Страница 1 от 2
безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 21 яну 2011, 03:35
от Mersinko
здравейте, ето ,че приказката е вярна ... "Форд и циганин мре от веднъж"
превъртя биелен лагер ... сега следва, шлайф,сегменти,гумички,гарнитури,биелен лагер,колянов вал и кво ли още не..
отначало се чудих дали изобщо да я правя (и все още не съм се начудил) ,но все пак според вас има ли смисал този "основен ремонт на двигателя" имайки предвид ,че ще ми излезе на около 700 лева.. ако все пак реша да я правя ще трябва да се шлайфа коляновия вал - според вас за в бъдеще кофти ли ще е ,че е шлайфан или е по добре да търся друг втора ръка.. ? другият вариант е да търся друг двигател, само ,че затова ми е необходимо време пари и нерви и незнам дали има смисал да взема нещо което незнам какво е вместо да си направя този и да се "заблуждавам" ,че ще е перфектен след ремонта
тенкс
Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 21 яну 2011, 08:01
от HACKO
Това че ще се шлайфа коляновия вал не проблем, това си е стандартна операция. В тази ситуация аз бих шлайфал вала и ще сменя основни и биелни лагери и изобщо няма да свалям главата. Обаче аз си правя всичко сам и не плащам труд.
Смятам че смяна на сегменти на мотор на над 250 000км. без да се шлайфат цилиндрите е безсмислена, ефекта е краткотраен а понякога и отрицателен.
Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 25 яну 2011, 07:26
от julid
Да не се сваля главата е лоша идея. Предполагам, че има крив клапан.
Щом е превъртял биелен лагер, вероятно е имало удар бутало - клапан.
Предполагам има и крива биела.
Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 25 яну 2011, 08:51
от nikolayri
@julid - Превъртането на биелен лагер не е като да скъса агренажен ремък - нищо не се е ударило или изкривило ако не е скъсан ремъка.
Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 25 яну 2011, 09:09
от yellowblack
Да удари едва ли ...но биелата се криви стой та гледай ! Колега 700лв си е много цифра за изброените неща !!! Блока с всичките карантии е 400лв при джамбазите.Отваряш гледаш и действаш !
Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 25 яну 2011, 09:36
от ЯЛТА
Въпроса е много комплициран, ако си от място, където си сигурен, че има добър-майстор, който да ти извърши основния ремонт- ДА , но ако не си сигурен, че има такъв, търси си втора ръка мотор , по възможност от катастрофирала кола, което пък си е трудничко . А ако ремонтираш двигателя, така и така е свален,-правиш всичко, за да знаеш после че поне 5 год. само караш, за да имаш възвращаемост на вложените средства .
Успех .

Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 25 яну 2011, 09:37
от julid
nikolayri Как е разбрал ,че е превъртял биелен лагер ?????
На Форд трудно се къса ремък или прескача верига, защото шайбите на коляновия и разпределителния вал, не са с шпонки и при голямо натоварване превъртат.
Дано греша някъде и ремонта не излезе скъп.
Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 26 яну 2011, 01:44
от Mersinko
Колата я бяха карали един ден без масло ... а къде пък е заминало то никой не знае .. и поне си мислим че от там тръгват сичките проблеми. Единия ден е пресветнала лампата на маслото (но само светнала и след секунди изгаснала) и на следващия ден вече се чу тропане ... и така ..
БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ЗА ОТГОВОРИТЕ.
И да ви попитам според вас кой е по добрия, по евтиния и по качественния вариант? Да правя този двигател (поне ще съм сигурен че вече ще си е ОК) или да търся друг двигател (за който пък изобщо няма да знам как е и колко му остава) незнам дали разсъждавам правилно затова ви питам и вас.
Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 26 яну 2011, 06:50
от vvasilev
По-добре си купи мотор. Сега поне морги дал господ.
Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 26 яну 2011, 09:45
от julid
Вярно, "морги дал господ" , но купуваш котка в чувал. Всички мотори там са перфектни и от катастрофирали коли.?!?!?!?!?!
Ако купуваш мотор, нека да е на колата и да го пробваш. Тук има един колега с морга за Мондео, има двигатели на колите. Можеш да запалиш и огледаш.
Частите на форд не са от скъпите. С някой приятел можете да спретнете едно ТНТМ събота и неделя, и имаш нов мотор.

Успех, каквото и да решиш.
Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 26 яну 2011, 09:59
от HACKO
Mersinko написа:
И да ви попитам според вас кой е по добрия, по евтиния и по качественния вариант? Да правя този двигател (поне ще съм сигурен че вече ще си е ОК) или да търся друг двигател (за който пък изобщо няма да знам как е и колко му остава) незнам дали разсъждавам правилно затова ви питам и вас.
Този въпрос не подлежи на коментар, най-правилно е ДА СЕ РЕМОНТИРА този мотор.
Друг въпрос е че другия вариант е много по-лесен за монтьора, а заплащането за труда му е същото. Монтьора не носи отговорност за състоянието на другия двигател (квот си ми донесъл това съм сложил), не го интересува как ще се регистрира в КАТ, вади стария мотор, слага "новия" и готово, работа за 2-3часа. Когато обаче ремонтира носи отговорност и ако не е направил нещо като трябва

, отделно че ще му отнеме поне два дена.
Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 04 фев 2011, 03:18
от Mersinko
Аз също се спрях на варианта да правя стария мотор. Сега търся колянов вал, вече намерих няколко единия е от фокус другия от същата фиеста като моята.. цените варират от 200лв до 300лв .. надявам се до понеделник да съм купил вече някой и да започваме да сглобяваме ,че вече се видях в зор без кола .

Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 04 фев 2011, 08:41
от vladi tanev
Не се занимавай да даваш толкова пари за друг колянов вал шлайфай си твоя няма да има проблем защото и другия който ще вземеш ще трябва да се шлайфа,няма как да го вземеш и той да е перфектен 100 процента ще има драскотини,а и все пак я правиш за теб и ще ти е по ефтино шлаифа отколкото да вземаш друг.
Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 05 фев 2011, 18:38
от Kostadin21
Mersinko написа:здравейте, ето ,че приказката е вярна ... "Форд и циганин мре от веднъж"
Mersinko написа:Колата я бяха карали един ден без масло ... а къде пък е заминало то никой не знае ...
Не знам дали е момента ама пишеш пълни глупости!Май отдавна не си вдигал капака на старата кочина.И мерцедес да го оставиш без масло и подръжка и той ще умре като циганина.Ламарината сама не може да отива на сервиз.
ПС.Сори за офф-а ама ми писна от философски коментари

Хубав форд не отстъпва по нищо на другите доста по-скъпи и прехвалени марки.Бих си купил форд отново!
Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 06 фев 2011, 03:12
от Mersinko
аз не
Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 06 фев 2011, 09:59
от baidido
На един приятел с Тойота Авенсис 2,2004 г. с 1.8 бензин мотора му се случи нещо подобно. Изрязъл я веднъж и почнала да трака мъжката. Веднага в бокса и какво да се види-целия мотор мармалад, всичко натрошено, отдолу вала помлял де що може. Източват маслото-около 2 литра. Оказва се, че май имат фабричен дефект и горе износва алуминиевия блок на цилиндрите, понеже не са подсилени и малко по-малко стават на конус. Оттам вече с маслото работата не е както трябва и при едно изрязване тея 2 литра масло, които са останали изведнъж се оказват малко. Той понеже я кара много, не и провярява маслото, а си го сменя, но ето какво се случва, дори и на уж много добрите Тойоти.
С една дума, каквото и да си купиш и не го ли поддържаш както трябва, все си в лайната. Ние в нашето семейство караме фордове от 13 г., още ги имаме и 3-те и досега генерални проблеми сме нямали, само обичайните нещата като консумативи и ходова част.
П.С. На Авенсиса ремонта му е излязъл към 2200лв.(смяна на карантиите) и то при познат майстор.
Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 06 фев 2011, 12:57
от cockyhotty
Обясненията са полезно нещо стига да има кой да ги послуша. Присветването на лампата за маслото си е било първосигнал за ниско ниво на маслото. Проверката на нивото отнема около 15 сек и е хубаво да се прави поне веднъж на 1000 км. (това важи за нашите морги).
Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 06 фев 2011, 13:43
от Alexi
Kostadin21 написа:Mersinko написа:здравейте, ето ,че приказката е вярна ... "Форд и циганин мре от веднъж"
Mersinko написа:Колата я бяха карали един ден без масло ... а къде пък е заминало то никой не знае ...
Не знам дали е момента ама пишеш пълни глупости!Май отдавна не си вдигал капака на старата кочина.И мерцедес да го оставиш без масло и подръжка и той ще умре като циганина.Ламарината сама не може да отива на сервиз.
ПС.Сори за офф-а ама ми писна от философски коментари

Хубав форд не отстъпва по нищо на другите доста по-скъпи и прехвалени марки.Бих си купил форд отново!
човека просто е слабоумен .. не знам защо изобщо си е купил Форд ,а не направо БМВ/Мерцедес .. може би щото за 1000 лв ще е на 30 години ... на БМВ моторите също изпитват затруднение да работят без масло ,изпробвано от един приятел с БМВ за 10000+ лв .. превъртял биелен лагер ,само че ремонта не е 700 лв ,ами отива на 2000 лв всичко ... щото е БМВ ... към автора на темата - такива хора като тебе по нашия край им викаме "файтонджии" - само кара ,никога нищо не поглежда и като се скапе колата я плюе .. един съвет - вози се на такси .
Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 06 фев 2011, 13:55
от Nikola Ivanov
Костадин 21 и Алекси са ме изпреварили....карал без масло, а после лафовете за "форд и циганин"? Ако е друга марка, сигурно може без масло да се кара?
И после, с тия 700лв, че било много, и че той се чудел, направо ме хвърлихте в тъча, честно. Ми аз да се обеся ли тогава, като по-миналата година само за смяната на съединителя на мондеото дадох 700лв. И хич на никого няма да повярвам, ако някой ми каже, че можело по-евтино. Със сигурност не може, частите ми струваха 500лв с отстъпка, и знам със сигурност, че съединител на мондео по-евтино изобщо е невъзможно да се намери. А за труд ми взеха 200лв, при положение, че повечето майстори искаха 300, защото за да се сменял съединител на мондео, се свалял целия двигател.
За всичките изброени неща за тази фиеста, много ли са 700лв? - аз не разбирам де, ама....цял двигател да може да се купи за 400лв....не ми звучи сериозно...
Re: безброй проблеми с фиеста мк4
Публикувано: 06 фев 2011, 14:18
от Alexi
то двигател и за 200 лв може да се купи .. но по важното е той в какво състояние е .. отличните мотори вървят скъпо .. има огромен шанс купувайки си мотор и той да е за ремонт ,и да дадеш едни 400 лв ( + документални разправии и разходи) и после пак едни 700 лв да го стегнеш .. и ще излезе повече от колата ...