За датчика на дросела

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

За датчика на дросела

Мнение от веден » 26 май 2006, 21:47

Може ли някой да даде по-подробно мнение за действитето на този датчик (потенциометър) на дроселовата клапа - какво точно му е предназначвнивро и когато не работи добре, какво точно се чувства. Освен това някъде тук бях срещал мнение че може да се почиства чрез пробиване на дупка и впръскване на почистващ спрей в корпуса. Някой правил ли го е и нещо повечв да каже - къде точно я пробива тази дупка, какво друго спазва и т.н.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 26 май 2006, 22:48

Този датчик представлява потенциометър както сам си писал. Механично е свързан със дроселовата клапа, а тя от своя страна със педала на газта посредством жило. На потенцометър са подават 5V а полученияте сигнал се подава на ECU-то. По този начин ECU-то разбира в какво полужение се намира дроселовата клапа и колко бързо дросела е достигнал това полужение. За какво е нужна тази информация? Например:
- когато дроселовата клапа е отворена до край (WOT) ECU-то сприра да коригира смесообразуването спрямо показанията от ламбда сензора;
- ако за 15 msec. дросела е променил полужението си с повече от 30% разлика ECU-то възприема "тактика" на обогатяване за ускоряване. Това имитира ускорителната помпа при карбураторите. (посочените стойности за врeме и процентна разлика в полужението са случайно подбрани!)
- когато се извършва стартиране на двигателя (запалване) ако дроселовата клапа е отворена на повече от 75% ECU-то счита това като възможна ситуация за "удавяне" на двигателя и спира подаването на гориво от инжекторите.

Когато не работи... по добре провери дали работи! Вземи омметър (мултицет), свали датчика и замери на две от клемите му (със три клеми е) съпротивлението му. После върти плавно вътрешната подвижна част - съпротивлението трябва да се променя плавно. Ако на места показаниятa "изчезват" или рязко се променят датчика опредлено е за подмяна.

Това със дупката и спрея не ти го препоръчвам - това е предпоставка за бъдещо овлажняване.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

по темата

Мнение от веден » 27 май 2006, 22:28

казвам баба тенкю, ама не ми се решава въпроса до край. Колата забива точно след рязко ускоряване и затова съм се насочил към този потенциометър - да не би да има чвр нагар като електр. контакт та с пръсване да се почисти. Какво да мисля?

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

продължение

Мнение от веден » 27 май 2006, 22:33

пропуснах - това за последващо овлажняване след пробиване според мен не е нерешим проблем - просто дупчицата ще се запуши с лепило и готово все едно че нищо не е било , не е ли така.

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 27 май 2006, 23:02

Провери дали помпата ти прави необходимото налягане

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 31 юли 2006, 03:10

Как да проверя дали помлата ми прави необходимото налягане ?
И пак да питам - някой да е разпробивал датчика на дроселовата клапа ?

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 31 юли 2006, 10:20

На входниа щуцер на инжекциона слагаш манометър даваш на контакт и помпата трябва да дигне 2-3 бара.Потенц. съм го отварял ама не помня каде точно можеше да се дупчи, да не се счупи нещо вътре.
Прочети си гтешките да не се окаже тпс-а здрав а ти да го прецакаш

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 05 апр 2007, 16:50

Да, определено един потенциометър не би следвало да е толкова скъп, ама нали е за форд - требе си.
Относно ремонта на всякакъв вид потенциоментри: ако има прекъсвания някъде по хода си се оправят чрез много енергично развъртане от край до край на ръка за поне 10-ина минути - проверено е. А за пръскането с контокс или друг спрей - временно решение на проблема е. Дори и да се пробие дупка в тялото на тримера, как ще нацелиш пистата, че да я напръскаш - само ако напълниш всичко с контокс е отговора, но тогава ще имаме промяна в цялото съпротивление на тримера, т.е. отново не ефекта, който се търси.
Може би, ако се отвори и се подмени само платката с графитния слой ще стане (един нов потенциоментър е 2-3лв - струва си да се разглоби за целта, само трябва да го напаснем и като размер и като съпротивление... а освен това и трябва да не е логаритмичен, струва ми се).
Добро решение ще е пълната замяна на тоя тример с жичен потенциометър, като "леглото" му се приспособи малко.
Изображение

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 05 апр 2007, 23:39

Ще ти кажа нещо от опит .. Недей да го сваляш защото си има точно определно положение на дроса което после се настройва на диагностика.. Отиди на диагностика те ще ти кажат дали е в ред! И кое не е в ред!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта