Страница 1 от 2

Zetec проблем с ниски обороти

Публикувано: 05 юни 2005, 07:55
от paci
Да питам за форда на един колега.
Аутомобила е Фиеста 1,4 Zetec '96г (ако има голямо значение месеца е ноември).
Проблема е, че няма почти никакви ниски обороти.
Според думите на момчето като запали студен двигателя за момент е добре и в следващия почват да играят оборотите и направо гасне. В движение като изключи от скорост и паднат оборотите пак гасне. Не е сигурен но си мисли, че проблема е почнал след смяна на ремъка но не е убеден напълно дали го е правела преди това или не е било така ясно изразено. Иначе бегала добре и разхода му харесва.
Ходил при някакви майстори и са игнорирали да е омешано нещо при смяна на ремъка.
Няма АГУ.
Идеи ? :?
П.С. Там моторчета за презен ход ... али-бали ... има ли този мотор и как евентуално да направим някакъв опит като Деян дето беше откачил нещо, оправила се но пък горела като ЗИЛ ?
Иии сетих се !!! Говорели сте многократно за някакви кабели дето се оголвали и нещо чистехте ама какво ?! :? :cry: :oops:

Публикувано: 05 юни 2005, 12:45
от cossy
Има ли катализатор, а иначе има една врътка дето се регулират оборотите на празен ход, ако някой майстор я е пипал... знам ли?!

Публикувано: 05 юни 2005, 16:56
от DigiPro
Значи оголените кабели дето ги говорихме са на този потенциометър за положението на дроселната клапа. Иначе няма никакви врътки за регулиране на оборотите.
Най-добре да иде на компютърна диагностика в Мото-Пфое и всичко ще му кажат

Публикувано: 05 юни 2005, 17:13
от cossy
ZETEC-a има ;)

В тази връзка ..

Публикувано: 05 юни 2005, 20:42
от GoGo
Къде се намира тази врътка на Zetek 2.0 на МондеотоБ

Публикувано: 07 юни 2005, 05:36
от paci
cossy, къде е този потенциометър или ни прати за кутииката с луфтовете ? :wink:
Незнам дали има катализатор, забравих да питам. Но какво общо ще има катализатора с проблем само на ниски обороти ? По скоро да не бега но тя бега, онзиден замалко да се пребие човека от спортни страсти.

Публикувано: 07 юни 2005, 09:49
от Трол
абе...аз сега като се замислям и не се сещам от какво може да не държи обороти освен от ЕКУ(при положение,че иначе си бяга).
Отидете някъде да го питат що така прави.

Публикувано: 07 юни 2005, 12:02
от kEFi
Добре е да мине една пълна електронна диагностика! Или показанията на някой датчик му мърдат, или стъпковото му моторче е малко повече инертно. Другия вариянт е позапушен горивен филтър или инжектори ...но пък най-логично изглежда отместване с едно зъбче на ремъка....

Публикувано: 10 юни 2005, 05:38
от paci
Оправили са го.
Остарял явно и се нацепил маркуч за вакум. За сега са го овили с тиксо или де да знам какво докато намери маркуч и държи обороти.

Публикувано: 10 юни 2005, 13:59
от cossy
paci написа:cossy, къде е този потенциометър или ни прати за кутииката с луфтовете ? :wink:
Незнам дали има катализатор, забравих да питам. Но какво общо ще има катализатора с проблем само на ниски обороти ? По скоро да не бега но тя бега, онзиден замалко да се пребие човека от спортни страсти.
При мене е една синя врътка. Намира се от лявата част на двигателя, ако си с лице към него. Иначе аз не съм го барал, разбрах го това от един в МП... дали се е избъзикал... ненам :roll:

Публикувано: 10 юни 2005, 18:30
от disc
Бъзикал се е човека... Zetec-a няма такова нещо, а и не се сещам някой инжекционен двигател (Форд) да има такава врътка.

Публикувано: 12 сеп 2005, 13:34
от winhater
ако все о6те не си оправил проблема(дано не е така) и моят правеше подобни простотии ама се оказа 4е е от плочката за въздуха след въздушния филтър - зацапали се сензор4етата и пуска по-малко въздух :x

Публикувано: 20 сеп 2005, 09:14
от fiestaracing
Всички мотори ЗЕТЕК имат вентил за празния ход,който дозира количеството вторичен въздух в режими на празен ход!Не е стъпков мотор а просто шибърен електромагнит който с течение на времето се затлачва от налепи и отложения-причинени от картерните газове!Това е най-честият проблем с двигателите ЗЕТЕК от 1-во 2-ро поколение!Работя в магазин за авточасти и това е най-често продаваната част по инжекцията на заетек-а!Но и идеята за прехвърлените зъби е много логична-защото при това положение цялата прецизност на фазите на газоразпределение отива на кино!Един добър елкон би свършил нужната диагностика!Вентилчето се намира на самия всмукателен колектор-просто- CHECK ENGINE братле!

Публикувано: 20 сеп 2005, 09:30
от disc
Колега fiestaracing:

Този клапан за празен ход добре го знаем. Но това все още не значи, че може да си го "връткаш" както искаш и да си нагласяш оборотите какато ти кефне. Клапана се управлява със PWM (широчинно-импулсна модулация) и да поставиш врътка която да го настройва е доста трудно. Това за което говори cossy, че му са казали за врътката е капачката на горивната рейка.

Публикувано: 20 сеп 2005, 09:56
от fiestaracing
Въпросното вентилче просто се заменя с ново-няма друга алтернатива и никой не говори за вртътки или подобни дилетантски изпълнения!

Публикувано: 20 сеп 2005, 12:26
от paci
fiestaracing написа:CHECK ENGINE братле!
CHECK-нат е !!! т.е. проблема е отстранен.
Върни се малко по-нагоре и виж какво е написала цайсатата маймуна :)

Публикувано: 01 дек 2005, 12:26
от racer11
disc написа:Бъзикал се е човека... Zetec-a няма такова нещо, а и не се сещам някой инжекционен двигател (Форд) да има такава врътка.
1.6 CVH има...http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0

Публикувано: 01 дек 2005, 13:19
от disc
racer11 написа:
disc написа:Бъзикал се е човека... Zetec-a няма такова нещо, а и не се сещам някой инжекционен двигател (Форд) да има такава врътка.
1.6 CVH има...http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0
Остави таз работа! Говорехме за инжекционната част а не за механичната. Такива винтове имат дори и карбураторите - регулира се "мъртвото" полужение на дросела. А това за което говориш ти го има на Zetec. Колегите говореха за някаква си врътка ... пряко свързана с компютъра.

Публикувано: 01 дек 2005, 13:23
от racer11
е, свързана с компютъра няма естествено. а къде е тази врътка на зетек ако не е тайна :D

Публикувано: 01 дек 2005, 15:32
от disc
Амиииии - ето го! Във дупчицата има винтче.