Страница 1 от 1

проблемите от стъпковите моторчета

Публикувано: 28 яну 2011, 11:23
от kozara
=

Re: край с проблемите от стъпковите моторчета

Публикувано: 28 яну 2011, 11:50
от urgan
Тва реклама ли е или искаш да споделиш нещо?

Re: край с проблемите от стъпковите моторчета

Публикувано: 28 яну 2011, 12:35
от Berilii
Само като те гледам какво си написал ми е ясно, че няма със сигурност да доида при теб.
Първо при форд няма стъпкови мотори в управлението на празния ход. Второ минималните обороти на празен ход се установяват механично чрез винт. Трето това което наричаш стъпков мотор е клапан за повишаване на оборотите при товар и за плавно намаляване на оборотите при намаляване на скоростта. Така че този проблем с обороти от съпково моторче при форд не съществува.

Re: край с проблемите от стъпковите моторчета

Публикувано: 28 яну 2011, 13:16
от urgan
Berilii без да се заяждам ще кажа че изобщо не съм съгласен с това което си написал. Първо регулирането на оборотите става от компа, гледам че караш мондео знаеш за какво става дума. Дори и в ауто дата си го пише not adjustable. ECU-то подава информацията а клапана за празния ход се стреми да постигне оборотите, къде видя винтове и разни такива чудесии? Тва не е жигула в крайна сметка :D:

П.П. Да, не е правилно да се казва моторче за празен ход, няма нищо моторчесто но това са подробности вече.

Re: край с проблемите от стъпковите моторчета

Публикувано: 28 яну 2011, 13:44
от HACKO
Ха, пък моя Форд е със стъпков мотор, който движи дросела, а не е със клапа.
Пък темата е повече от ясно, че е реклама, за което си има правила(Паци като се събуди ще и види сметката).

Re: край с проблемите от стъпковите моторчета

Публикувано: 28 яну 2011, 14:14
от Berilii
urgan написа:Berilii без да се заяждам ще кажа че изобщо не съм съгласен с това което си написал. Първо регулирането на оборотите става от компа, гледам че караш мондео знаеш за какво става дума. Дори и в ауто дата си го пише not adjustable. ECU-то подава информацията а клапана за празния ход се стреми да постигне оборотите, къде видя винтове и разни такива чудесии? Тва не е жигула в крайна сметка :D:

П.П. Да, не е правилно да се казва моторче за празен ход, няма нищо моторчесто но това са подробности вече.
Тоя спор вече съм го водил няколко пъти във форума, и след малко ще постна препрадка към последният такъв спор в която има снимки точно на винта за регулиране на минималните обороти при празен ход, а това че в аутодата пише, че не се регулира е така, но на практика се регулира и то много добре. Различията с аутодата идват от това че там регулиращите винтове, които се капсулират не се смятат за регулируеми.

http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2046 ... 8PPmaS.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето тук има снимки на капсулираните винтове за празния ход на мондео и ескорт.
А ето и препратка към темата със спора по този въпрос. http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
HACKO написа:Ха, пък моя Форд е със стъпков мотор, който движи дросела, а не е със клапа.
Пък темата е повече от ясно, че е реклама, за което си има правила(Паци като се събуди ще и види сметката).
Да възможно е да имаш един стъпков мотор ако колата е моноинжекция производство на Бош. Но отново този стъпков мотор играе същата роля, като байпасния клапан, но не определя минималните обороти на празен ход. Те се определят механично а електрониката компенсира покачената консумация на енергия чрез допълнително покачване на оборотите. Функцията по контрол на оборотите се осъществява от стъпков мотор или байпасен клапан само в случайте на зацапана дроселна клапа и/или неиното легло. Във напълно изряден двигател производство на форд работата трябва да не прекъсва при откачване на куплунга на байпасния клапан или стъпковото моторче (Това е стандартна процедура за проверка на чистотата на дроселната клапа).

мод: Използвай бутона "промени"

Re: край с проблемите от стъпковите моторчета

Публикувано: 28 яну 2011, 14:29
от urgan
Добре. А защото тогава при проблеми с байпасния клапан двигателя гасне, нали не участва в ниските обороти?

Re: край с проблемите от стъпковите моторчета

Публикувано: 28 яну 2011, 14:42
от Berilii
urgan написа:Добре. А защото тогава при проблеми с байпасния клапан двигателя гасне, нали не участва в ниските обороти?
В един от по горните постове го написах: това е признак за зацапана дроселна клапа и/или леглото и, при което се запушва малкият въздушен процеп между дроселната клапа и тялото.

Re: проблемите от стъпковите моторчета

Публикувано: 28 яну 2011, 22:05
от fordmaniac
Да възможно е да имаш един стъпков мотор ако колата е моноинжекция производство на Бош. Но отново този стъпков мотор играе същата роля, като байпасния клапан, но не определя минималните обороти на празен ход. Те се определят механично а електрониката компенсира покачената консумация на енергия чрез допълнително покачване на оборотите. Функцията по контрол на оборотите се осъществява от стъпков мотор или байпасен клапан само в случайте на зацапана дроселна клапа и/или неиното легло. ????

На Наско колата е с електромоторче с редуктор, като тази версия използват и Рено и Бош моно. С него позиционират дросел клапата.
GM ползват стъпков мотор. Многоточковите Фордовете използват клапан за обходен въздух.
Болта, който цитираш, е фабрична настройка за положение на дросела. От там е недопустимо да се регулират тихите, но ти като човек изучил инжекционите, го знаеш, нали??? Такива въртяни инжекциони от "специалисти"
редовно идват при мен.
Без клапан тихи, стъпков или електромотор тихите са много по- ниски от нужните 800, 900 или колкото са зададени в инжекциона.
Не заблуждавай колегите стакива версии на теория.

Re: проблемите от стъпковите моторчета

Публикувано: 29 яну 2011, 00:12
от bateto_toshko
fordmaniac написа:.....Многоточковите Фордовете използват клапан за обходен въздух.
.
Тема стана много интересна и занимателна.
За номер 2 на снимката ли става въпрос?Щракни за по -голям размер
Изображение

Re: проблемите от стъпковите моторчета

Публикувано: 29 яну 2011, 06:46
от fordmaniac
Да за 2 иде реч. Темата е важна, защото според колегата този клапан не регулира тихите, а само коригира в резулта натоварване с консуматори. И затова трябва да си регулираш тихите с болта за фабрична регулировка на дросел клапа ( което е абсолютно недопустимо).

Re: проблемите от стъпковите моторчета

Публикувано: 02 фев 2011, 15:37
от kozara
*00143* *00143*

Re: проблемите от стъпковите моторчета

Публикувано: 02 фев 2011, 16:14
от diesel1.6
kozara написа:=
Малко ти е неясно предложението. Някои коли са със ел двигател, някои не - за това се говори по-горе

Re: проблемите от стъпковите моторчета

Публикувано: 02 фев 2011, 16:53
от mrdds
kozara написа: *00143* *00143*
ми кажи де
кажи какъв е начина та и ние да си ги оправим

Що да ти се обаждаме,че ти да ни ги правиш ?
Ние да не сме без ръце?
Нали форума е за това да си споделяме решенията и да се оправяме сами.

Или ти искаш пари за това?

Re: проблемите от стъпковите моторчета

Публикувано: 02 фев 2011, 17:05
от policevidin
Здр. колеги от днес съм ГОРД собственик на Форд пума 1.4 ZTech 90hp '99g. НО имам един много досаден проблем.
Преблема е следния:
Когато колата е на място държи около 1200 оборота но тръгна ли примерно да я цедя 1.2.3.4 оборотите полудяват започва да забиват на 3000-4000-5000об/мин на колкото съм задържал преди да превключа, на толкова си остават и даже по някога сами се вдигат. Иначе по мои нядблюдения така нареченото (стъпковото моторче) или баепас клапана е базикано от пред дето е за шестограм. Ако има някоя темичка тук нека я добави някой че немога да се оправя с търсачката.
Благодарско на всичко.

Re: проблемите от стъпковите моторчета

Публикувано: 02 фев 2011, 18:39
от diesel1.6
Импулсен телефон?