Mondeo MK1 fuel cut-off

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Al161978
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от Al161978 » 26 яну 2011, 08:36

Здравейте Колеги,

Имате ли представа дали MK1 има fuel cut-off при неподаване на газ и пускане на включена предавка?
До колкото знам, всичките пълни инжекциони и дизели имат, но за МК1-то не съм сигурен...

Поздрави

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от fordmaniac » 26 яну 2011, 08:42

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=41866" onclick="window.open(this.href);return false;
Писали сме по темата. Мога да ти провера колата дали работи нормално с тестера и ще видиш дали работи принудителния празен ход.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от Berilii » 26 яну 2011, 17:05

Не няма тази функция, както и почти всички бензинови.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от fordmaniac » 26 яну 2011, 19:23

Berilii написа:Не няма тази функция, както и почти всички бензинови.
Глупости!

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от Berilii » 27 яну 2011, 09:23

Колега преди да напишеш нещо е добре да си сигурен на 100% в това което говориш. Алгоритъма на управление за всички двигатели покриващи от ЕВРО2 нагоре изключва възможността за тотално спиране на горивото. Съществува частично ограничение на количеството гориво при ускорение и обороти на двигателя над 2500, разбира се без докосване на педала на газта. Това е ограничаване на подаването на гориво съответстващо на нива, които са при 1500-1800 оборота пълно натоварване. Не се лъжете по показанията на борд компютъра той показва разход 0.0л, но разхода не е такъв. Всичко това съм го изучавал на професионално ниво включително с програмите за управление на двигателя за цялата група форд, за група VW, GM и Фиат.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от tropper » 27 яну 2011, 09:31

Абе незнам колеги, може проблемът да е в моя телевизор.... обаче докато съм си настройвал газовата с лаптоп в движение съм забелязал че бензиновите инжектори никога не стигат нулата - винаги отварят за по 1,5-2 милисекунди :) Естествено говаря включително и за ППХ с над 2500-3000 оборота.

fordmaniac, ако мислиш че това е в следствие на проблем и ако знаеш как се оправя - казвай да действаме. Да не би да ми е бъгав TPS-а нещо? Или MAF-a?
Датчика за налягане в колекторите (незнам дали е свързан само към газовата или се използва и от бензиновата система) ми показва налягане от порядъка на 0,28-0,30 атмосфери в такива случаи (ППХ с над 2500-3000 оборота).
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от specialista » 27 яну 2011, 09:40

Би трябвало в режим на принудителен празен ход да се спира горивото иначе няма смисъл от системата.Тук се търсят два ефекта икомомия на гориво и екология.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от Berilii » 27 яну 2011, 10:07

specialista написа:Би трябвало в режим на принудителен празен ход да се спира горивото иначе няма смисъл от системата.Тук се търсят два ефекта икомомия на гориво и екология.
Основната цел на системата не е икономия на гориво, а спирателно действие на двигателя комбинирано с екологични изисквания, което от своя страна изключва тоталното спиране на горивото. Главният проблем при спиране на горивото е ламбда сензора, който може да се повреди от рязкото охлаждане при спиране на горивото. Именно той е главният сензор управляващ "екологията" на двигателя, а той под температура 350-450 градуса целзии не работи, следователно екологията отива на майната си , затова се подава малко количество гориво което да поддържа температура на сензора и двигателя.
При мен съм си монтирал специален ключ, който ми спира тотално горивото по надолнище и двигателя заедно със сензора се охлаждат за по малко от 3 минути.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от specialista » 27 яну 2011, 23:27

Berilii написа:
specialista написа:Би трябвало в режим на принудителен празен ход да се спира горивото иначе няма смисъл от системата.Тук се търсят два ефекта икомомия на гориво и екология.
Основната цел на системата не е икономия на гориво, а спирателно действие на двигателя комбинирано с екологични изисквания, което от своя страна изключва тоталното спиране на горивото. Главният проблем при спиране на горивото е ламбда сензора, който може да се повреди от рязкото охлаждане при спиране на горивото. Именно той е главният сензор управляващ "екологията" на двигателя, а той под температура 350-450 градуса целзии не работи, следователно екологията отива на майната си , затова се подава малко количество гориво което да поддържа температура на сензора и двигателя.
При мен съм си монтирал специален ключ, който ми спира тотално горивото по надолнище и двигателя заедно със сензора се охлаждат за по малко от 3 минути.

Това спирателно действие едва ли основна цел.Като се върнем назад в карбураторите(какво ще кажеш)???
Имаше си карбуратори със и без клапан за принудителен празен ход,и двата варианта спираха по един и същи начин.За ламбдата има някакъв смисъл в това ,но като се замисля отдавна има сонди с подгрев,да си го ползват тогава да не им изстива сондата,а и все по близко до главата ги слагат.Още нещо си мисля дали не се получава преобедняване на сместа
в този режим,което пък води до други нежелани ефекти.Всъщност оборотите са повишени така че едва ли.Опитвам се да мисля и виждам само една едничка главна цел и това е екологията!!!Това че пести гориво е само в плюс на собственика.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от Gate » 28 яну 2011, 00:20

Съгласен съм с написаното по горе ,но от значение е и работата на VSS при съвременните инжекционни системи за тази цел ,и като се замисля наистина разхода би трябвало да е 0.Пример са ви старт-стоп системите и от там иде екологията(прах в очите на хората)при старт нали се сещате какво се случва като изгорели газове.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от Berilii » 28 яну 2011, 11:11

За карбураторите не съм съгласен, че спират по един и същи начин. Много е важно от какви обороти спира двигателя ако е под 2500-3000 спират еднакво, но ако е над тях този с клапан за ППХ намалява свойте обороти по бързо. Сравнение съм правил между няколко двойки карбуратори със ППХ и изключен такъв. При форд съм го тествал с Weber DTMF монтира се на 1.4 литра CVH. При 2000 оборота двигателя намалява обороти с еднаква скорост, но при 4500 с включен ППХ намалява оборотите до 2500 със скорост приблизително два пъти по бързо. Както и при инжекционна разхода не е нулев. Основната захранваща система продължава да подава гориво, но системите за празен ход и икономайзера са стопирани т.е. сместа се фиксира на максималното възможно обедняване а именно алфа= 1.15 за бензино-въздушна смес. И това го има още от далечните 50-те години. Като основната функция на ППХ повтарям е спирателно действие на двигателя без от това да последва повреда на компоненти на двигателя.
За сондите с подгрев като цяло може да се каже че подгрева работи, но само на празен ход, тъй като скоростта на обдухващият поток е малка. А представяш ли си, какво ще се случи, ако го обдухваш само свъздух при температура 80 градуса каквато се получава при него след 3-4 мин работа без гориво. Когато двигателя заработи сензора отново е студен трябва време да се подгрее следователно липсва екология. При ППХ също е важно да се запазва температурата на двигателя за да няма последващо обогатяване на сместта след започване на нормална работа.

VSS сензора е сензор от второ ниво, което означава, че двигателя без проблем може да бъде управляван и без него и на практика ППХ при всички инжекционни системи се управлява от следните неща:
1.Сензор на коляновият вал за честота на въртене, понякога дублиран със сензор на разпределителните валове(задължително при променливо газоразпределение).
2.Позиция на дроселната клапа(TPS).
3.Температура на двигателя ( най-често при термостата или главата).
При карбураторите се управлява от същите неща като първото е заместено от сигнала на запалването или сигнала от неизправено напрежение на генератора. Тук е добре да уточня, че руските карбуратори първоначално въведоха система за ППХ с управление само от дроселната клапа(което е доста примитивно но работи устоичиво при всички условия).

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от HACKO » 28 яну 2011, 15:28

Системата за ППХ е само и единствено с цел икономия. Спира по един и същ начин със и без система, зависи най-вече от компресията на мотора. Лично съм го пробвал на един и същ автомобил (не два еднакви ) без и след монтаж на системата. През годините когато се прилага за първи път масово, екологията не е приоритет (не че сега е, но се използва за оправдание). Системата работи при обороти по-високи от 1200, а не над 2000. Руските системи имат електронен блок който получава информация за положението на дросела от ключ и сигнал от делкото, чрез който определя оборотите на д-ля. Когато оборотите са над 1200 и дросела е затворен затваря електромагнитния клапан за празен ход, тогава спира притока на гориво, през главната горивна система няма приток на бензин защото потока на въздух през дифузьора е малък и не може да засмуче гориво. При активно използване на "моторна спирачка" в градски условия на Жигула, системата дава около 1л/100км икономия
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от Berilii » 28 яну 2011, 16:40

HACKO написа:Системата за ППХ е само и единствено с цел икономия. Спира по един и същ начин със и без система, зависи най-вече от компресията на мотора. Лично съм го пробвал на един и същ автомобил (не два еднакви ) без и след монтаж на системата. През годините когато се прилага за първи път масово, екологията не е приоритет (не че сега е, но се използва за оправдание). Системата работи при обороти по-високи от 1200, а не над 2000. Руските системи имат електронен блок който получава информация за положението на дросела от ключ и сигнал от делкото, чрез който определя оборотите на д-ля. Когато оборотите са над 1200 и дросела е затворен затваря електромагнитния клапан за празен ход, тогава спира притока на гориво, през главната горивна система няма приток на бензин защото потока на въздух през дифузьора е малък и не може да засмуче гориво. При активно използване на "моторна спирачка" в градски условия на Жигула, системата дава около 1л/100км икономия
Точно при разгледания случай системата за ППХ предполагам е от ВАЗ 2104-2105 която си монтирал е с едно единствено предназначение да спира горивото към жигльора за празен ход след като се достигнат 1200 оборота. До тук всичко съответства на това което си писал вклщчително и намаляването на разхода, но главната дозираща система продължава да пуска горивовъздушна смес и единственото спиращо нещо е съпротивлението на дроселната клапа упражнявано на входа на карбуратора. При лада нямя истинска система за ППХ. Води се като такава, но не изпълнява точно такава функция. Мога да се позачета специално за карбуратора на лада(някъде вкъщи имах сервизна литература за него) и след това да коментирам механизма на управление и показатели на регулация. По това което съм виждал до 89 година те нямат реална ППХ с намаляване на количеството гориво, а само стопиране на системата за празен ход. (Като инфо гледах последно "Нивата" на баща ми тя е от 91 година и е със същата ППХ.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от HACKO » 28 яну 2011, 17:29

Човек ти май не четеш. Написах го ще го повторя, потока през главната система е нищожен, заради затворената клапа, и затова гориво през нея не постъпва, горивото се пулверизира а не тече. Затова карбуратора има система за празен ход, щото иначе на тихи ще угасне. При инджекциона е още по-просто, контролера отваря дюзата-Бензина тече, не отваря-не тече.
Теорията ти куца много, чел си, но не си разбрал.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от Berilii » 28 яну 2011, 18:51

HACKO написа:Човек ти май не четеш. Написах го ще го повторя, потока през главната система е нищожен, заради затворената клапа, и затова гориво през нея не постъпва, горивото се пулверизира а не тече. Затова карбуратора има система за празен ход, щото иначе на тихи ще угасне. При инджекциона е още по-просто, контролера отваря дюзата-Бензина тече, не отваря-не тече.
Теорията ти куца много, чел си, но не си разбрал.
Това че ти си правил нещо на собствената си кола, мислейки си че е теоретично обосновано, не означава че разбираш нещата. Не го смятай за обида, но си мисля, че разбираш нещата частично. След като двигателят ти развива 2500 оборота през него минава въздух необходим за тези обороти. Този въздух минава през карбуратора независимо че дроселната клапа е почти затворена. Въздушният поток се ускорява дори и през малкият процеп оставен от дроселната клапа към тялото. А има ли поток през карбуратора има и консумация от главната дозираща система. Следователно има разход на гориво и то винаги е пулверизирано защото минава през така наречената емулсионна тръбичка на главната дозираща система. А друго при инжекционна нямаш никъде течене, а на всякъде се впръсква, ако тече значи няма да може да се запали защото трудно се изпарява.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от HACKO » 28 яну 2011, 18:57

Имам диплома за това.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от fordmaniac » 28 яну 2011, 21:36

След като двигателят ти развива 2500 оборота през него минава въздух необходим за тези обороти. Този въздух минава през карбуратора независимо че дроселната клапа е почти затворена. Въздушният поток се ускорява дори и през малкият процеп оставен от дроселната клапа към тялото.

Ако си се занимавал с карбуратори, нямаше да го твърдиш. При затворен дросел и клапан тихи, потока през карбуратора не е достатъчен, за да се създаде подналягане в тръбата на Вентури и да всмукне гориво. А в колекторите вакуума достига до 600 и нагоре. За да заработи системата трябват над 1600 оборота и затворен дросел ключ и се деактивира при 1200 с идея да може до 800 об да си възтанови режима на работа.
За инжекционите: много коли съм тесвал, за монотата съм сигурен, че спират пръскачката тотално. При многоточкови също съм засичал ППХ , като го следя с кодочетец, по време на дюза, състояние на ламбда сонда през отделен тестер и и измерване време впръскване директно на дюзата с мултицет. Така че мисля, че повече няма какво да измеря.
Поздрави

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от Gate » 29 яну 2011, 02:24

Berilii написа:
VSS сензора е сензор от второ ниво, което означава, че двигателя без проблем може да бъде управляван и без него и на практика ППХ при всички инжекционни системи се управлява от следните неща:
1.Сензор на коляновият вал за честота на въртене, понякога дублиран със сензор на разпределителните валове(задължително при променливо газоразпределение).
2.Позиция на дроселната клапа(TPS).
3.Температура на двигателя ( най-често при термостата или главата).
При карбураторите се управлява от същите неща като първото е заместено от сигнала на запалването или сигнала от неизправено напрежение на генератора. Тук е добре да уточня, че руските карбуратори първоначално въведоха система за ППХ с управление само от дроселната клапа(което е доста примитивно но работи устоичиво при всички условия).
е прав си то за кво ли е този сензор ,аман от скоростомери с жила без жила :-/:

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от ivo_63 » 29 яну 2011, 21:49

HACKO написа:Имам диплома за това.
хахаха и аз същата имам
ама колегата да знае , че оборотомера показва оборотите , а не разхода на гориво , просто ако пуснеш педала със 150 надолу по баирчето няма да си със 1100 об ама горивото спира , разбира се об ще спаднат и ще дойдем до 1300 ама е все тая
, тъй че +1 към Насо

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Mondeo MK1 fuel cut-off

Мнение от specialista » 30 яну 2011, 13:25

Всички тук изказали се имат безпорно знания и ми прави голям кеф да чета написаното от хора с познания.Нека обаче претенциите за знания не преминават в друго измерение.По-добре нека се обединят знанията и да се стигне до истината,ще е в пъти по-полезно от колкото да има излишни приперни.
Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 121 госта