Масло за двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от ЯЛТА » 10 фев 2022, 22:28

Бе тая тема хич не ме вълнува, ама така по инерция я чета. Баща ми си купи ЗАЗ 968 А, през 1976 г. и от всичките 190 000 км. 160 000 беше каран само със масло М 16 В, това е масло за натоварени дизели. Един приятел на баща ми стовари еди варел със 160 литра от това масло на вилата. А то е гъсто та знае ли се, ма на до 190 000 км. стигна, докато сестра ми не го пробва със сух картер да го движи. Бакувах го 2005 година, и го продадох за 10 лв. , кутия бонбони, и едно шише домашна ракия, в движение, ама му свиреха биелните лагери, замина за Батулия на ход. А му бях сменил и купето през 1986 година с купе от ЗАЗ 968 м.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от ivo_63 » 11 фев 2022, 16:25

За нормален автомобил няма нужда от скъпо масло, поради влошените качества на всички нови стоки , колегата правилно е отбелязал - по-честа смяна и това е. Износването на двг идва най-вече от студения старт , някъде имаше таблица не ми се търси сега , по спомен 10 000 + студени старта изяждат мотора

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от fordmaniac » 12 фев 2022, 22:24

Както каза някой в тази тема са се навъдили " дървени философи " .
Та тези " дървени философи " обясняват, че новите двигатели нямат нищо общо със старите. Това могат да го твърдят хора, не виждали никога мотор от вътре.
Първият четиритактов двигател ( щото и с двутактови моторетки съм израсъл ), който съм разглобявал е ЗАЗ 968А 1977 Г. снежно бял. След това почти всички соц. возила. А в демократично време и доста западни версии коли. Конструкцията на двигателя не се е променила.
Относно мантрата 5W30 , която пророкуват за Форд.
От край време препоръките за маслото са свързани с температурата, тоест с климатичните особености.
Това са от Форд :
Прикаченият файл Escort 91- 1.6 16V.png вече не е достъпен
ето и Фокус 1
Прикаченият файл Escort 91- 1.6 16V.png вече не е достъпен
и мотора разработка на Форд/Мазда в Мондео 3
Прикаченият файл Escort 91- 1.6 16V.png вече не е достъпен
Но от Фокус 2 изведнъж маслото става само 5W30 за всякакви температури и климати:
Прикаченият файл Escort 91- 1.6 16V.png вече не е достъпен
Мотора е същият и като части!!!
Мазда обаче се придържат към класиката и то в по-късни години:
Прикаченият файл Escort 91- 1.6 16V.png вече не е достъпен
Ето данни от конкурентите:
Прикаченият файл Escort 91- 1.6 16V.png вече не е достъпен
Прикаченият файл Escort 91- 1.6 16V.png вече не е достъпен
Прикаченият файл Escort 91- 1.6 16V.png вече не е достъпен
При Пасат има даже еретични версии 20W50 !

Pашъните, както би казал някой, ама аз не мога и им викам руснаци, щото ги уважавам, та те имат сериозно ресурсно изследване в лаборатория на двигател на Фокус 3 1.6 Ti-VCT 105 к.с. с 5/30 и 5/40.
Резултатите са, че с 5/30 има НЕЗАБЕЛЕЖИМО понижение на триенето и ПРЕНЕБРЕЖИМО по-малък разход, а с 5/40 има по-малко износване!
Дали на ползването на 5W30 не се дължи износването и разхода на масло и то при коли карани само в България при топлият ни климат ?
Ето снимка на нашия Ескорт, мотора е правен преди 80 000 кМ. и е каран само с Валволин 10W40 на 10 000 кМ.
20220211_121126a.jpg
Поздрави.
Прикачени файлове
Passat.png
Toyota Avensis 1.8.png
Honda.png
Mazda 6 1.8.png
Focus 2 1.8.png
Mondeo 3 2.0.png
Focus 1 1.6a.png

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от F Focus » 13 фев 2022, 18:39

Тъй-а, какво ще кажеш за маслената магистрала, чийто дебит е зададен конструктивно точно за масло с определен вискозитет, и който при използване на по-гъсто масло(при работна температура) намалява, което разбира се води основно до проблеми с мазането в цилиндрово-буталната група(повишено триене, увеличаване на температурата на буталата с къси поли, които м/у другото прекрасно знаеш, че нямат много общо с тези отпреди 30-40г. или не знаеш , които са температурно много по-натоварени) и последващо задължително закоксуване на сегментите с всички произтичащи последствия...?
Всичко това го знам от руснаците(да не казвам рашъните щом те дразни), въпреки, че вероятно ги уважавам повече от теб и не смятам, че е обидно за тях! :wink: Както и да е-всеки с мението си, разбира се!
Инак донякъде съм съгласен с теб и при двигател с неминуемо износване през лятото при жегите доливам 25% масло 5/40-признавам си! :oops:
Захванат ли жеги изсмуквам с дълго тънко маркучле през тръбичката на щеката масло и доливам по-гъстото-някои ще кажат луд човек, и може да са прави...или не...? :D
Поздрави!

П.С. И аз мога да изпратя снимка на 1.8 бензинов двигател на Рено-19 на над 600х.км., когато сменявах оригиналната гарнитура на капака на клапаните( 30 годишна) изглеждащ много по-перфектно, от постнатата твоя снимка, и чист, като аптека в прекрасно здраве, но същият няма нищичко общо със що-годе съвременните двигатели, въпреки, че не се били променили конструктивно(?! :lol: )или греша...? Последните 10 години при мен съм заливал само 5/40 качествено и не евтино масло, което съм сменявал на 7-8х.км. Твоят изглежда малко мръсничък за този пробег, но с това масло и този интервал толкова-постни снимка, като(ако) стигне 300х.км.! :lol: Инак изобщо не е по темата!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от HACKO » 13 фев 2022, 20:05

F Focus написа:
13 фев 2022, 18:39
Тъй-а, какво ще кажеш за маслената магистрала, ........
Ще кажа, че е със същия просвет, респективно дебит, както на по-старите мотори. Стига вече с тази мантра на търговците, че видите ли новите мотори били с по-тесни магистрали и трябва да се карат с ненормалнно рядки за климатичните условия масла.
Повечето от старите мотори са със хидравлични компенсатори на клапаните и работят с минерални масла по спецификация а там хлабините и отворите са миниатюрни в сравнение със тези на буталата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от F Focus » 13 фев 2022, 20:08

Ок-остани с мението си-аз не го приемам!
Занапред няма да Ви занимавам повече по темата, споко-всички останали са свободни също да се изкажат, разбира се! :wink:
И ми стана много любопитно как и откъде разбра за "просвета"...?
Наздраве, Наско! :D


П.С. Ако някой-нещо го интересува по темата да ми пише на Л.С., ако желае-аз бях дотук, обещавам! :D
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от HACKO » 13 фев 2022, 20:32

Ами за разлика от тебе многократно съм го виждал с очите си на живо на различни двигатели.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от F Focus » 13 фев 2022, 20:38

Защо реши, че "за разлика от мен"?!?!? Изобщо не съм само теоретик, но явно няма какво повече да си кажем с теб по темата! А, и с доста други с авторитет (уж) тук, но няма лошо-в спора се раждала била истината, нали?:)
Пък, като си виждал замервал ли си дебит(просвет :D ), както правят руснаците, или си решаваш ей-така, на око? Хайде стига, моля те, че стана хептен несериозно вече, което не съм очаквал от теб! А видя ли, измери ли дебита на маслото до сегментите на съвременните двигатели, което е най-големият им проблем-не тези от преди половин век-надали, нали?
Абе хептен непрофесионални изказвания по темата изчетох, каквито при руснаците е абсурдно да се прочетат и изобщо допуснат-жалко! Учудващо за мен се начетох на неподходящи(меко казано) изказвания и сравнения, но с това разполагаме, явно-мноооого сме далеч от рашъните-извинявам се много на Митака-от руснаците! :D
Поздрави!

П.С. И много те моля да не даваш примери и сравнения, като някои други "капацитети" за двигатели от преди 30-50 г.-можеш ли, или не? Дърт съм, но следя нещата и се образовам, доколкото мога, поне се старая, за да не си остана със знанията отпреди 40 години-за разлика от някои!
Коментирайте разликите в кекавите бутала и тънките им сегменти, на "непроменените" разииираш ли двигатели, температурната им натовареност, и т.н. . ако изобщо знаете и можете, и хич, ама никак не ми сравнявайте стари двигатели, щото е смешно, да не кажа жалко и вредно!
Моля да ме отървете от темата и си пишете занапред, каквото желаете без да ме цитирате, или да ми отговаряте-вече си съставих мнение кой-какво-що и доколко изобщо вдява! :wink:
Последна промяна от F Focus на 13 фев 2022, 21:29, променено общо 1 път.
Много автомати-слаби резултати!

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от imitev » 13 фев 2022, 21:24

Изображение

BMW Е36 1996 година. Полите дълги или къси са?

Изображение

Ford Zetec 1996 1.6. Полите пак ли са дълги или къси?

Основният проблем на съвременните двигатели е породен от късият ход, необходим за намаляването на размерите и разхода на гориво. Ниските бутала и късите поли са следствие от това - технологично.

Тънките и леки алуминиевите блокове open deck, алусил технологията, меките ламаринени сегменти, турботата - реално никой от основните клиенти на производителите не го вълнуват - тях ги интересува да карат макс 5-6 години колата, че им омръзва и не е модерна, да гори малко, да върви много, да не се чупи, да има всякакви финтифлюшки, лампички и ненужни екстри (като при телефоните) и да е ЕВТИНА.

А на всичките тези "нововъведения" над 300 000 км им е все тая какво масло ще им се налива.

Разбира се - всеки има право на мнение. Кефът няма цена и меракът се гаси с пари.
_friends_

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от F Focus » 13 фев 2022, 21:34

Добре и накратко описа проблемите в съвремнните двигатели, които, както се оказа мнозина не разбират и не са съгласни, че са факт?! Лично за мен е много странно...явно някои не са мръднали от юношеските си години-тяхна си работа! Сравнението м/у буталата е добро-за това говорим, което някои не вдяват-хубаво, че постна снимки, може и да са по-фрапиращи, намери и с по-стари бутала, моля-за мнозина ще е полезно и поучително! Целта ми е да се удължи живота на все още "жив" двигател-като издуха е ясно, че спасение няма и никакво масло не може да му помогне-винаги съм имал предвид превенцията.

П.С. Буталата на горната снимка без да съм сигурен ми мязат, като да са на Фокус-2, не че са стока, ама тия долните направо ме ужасяват-от какъв двигател са?

П.С. Полите са къси и минижуп! :lol:
Виждам, че за разлика от мен си на "ти" със съвременните технологии, та ще те помоля да постнеш снимки на буталата на двигатели от 60-те години-Форд-Капри, Таунус, после Ескорт, и флагманът Скорпио...и изобщо, каквото изровиш-знам, че можеш и ти благодаря предварително! Тъкмо ще си припомня младостта...! :D
Разчувствах се и ще си сипя едно малко(абе май голямо) уиски за десерт, очаквайки снимки на това как се правеха едно време двигателите, за което мнозина тук не подозират и не знаят-наздраве! :D
Ако се напия ще ги зяпам утре, или когато ги постнеш :wink:
Нека се включат и други, разбира се-аман от снимки на съвременни минижупи задължително със закоксувани сегменти, чела и стени-дайте да видим как беше преди половин век-белким някои вдянат най-накрая за какво иде реч и спрат със непрекъснатите си и несполучливи сравнения от ония години, твърдейки, че нищо не се било променило кой-знае колко в конструкцията на двигателите, разииираш ли! :lol:
Е, да-пак има бутала, сегменти, цилиндри, биели, колянов вал, разпр. вал(валове), клапани, съответните им лагери и т.н., твърдейки, че всичко си е същото-нЕам думи! :evil:
Много автомати-слаби резултати!

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от imitev » 14 фев 2022, 08:28

Първите бутала са от BMW E36 1996 година вторите са от Ford Zetec-SE 1.6 1996 година (пише го под снимката)

Качил съм снимките за да покажа, че двигатели на 26 г. нямат особена разлика като концепция със съвременните.

А за носталгията по руски и западняшки антики - ами и те горяха масло и закоксуваха сегменти. Просто малко по-късно във времето.

Не го приемай лично.

Темата е за маслата, така че аз спирам дотук.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от fordmaniac » 14 фев 2022, 09:22

Към F Focus , за пореден път се уверявам, че не четеш.
Моторите Форд/Мазда са пуснати около 2000 г. в експлоатация и от Форд и от Мазда им дават списък масла според климата ( погледни горе ) . И го дават фирмите производители на конкретните двигатели. Дали каналите му са били изчислени за .... После САМО Форд и подопечната фирма Волво сменят на един модел.
Но си се хванал за 5W30 като за библия и сам се плашиш, а и пробваш и другите да шашкаш.
Този бисер доказва:
F Focus написа:
13 фев 2022, 18:39
Инак донякъде съм съгласен с теб и при двигател с неминуемо износване през лятото при жегите доливам 25% масло 5/40-признавам си!
Захванат ли жеги изсмуквам с дълго тънко маркучле през тръбичката на щеката масло и доливам по-гъстото-някои ще кажат луд човек, и може да са прави...или не...?
.
За смесването на масла питай руснаците.
Относно късоходов двигател ZETEC 96 1.6 е с размерности 76 мм диаметър на буталото и 88 мм ход. , така че понятието късоходов??

Коксували сегменти на 1.8 2.0 2.3 искам да видя, при все, че съм ремонтирал сигурно поне 50-60 такива. И съм показвал на собствениците къде е проблема.
Моторите от '60 г насам не са се променили, детайли като материали не са конструктивни разлики. В учебниците, по които е учил Наско пише как се смазват буталата, който не е виждал мотор отвътре може да се поинтересува. Хлабините на лагерите и буталата са с минимални разлики, пак са триещи, а не са заменени с търкалящи лагери.
Поздрави.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от F Focus » 14 фев 2022, 17:45

За смесването на масла знам отдавна, но съм питал и руснаците-казват няма никакъв проблем да се смесват всякакви моторни масла! Разбира се качеството на получената смес зависи от качествата на използваните масла. Прави се, ако си на зор да долееш, или за да се постигне по-подходяща мешавица(ако те апе кучето :D ), но темата и без това е безкрайна и няма смисъл да се удължава-който го интересува има много начини да се образова за спецификациите, какво означават и присадките, които са подходящи за еди-какви си двигатели и т.н., и т.н.
Регистрирах се и съм питал и в " Oil Club Russia"(там, ако няма капацитети, значи никъде няма! :D )-същият отговор, разбира се! Безпроблемно се мешат и ПАО и естерни масла с по-обикновенните синтетични(уж) масла, което скоро ще направя! :D
Та това са казали руснаците по темата!
Поздрави и наздраве! :D

П.С. Веднъж и ти да ме зарадваш с добра новина, че сегментите на 1.8 и 2.0 Дуратеците не се закоксували-дано си прав!
И никъде не съм споменавал за късоходови, или дългоходови двигатели, а за кекави бутала и сегментчета!
По темата е добре да се знае, че според руснаците(отново) групата VAG през 2019г. е променила мнението си относно препоръчваното дв. масло, което е било 5/30 и е разпратила до всички свои сервизи и дилъри съобщение, че занапред препоръчва масло 5/40, което съвпада с мнението ти, и което разклаща моето, но съм открит. Току-виж и от Форд направят същото...? :lol:
Много автомати-слаби резултати!

nogopechen
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 08 сеп 2018, 09:53
Модел на автомобила: MAVERIK 2; 2006 год. ; 2,3L; 110kw; MT; AWD-2 броя
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от nogopechen » 14 фев 2022, 19:18

Колеги, тук постянно се мешат руснаци с масла, Та попаднах на този рекламен клип. Режисьор и в главната роля е професионален артист, и машинист. https://www.youtube.com/watch?v=g_TQ5KYYLgo

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от Major_Koenig » 14 фев 2022, 19:22

Пламене по спомен го карам, но Форд (да се разбира МП) от около 2015 сипват 5-20 при смяна в техен сервиз независимо от възрастта на автомобила.
Изображение

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от F Focus » 14 фев 2022, 19:52

Наистина ли, Иво-дори и за моето добиче...? Това вече е прекалено(според мен, де).Мешавицата по темата става все по-голяма-едни увеличават вискозитета, други го намаляват...или в МП имат залежали количества 5/20? :wink: В случая по бих бил съгласен дори с Митак-а( :wink: -без лоши чувства, Митак-да си жив и здрав! Пък си и достоен "противник" за "дракане"-т.е. за спор! :wink: ) за използване на по-гъсто масло.
Абе занапред ще ползвам скъпички ПАО и естерни масла(по-скъпи са с около 80%), пък ще пиша какво-що, ако Ви е интересно-само да е живот и здраве! :D

П.С. И понеже никой не се сети на друго място да честити Трифон Зарезан(или св. Валентин) честитя празниците тук, в най-посещаваната тема! :D Пожелавам Ви да празнувате и двата!
Много автомати-слаби резултати!

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от ivo_63 » 15 фев 2022, 13:19

В колата слагам само каквото пише производителя. Преди повече от 20 години имах Фиат Темпра 1.6 бензин + газ. Скъсах я от каране, но карах само с оригинално масло предвидено и за газови уредби Selenia gas, литъра струваше около 20 лв / 1999-2002 година/ , нормално марково масло тогава беше между 40 - 60 лв 5л. И малко хора наливаха Селения / 4.5 л - 90 лв/, всичко ми беше селения и антфриза дори. Когато я продавах , купувача отвори капачката на маслото и заяви " тая кола нещо е правена - разпределителния вал е като нов, явно са набивани клапани и всичко е сменяно", смени 3 собсвеника , карана яко , за последно я видях жива през 2017.
Иначе като купих фокуса бях за нещо в сервиз и един възрастен майстор извади щеката и заяви авторитетно " с тая чорба дето си налял / 5х30/ много няма да изкараш , я си налей едно хубаво гъсто масло ....." :D .

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от imitev » 15 фев 2022, 13:56

То между 5W30 и 10W40 понеже има огрооомна разлика във вискозитета... По таблицата в топлото разликата са 5 градуса на околната среда...

Фиатът е бил чист защото си го карал на газ, не само заради маслото.

Сега в мотопхое са ми сипали 5W20, но ще го сменя след 5000 км и ще сипя пак 5W30. Нищо няма да и стане на колата за 5000 км

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от F Focus » 15 фев 2022, 17:29

М/у 5/30 и 10/40 има огрооомна( :wink: ) разлика в качеството на базата-демек на маслото, като цяло. Вискозитетните и температурни разлики не коментирам.
Защо сменяваш маслото в МП-колата е гаранционна ли? Ако имаш някакъв остатък от маслото в оригинална опаковка би ли написал спецификацията на това 5/20? Не само по "Форд", ами и по API, ACEA-знаеш, че ме "апе кучето" по темата-може би скоро вместо ракия ще започна да пия масло. :lol:
И не, че е важно, но за Протокола-не Фиат, а Рено-19-Фиат-а не може да изкара над 30 години, защото ще изгние много по-рано. :D
Много автомати-слаби резултати!

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от imitev » 15 фев 2022, 18:05

Отговорът беше към поста по-горе, за фиата, където и се коментира Selenia. Карал съм и с такова опелите...

Колата беше в МофоПфое за ремонт (справка темата за мондео мк4) и казаха че трябва да се смени маслото, свещите и т.н. по обективни причини. Сменили са го тяхно, че нямах време да ходя да им нося аз. Нямам идея каква е опаковката, най-вероятно е от варел. На фактурата пишеше 4.3 литра 5W20. Маслото е най-вероятно Castrol Magnatec. Може да си намериш инфото в нета.

Коментирал съм РАЗЛИКАТА ВЪВ ВИСКОЗИТЕТА на 10w40 и 5w30. Базата мазата - кадета ми мина при мен 300000 км с полусинтетика и не гореше масло до края. Астрата ми над 200000 при мен пак със същата полусинтетика и пак не е имала проблеми за 10к км гореше 700 мл от началото до края. Пълните синтетики ги вкараха масово за да се сменя масло по-рядко - в момента 15к км е стандарт, като има и на 30 хил. км смяна (дизелите на VW вървят по 250-300к км по тази схема), че и на 50 хил. км

Ако много се натискате има и 10W40 пълна синтетика на пазара Mobil, Castrol Edge и ги водят LongMileage. Няма нужда да се мешави през тръбички различни масла - купуваш си 10W40 и караш целогодишно с него. Жик-так!

PS: Схванах майтапа за ръждата, но той е за ерата уно/ритмо/темпра. Приятел има двуврат Фиат Брава на 27 години и последно преди седмица го гледах - нямаше ръжда на видими места, пък и още върви.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта