Масло за двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
v,rossi
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 31 май 2009, 11:25
Модел на автомобила: ford Puma 1,4
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от v,rossi » 15 юни 2010, 09:29

Еми маслото е внос от Швейцария (на тубата пише пройзведено в Словения), тъй че мисля че е истинско. А питам след покупката защото се разрових и разбрах че препоръчват 5w40. Днес ще го слагам тъй че се надявам да няма проблем.
Мерси !
Последна промяна от v,rossi на 18 юни 2010, 11:59, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от Ianaki » 16 юни 2010, 17:25

urgan написа:Каква е разликата между 2 те масла Форд Формула Е и Ф?
И аз питам същото.

kokokna
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 09 окт 2008, 07:35
Модел на автомобила: FIESTA
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от kokokna » 27 юни 2010, 19:01

Искам да попитам как познавате,кое масло е по-добро и кое по-лошо, и то само за пробег по-малък от пробега между две смени на маслото? Втория ми въпрос е какво ще стане ако сменя маслото не на 10000 км, а примерно на 15 000 км? Надявам се отговорите да бъдат технически аргументирани, а не от типа "така ще си пр....ш двигателя".

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от vvasilev » 27 юни 2010, 19:36

kokokna написа:Искам да попитам как познавате,кое масло е по-добро и кое по-лошо, и то само за пробег по-малък от пробега между две смени на маслото? Втория ми въпрос е какво ще стане ако сменя маслото не на 10000 км, а примерно на 15 000 км? Надявам се отговорите да бъдат технически аргументирани, а не от типа "така ще си пр....ш двигателя".
Колега, поне напиши дали автомобила ти е дизел или бензин вид на мотора 16V или 8V, година на производство и пробег.
Според мен най-важно е маслото да е истинско (оригинално). Има си начин да се провери или най-сигурен ще бъдеш ако го закупиш от вносителя или от някой от дистрибуторите му (посочват ги по сайтовете), а може и от МП. Ако маслото е синтетика можеш да му пуснеш преход 15000 стига да не го бута. За качеството аз лично преценявам по работата на мотора и по това как развърта сутрин на -15 градуса.
vvasilev написа:
kokokna написа:Искам да попитам как познавате,кое масло е по-добро и кое по-лошо, и то само за пробег по-малък от пробега между две смени на маслото? Втория ми въпрос е какво ще стане ако сменя маслото не на 10000 км, а примерно на 15 000 км? Надявам се отговорите да бъдат технически аргументирани, а не от типа "така ще си пр....ш двигателя".
Колега, поне напиши дали автомобила ти е дизел или бензин вид на мотора 16V или 8V, година на производство и пробег.
Според мен най-важно е маслото да е истинско (оригинално). Има си начин да се провери или най-сигурен ще бъдеш ако го закупиш от вносителя или от някой от дистрибуторите му (посочват ги по сайтовете), а може и от МП. Ако маслото е синтетика можеш да му пуснеш преход 15000 стига да не го бута. За качеството аз лично преценявам по работата на мотора и по това как развърта сутрин на -15 градуса.
С малко ровене видях, че автомобила ти е 1.4 бенз - 1991 г. Карай си го с 10W-40. Ако искаш зимата по-лесен старт и особено ако спи на улицата. За автомобил на тази възраст според мен не си струва пълна синтетика. Сменяй на 10 000 км и ще си ОК. За марка ти казах-гледай да е истинско.

мод: Използвай бутона "промени"

dizhel
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 20 ное 2007, 23:27
Модел на автомобила: форд C Max 1.8 бензин 125 к.с
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от dizhel » 30 юни 2010, 20:34

Поръчах си по нета фордовското 5в30 от варненската фирма жувал, вчера го получих от спидито, като си налея ще си кажа впечатленията, досега бях с турски мобил 10в40 полусинетика и не съм доволен, па дано ;):

Потребителски аватар
ftall
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 11 мар 2010, 14:33
Модел на автомобила: Fusion 1.4 TDCi
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от ftall » 09 юли 2010, 22:20

Ianaki написа:
urgan написа:Каква е разликата между 2 те масла Форд Формула Е и Ф?
И аз питам същото.
И аз.
Изображение

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от bateto_toshko » 10 юли 2010, 17:34

ftall написа:
Ianaki написа:
urgan написа:Каква е разликата между 2 те масла Форд Формула Е и Ф?
И аз питам същото.
И аз.
Китаеца , който ги произвежда бърка буквите от английската азбука....инак са един и същ боклук и двете...стават за промивно масло ако ще сменяш вискозитета
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 10 юли 2010, 18:02

Няма нужда от промивно масло поради смяна на вискозитета или вида масло.
Маслото Е е не е синтетично, а Ф е синтетично. Пише го в гугъл и отнема 30 сек да се намери и прочете. Незнам кое е хидрокрекинг маслото - може да е това Е.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от S_C » 10 юли 2010, 19:06

