За датчика на дросела
-
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
- Status: Извън линия
За датчика на дросела
Може ли някой да даде по-подробно мнение за действитето на този датчик (потенциометър) на дроселовата клапа - какво точно му е предназначвнивро и когато не работи добре, какво точно се чувства. Освен това някъде тук бях срещал мнение че може да се почиства чрез пробиване на дупка и впръскване на почистващ спрей в корпуса. Някой правил ли го е и нещо повечв да каже - къде точно я пробива тази дупка, какво друго спазва и т.н.
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Този датчик представлява потенциометър както сам си писал. Механично е свързан със дроселовата клапа, а тя от своя страна със педала на газта посредством жило. На потенцометър са подават 5V а полученияте сигнал се подава на ECU-то. По този начин ECU-то разбира в какво полужение се намира дроселовата клапа и колко бързо дросела е достигнал това полужение. За какво е нужна тази информация? Например:
- когато дроселовата клапа е отворена до край (WOT) ECU-то сприра да коригира смесообразуването спрямо показанията от ламбда сензора;
- ако за 15 msec. дросела е променил полужението си с повече от 30% разлика ECU-то възприема "тактика" на обогатяване за ускоряване. Това имитира ускорителната помпа при карбураторите. (посочените стойности за врeме и процентна разлика в полужението са случайно подбрани!)
- когато се извършва стартиране на двигателя (запалване) ако дроселовата клапа е отворена на повече от 75% ECU-то счита това като възможна ситуация за "удавяне" на двигателя и спира подаването на гориво от инжекторите.
Когато не работи... по добре провери дали работи! Вземи омметър (мултицет), свали датчика и замери на две от клемите му (със три клеми е) съпротивлението му. После върти плавно вътрешната подвижна част - съпротивлението трябва да се променя плавно. Ако на места показаниятa "изчезват" или рязко се променят датчика опредлено е за подмяна.
Това със дупката и спрея не ти го препоръчвам - това е предпоставка за бъдещо овлажняване.
- когато дроселовата клапа е отворена до край (WOT) ECU-то сприра да коригира смесообразуването спрямо показанията от ламбда сензора;
- ако за 15 msec. дросела е променил полужението си с повече от 30% разлика ECU-то възприема "тактика" на обогатяване за ускоряване. Това имитира ускорителната помпа при карбураторите. (посочените стойности за врeме и процентна разлика в полужението са случайно подбрани!)
- когато се извършва стартиране на двигателя (запалване) ако дроселовата клапа е отворена на повече от 75% ECU-то счита това като възможна ситуация за "удавяне" на двигателя и спира подаването на гориво от инжекторите.
Когато не работи... по добре провери дали работи! Вземи омметър (мултицет), свали датчика и замери на две от клемите му (със три клеми е) съпротивлението му. После върти плавно вътрешната подвижна част - съпротивлението трябва да се променя плавно. Ако на места показаниятa "изчезват" или рязко се променят датчика опредлено е за подмяна.
Това със дупката и спрея не ти го препоръчвам - това е предпоставка за бъдещо овлажняване.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
- Status: Извън линия
по темата
казвам баба тенкю, ама не ми се решава въпроса до край. Колата забива точно след рязко ускоряване и затова съм се насочил към този потенциометър - да не би да има чвр нагар като електр. контакт та с пръсване да се почисти. Какво да мисля?
-
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
- Status: Извън линия
продължение
пропуснах - това за последващо овлажняване след пробиване според мен не е нерешим проблем - просто дупчицата ще се запуши с лепило и готово все едно че нищо не е било , не е ли така.
-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
Да, определено един потенциометър не би следвало да е толкова скъп, ама нали е за форд - требе си.
Относно ремонта на всякакъв вид потенциоментри: ако има прекъсвания някъде по хода си се оправят чрез много енергично развъртане от край до край на ръка за поне 10-ина минути - проверено е. А за пръскането с контокс или друг спрей - временно решение на проблема е. Дори и да се пробие дупка в тялото на тримера, как ще нацелиш пистата, че да я напръскаш - само ако напълниш всичко с контокс е отговора, но тогава ще имаме промяна в цялото съпротивление на тримера, т.е. отново не ефекта, който се търси.
Може би, ако се отвори и се подмени само платката с графитния слой ще стане (един нов потенциоментър е 2-3лв - струва си да се разглоби за целта, само трябва да го напаснем и като размер и като съпротивление... а освен това и трябва да не е логаритмичен, струва ми се).
Добро решение ще е пълната замяна на тоя тример с жичен потенциометър, като "леглото" му се приспособи малко.
Относно ремонта на всякакъв вид потенциоментри: ако има прекъсвания някъде по хода си се оправят чрез много енергично развъртане от край до край на ръка за поне 10-ина минути - проверено е. А за пръскането с контокс или друг спрей - временно решение на проблема е. Дори и да се пробие дупка в тялото на тримера, как ще нацелиш пистата, че да я напръскаш - само ако напълниш всичко с контокс е отговора, но тогава ще имаме промяна в цялото съпротивление на тримера, т.е. отново не ефекта, който се търси.
Може би, ако се отвори и се подмени само платката с графитния слой ще стане (един нов потенциоментър е 2-3лв - струва си да се разглоби за целта, само трябва да го напаснем и като размер и като съпротивление... а освен това и трябва да не е логаритмичен, струва ми се).
Добро решение ще е пълната замяна на тоя тример с жичен потенциометър, като "леглото" му се приспособи малко.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта