Страница 1 от 1

Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача

Публикувано: 18 дек 2010, 17:18
от amonev
Здравейте,

някой ще може ли да ми помогне с настройката на автоматичния смукач на карбуратор Weber 2V DFTH 28/30

Намерих този линк, но не ми става много ясно: http://www.fordmanuals.org/page-1043.html

Проблемът е следния: колата пали и за 5 секунди държи около 1300 оборота, след което пада на около 1000, но не работи добре. След минута или ако я изфорсирам няколко пъти оборотите се вдигат пак до 1300 и така докато си загрее до работна температура, като равномерно оборотите си падат.

Преди палене натискам педала на газта, въздушната клапа на първата камера се затваря напълно. Оборотите които поддържа автоматичния смукач също са в норма /1300/. Биметалната пружина е ОК /същата е с електрически подгрев/. Вакуума също е със здравно платно.

Благодаря предварително, дано някой успее да ми обясни какъв е проблема.

Re: Карбуратор Weber 2v - настройка

Публикувано: 18 дек 2010, 19:46
от HACKO
http://dox.bg/files/dw?a=adfcf24333" onclick="window.open(this.href);return false;

Разглоби, почисти и регулирай, въпреки че не виждам проблем. Нормално е след като запали да подадеш газ за да се стабилизира работата на празен ход.

Re: Карбуратор Weber 2v - настройка

Публикувано: 18 дек 2010, 20:54
от essex
ти човек на това ли му викаш проблем, на студено като запаля мойта кола държи 2500-3000 оборота и като загрее държи 1500. Сместта е много богата ... При теб всичко си е в норма !

Re: Карбуратор Weber 2v - настройка

Публикувано: 19 дек 2010, 06:59
от amonev
Вероятно е запушване. Двигателя държи около 900 оборота, но през ауспуха излиза чернилка и задушлива миризма. Като махна филтъра, виждам че бензина го плюе вместо да го прави на облак. Това само докато е на смукач.

Ако я изфорсирам продължително се стабилизират 1200-300 оборота.

Re: Карбуратор Weber 2v - настройка

Публикувано: 26 дек 2010, 18:10
от essex
отрегулирах автоматичния смукач, оборотите и сместа но оборотите на пред 1000 не се траят, мн подскача и като чели прекъсва двигателя, за миг си помислих че някой тампон на двигателя е за смяна но не е това, защото на 1100 рати мн по добре и пак ме дразнят шумовете и силните вибрации в купетом, ще продължа да експериментирам докато не го направя така както искам !!! :evil: :twisted: няма да му се дам :D:

Re: Карбуратор Weber 2v - настройка

Публикувано: 28 дек 2010, 11:47
от amonev
Имам три карбуратора, части колкото искаш, обаче не мога да си обясня защо първите 5 сек. всичко е ОК /1300 оборота и равномерен шум на мотора/, а след това до първата минута не ще да работи като хората сваля до 1000 оборота, но не е равномерен шума на двигателя. След първата минута или яко изфорсирване се оправя.

Разглобих карба и проверих всичко. Въздушната клапа си се затваря на 6-7 мм е както си е по каталог, по този начин обогатява сместа, защото дроселовата клапа е отворена на най-високата степен на стъпковата пластина на автоматичния смукач.

Направих наново центровка и регулирах карбуратора, но същата работа. Свещите са оригинални Мотокрафт, на има няма 15 000 км. Кабелите и те са на толкова.

Re: Карбуратор Weber 2v - настройка

Публикувано: 28 дек 2010, 13:57
от HACKO
amonev написа:.....Въздушната клапа си се затваря на 6-7 мм е както си е по каталог, по този начин обогатява сместа, защото дроселовата клапа е отворена на най-високата степен на стъпковата пластина на автоматичния смукач......
Как отворена? трябва само леко да се открехва, около 3-5мм.

Re: Карбуратор Weber 2v - настройка

Публикувано: 29 дек 2010, 10:08
от amonev
Наско, клапата по данни от файловете които предостави я дават че трябва да се отваря малко, на 5мм. Толкова си и беше преди да бутам нататък.

От един от другите карбуратори за части видях че има капачка на вакуума регулиращ клапата, на която болтчето беше по отвито и монтирах нея. Клапата сега се отвара на 6-7мм и двгателя работи по-добре от преди, но малко.

Би трябвало капачката на вакуума да има пломба, за да се стигне до болта определящ разстоянието на отварянето на клапата, но такава пломба няма. Ще разпробия една от всичките капачи и ще си поиграя по фино с реглажа на въздушната клапа, дано проблема да е оттам.

Re: Карбуратор Weber 2v - настройка на смукача

Публикувано: 30 дек 2010, 09:49
от amonev
Тази сутрин отидох до гаража и монтирах новото капаче на вакуума управляващ въздушната клапа. Вчера предварително разпробих пломбата, за да стигна до болта, който определя хода на вакуума, съответно отварянето при студен двигател.

Сиерата ми е 1.3 /оригинално с карбуратор Motorcraft/, а сегашния карбуратор е Weber 28/30 DFTH от 1.6. Фабрично отварянето му бе настроено на 5.5мм /меря го с малък свредел между клапата и стената на карба/. Завих болтчето така че клапата да се отваря на 4мм /предположих че по-малък двигател ще се нуждае от по-малко въздух/. Монтирах въздушния филтър, запалих и воала, оборотите заковаха 1300 и така докато достигне нормална работна температура.

Благодаря ти отново за помощта и предоставените файлове >:D<:

Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача

Публикувано: 30 дек 2010, 11:34
от essex
охо значи аз имам още работа по карба, при мен е следното:
Паля аз, уж заработва двигателя и гасне поне 3 пъти дори като подавам газ, след което като запаля като подам малко повече газ тя сама гасне, сееедно се дави и трябва съвсем мъничко гас да се закрепи на 1800 някъде и така чакам 1 мин след което заработва сама на 2000 оборота но ако пусна съединителя тя гасне :evil: добре пак си играя като няколко пъти поскам до някъде и пак дигам ( около 6-7 пъти ) и накрая го поскам но доста деликатно та едва да закрепи 1500 оборота иначе по надолу автоматично гасне, след като оправя всичко това около 2 мин ми стой на 2500 оборота.
Някой мисли ли че може нещичко да се направи :D:

Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача

Публикувано: 30 дек 2010, 12:32
от amonev
Какъв е карбуратора ти? Когато загрее всичко ОК ли е? Правил ли си регулировка? Отварял ли си да видиш има ли скъсани/прегорели гарнитури или запушвания от мръсотия?

Много въпроси, а? :mrgreen:

Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача

Публикувано: 30 дек 2010, 13:21
от essex
Ония ден го свалих, разглобих почистих, всички мембрани са наред, вебер тлд ако не се лъжа, с вакумни глупости :D:
ООО сега е песен щом загре доста по пъргава е колата от 1500 до 2500 оборота в движение !

Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача

Публикувано: 01 юни 2011, 14:02
от amonev
Този карбуратор 28/30 DFTH, може ли със смяната на горивните и въздушни жигльори с тези от по-големия му събрат 30/34 DFHT /от Сиера 2.0/ да се използва за 2.0 двигател?

Разбира се ще се регулира нивото на гориво в камерата му, което няма да е достатъчно за тях както и отварянето на въздушната клапа на автоматичния смукач.

Задавам въпроса, защото е идентичен с 30/34, освен размера на дифузьорите, а си мисля че е по-удачен вариант с оглед избягване "нетипичното" електронно управление на дроселовата клапа при модела 30/34, а и го предпочитам, защото е абсолютно изряден.

Наско? Мнение? :D

Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача

Публикувано: 01 юни 2011, 16:50
от HACKO
Нивото на бензина в камерата не се променя.
Проблема може да дойде от по-малките дифузьори.
Инак разсъждаваш в правилната посока.
Този карбуратор наличен ли ти е? Може да опиташ (аз лично ще опитам).
Заради дифузьорите сместа ще е по-богата, съответно ще е по-пъргава, но може да не му стига въздух на високи обороти.

Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача

Публикувано: 01 юни 2011, 18:38
от amonev
Благодаря за бързия отговор :)

Карбураторите са налични. Имам два 28/30 и два 30/34. Разликата е в има няма няколко милиметра на дифузьорите.
Мислех и вариант дори да взема само горния корпус на 30/34 и да го присадя на 28/30 :D

пп - реално разликата идва в това, че механизма на смукача при 30/34 командва само въздуха, но не и бензина /ел.блока командва дроселната клапа/, а при 28/30 на лостовия механизъм има добавка която се задвижва от биметалната пластина и движи дроселната клапа, паралелно с въздушната клапа. Вариант е и да присадя лостовия механизъм от 28/30 на 30/34 ;;):

Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача

Публикувано: 01 юни 2011, 20:36
от essex
и аз ще се включа е темата , мислеики как така не работи смукача защо оборотите са гадни, настройката защо не става и разбрах че определено трябва да си сменя надупчените мембрани, и на смукача мембраната има дупки :D:
следващия месец или още този ще потърся ремонтния комплект мембрани за да ги заменя и да го оправя най-сетне! Надявам се че ще се оправи :( и моят карб е някакъв вебер

Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача

Публикувано: 07 юни 2011, 16:19
от Krumbata
Гледам ги разбирате карбураторите , та да ви питам дали някой може да ми помогне за мойте питания от тази тема - http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 64&t=47991" onclick="window.open(this.href);return false;
Ще съм ви благодарен

Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача

Публикувано: 10 юли 2011, 20:36
от amonev
Два дни буквално ми "изяде" главата, но с гордост мога да ви представя първия модифициран Weber 30/34 /монтиран на 2.0/ фабрично с електронен модул за управление на празния ход и без аванс корекция. Мод-а трябваше да взаимства всичко най-хубаво от по-малкия му събрат 28/30 DFTH /монтиран на 1.6/, а именно:

1. Механично задвижване на дроселовата клапа при празен ход /избягва се ненужното електронно управление, което в повечето случаи не работи коректно поради развалено стъпково моторче или изгорели диоди в електрониката/
2. Контрол на аванс-а при делко с вакуум коректор /необходимо бе да се разпробие карбуратора и да се изведе тръбичка през която да се засмуква въздух след дроселовата клапа/
3. Механичен автоматичен смукач и контрол на оборотите при студен двигател /необходимо бе да се изреже част от корпуса, за да се монтира модула за управление посредством лостова система/

Освен рязане на корпуса, присаждане на частите от 28/30 на 30/34, за модификацията е необходимо и да се преместят шпилките в корпуса на смукателния колектор, понеже карбуратора се завърта на 180 градуса, и едната идва по-къса.

Това е в общи линий. Засега тестван и настроен на 1.3 двигател, буквално го кара да "откача" :mrgreen: :D: :mrgreen:

Живот и здраве, скоро ще се монтира на неговия си двигател, който е в проект.

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача

Публикувано: 04 авг 2011, 21:00
от essex
Колега amonev и аз имам 2 карба и доста проблеми със тях, вакумите, запалването ...
Вече сериозно ще джасам!!! Или ще работи или няма. Понеже виждам че си малко или много в час, а аз съм се отчаял ще моля за помощ. Колата ми е стъпвала в сервиз и не мисля че нещо ще ме склони да я закарам,но и това туко виж стане скоро време.