Промивно масло не се използва от нито един уважаващ себе си производител,след средата на 70-те години.Това го правеха в соц лагера навремето,защото на ограничения комунистически акъл не му стигна половин век да разработи свястна технология нито за масла,нито за гуми,нито за нищо.А голяма част от първоначалните технологии са разработка именно на руснаци.Блестящи умове,страхотни химици...ама като се стигне до производството на крайния продукт може да ти се дореве като ги видиш какво са произвели.
Промивни масла се ползват за да изчистят свинщината от използваните евтини минерални.В "оня" свят не са и чували за полусинтетика и пълна синтетика.За щастие този свят вече го няма.Фалира и си отиде,точно заради боклуците които произвеждаше.Не му вдигайте кокалите без нужда.Сега има норми за съвместимост между маслата,спирачните течности,дори течностите за чистачки.Има си добавки за промивка,дето се слагат десетина минути преди смяната на маслото и т.н. ако все пак е нужна такава.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от DigiPro » 10 юли 2010, 20:01

bateto_toshko написа:Китаеца , който ги произвежда бърка буквите от английската азбука....инак са един и същ боклук и двете...стават за промивно масло ако ще сменяш вискозитета
Чудно защо от завода производител са наляли този "китайски боклук" в служебният Фюжън който карам. Още по чудно е защо след 18 месеца и 18 хил. км. маслото не е мръднало дори с милиметър на щеката и двигателя си работи все така тихо и плавно. Скоро ще го сменяме и пак от същият "боклук" ще налеем.
На крива ракета - космоса и пречи.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от bateto_toshko » 11 юли 2010, 12:01

DigiPro написа:
bateto_toshko написа:Китаеца , който ги произвежда бърка буквите от английската азбука....инак са един и същ боклук и двете...стават за промивно масло ако ще сменяш вискозитета
Чудно защо от завода производител са наляли този "китайски боклук" в служебният Фюжън който карам. Още по чудно е защо след 18 месеца и 18 хил. км. маслото не е мръднало дори с милиметър на щеката и двигателя си работи все така тихо и плавно. Скоро ще го сменяме и пак от същият "боклук" ще налеем.
На крива ракета - космоса и пречи.
Слагаш го на служебната... :mrgreen: , но не и на личната така ли? ....като докараш служебната до километрите на моята "крива ракета" ела ми се обади
Уау...Мото Пфое са завод производител?На тях всички части , масла са им е оригинални викаш? Щото аз знам магазините от които си пазарят в Бургас =)): ...или трябва да кажа " си пазарите в Бургас" :mrgreen: .18 хил.км ? Тва е страхотен интервал.Да не стане после , "мама им стара тъпи фордове минах 200 хиляди и се разтрака"..."те новите коли така ги правят вече"
diesel1.6 написа:Няма нужда от промивно масло поради смяна на вискозитета или вида масло.
Маслото Е е не е синтетично, а Ф е синтетично. Пише го в гугъл и отнема 30 сек да се намери и прочете. Незнам кое е хидрокрекинг маслото - може да е това Е.
Дай линк , защото аз не виждам официален сайт в който да се прочете информация за това.При единствената си покупка от зад на тубата имаше един сайт , който не работеше
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от DigiPro » 11 юли 2010, 15:49

bateto_toshko написа:Слагаш го на служебната... :mrgreen: , но не и на личната така ли? ....като докараш служебната до километрите на моята "крива ракета" ела ми се обади
Личната Фиеста 1,6 16V 1995 г. която имах я карах със същото масло и от смяна до смяна (година и половина и около 12 хил. км.) маслото мръдваше с 2-3 милиметра на щеката. Предполагам че беше над 200 хил.км, защото както знаеш при старите фордове километража на всеки 100 хил.км започва да брои от нулата.
Сервизния интервал за това масло по предписание е 1 година или 20 хил.км (което настъпи първо). Аз лично съм установил, че дори и да го покараш някой месец отгоре не е проблем.
А твоята кола ако някой жабар я е карал още от първата смяна с минерално масло е нормално да се износи двигателя и да гори масло. Пожелавам ти следващата кола която караш да е чисто нова или поне да попаднеш на добре поддържан екземпляр.
...или трябва да кажа " си пазарите в Бургас"
П.С. не работя в Мото-Пфое и нямам нищо общо с тях. Занимавам се с ремонт на копирна и офис техника.

Потребителски аватар
crank1968
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 31 авг 2009, 09:45
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16v 115 p.s ZETEC Ghia Turnier след 95-
Местоположение: PlovDiv
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от crank1968 » 11 юли 2010, 16:04

Аз карам с арал 10w40 бива не се знае колко е арал.За 65 лв толкова _friends_ _friends_ Мотора стана по-тих вече съм навъртял 6000 км в скоро време ще го сменям _friends_ _friends_
http://www.youtube.com/watch?v=4ZS_qNIBUdQ" onclick="window.open(this.href);return false;

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 11 юли 2010, 18:04

Мотопфое не произвеждат части, те си ги поръчват естествено. Това го знае всеки. В магазините им в Бг се предлагат и части на по-ниска цена от техните, по желание на клиента. Много от тях са от Косер, други от другаде. Кой каквото си иска, това си купува. Който се интересува за маслата, може и сам да провери в нета или да звънне на форд представител. Не виждам какво има да се потвърждава офоциално на безмислената информация, че едното е смес от синтетично и минерално, другото пълна синтетика... на форд маслата не са по-хубави, а просто по-съобразени с някои особености. Което пак ги прави по-хубави, без да има нужда да са по-скъпи или някакви фантастично направени.
Ето едно добра цена
Моторно масло FORD Formula F 5W30 ( 5литра ) Моторно синтетично масло за дизелови и бензинови двигатели
Поръчай
Стара цена: 67.80лв
Цена: 59.55лв

kokokna
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 09 окт 2008, 07:35
Модел на автомобила: FIESTA
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от kokokna » 11 юли 2010, 22:58

много съм тъп - така и не разбрах какво значи че едно масло е "хубаво"

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от synthez 3D » 12 юли 2010, 09:28

bateto_toshko написа: Китаеца , който ги произвежда бърка буквите от английската азбука....инак са един и същ боклук и двете...стават за промивно масло ако ще сменяш вискозитета
Бате Тошко ти да не би да имаш лаборатория в къщи и да си изследвал маслото на Форд и за това да твърдиш,че е боклук?Интересно защо Форд продължава да слага на гаранционните си автомобили на Европейските си пазари,от този "боклук" и да рискува да ремонтира двигатели.Не мислиш ли, че щом производителя е решил да го ползва има някаква причина?Аз залагам на мнението на Форд и си слагам от тяхното масло и на двата си лични автомобила и съм сигурен,че това е най-добро за тях.Така правех и с предишния си Ескорт,който беше на 200К+ км. и не съм имал никакви проблеми.Всеки има право да си налива каквото си иска,но да кажеш,че маслото,препоръчано и използвано от производителя е "боклук"ми се струва несериозно.
Последна промяна от synthez 3D на 12 юли 2010, 12:44, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от urgan » 12 юли 2010, 11:46

От написаното по-горе разбрах че Формула Е не е синтетично, а Формула Ф е синтетично? А защо тогава и на двете туби пише че е синтетика. Нещо не ми стана ясно от глупости само, това било боклук онова незнам си какво ... китайски неща, азбуки ... боза малко стана.... в крайна сметка някой ще каже ли каква е разликата.

bateto_toshko написа:
Китаеца , който ги произвежда бърка буквите от английската азбука....инак са един и същ боклук и двете...стават за промивно масло ако ще сменяш вискозитета

За какво промивно масло говориш?! Мнението ти е много несериозно.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 12 юли 2010, 13:03

Очевидно това е поредната ситуация "плащай и вземай, това е достатъчно добро". Доста дразни тази практика на форд.
Според мнения из форуми из интрнет, дилърите на форд обяснявали, че Е е полусинтетика, а според мен може да е хидрокрекинга. Няма ли някой да звънне на форд магазин?

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от Ianaki » 12 юли 2010, 18:14

Аз си взех пълна синтетика Formula F.Със сигурност пълната синтетика е обозначена с F.Доволен съм от избора си.Единствено възниква въпросът дали ще го харчи?!

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от bateto_toshko » 12 юли 2010, 20:15

synthez 3D написа:
bateto_toshko написа: Китаеца , който ги произвежда бърка буквите от английската азбука....инак са един и същ боклук и двете...стават за промивно масло ако ще сменяш вискозитета
Бате Тошко ти да не би да имаш лаборатория в къщи и да си изследвал маслото на Форд и за това да твърдиш,че е боклук?Интересно защо Форд продължава да слага на гаранционните си автомобили на Европейските си пазари,от този "боклук" и да рискува да ремонтира двигатели.Не мислиш ли, че щом производителя е решил да го ползва има някаква причина?Аз залагам на мнението на Форд и си слагам от тяхното масло и на двата си лични автомобила и съм сигурен,че това е най-добро за тях.Така правех и с предишния си Ескорт,който беше на 200К+ км. и не съм имал никакви проблеми.Всеки има право да си налива каквото си иска,но да кажеш,че маслото,препоръчано и използвано от производителя е "боклук"ми се струва несериозно.
Ето това ви е грешката на всички.Вие си въобразявате , че мото пфое е подразделение на Форд.Колкото ти имаш лаборатория толкова и аз.Форума има и търсачка.Не вярвайте на мен.Пребройте доволните и недоволните от продуктите им.Не говоря само за маслата ,а за всичко
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 129 госта