колата ми забива.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
mytanta
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 28 май 2006, 09:49
Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16v ghia zetek-s 1995
Status: Извън линия

колата ми забива.

Мнение от mytanta » 28 май 2006, 09:54

когато е студена ми забива на ниските обороти. получава се едно зачудване за около 1-2 сек. после се изтрелва.когато загрее се оправя.
някой да се сеща на какво може да се дължи?

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 28 май 2006, 10:38

Закарай я на диагностика. Но си мисля за датчика за положението на дроселната клапа *072*
P.S. Ето малко по темата

mytanta
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 28 май 2006, 09:49
Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16v ghia zetek-s 1995
Status: Извън линия

Мнение от mytanta » 28 май 2006, 11:08

този проблем ще се отрази ли върху горенето на колата?закарах я на сервиз и ми показаха отзад на ауспуха малък черен пръстен/според тях това е знак че гори много/ купих я преди няколко дни и още си нямам на представа колко ще гори това чудо.незнам колко и дават по каталог. така и неразбраха от кой датчик ми идва проблема.

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 28 май 2006, 11:38

И на мен ми е интересно защо прави така. Това е характерно за Фолксваген. Няколко години мисля засхто правят така :)
не е задължително да гори много. Поне от наблюденията ми над VW които правят тоя номер.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 28 май 2006, 11:48

mytanta написа: така и неразбраха от кой датчик ми идва проблема.
Нищо ново и аз колкото пъти съм ходил на елкон така ставаше и накрая сам видях, че жичките на този датчик са оголени и дават на късо. Оправих ги, забиването се намали но не изчезна и до ден днешен немога да разбера защо го прави :lol:
Свали някоя свещ и я виж каква е на цвят, така по ауспуха нищо няма да разбереш ако я караш само градско :wink:
Трол написа: Това е характерно за Фолксваген.
Ами да ти кажа не е само за фолксваген :lol: доста фордове с този проблем съм виждал :(

kostastam
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 04 апр 2006, 13:01
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1994, 1.6-90HP
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от kostastam » 28 май 2006, 14:09

колеги и аз имам същия проблем!!!
колата ми забива по този начин и много ме дразни!!!
мисля да я закарам в БОШ сервиз поне да установят от какво е!!
и аз така я купих мойта кола наскоро какви ли не датчици съм проверявал и нищо не откривам

puh2303
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 25 май 2006, 20:37
Модел на автомобила: FORD FOCUS NEW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от puh2303 » 28 май 2006, 19:56

Kолеги и аз имах същият проблем.Колата стоя 14 дни в МП, сменяха всичко по запалителната система, но никаква промяна.Накрая се предадоха и така си я взех.След като я получих от сервиза на МП, отидох на бензиностанция, напълних резервоара и....колата се оправи.Просто смених бензиностанцията, а и предишната и сегашната са на Shell, само че на различни места.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: колата ми забива.

Мнение от kEFi » 29 май 2006, 21:06

mytanta написа:когато е студена ми забива на ниските обороти. получава се едно зачудване за около 1-2 сек. после се изтрелва.когато загрее се оправя.
някой да се сеща на какво може да се дължи?
Не се притеснявай! Нормално си е. Това с пръстена на ауспуха - не ги слушай. Притеснявай се само, ако го има след като си взел например магистрала Тракия със средна...120км/ч т.е. след дълъг път. На градско, особено на дистанции под 5-7км никога нямаш оптимално горене и почти винаги си с богата на бензин смес (демек смукач) и от там пръстенчето по ауспуха....колкото до придърпването - то е само първите 500-600 метра и се дължи (предполагам) на същата тази обогатена смес т.е. като и подадеш рязко газ я давиш. Замалко!

monov
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 11 юли 2005, 00:34
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi '93
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от monov » 29 май 2006, 23:54

аз имам същия "проблем" и съм напълно съгласен с kEFi, и мойта забива муцуната, макар и рядко и сама се оправя (само дето веднъж го направи точно когато не трябва - докато се опитвах да се изнеса максимално бързо в колелото на 4-ти км .. но всичко е ОК :) )
Когато животът ти поднесе лимон - направи си ЛИМОНАДА :D

Потребителски аватар
webster
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 05 мар 2006, 16:39
Модел на автомобила: Fiesta 1.25i Zetec-s 1998г.
Status: Извън линия

Мнение от webster » 30 май 2006, 07:16

май доста коли го имат тоя проблем... и моята прави така и ми казаха, че е от дебитомера и клапата за въздух след него. Утре ще ми ги сменят с 2-ра употреба такива, защото нови струват много пари ( към 800-1000 лв) :roll:

kostastam
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 04 апр 2006, 13:01
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1994, 1.6-90HP
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от kostastam » 30 май 2006, 11:55

някой знае ли колко точно струва тоя дебитомер?
за моита кола ми казаха че цената е някаде около 1000 лв.
ако се изчисти МАФ-А няма ли да се реши проблема според вас?
аз смятам да пробвам пък каквото стане!!!

Потребителски аватар
webster
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 05 мар 2006, 16:39
Модел на автомобила: Fiesta 1.25i Zetec-s 1998г.
Status: Извън линия

Мнение от webster » 30 май 2006, 13:01

kostastam написа:... ако се изчисти МАФ-А няма ли да се реши проблема според вас?
аз смятам да пробвам пък каквото стане!!!
ами той ако е заминал и да чистиш и да не чистиш все тая...
иначе 2-ра употреба има за по 150-200 лв.

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 17 юни 2006, 21:10

И на мен ми се случва да ми забива в произволни моменти, особено след преминаване от първа на втора предавка с по-сериозно изфорсирване. Насочих се към датчика на дроселовата клапа, но нищо не откривам, защото и като го откача няма никаква разлика - пали и върви по същия начин. Или датчика не работи или компа веднага се пренастройва и компенсира отсъствието му или бог знае какво става . Някой има ли мнение по въпроса.

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 18 юни 2006, 00:58

веден написа:И на мен ми се случва да ми забива в произволни моменти, особено след преминаване от първа на втора предавка с по-сериозно изфорсирване. Насочих се към датчика на дроселовата клапа, но нищо не откривам, защото и като го откача няма никаква разлика - пали и върви по същия начин. Или датчика не работи или компа веднага се пренастройва и компенсира отсъствието му или бог знае какво става . Някой има ли мнение по въпроса.
Май доста масов се оказва тоз ефект на заглъхване или забиване при рязко ускоряване, затова да попитам аз - има ли някой от нас тук, който да го няма този проблем (става дума конкретно за Зетек двигатели)? Имат ли такива оплаквания тези с по-нови коли (напр. някой с нов Фокус или Мондео със зетек)?

Някъде из темите беше дадено обяснение, че заглъхването се получавало заради преобогатяване на сместа и задавяне на мотора. Според мен обаче причината е точно обратната - недостатъчно обогатяване на сместа при рязкото отваряне на дросела, което се получава или при запушени дюзи (тогава обаче е по-вероятно временно прекъсване, заглъхване само на един или няколко цилиндъра, едва ли всички дюзи ще са еднакво запушени), или при недостатъчно налягане в горивната магистрала -> запушен горивен филтър, зле работещ регулатор на налягането или горивна помпа.

Друг възможен виновник - дебитомерът. Но за верността на това последно предположение могат да кажат тези, които са почиствали дебитомер, дали има промяна в ускорението след чистенето.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 18 юни 2006, 01:16

Спокойно така е и при другите марки коли с бенз двигател, въобще това дебитомера и многото други датчици, контролери и разни там електронни джаджи са много хубаво нещо, но само докато колата е нова.

Та по въпроса, ако имаш повреден или тръгнал вече да си заминава някой от по-горе описаните елементи ще ти се наложи смяна /кофти това е скъпа процедура, но не избежна/, лошото е че не те съветвам да си купуваш втора употреба, защото има голяма вероятност да се сдобиеш с още един не работещ; нов да си купиш и това не е добра идея, освен, че от цената ще ти прилошее може да се окаже, че си си купил боклук, който за нищо не става - въобще омагьосан кръг!

Но още по-лошото е че не отработиш ли проблема може колата да те изостави нейде на път, където лешоядите /пътна помощ/ да ти свалят и кожата - при колите обикновенно нещата не се оправят сами, а се влошават!

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 18 юни 2006, 05:23

Като казваш "дебитомер" навярно имаш предвид дебита на въздуха т.е. MAF-сензора. Чистил съм го със спрей - няма ефект.

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 18 юни 2006, 12:52

Peter_CLX написа:
веден написа:И на мен ми се случва да ми забива в произволни моменти, особено след преминаване от първа на втора предавка с по-сериозно изфорсирване. Насочих се към датчика на дроселовата клапа, но нищо не откривам, защото и като го откача няма никаква разлика - пали и върви по същия начин. Или датчика не работи или компа веднага се пренастройва и компенсира отсъствието му или бог знае какво става . Някой има ли мнение по въпроса.
Май доста масов се оказва тоз ефект на заглъхване или забиване при рязко ускоряване, затова да попитам аз - има ли някой от нас тук, който да го няма този проблем (става дума конкретно за Зетек двигатели)? Имат ли такива оплаквания тези с по-нови коли (напр. някой с нов Фокус или Мондео със зетек)?
Ами и аз го имам проблема, и кво ли не беше диагностики, смених ламбда, кво ли не, и пак си сотава... Сега колата влиза за доста време в бокса и съм казал на момчетата ако требва да отворят двигатела ама проблема да изчезне... При Фокус, Мондео (след 97) такъв проблем категорично осъства!
Love sucks......true love swallows!

kaspar_0001
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 18 юни 2006, 18:07
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Мнение от kaspar_0001 » 18 юни 2006, 18:43

Още един със същия проблем , някакви идеи кво да се прави ?

Потребителски аватар
veno
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 02 юни 2006, 23:56
Модел на автомобила: Focus Millenium 1.6, 100bhp, '00
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от veno » 22 юли 2006, 22:56

При моя фокус го има тоя проблем.

Потребителски аватар
Plamenof
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 18 окт 2006, 17:41
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 Zeteck S 16v 75ps. - 1996г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

колата ми забива.

Мнение от Plamenof » 12 яну 2007, 23:30

Значи от тук наученото написаното неразбрах при вече загрял двигател има ли го този проблем със "забиването" или се оправя? Знам, че и при Опел Астра 1.4i, 1,6i 16v след 1999 го има същия проблем при студен двигател!
Забравих да кажа че и при мен докато е студен двигателя го има проблема, но на ниски обороти ако тръгна на по-високи явно се конпенсира и аз незнам точно какво, но не се тормози двигателя!
П.П. Аз не разбирам, кой знае колко от ДВГ!!! :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 50 госта