Страница 98 от 106

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 22 яну 2021, 23:44
от Ozzie
@Plamen74
Цяла тема има по въпроса.
viewtopic.php?f=11&t=79415

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 23 яну 2021, 19:17
от Plamen74
Благодаря! :D

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 21 фев 2021, 19:38
от kriviq
от пет години карам с масло,марка няма споменавам да не се приеме за реклама, чиято крайна цена е 28 лв за 4 литра полусинтетика, а маслото със спецификация та форд е 50 лв крайна цена и нищо фатално не станало с колата, карам около 10-12 хил км на година .... значи смяна всяка година

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 21 фев 2021, 19:56
от pepy1
Никой не казва да сипваш фордовско от производителя. Само че на това масло са изпитанията на ДВГ-то, и за това се гарантира км!

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 23 фев 2021, 08:14
от Фиеста
Предполагам, че маслото е ELF 10w40(лично за мен идеално) Фиестата само с такова го карам. Имам и Сеат Леон мк2- него пак с ELF 5w30. Пак казвам, това е мое мнение, но скъпото масло е пари хвърлени в кофата. Пълни изгъзици. Естествено не най евтино, но има много качествени масла на прилична цена, но докато има балъци да купуват масла за 100-150лв тубата......

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 23 май 2021, 20:31
от F Focus
По темата за маслата имам непоклатимо мнение какво-що и какво, и категорично попадам сред "балъците", според един тук, но в случая искам
да попитам за нещо, което ми направи впечатление след 7 предишни автомобила(всичките карани само с пълна синтетика 5/30, или 5/40)-на Фокус-а вече навъртях 5000км. с масло "Тотал"-Нео 5/30 (пише одобрено за Тойота). Редовно проверявам нивото му и в началото цвета му след избърсване на щеката беше безцветен, после стана леко кафяв, а сега е тъмен, но на салфетката, с която избърсвам щеката е определено червен-досущ, като на концентрат антифриз G-12?! :?: Надявам се този цвят да е от отмиване на стари маслени отлагания-какво мислят специалистите?

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 24 май 2021, 08:45
от aspasia
И аз карам само с Total 5w40 проблем ще е ако не потъмнява значи не си върши работата за което е предназначено. Моето го сменям на 7-8 хиляди като навъртя като източа е тъмно на цвят а и цената му е добра.

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 24 май 2021, 11:53
от F Focus
Много добре правиш, че го сменяваш на такъв интервал!

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 20 юли 2021, 18:47
от F Focus
Здрвейте,
Понеже маслата са ми слабост и вярвам, че са изключително важни все търся и следя информация за тях-основно при руснаците.
След четене и зяпане от различни източници се оказа следното-има 5 основни бази за маслата, които са 5 групи, според технологията на получаване:
1-ва-минерално
2-ра-хидрокрекинг
3-та-пълен(тотален) хидрокрекинг
4-та-ПАО(полиалфаолеини-каквото и да значи)
5-та-естери
За да напише някой производител, че маслото му е Fully Sintetic в продукта му трябва да присъстват над 50% от 4-та група и 10% от 5-та група.
Какво се оказва обаче-масово всички известни марки лъжат безобразно изполвайки база от 2-ра група(дори не и от 3-та) с присадки и слагат надписа "пълна синтетика"! Съответно клиентите плащат за прекалено прехвален продукт! :evil:
Също така се оказва, че единствено и най-вече в Германия тези номера не минават и има снимки на познати марки, които в цял свят се водят, че са "пълна синтетика", но на същите масла в Германия подобен надпис на опаковката липсва, като в Тубата има и снимки!
И още-Кастрол до 1997г. са правели разкошна пълна синтетика с над 70% ки над 10% естери, но след това са го ударили през просото и сегашният им продукт "Едж", който се води супер-дупер и с "молекулярна" технология си е пълен таш-к!
След проучвания и изпитания се оказа, че в днешно време 4 масла отговарят на определението "пълна синтетика", но изобщо не съм ги чувал, еле пък виждал! Изключение правят маслата за състезателни автомобили, където тарикатлъците не минават.
При това положение за нас остава избирайки масло да търсим подробна информация от какво е съставено маслото, какви присадки има против износване(манган, цинк, фосфор и др.), против оксидация, температура на кипене, на замръзване, за очистване и прочие...
И още-преди години "Мобил" е завеждал съдебни спорове срещу Кастрол и Мотул за подвеждащ надпис "пълна синтетика", но впоследствие и те са се вляли в общата маса от тарикати!
И пак да се повторя от предишни постове с риск да ми наскачат мнозина-и руснаците категорично твърдят, че смяна на масло и филтри да е максимум на 8000км. пробег-това за бензинки-а, за дизел, еле пък с турбо-6-7000км., още повече, че маслата изобщо не са това, което пише на етикета-да се има предвид и големият риск от ментета! И се замислям какво се получава-двигателите стават все по-натоварени, кекави и капризни, а маслата стават по-некачествени! Мисля си, че това е конспирация м/у производителите на коли и производителите на масла, за да не изкарат двигателите повече от гаранционният срок! А, и маркетинговите трикове на дилърите за смяна на масло след 25000км.(!?) навеждат на същото! Който желае да го има предвид!
Такива ми ти работи-надявам се да съм бил полезен и да Ви е било интересно.

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 20 юли 2021, 21:12
от pepy1
И аз като теб така, 90% от маслата на БГ пазара са си чист хидрокрекинг, затова и са толкова евтини. Аз рядко минавам 10 000 км преди смяна. И да, близо 200 лв ми струва смяна на масло и всички филтри, но при немърливост от моя страна, ремонта ще е по скъп. Почва се от турбото, и се завършва с двг. Маслото и филтрите ги сравнявам с презерватива :lol: ползваш и сменяш :lol: А иначе описанието ти за смяната на тези км са ако са 80-90% градско. Това от братушките съм го прочел. Нямам основание да не им вярвам, тъй като разколачват всичко новоизлязло и го изследват преди да споделят със света. И британците го правят, но те пък спестяват доста неща.

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 20 юли 2021, 21:42
от ЯЛТА
Аз карам с такова, добро ли е Пламене ?
136389005_1102729343484309_8150222109910797940_n.jpg
220225043_357593719056900_8149141790380567473_n.jpg

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 20 юли 2021, 23:22
от HACKO
То и двигателите се проектират и правят за наличните масла, така че споко, всичко е наред.
Както казахме за състезателни цели нещата са други, както двигателите така и маслата се разработват за целта. Само че там пък ресурса е малък.

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 26 юли 2021, 18:16
от F Focus
ЯЛТА написа:
20 юли 2021, 21:42
Аз карам с такова, добро ли е Пламене ?

136389005_1102729343484309_8150222109910797940_n.jpg
220225043_357593719056900_8149141790380567473_n.jpg
Привет, Васко и се извинявам за закъснелият отговор, ама бях на море.
Конкретното масло не съм го виждал и чувал(което не значи, че не е хубаво), а и не виждам спецификация.
За протокола е важно да се знае, че всички сериозни и истински производители имат спецификацията на Мерцедес-Бенц, и ако я няма нещата са съмнителни,защото Мерцедес никак не си поплюва да заведе дело за много пари, което със сигурност ще спечели-имай го предвид! Върхът по тази спецификация, както писах преди е МВ-239.51, по-долната е 239.31(дано не съм позабравил нещата, но последните две цифри са тези :D ), което също е ОК.
И към Наско-нищо подобно друже-маслата нарочно изостават от развитието на кекавите двигатели, което не е случайно, така, че никак не бъди спокоен-затова майката му е по-честата смяна! Пример-защо Кастрол до 1997г. правеха истинско синтетично масло на човешки цени, когато двигателите бяха "чук"и при добра грижа изкарваха без проблем 500-700 000км. пробег, а впоследствие се осраха (и те)?!
И знам, че цените на истинската синтетика и днешните и нагли ментета не са толкова много различни-просто сега плащаме излишно много за масла дори не от 3-та, а от 2-ра група! :evil:

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 26 юли 2021, 20:39
от ЯЛТА
F Focus написа:
26 юли 2021, 18:16
Привет, Васко и се извинявам за закъснелият отговор, ама бях на море.
Конкретното масло не съм го виждал и чувал
Шегувам се Пламене. Маслото е за турбовитлови самолетни двигатели, френско е, и е от Луфтханзата. За това е към теб се обърнах.
А това с морската почивка е супер, браво.

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 26 юли 2021, 22:56
от HACKO
Ам че то минерално. ;):
Mineral lubricating oil (Analog MS-8P/MK-8P) OST 38 01163-78

Petroleum lubricating oil, aircraft turbine engines. Turbonycoil 321 is based on a petroleum base stock and contains additives to improve the high temperature oxidation stability and prevent wear of gas turbine engines. It has a viscosity of 8 cSt at 50°C. It has been designed for the lubrication of the majority of gas turbines of Russian design. and also be used as an anti-corrosion oil in closed circuit (MS-8RK).

It has been used during 1990's on civil airliners such as Tu-134, Tu-154 and Il-76 with hundreds of thousand flying hours accumulated. Approval by Central Institute of Aircraft engines as an analog to the Russian type MS-8P and OEM Mashproekt approval for usng on industrial & marine gas turbines. It can be available in different quamtity. Our well expert sales team will provide you more technical specification of the product upon your enquiry.

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 27 юли 2021, 11:31
от ЯЛТА
Ами Сиерата карах с такова, че имаше кой да ми го носи, а и това ми е изостанало.

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 27 юли 2021, 20:01
от ivo_63
като натиснеш газта до долу литваше ли ?

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 27 юли 2021, 20:37
от F Focus
Васко-с тва масло за реактивни двигатели не бих си карал колата!
Освен невероятната му температурна устойчивост(демек изкл. трудно се коксува) други плюсове за ДВГ няма, а и принципът на работа на реактивният двигател(турбовитловият също си е реактивен) с нашите няма нищо общо-в авиацията маслото смазва валове и лагерите им.
И да се коригирам за спецификациите на Мерцедес-МВ-229.31 и МВ-229.51, че вчера написах 239...

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 27 юли 2021, 23:13
от ЯЛТА
Как да е, нали минах с нея 70 000, докато скъса ремък и я хвърлих.

Re: Масло за двигателя

Публикувано: 28 юли 2021, 19:51
от ivo_63
Ама бате аз пак да питам , мина ги по шосе или по въздух ? :D :D :D