Така е-и, ако искаме да удължим животеца на що-годе съвременните ни-демек кекави и капризни двигатели започваме да търсим начин(и)-всеки според вижданията и разбиранията си-демек знанията си, доколкото ги има, или няма, и изобщо иска ли да ги има?
За запад-а не знам, но производителят препоръчва 5/30, който вискозитет за нашите температури е ок, а и за малко по-ниски температури също.
Който е мераклия да ползва масла на ПАО и Естерна основа, каквото използват всички спортни автомобили-всичко останало е майтап и рекламни трикове-толкоз! Са някой задължително ще се изцепи без да има грам познан, че нашите не са такива-само гледайте!:)Е-цената им е 35-40лв./л.,(има ги с всякакви вискозитети) но според мен си заслужава, колкото и скандално да прозвучи за някои.
Поздрави!
П.С. При скорошната си смяна на масло в двигателя(и ск. кутия) майстора сподели, че скоро идвал редовен клиент с
"Порше" (не питах за модела), който прави смяната според предписанието на производителя на 40х. км.-е, просто нЕам думи!
Тук преди около 6 месеца по темата се беше развихрил един потребител-Ronin, който си сменявал маслото на дизелите си на 25-30х. км., и като започнахме спор, изтъкна, че е инженер ДВГ-хубаво, ама от физика и химия на маслата не вдяваше нищичко, а и откак е завършил явно е спрял да се учи, че и е тръгнал назад с висока скорост от самочувствие. Та така...
Относно маслата съм казал толкова много вече, че ще започна да се повтарям, което не желая, както и няма занапред да влизам в спорове-споко!
Май единственото, което не съм споделил, е че рашъните казват, че докато дв. масло не стигне 30С качествата и ефекта му са много ниски-т.е. дотогава не е добре да се ползва двигателят при високи обороти.
Ако вече съм го писал се извинявам!
Абе, като се замисля още много неща, които съм научил не съм споделил, ама стига съм досаждал и дразнил, щото обикновенно не се приемат, а се критикуват и то от хора, които изобщо не са в час, което е много дразнещо, разбира се!. Мога да кажа много за добавките в маслата, например за по-износени двигатели и как влияят на катализатора(ите), DPF филтрите...абе темата за маслата мисля, че е най-безкрайната и все повече се убеждавам колко хората я игнорират, защото този, или онзи "капацитет", разбираш ли така бил казал, а те вярват сляпо без да подлагат на съмнение чутото.
И за последно-НИКОГА не съм попаднал на маслар, "майстор" по двигатели, или продавач, които наистина да са наясно с продукта, който продават, препоръчват, или сменяват-само общи и глупави приказки-ако някой се чувства засегнат веднага съм готов на дуел(спор)!
За разлика от наше село в Русия имат огромен Ойл-Клуб, в който членуват истински химици-специалисти по маслата, а не дървени и неуки философи, като у нас -хората непрекъснато пробват всякакви масла в истински лаборатории за целта, като нови и след определен пробег и накрая подробно обясняват, и показват резултатите-за нищо подобно в наше село не можем да говорим, където никой не желае наистина сам да се научи, а вярва на продавача, "майстора", или на масларя, или, на каквото се пише по форумите-като в случая от мен!
Не уточних, че иде реч за поддръжка на читави, или спасяване на що-годе читави двигатели-за "издухалите" спасение няма, каквото и масло да им се налее. Няма да ми стигне страницата, май за да споделя личен опит със що-годе читавият ми двигател след използване на естерно масло 5/30.
С целият ми този дълъг пост искам да съм полезен на мислещите мераклии, и на никой друг-останалите всичко знаят и не можеш да ги"бутнеш" по никакви теми-в наше село те са мнозинство!
Лека нощ и не вярвайте сляпо на всичко, което Ви се каже, а се опитвайте да се самообразовате, което в днешно време е лесно.