не иска да се изфорсирва до край, т.е. вече спира качествено ускорение при около 3500rmp.

Предполагаеми проблеми на това ниво: Задръстен горивен филтър !
Защо? Колата не изхвърля сажди в нито на място нито при форсиране!

Моля кажете според Вас добре ли е да изчистя дюзите и дали после ще е по-добре! ПРОБЛЕМИ!!! Предполагаема цена за труд мисля че ще помогне на темата!
Благодаря! :)

Re: КОЛАТА СПИРА ДА ВЪРВИ СЛЕД 3200 ОБОРОТА и ПРИ ПЪРВО ПАЛЕНЕ З

Публикувано: 14 ное 2010, 18:36
от radospeed
Искам да питам нещо! Миналия ден когато запалих колата съвсем студена , реших да подам газ и какво стана , тя въобще не поиска да се изфорсира и след около 15 сек започна леко полеко да се форсира! А сега какво да правя???? :((

Re: ПОМОООЩ!!!КОЛАТА СПИРА ДА ВЪРВИ СЛЕД 3200 ОБОРОТА

Публикувано: 15 ное 2010, 20:39
от to6kooo
Помпа-ГНП,тази БОШ-Помпа е проблемна на всяка една марка автомобил на който е монтирана.

Re: ПОМОООЩ!!!КОЛАТА СПИРА ДА ВЪРВИ СЛЕД 3200 ОБОРОТА

Публикувано: 18 ное 2010, 12:51
от radospeed
предполагам това е помпата!
http://vbox7.com/play:d4d8a6b1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

а някой може ли да каже колко струва средно ремонтът на една такава помпа и дали може да се ремонтира и какво и се разваля основно!

Re: ПОМОООЩ!!!КОЛАТА СПИРА ДА ВЪРВИ СЛЕД 3200 ОБОРОТА

Публикувано: 21 ное 2010, 10:14
от chefo_ukr
Помпата е Бош ВП44.Ама щом не пуше и непрекъсва едва ли е помпата.Сменяй горивния филтър, виж си и подкачващата помпа дали работи и прави нужното налягане.

Re: ПОМОООЩ!!!КОЛАТА СПИРА ДА ВЪРВИ СЛЕД 3200 ОБОРОТА

Публикувано: 21 ное 2010, 14:05
от TOLIO
аз мисля че е дебитомера

Re: ПОМОООЩ!!!КОЛАТА СПИРА ДА ВЪРВИ СЛЕД 3200 ОБОРОТА

Публикувано: 21 ное 2010, 16:19
от diesel1.6
ВП 44 и фамилия помпите не правят задължително колата да пуши и прекъсва, а просто не върви, и гори много.
Част или май повечето проблеми идват от износване. Едното място е в корпуса на помпата, след което електрониката коригира нужните параметри. В един момент управлението на тази корекция идва в повече от предвиденото и се стига до типичния проблем с изгорял транзистор.
Преди този момент има немалък репертоар от други номера.
Това съм го прочел само в интернет, не е мой опит. Имаше и тема в българското пространство за ремонта. Май в София се правят.

Re: ПОМОООЩ!!!КОЛАТА СПИРА ДА ВЪРВИ СЛЕД 3200 ОБОРОТА

Публикувано: 25 май 2011, 15:58
от naughty_b
Колега, не споменаваш какво става с пушенето от колата, когато е студена. И аз имам същият проблем.
Благодаря предварително за отговора.

Re: ПОМОООЩ!!!КОЛАТА СПИРА ДА ВЪРВИ СЛЕД 3200 ОБОРОТА

Публикувано: 25 май 2011, 19:54
от evg2
Мнениеот diesel1.6 на 21 Ное Нед, 2010 16:19

Бе старо е материалчето, може и вече да е по-забравил.

Re: ПОМОООЩ!!!КОЛАТА СПИРА ДА ВЪРВИ СЛЕД 3200 ОБОРОТА

Публикувано: 27 май 2011, 16:10
от naughty_b
Дори и да е старо, дано помни как си е отстранил проблема, или като мен 3 години не му обръща внимание :D

Re: ПОМОООЩ!!!КОЛАТА СПИРА ДА ВЪРВИ СЛЕД 3200 ОБОРОТА

Публикувано: 01 окт 2012, 10:38
от radospeed
Колеги, колата не пуши вече. Колата спря да пуши след и смених и четирите дюзи.

Re: ПОМОООЩ!!!КОЛАТА СПИРА ДА ВЪРВИ СЛЕД 3200 ОБОРОТА

Публикувано: 01 окт 2012, 10:45
от nikolovvd
Не пишеш от къде си! Оправи си профиля, за да можем да сме по-ефективни при оказването на помощ!
Ако си от някой град край Дунав или близък от Северна България много внимавай с горивото, което сипваш. Често се случва да те изкушават с цени от 1.80-2.00 лв. за литър. Не се поддавай на изкушения, защото ще патиш. Тава което ти предлагат мирише на нафта, но е смес от леко корабно горива и дизелово гориво, в най-добрия случай дизеловото гориво е от бензиностанция - селскостопанска ведомствена бензиностанция, но понякога е откраднато от БДЖ и тогава става страшно.
Заради една туба менте гориво ще икономисаш до 20 лв., но ще се набуташ със стотици за ремонти в бъдеще.

Re: ПОМОООЩ!!!КОЛАТА СПИРА ДА ВЪРВИ СЛЕД 3200 ОБОРОТА

Публикувано: 01 окт 2012, 18:53
от radospeed
Колеги освен, че слагам хубави добавки, сипвам си само от ОМВ Младост - бул. Малинов и съм страшно доволен. Ако някой го интересува нещо да пита, патих доста докато поправя бая неща по колата. Не пиша често по форума, но го чета най-редовно. Много добър!

Какво направих аз за отстраняване на проблеми:

1. Изчистих дебитомера - работата на двигателя се промени осезаемо.
2. Изолирах ЕГР клапана - двигатела стана по тих, по мощен.
3. Изчистих входящите колекторни тръби на пароструйка - двигателя става по еластичен.
4. "Изтърбуших" катализатора - турбото свири повече , двигателя става по-мощен.
5. Сменяйте си често горивния филтър особено ако карате като мен на село и сипвате от текезесарската бензиностанция пред блока, налягането на горивото се повишава може колата ви да "тръгне".
6. Въздушния филтър го проверявайте дали е чист - потока се повишава колата утихва и работи по добре, не я задушавайте.
7. Поне веднъж настъпвайте колата на 3-4 скорост до края извън града ако го позволява времето и пътя на 5 месеца.
8. Смених нова нагнетателна горивна помпа - дойде повече мощност в ниските обороти.
9. Ревизирах дизеловата помпа - разлика никаква.
10. Изчистих Интеркулера - има много малка разлика в мощността - беше леко мръсен.

Ако има нещо питайте. Доста съм сменял по тая кола и я научих.




За последния пост, да искам да кажа, че преди да се повреди колата не сам наливал нищо по различно от текезесарски дизел - 1.60лв. ако ме разбирате от приятел на село. Колата в началото вървеше доста добре, основно по второстепенни пътища, а и неможех да разбера дали нещо тропа или не, защото таблото щеше да се откачи,а чалгата беше винаги надута, след като го затегнах таблото с тел спря да чука и тогава разбрах, че нямам гърне!